یکی از نمایندگیهای فروش خودروهای خاص در ژاپن پذیرای یک دستگاه نیسان اسکای لاین GT-R سفارشی M-Spec Nur نیسمو نسل R34 شده است.
نیسان GT-R یکی از مشهورترین خودروهای اسپرت ژاپنی است و ماشین بازهای سراسر جهان از آن با نام مستعار گودزیلا یاد میکنند، خودرویی که به خاطر پرفورمنس باورنکردنی خود تحسین میشود. حتی نسلهای قدیمی این خودرو نیز طرفداران زیادی دارند و نکته جالب اینکه یک نمایندگی خودرو در ژاپن چندین نیسان GT-R خاص را در اختیار دارد. بنا به گفته یکی از یوتیوبرهای خودرویی با نام دینو، نمایندگی یاد شده هماکنون یکی از خاصترین نیسان اسکای لاین GT-R های دنیا با ارزش حدود ۱.۵ میلیون دلار به نمایش گذاشته است.
دینو اخیراً فرصت بازدید از نمایندگی خودروی GT ریوکی اسپرت در ژاپن را پیدا کرده است. این شرکت متخصص فروش خودروهای اسپرت کمیاب و سفارشی است. نمایندگی یاد شده به دینو اجازه داده تا از نزدیک این نیسان اسکای لاین GT-R سفارشی M-Spec Nur نیسمو نسل R34 با رنگ بدنه سفارشی را بررسی کند. خود اسکای لاین GT-R استاندارد یک نماد در ژاپن به شمار میرود چراکه بهطور خاص برای عرضه در این کشور طراحی و تولید شد. نسل فعلی این خودرو یعنی یازدهمین نسل GT-R با کد R35 را نمیتوان محصولی مخصوص بازار ژاپن دانست چراکه در سراسر دنیا عرضه شده است. متأسفانه نسلهای پیشین این خودرو بهصورت صفرکیلومتر در بسیاری از بازارها قابل انتخاب نبودند.
جالب اینکه دینو میگوید اسکای لاین GT-R M-Spec Nur نیسمو موردبحث صفرکیلومتر است چراکه در کارخانه نیسمو اوموری شاسی آن از نو ساخته شده و این فرایند برای جلوگیری از تخریب اجزای آن صورت گرفته است. آنگونه که اسناد نشان میدهند، بازنگری و تقویت شاسی خودروی یاد شده در سپتامبر ۲۰۲۳ تکمیل شده است. همچنین GT-R سفارشی نیسان از پیشرانه R4 RB26DEET نیسمو سود میبرد که اساساً نسخه مسابقهای پیشرانه RB26 با خروجی بالاتر است. به همین خاطر شاهد نیروگاهی با قدرت و گشتاور بیشتر نسبت به نسخه استاندارد R34 اسکای لاین خواهیم بود.
نیسان تولید اسکای لاین GT-R R34 را در سال ۱۹۹۹ شروع کرد. جانشین این خودرو یعنی نسل R35 استفاده از نام اسکای لاین را کنار گذاشت و بهصورت رسمی با نام GT-R شناخته شد و به همین خاطر R34 را میتوان آخرین اسکای لاین GT-R تاریخ دانست. البته علیرغم این موضوع، گودزیلای فعلی روح مدلهای قبلی را زنده نگه داشته است. یکی از شاخصترین مدلهای اسکای لاین را میتوان نمونه رانده شده توسط برایان اوکانر در فیلم سریع و خشن ۲ دانست. اسکای لاین GT-R R34 در زمان تولید راهی آمریکا نشد چراکه نیسان علاقهای به عرضه گودزیلا در این کشور نداشت.
