نیسان آماده خداحافظی با پیشرانه ۸ سیلندر تنفس طبیعی خود میشود تا جا برای نصب پیشرانههای کممصرفتر و کوچکتر در دل محصولاتش باز شود.
نسل بعدی نیسان پاترول و آرمادا که قرار است سال آینده معرفی شوند از پیشرانه جدید ۶ سیلندر توئین توربو استفاده خواهند کرد و تایتان نیز قرار است پس از مدل ۲۰۲۴ خود با بازار خداحافظی کند و جایگزینی نیز برای آن در نظر گرفته نمیشود. برای اولین بار مدیر استراتژی تولید و برنامهریزی نیسان در خلال برگزاری نمایشگاه حملونقل توکیو ۲۰۲۳ به این اخبار اشاره کرده است.
گفته میشود نیسان نگرانی خاصی درباره واکنشهای منفی عمومی از بابت جایگزینی پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۶ لیتری خود با نمونه ۶ سیلندر ندارد. مدیر نیسان اظهار میدارد این پیشرانه جدید از نظر پرفورمنس بهتر از نمونه ۸ سیلندر عمل خواهد کرد. او میگوید:
من فکر میکنم مشتریان با راندن مدلهای مجهز به پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربو دنیای جدیدی را کشف خواهند کرد. توانایی، پرفورمنس، شتاب گیری و سواری این پیشرانه خنده را بر لب مشتریان خواهد نشاند و من از این موضوع مطمئنم. پیشرانه جدید نیسان از هر نظر برتر خواهد بود.
گفته میشود پیشرانه ۶ سیلندر جدید نیسان ۴۲۴ اسب بخار قدرت خواهد داشت که نسبت به خروجی ۴۰۰ اسب بخار پیشرانه ۸ سیلندر تنفس طبیعی شرکت یاد شده بهبود محسوسی را نشان میدهد. انتظار میرود پیشرانه جدید ژاپنیها اولین بار در نسل جدید پاترول و آرمادا معرفی شود. نیسان تنها خودروسازی نیست که چنین تصمیمی را میگیرد چراکه تویوتا هم با معرفی نسل جدید لندکروزر سری ۳۰۰ در سال ۲۰۲۱ اقدام به حذف نیروگاه ۸ سیلندر و جایگزینی آن با نمونههای ۶ سیلندر کرد.
پیشرانه VK56VD نیسان که سال ۲۰۱۰ و روی ششمین نسل پاترول معرفی شد آخرین نسخه از خانواده پیشرانههای VK این برند به شمار میرود. ژاپنیها از سال ۲۰۰۲ تاکنون پیشرانههای خانواده VK را در محصولات گوناگون بکار بردهاند؛ اما نیروگاه جدید ۶ سیلندر این برند جدای از قدرت بیشتر دارای آلایندگی و مصرف سوخت کمتری خواهد بود چراکه از تکنولوژیهای پیشرفتهتری استفاده میکند.
