درحالیکه نیسان دوران سختی را سپر میکند، طی سال ۲۰۲۴ فروش شرکت در آمریکا ۲.۸ درصد و در کانادا ۱۲.۸ درصد افزایش پیدا کرده است.
این روزها نیسان اوضاع خوبی ندارد. این شرکت برای مدتی طولانی با کاهش فروش و سود مواجه بوده و هماکنون در حال کار روی پروژه ادغام با هوندا است. علاوه بر این، تلاش برای پایان دادن پیوند قدیمی با رنو و مواجهه با افزایش هزینه توسعه خودروهای الکتریکی هم از دیگر چالشهای نیسان هستند. بااینحال، از آمریکای شمالی خبرهای خوبی برای نیسان آمده است زیرا فروش این شرکت هم در ایالاتمتحده و هم کانادا در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال ۲۰۲۳ افزایش پیدا کرده است. مدلهای ارزانقیمت مثل کیکس و سنترا در این رشد فروش نقش پررنگی داشتهاند.
مجموع فروش نیسان در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال قبل ۲.۸ درصد افزایش پیدا کرده است که البته شامل هردو برند نیسان و اینفینیتی میشود و فروش برند نیسان بهتنهایی ۳.۸ بیشتر شده درحالیکه فروش اینفینیتی ۱۰.۲ درصد کاهش پیدا کرده است. در کانادا اما شرایط بهتر بوده و مجموع فروش دو برند ۱۲.۸ درصد، فروش نیسان بهتنهایی ۱۳.۷ درصد و فروش اینفینیتی ۱.۵ درصد رشد داشته است. در هردو بازار، برندگان بزرگ، خودروهای ارزانقیمت بودهاند. در ایالاتمتحده، فروش کیکس ۱۵.۸ درصد بیشتر شده و با رشد فروش ۵۱.۱ درصدی، سهماهه چهارم بسیار خوبی را پشت سر گذاشته است. علاوه بر این، فروش سنترا در آمریکا ۳۹.۸ درصد و فروش ورسا ۷۱.۷ درصد بیشتر شده است.
این خودروها همچنین سهم بزرگی از کل فروش نیسان را به خود اختصاص دادهاند زیرا سنترا با فروشی بیش از ۱۵۰ هزار دستگاه، دومین خودروی پرفروش نیسان در بازار امریکا بوده و فروش بیش از ۷۷ هزار دستگاهی کیکس هم تقریباً با پثفایندر برابری میکند که دومین شاسیبلند پرفروش نیسان در آمریکا محسوب میشود. فروش ورسا هم به بیش از ۴۲ هزار دستگاه رسیده که رقم کمی نیست. در همین حال، خودروهای الکتریکی نیسان هم خوب عمل کردهاند. البته این خودروها هنوز سهم بزرگی در کل فروش نیسان ندارند زیرا لیف و آریا مجموعاً کمی بیش از ۳۰ هزار دستگاه در آمریکا فروختهاند ولی هردو شاهد افزایش فروش بزرگی بودهاند. در سال ۲۰۲۴، فروش لیف در آمریکا ۵۷ درصد و آریا ۴۷ درصد بیشتر شده و در کانادا نیز هرچند لیف ۱۶.۹ درصد کمتر فروخته ولی فروش آریا رشد چشمگیر ۱۱۹ درصدی را تجربه کرده است.
javad-bmw
۱۹ دی ۱۴۰۳بالاخره یه خبر خوب از نیسان اومد.
فکنم بهتر باشه تو همین بخش هایی که داره رشد فروش رو تجربه میکنه تمرکز کنه تا از این وضع بیاد بیرون و بعد به توسعه برقی ها یا ادغام فکر کنه ، البته که از لحاظ زمانی در تنگنا هستن متاسفانه
amir
۱۹ دی ۱۴۰۳حالا یه بلبل زبونی اینجا هست دائم برامون از کاهش فروش نیسان میگه
۱۹ دی ۱۴۰۳ای کاش یه وانت مخصوص ایران معرفی کنه
بهرام
۱۹ دی ۱۴۰۳مهمترین اشتباه نیسان دست کشیدن از فلسفه خودش و تقلید از تویوتا برای تولید انبوه خودروهای اقتصادیتر بود.
شاید تو ایران پذیرش این حرف مشکل باشه، اما خیلی از خودروهای تویوتا تو بازارهای جهانی، عملا کارکرد پراید تو بازار خودمون رو دارن. ولی نیسان مشهور به تولید ماشینهای سفت و سخت در تیراژ کمتر بود. تا جایی که ژاپنیها میگفتن ما نیسان رو برای خودمون میسازیم و تویوتا رو برای بقیه دنیا.
اما نیسان این فلسفه رو کنار گذاشت و رفت سراغ افزایش تیراژ، در واقع رفت تو سرزمینی که تویوتا توش حاکمیت مطلق داشت و طبیعتا توش شکست خورد
بهنام
۱۹ دی ۱۴۰۳نیسان دوست داشتنی. امیدوارم از بحران خارج بشه و نسل بعدی جی تی آر رو با قدرت معرفی کنه.
Kiarash
۱۹ دی ۱۴۰۳خوبه
Car love
۱۹ دی ۱۴۰۳واس چنین برند ورشکسته ای ۲/۸ درصد رشد جواب نیست حداقل باید ۵۰ درصد رشد کنن بنده خداها 💔
amir
۱۹ دی ۱۴۰۳اره باید مثل چپوندای دو رده سقوط میکرد اینا کافی نیست
سروش
۱۹ دی ۱۴۰۳ماشین به این خوبی 30 هار فروش در امریکا ؟ بعد فرغون سازی ایران خودرو و سایپا میلیونی فروش دارند؟ لعنت به مافیا و زالو صفت تان داخلی؟
زیزیگولو
۱۹ دی ۱۴۰۳آره واقعاً ….. حیفه که چنین برند معتبری داره با ورشکستگی دستو پنجه نرم میکنه ولی سایپا و ویرانخودرو سرپا بمونن🤦
صامورایی
۱۹ دی ۱۴۰۳این عدد و رقما هیچیو عوض نمیکنه
مثل اینه به کسی که ۱۰ تومن بدهی داره ، ۱ تومن بدی. هنوز ۹ تومن کم داره بیچاره.فرقی نکرد که
Galant.VR4(JDM)
۱۹ دی ۱۴۰۳آروم باش چیزی نشده خودتو ناراحت نکن🤫🌀
نوید جهرمی
۱۹ دی ۱۴۰۳دلیل اصلی افزایش فروشش حداقل در کانادا؛ لیز و فایننس خوش قیمتیه که میدن. کمترین نرخ سودی که هست و ارزون ترین قسط ها برای همین نیسانه. نیسان سنترا و روگ هم از بقیه خوشفروش ترن. برای همینه میگم اینا باید مستقیم در ایران نمایندگی داشته باشن نه یه شرکت واسطه اینا رو بیاد وارد کنه و با دلال بازی و منت بفروشه به مردم.