نیسان نسخههای جدید ون تجاری اینتر استار را با باتری ۸۷ کیلووات ساعتی و شعاع حرکتی ۴۶۰ کیلومتر معرفی کرد.
ژاپنیها با ارتقای ونهای تجاری فول سایز خود میخواهند به جنگ فورد ترانزیت برقی بروند. برای اولین بار قوای محرکه تمام برقی و دو باتری متفاوت در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. نیسان میگوید خودروی جدید اینتر استار برقی برای برآوردن ساختن نیازهای متنوع کاربران طراحی شده و اولویت اصلی آن راندمان بالا، توانایی حداکثری و سواری راحت است.
این خودروساز معتبر اظهار میدارد تیم طراحی به دنبال ارائه حس خودروهای مدرن بوده و جلوپنجره جدید آن باعث میشود ابهت خودرو افزایش یابد، چیزی که در اروپا و آمریکای شمالی فاکتور مهمی به نظر میرسد. اینتر استار با باتری ۸۷ کیلووات ساعتی میتواند شعاع حرکتی فراتر از ۴۶۰ کیلومتر داشته باشد که این رقم برای اکثر رانندگان بیش از حد نیاز خواهد بود. البته درصورتیکه نیاز به تحویل سریع مرسولهها و شارژ خودرو باشد، با استفاده از شارژر سریع میتوان در نیم ساعت حدود ۲۵۵ کیلومتر بر شعاع حرکتی خودرو افزود.
نسخه دیگری از نیسان اینتر استار جدید با باتری کوچکتر ۴۰ کیلووات ساعتی هم وجود دارد که با یکبار شارژ تنها ۲۰۰ کیلومتر را طی میکند. با استفاده از شارژر سطح ۲ میتوان در کمتر از ۴ ساعت شارژ ۱۰ درصدی باتری را به ۱۰۰ درصد رساند. مدیر بخش خودروهای تجاری سبک نیسان اروپا میگوید:
نسل بعدی اینتر استار گزینه نهایی برای کسبوکارهایی است که جامعه را زنده نگه میدارند. با وجود نسخه تمام برقی، ظرفیت بارگیری بیشتر و طیف متنوعی از آپشن ها، ما دقیقاً همان چیزی را که مشتریان میخواهند ارائه میکنیم.
این برند ژاپنی خاطرنشان میسازد بزرگترین نسخه اینتر استار که ۴ تنی است ظرفیت بارگیری حدود ۱.۶ تنی دارد و میتوان با گواهینامه عادی در اروپا آن را راند. به این ترتیب مشتریان به فضای باری بیشتر از ونهای ترانزیت دیزلی ۳.۵ تنی دسترسی خواهند داشت. همچنین ظرفیت یدک کشی اینتر استار برقی به ۲۵۰۰ کیلوگرم میرسد که رقم قابلتوجهی خواهد بود. مدل جدید اینتر استار در مقایسه با مدل قبلی چند میلیمتری طویلتر شده است. البته نیسان میگوید علیرغم ابعاد بزرگتر، ون یاد شده ۲۰ درصد آیرودینامیک بهتری دارد که یکی از دلایل آن طراحی تختتر زیر خودرو خواهد بود. ترمز اضطراری خودکار، هشدار خوابآلودگی، پایش فشار باد لاستیک و دستیار تریلر جزو تجهیزات اینتر استار جدید هستند.
در خاتمه باید گفت نیسان شدیداً نیازمند بهروزرسانی ون تجاری فول سایز NV در آمریکاست. ژاپنیها در امر برقی سازی محصولات خود نسبتاً کند عمل کردهاند و شاید معرفی اینتر استار با شعاع حرکتی بیشتر، شارژ سریعتر و ظرفیت حمل بار و یدک کشی قابلتوجه نیز نتواند این برند را در مقابل فورد، رم و ریویان پیروز سازد اما در هر صورت شروعی بسیار خوب خواهد بود.
Amirreza.M
۲۲ بهمن ۱۴۰۲چیزی که من خوندم: نیسان اینتر استلار
به نظرم وسایل نقلیه عمومی الکتریکی بشن خیلی خوبه طراحیشم خیلی جذابه
محسن
۲۲ بهمن ۱۴۰۲خیلی شبیه ون های رنو نیست؟یا من دارم اشتباه میکنم
Piero Ferrari
۲۲ بهمن ۱۴۰۲شبیه رنولت هست
۲۲ بهمن ۱۴۰۲آخرش ط میذاشتی بهتر بود
۲۲ بهمن ۱۴۰۲آخ چه خوشگلی
ناشناس
۲۲ بهمن ۱۴۰۲همون رنو مستر هست با آرم نیسان و پوشش زیر برای ائرودینامیک بهتر