امین
۸ آبان ۱۴۰۲صدایی که موتور هشت سیلندر داره ، هیچ موتور شش سیلندر نداره. حیف
MILADZM
۸ آبان ۱۴۰۲کاربر داس تون
ارزش ریپلای نداری
انقد فاقد اهمیت که حتی به خودتم ریپ نمیزنم
فقط بهت اطلاع میدم فاقد ارزش ریپلای
MILADZM
۸ آبان ۱۴۰۲برای یک بار هم که شده به خودت احترام بزار و انقد خودتو کوچیک نکن کاربر داس تون
datsun
۸ آبان ۱۴۰۲مز مز جان تو ارزش نداری یادته بهت گفتم افرادی مثل تو جای تو پدال ندارن وزیاد بودن و رفتن الان تبدیل شدی به یکی از ت رول های معظم سایت که هر روز مجبوری با یه اکانت بیای تو پدال ، از دوستان عذر خواهی میکنم برای این طور کامنتها من قبلا جواب این کاربر رو نمیدادم فکر میکرد خبریه چند باری میگفت فلان کاربر ضعیفه و …. ولی نمیدونست من با آدم …. بحث نمیکنم،
Anti Troll
۸ آبان ۱۴۰۲مزمز بخور . فشار نخور
amir
۸ آبان ۱۴۰۲کاملا مشخصه که اصلا فشار نمیخوری و فاقد ارزش ریپلای هستش
بعله بعله شاهد عملکرد این پهلوان گرامی هستیم
amir
۸ آبان ۱۴۰۲کاملا مشخصه اصلا چیزیت نشده و فاقد ارزش ریپلای هست
sina
۸ آبان ۱۴۰۲هعی
من الان باید دهن کیو سرویس کنم به خاطر این خبر؟ :(
سینا
۸ آبان ۱۴۰۲سایپا هم جدیدا موتور درون سوز جدید معرفی کرد، خوشحال باش :)
Enzo Ferrari 2008
۸ آبان ۱۴۰۲هرروز که می بینم این انجین ها دارن از نظر سیلندر و اندازه آب میرن
amir
۸ آبان ۱۴۰۲حتی جی کلاسم آب شده(جیمنی با کبت جی کلاس)
محمد
۸ آبان ۱۴۰۲کاوازاکی همین الان تو سبد محصولاتش،انجین چهار سیلندر ۲۵۰ سی سی داره
یعنی اگه بشه هشت سیلندر،میشه ۵۰۰ سی سی
بشه دوازده سیلندر،میشه ۷۵۰ سی سی
منظورم رو متوجه شدین؟
یعنی میشه حفظشون کرد…..اما کوچ اجباری به سمت برقیها ،ناگزیرشون کرده به حذف
.
پی نوشت….
دوستان نیان بگن انجین ۷۵۰ سی سی به درد ماشین نمیخوره
منظورم اینه که همین الان که تا ۳۰۰۰ سی سی پابرجاست….میشه باز انجین با تعداد سیلندر بالا رو به همراه توربو شارژ و سیستمهای کمکی برقی توسعه داد،حتی با قدرت بیشتر
F16
۸ آبان ۱۴۰۲تعداد سیلندر بالا و حجم کم توجیه نداره . برای مثال اگه به حجم انجین های پرکاربرد خودروها نگاه کنی تقریبا با این اعداد مواجه میشین :
۴ سیلندر ۱/۵ تا ۲/۵ لیتری
۶ سیلندر ۲/۴ تا ۳/۶ لیتری
۸ سیلندر ۴ تا ۶/۴ لیتری
ظاهرا در دنیای خودرو ، حجم تقریبی هر سیلندر به طور میانگین حدود ۴۰۰ تا نهایت ۸۰۰ سیسیه .
معمولا موتوری با ۶ سیلندر ۱/۵ لیتری تولید انبوه نمیشه چون توجیه نداره . مگر در موارد خاص مثل Amg One که موتورش برگرفته از مسابقاته و ۶ سیلندر ۱/۶ لیتری توربوئه . نه یه خودروی معمولی با تعداد ساخت بالا .
نتیجه ش میشه استفاده از توربو و کاهش تعداد و حجم سیلندر ها و به دنبال اون کاهش حجم موتور .
محمد
۸ آبان ۱۴۰۲خوب منم میدونم توجیه نداره
عرض کردم….منظورم اینه نشدنی نیست
اگه نه…. موتورسیکلت تک سیلندر ۶۵۰ سی سی تولید میشه….چهار سیلندرشم هست
پس و برای هر دو توجیهی هست
تریومف راکت با ۳ سیلندر،۲۵۰۰ سی سی….هوندا کلدوینگ با ۶ سیلندر ۱۸۰۰ سی سی و بی ام دبلیو کا ۱۶۰۰ هم با ۶ سیلندر،۱۶۰۰ سی سی….و کاوازاکی ولکان با دو سیلندر۱۷۰۰ سی سی….
میبینید که تواید کننده دنبال توجیه نیست….دنبال بازاره….پس بخواد….میتونه انجام بده
ولی واقعیت اینه که وقتی نیروی برق هست،،،،استفاده از سوخت فسیلی توجیه نداره
مشتری هم نباید سرخورده بشه….بواسطه از بین بردن یکباره ماشین درونسوز
برای خودشم امکان نداره یکبار بازار این نوع ماشین رو از دست بده….چون زیر ساخت برقی رو از دست بده….
