روزهای آخر خزان وقتی سرانجام برگهای خشکیده به آغوش سرد خاک فرود میآیند، دما به سرد شدن ادامه میدهد و اشعه زندگی بخش خورشید چندین ماه رخت سفر میبندد و … زمستان اینجاست. در این هنگام هر رانندهای میداند که برای غلبه بر برف و سرما، ناگزیر باید خودرویش را مجهز به تایرهای زمستانی کرده و صد البته زنجیر چرخ را نیز فراموش نکند. با این همه اگر حوصله انجام این کارها را در خود نمیبینید نیسان جایگزین بهتری برای آن سراغ دارد.
اکثراً کانسپت روگ واریر را به یاد دارید، کراس اوور برف نورد نیسان که جای چرخهای استاندارد به یک سیستم چرخ زنجیری خاص با نام دومینیتور مجهز شده بود تا در روزهای برفی یار و یاور خریدارانش باشد. ظاهراً استقبال افکار عمومی کمپانی ژاپنی را بر آن داشت تا دو سرباز دیگر نیز به جوخه جنگجویان زمستانی بیفزاید، آن دو تن مورانو و پتفایندرند. هردوی اینها به سیستم چرخ زنجیری خود مجهز کرده تا در عین کراس اوور بودن تنه به تنهی اسنوموبیل ها بتازند. در عمل نسخههای استاندارد مورانو و پث فایندر آفرود های خیلی خوبی نیستند اما با اضافه شدن این زنجیرها، این دو و روگ واریر در جرگه بهترین وسیلهها برای حمل و نقل در عصر یخبندان بعدی قرار میگیرند – البته اگر هواشناسی برای چند سال آینده عصر یخبندانی پیشبینی کند. هر سه کانسپت بر چرخ زنجیرهای شرکت American Track Truck استوارند. هر کدام از این زنجیر ها طولی برابر ۱۲۱۹ میلیمتر دارند و عرض و ارتفاعشان به ترتیب، ۷۶۲ و ۳۸۱ میلیمتر است و درست مانند چرخهای معمولی به توپی چرخ پیچ و مهره میشوند. برای اطمینان از عملکرد بی نقص سه جنگجو، اصلاحاتی چند لازمالاجرا بود. برای اینکه از پس دومینیتور ها بر بیایند، سیستم تعلیق بهبود داده شد و بخشهایی از بدنه همچون قوس چرخها و رکابهای کناری حذف شدند، اما پیشرانه آنها بدون تغییر باقی ماند. روگ از یک موتور چهار سیلندر ۲٫۵ لیتری با قدرت ۱۷۰ اسب بخار و ۲۳۷ نیوتون متر گشتاور استفاده میکند درهمین حال در سینه مورانو و پث فایندر دو موتور ۳٫۵ لیتری وی ۶ با ۲۶۰ اسب بخار توان و ۳۲۵ نیوتون متر گشتاور خفتهاند و بد نیست بدانید که هر سه به نسخههایی از گیربکس پیشرفته نیسان موسوم به اکسترونیک مجهزند. از قضا نیسان مایل به روشن کردن وضعیت فنی خودروها نبوده اما پیش از این گفت که به دلیل وجود این سیستم زنجیری ویژه حداکثر سرعت روگ بر روی ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. به لطف این ویژگی کلیدی و چسبندگی ایجاد شده توسط آنها، شیبهای ۴۵ درجهای پوشیده از برف نیز برای روگ عددی نیستند! به هر حال هنگام نزول زمستانی سخت، سرعت آن ارزش همیشگی خود را ندارد.
منبع:دیجیتال ترندز
American and japan
۲۴ بهمن ۱۳۹۴آفرود فقط آمریکا و ژاپن…نیسان هم ید طولایی داره تو آفرود…دمش گرم
Ahk
۲۵ بهمن ۱۳۹۴یاد تویوتا افتادم حدودیک سال پیش بود چندتاهایلوکس رو تویوتا به همین صورت درآورد باموتورای خاص… توربو که برای سفرای تحقیقاتی محقق هادرقطب جنوب ساخته بود وبرای اینکه سوختش یخ نزنه ازسوخت جت برای اونااستفاده کردش…..
یاسین
۲۴ بهمن ۱۳۹۴سلام عالی بود.ممنون بابت مطلبی که گذاشتین آقای بازیار.روز خوبی داشته باشین!
سکوت
۲۴ بهمن ۱۳۹۴آدم دوست داره اونجا باشه
احسان آرسنالی
۲۴ بهمن ۱۳۹۴رنگشون خیلی زیباست
همایون
۲۴ بهمن ۱۳۹۴آخ وقتی که تو چالوس برف میاد و همه خیابونا بسته میشه و شهر میشه مثل عصر یخبندان چه حالی میده یه دونه از اینا داشته باشی باهاش مسافر کشی کنی!!!!!!یه ماه کامل برف بیاد پول ماشینو در میاری
خسته شده
۲۴ بهمن ۱۳۹۴اونوقت با آب برق و گاز نداشته میخوای چیکار کنی با سوپر مارکت ها و فروشگاههای بسته نداشتن آب قیمت یه معدنی قیمت خون با اینا میخوای چی کار کنی نداشتن غذا گرنی وحشتناک و… کیف میده ولی در این مملکت به هیچ وجه
احسان
۲۵ بهمن ۱۳۹۴یاد اون معلم خدابیامرز افتادم که ماشینش تو جاده روستای گیر میکنه و از سرما جونشو از دست میده اگه ما هم هم چین امکاناتی میداشتیم شاید این اتفاق نمی افتاد
moein
۲۵ بهمن ۱۳۹۴جون می ده بری دیزین بترکونی