تاکنون بارها در مورد نیسان Z جدید دیده و شنیدهایم. این خودرو که با کد RZ34 شناخته میشود، نسل هفتم کوپهٔ اسپرت نیسان است. البته سازندهٔ ژاپنی اعتراف کرده که Z جدید قطعات مشترکی با نسل قبلی دارد که یکی از آنها پلتفرم FM برای کاهش هزینهها و حفظ قیمت مقرونبهصرفهٔ خودرو است. این کوپهٔ جدید همچنین قطعاتی را هم از دیگر محصولات گروه نیسان قرض گرفته که مهمترین آنها پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با نام VR30DDT است. این موتور با اینفینیتی Q60 Red Sport 400 مشترک است.
هرچند بین این دو کوپه تفاوتهای زیادی وجود دارد اما حالا سم کارلیجن آنها را در برابر هم قرار داده است تا ببینیم در خط مستقیم چگونه عمل میکنند. همانطور که گفته شد، زیر کاپوت هردو خودرو یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته که خروجی یکسانی برابر با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد. بااینحال، در بخش انتقال قدرت دو خودرو باهم متفاوت هستند. Z از گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک استفاده میکند که در پیکاپ نیسان فرانتیر هم به کار رفته است درحالیکه در اینفینیتی وظیفهٔ انتقال نیرو بر عهدهٔ یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک است.
علاوه بر این، تفاوت بزرگ دیگری هم بین این دو کوپهٔ همخانواده وجود دارد و درحالیکه Q60 به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است، در Z نیرو فقط به چرخهای عقب منتقل میشود. این ویژگی در درگ از حالت سکون مزیت مهمی برای ایفینیتی خواهد بود اما از سوی دیگر، از لحاظ وزن برتری با نیسان است. خب با توجه به مواردی که بیان شد، فکر میکنید کوپهٔ جدید نیسان در برابر Q60 Red Sport شانسی خواهد داشت؟ آیا گیربکس مدرنتر و وزن کمتر باعث پیروزی Z میشود یا اینفینیتی به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک خود زودتر به خط پایان میرسد؟ پاسخ این سؤالات را در ویدئوی زیر ببینید.
مشخصات فنی
نیسان Z پرفورمنس | اینفینیتی Q60 Red | |
پیشرانه | ۳ لیتری V6 توئین توربو | ۳ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۴۰۰ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۷۵ نیوتن متر | ۴۷۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۱۶۱۰ کیلوگرم | ۱۸۲۵ کیلوگرم |
قیمت | ۵۱,۰۱۵ دلار | ۵۹,۱۲۵ دلار |
زنده باد آمریکا جز کرایسلر ملعون
۶ دی ۱۴۰۱با این سرعت نت مگه میشه فیلمو دید
نتیجه رو میگفتید
مردیم از خوشی
۶ دی ۱۴۰۱اینفینیتی برنده میشه
تو درگ در حال حرکت هم نیسان برنده میشه
vr6
۶ دی ۱۴۰۱بنظرم نیسان z میتونه گزینه بهتری باشه ( با توجّه به قیمت )
vr6
۶ دی ۱۴۰۱من خودم آنقدر پول دار بودم که 60 هزار دلار داشتم نیسانو میخریدم باقیشم میریختم زیر کاپوت :)
Pa
۶ دی ۱۴۰۱داداش اینفینیتی هم مال شرکت نیسان هست مثل لکسوز ک مال تویوتا هست
vr6
۸ دی ۱۴۰۱اطلاع دارم ، ممنون
محمدهادی
۶ دی ۱۴۰۱چقد فیلمبرداری مسخره یی داشتن!
نتیجه درگ هاشون گیج کننده بود
مخصوصا تو درگ اصلی ینی اول
من اشتباهی فککردم ماشینی که جلو افتاد نیسانه
ولی بعدا فهمیدم اینفینیتی بود!
علی
۶ دی ۱۴۰۱اینفینیتی که عالیه . نیسان هم همینطور . حیف که دستمون به هیچکدومش نمیرسه!
datsun
۶ دی ۱۴۰۱درگ برای نیسان زد کمترین اهمیت رو داره نیسان زد ساخته شده برای لذت واقعی رانندگی اسپورت کف خیابون و دریفتری که آماتور و حرفه ای میتونن به راحتی باهاش دریفت بکشن با کمترین هزینه نگهداری بعد یه مدت هم هرچی دلت بخواد قطعات افتر مارکتی بنداز روش
Amir mahdi @-1387
۶ دی ۱۴۰۱ایشالا میان آقازاده ها میارن خودشون استفاده می کنن و ما هم از دور می بینیم
Reza Waffen SS
۶ دی ۱۴۰۱نیسان Z انتخابم
مهردادکمال
۶ دی ۱۴۰۱ذات دو اتوموبیل کاملا متفاوته نیسان زد اصولا یک ماشین ۱۰۰٪اسپورت هست و شما با نگاه کردن به جرم اتوموبیل متوجه میشین انگار بیاین کامارو zl1رو با کوروت نسل قبل مقایسه کنین
در کل بخاطر شاسی متفاوت نمیشه این دو رو مقایسه کرد
رامتین
۶ دی ۱۴۰۱طراحی Q60 واقعا خوبه. قرار بود Q80 هم تولید بشه که نشد!
محمدهادی
۷ دی ۱۴۰۱اینفینیتی بنظرم بشدت شبیه به بی ام و M4 کوپه طراحی شده
اما از دیدی ژاپنی و کاملا پخته