چه بدمون بیاد یا نه….درون سوز کاملا کنار میره
حتی تک سیلندر
و همه چیز برقی خواهد شد
همونطور که زمانی انرژی محرک گاو و اسب بودن….بعد سوخت فسیلی و حالا هم برق
.
ولی روی خوب قضیه اینه که…..دیگه بخاطر جوش اوردن رادیاتور….و انواع و اقسام دردهای انجینهای پر قطعه درون سوزها،ادم تو جاده جا نمیمونه
…
البته منظورم این نیست برقیها بی مشکلن و این اتفاقات براشون نمی افته
ولی قطعا بعد از همه گیر شدن و بر طرف شدن مشکلات ابتدایی ظهورشون،،،،ماشینهای بسیار کم دردسرتری نسبت به نمونه فسیلی سوز خواهند بود
amir
۸ آبان ۱۴۰۲موتور حجیم مصرف زیادی داره و توان بیشتر منتهی الان قضیه گرمایش جهانی قبل تر ها به خاطر (بحران نفت در ده هفتاد میلادی به دنبال تحریم و گرانی از طرف اوپک انجین های کم حجم تر و با توان پایین تر در کانون توجه قرار گرفتن بعد ها که بازار رقابتی تر شد به دنبال آن شدن که با استفاده از توربو و این حرفا توان رو افزایش میدادن البته توربو باعث استهلاک بیشتر هم میشه که البته این به سوو خودروساز ها و تامین کنندگان قطعات هستش
بخاطر همینم از زبان کاربر هام زیاد میشنوید که بنز و تویوتا و آمریکایی ها محصولان قدیمیشون (قبل از دهه نود) مرگ نداشتن ولی الان عمرا بتونیم این حجم از کارکرد بدون مستهلک شدن و خستگی سازه ببینیم که این در پیشبرد رویه مصرف گرایی هستش و بدنبالش سود بیشتر اگه من بنزی بخرم که سی سال آخ نگه و سرپا باشه اون وقت دیگه به خرید محصولات جدید فکر نمیکنم اما اگه محصولات جدید پیشرفت زیادی بکنن و ماشین من هم مستهلک شده باشه به زودی به دنبال خرید یک مدل جدید خواهم رفت
محمد
۸ آبان ۱۴۰۲امیر عزیز ،ممنون از کامنت بسیار پر محتوات و صد البته با ادب مثال زدنیت موقع نگارش
.
دلایلی که فرمودی کاملا درسته
نمونشو تو همین ایران مثال میزنم
من موتور ef7 تعمیر کردم و چیزی که خیلی به چشمم اومد،،،،آلیاژ بسیار ضعیف فلز بکار رفته در بلوکه سیلندر،سر سیلندر و سایر قطعاتشه
Ef7طراحی بسیار خوبی داره ….ولی این ضعف با گرمای زیادی که این انجین تولید میکنه،سازگار نیست و زود مستهلک میشه
بخاطر همین مکانیکها هر قطعه ای رو که باز میکنن از انجین،،،،تعویض میکنن….چون هیچ تظمینی نیست بعد بستن مجدد دوباره درست کار کنه…..
و این مصداق بارز بازار سازی برای بعدهای تولید کنندست
amir
۸ آبان ۱۴۰۲آقای محمد رعایت ادب چیز بسیار راحتیه و اکثر آدم هایی که مشکلا درونی و یا تعصب ندارن به راحتی میتونن رعایتش کنن احترام با ادب به دست میاد یه معامله پایا پای هستش متاسفانه شاهد چند تا اکانت بودیم یه مدتی که به تمسخر کره ای ها و ژاپنی ها میپرداختند که انگاری خداروشکر بلاخره عوامل پدال تصمیم به حذف و بن کردن اونا گرفتن که این کار خوبی خواهد بود اجازه انتشار کامنت های علمی رو میده و از اعصاب خوردی بی دلیل به خاطر کل کل های متعصبانه به دور میمونه اگه میخواستیم کل کل کنیم میرفتیم تل و اینستا اینجا مجله خودرویی هستش و در اوقات فراغتمون میخونیم تا هم اطلاعاتمون بیشتر شه و هم سرگرم بشیم قرار نیست با چند تا کامنت بی محتوا اعصابمون بریزه به هم که یه چند ساعتیه پیامی از سمت پیام و کارلاو( یه میلاد زد ام مونده از اکانتاش اونم باید حذف بشه) و نوید نمیبینم که نشونه خوبیه و امیدوارم لاقل دیگه به انتشار کامنت های بی محتوا و متعصبانه نپردازن
ehsan fa
۸ آبان ۱۴۰۲جزو سطحی ترین کامنت های این چند سال اخیر بود ، حوصله توضیح ندارم فقط بدون کاوازاکی ۲۵۰ چهارسیلندر ۴لیتر مصرف داره برای ۱۰۰ کیلومتر ، یعنی هیچ ایده ای از دوربالا موتورسیکلت و دور پایین موتور قدرتی ۸ سیلندر و مصرف نداری فقط حجم رو ضربدر سیلندر میکنی تز میدی
محمد
۸ آبان ۱۴۰۲دوست عزیزی که حوصله توضیح دادن در مورد سطحی ترین کامنتی که تو چند سال سال اخیر رو خوندی نداری،،،،بنده هم نیاز به توضیح جنابعالی ندارم
من کارم تعمیر انجینه
از هر نوع موتور سیکلت سبک و سنگینی که تصور کنی….
و در خصوص ماشینم فقط ماشینای خیلی خاص
میتونم ادرس بدم تشریف بیاری از نزدیک ببینی
دیروزم زیر مطلب آقای اشتری عرض کردم،الزامی نیست به کامنتا پاسخ بدین با ادبیات ناپسند
شاید مخاطب سنش از شما بیشتر باشه و شما هیچی از چیزی که میگه،ندونی
پس ادب حکم میکنه،حداقل بپرسم تا اشتباه نکنم و از خودم یه جهره گستاخ نسازم
Mad.z.Max
۸ آبان ۱۴۰۲از قدیم شاعر گفته:
دیگی که واسه من نجوشه / توش سر س.گ بجوشه :))
خلاصه ما که دستمون به به این انجینای حجیم نمیرسه، دیگه بود و نبودش به چه دردمون میخوره.
(به این روش خودش را دلداری داده، به افق خیره می شود..)
amir
۸ آبان ۱۴۰۲دیگه جبر جغرافیا به منو شما فقط اجازه داد که از موتور های ۱.۵ لیتری ۱۰۰ اسبی دو سه دهه پیش لذت ببریم دیگه چه کنیم
امیررضا
۸ آبان ۱۴۰۲بعد از 5.7 لیتری تویوتا این دومین هشت سیلندریه که تو ماشینای ژاپنی برای خداحافظی باهاش اصلا آماده نیستم… حیف
واقعا معنای ابهت بود لامروت
amir
۸ آبان ۱۴۰۲کم حجم و برقی شدن سوپر اسپرت ها و هایپر اسپرت ها خیلی سخته برا طرفداران
MILADZM
۸ آبان ۱۴۰۲انگار مثلا چه انجینی بوده حالا
تنها هنرش فقط حروم کردن بنزین صدی خدا لیتر
وووووی ۸ نیسان
جمع کن کاسه کوزتو بابا
amir
۸ آبان ۱۴۰۲قرار نشد کامنت های اینطوری رو جمع کنید؟؟؟؟
datsun
۸ آبان ۱۴۰۲مزمز جان شما راجب همون موتورهای تتا هیوندای و شاهکارهاش نظر بده کار به اینا نداشته باش
amir
۸ آبان ۱۴۰۲الان بخوام حرف بزنم باز یه عده مثل سردبیر میاد بهم اخطار میده ولی هیوندای براش خوب شد که موتور های برقی اومد وسط وگرنه هنوز داشت با مشکلات موتور های درونسوزش سرو کله میزد
amir
۸ آبان ۱۴۰۲قراره فقط همیشه همینطوری کامنت لوس و مسخره بدی؟ الان انجین w16 بوگاتی با ۱۶۰۰ اسب بخار یا مثلا انجین های لامبورگینی و یا انجین های حجیم آمریکایی مدرن تنها هنرشون هدر دادن بنزینه؟ همشون ۱۰۰ اسب بیشتر قدرت ندارن؟
amir
۸ آبان ۱۴۰۲وقتی انجین حجمش بالا باشه طبیعتن مصرف بیشتری داره
الان لامبو که همه عاشقشن صدی زیره بیستا مصرف نمیکنه
amir
۸ آبان ۱۴۰۲باز خوبه بقیه برندا لاقل موتور های حجیم یا پر توان دارن
برند مورد علاقه ات حتی تا قبل ورود موتور های برقی یه انجین به درد بخور نداشت
مشکلات موتور های بنزینی برندی که فنشی رو همه میدونن
NAVID۰۰۹۸
۸ آبان ۱۴۰۲یه سر به دکتر بزن تا از دست نرفتی ، عمویی !
Absurd Hero
۸ آبان ۱۴۰۲این انجین هیچی نبوده لابد انجینای شعله گستر باختر خوبه؟
این همه انجین ژاپنی و آلمانی و آمریکایی تیون میشن قدرت و گشتاور باورنکردنی
تا حالا دیدی یکی دست به انجین کره ای بزنه برا تیون؟
amir
۸ آبان ۱۴۰۲باید برن خداشونو شکر کنن موتور برقی اومد وگرنه کماکان با مشکلا داشتن سروکله میزدن
datsun
۸ آبان ۱۴۰۲در حال حاضر قوی ترین شش سیلندر دنیا در اختیار نیسانه موتورهای vQ شش سیلندر هم که چندین سال جایزه درو میکردن در واقع تو این سالها بهترین موتورهای نیسان شش سیلندر بودن و از بابت جای نگرانی نیست،
Amir Ali
۸ آبان ۱۴۰۲پاترول ۵۰ هزار دلاری
نرم تر از لکسوس
آفرود پر قدرت
⚠️
اما آمار فروش
لندکروز ۹۰ هزار دلاری
بیشتره ! اینه تاثیر تبلیغات
datsun
۸ آبان ۱۴۰۲قبلا هم گفتم تویوتا کارش رو بهتر از بقیه ژاپنی انجام میده تو همه موارد چه در زمان تولید چه عرضه و بازار یابی
رومانی>چین>فرانسه
۸ آبان ۱۴۰۲برا منم همیشه جا سوال بود واقعا چرا
همون شهرتی تویوتا در کم استهلاک داره نیسان داره
محمد
۹ آبان ۱۴۰۲حقیقتا که هر دو رو باید کنار هم دید و قضاوت کرد
خوشبختانه من این فرصت نصیبم شد که با هر دو برخورد نزدیک داشته باشم
هر دو عالی….هر دو فوق العاده
انتخاب بسیار سخت
اما
پاترول با طول بیشتری در حدود ۳۰ سانت…یه ابهت دیگه ای داره
بماند در افرود و صحرانوردی چه هیولائیه
بعدها که نسل جدیدش معرفی بشه،،،،حرفای زیادی واسه گفتن خواهد داشت
مشکل نیسان به مدیریت و به قول دوستمون تبلیغات درست برمیگرده
چیزی که تویوتا استادشه….
18:45
۸ آبان ۱۴۰۲همه جوره فداتیم نیسان جان
همه به کمت هم به زیادت… 😊😎
Viper
۸ آبان ۱۴۰۲اینم از نیسان…
ADAK
۸ آبان ۱۴۰۲وای برما
که جوانی مان تمام شد
عمر انجین های درون سوز رو به تمامیست
یه نیسمو نخریدیم و پایانش اعلام شد …!
چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم…
Anti Tesla
۹ آبان ۱۴۰۲یک سوال داشتم:
به چه دلیل اکثر شرکت ها به سمت پیشرانه های توربو می روند و کم کم پیشرانه های تنفس طبیعی کنار گزاشته میشوند؟