اما بر اساس قوانین آمریکا، R34 امسال ۲۵ ساله میشود و امکان واردات آن به این کشور میسر خواهد بود. آخرین نمونههای اسکای لاین در سال ۲۰۰۲ تولید شدند که مدلهای V-Spec II Nur و M-Spec Nur نام داشتند. در واقع پسوند Nur این خودروها از پیست مشهور نوربرگ رینگ آلمان یعنی محل توسعه گودزیلا گرفته شدهاند. بر اساس گزارش رسانهها، نیسان تعداد ۱۰۰۳ دستگاه R34 Nur را تولید کرده که ۷۱۸ دستگاه از نوع V-Spec II Nur و ۲۸۵ دستگاه از نوع M-Spec Nur بودهاند.
مشخصات پیشرانه R4 RB26DETT | |
بلوک | N1 Spec |
حجم موتور (سیسی) | ۲۷۷۱ |
بوست | کیت توربو R3 |
حداکثر قدرت (اسب بخار) | ۴۹۳ |
حداکثر گشتاور (نیوتون متر) | ۵۴۰ |
هر دو مدل سفارشی یاد شده به پیشرانه ۲.۶ لیتری RB26DETT مجهز بودهاند. با وجود توربوشارژر فلزی و عناصر خاص N1، این پیشرانه در حالت استاندارد ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتون متر گشتاور تولید میکند اما مدل سفارشی M-Spec Nur از پیشرانه ارتقا یافتهای سود میبرد. کارخانه اوموری نیسمو تنها به نوسازی شاسی خودرو اکتفا نکرده و پیشرانه استاندارد خودرو را با نسخه R4 RB26DETT جایگزین کرده است. این پیشرانه روی ارائه گشتاور بیشتر در دورهای پایین و میانی تمرکز دارد و حجم آن با برخی تغییرات به ۲.۸ لیتر افزایش یافته است.
بنا به گفته نیسمو، این پیشرانه ۴۹۳ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. نیروگاه R4 با مدلهای 400R/Z تیون متفاوت است هرچند از میللنگ جی تی مشترکی استفاده کرده است. همچنین در پیشرانه R4 بلوک N1 نصب شده که علتش دوام بالا در پیست بوده تا به این ترتیب خیال مالکان از قابلیت اطمینان آن در هر شرایطی راحت باشد. شایان ذکر است نیسان اسکای لاین GT-R سفارشی از زمان بازسازی تاکنون کمتر از ۲ کیلومتر را طی کرده است.
دینو میگوید این مدل M-Spec Nur سفارشی کاملترین اسکای لاین GT-R R34 است که تاکنون ملاقات کرده و زمان ساخت آن نیز به سپتامبر ۲۰۲۲ بازمیگردد. تنها ۹ مدل در دنیا با این رنگ تولید شدهاند هرچند مشخص نیست که از زمان بازسازی تاکنون آیا قطعات دیگری هم تعویض شدهاند یا خیر. البته در کابین میتوان چرم رابسون و چندین تریم فیبر کربنی را تشخیص داد. به خاطر میزان تولید محدود، میراث درخشان و بهبودهای رخ داده، دینو ارزش خودرو را حدود ۱.۵ میلیون دلار ذکر میکند که شاید مبلغی گزاف به نظر برسد اما سال قبل یکی دیگر از مدلهای M-Spec Nur با رنگی سادهتر به قیمت ۴۵۵ هزار دلار فروخته شده است. در پایان باید گفت این خودرو تنها GT-R حاضر در نمایندگی ریوکی اسپرت نیست و مدل GT-R50 ایتال دیزاین، چندین نمونه خاص و باکیفیت از GT-R R35 و مدلهای R33 و R34 هم در این نمایندگی به چشم میخورند. خودروهای دیگری از برندهای میتسوبیشی، هوندا، تویوتا و سوبارو هم در ریوکی اسپرت حضور دارند.
🤡
۲۴ بهمن ۱۴۰۲چقدر این ماشین دوست داشتنیه
NAVID۰۰۹۸
۲۴ بهمن ۱۴۰۲افسانه هستش در جمع کهکشانی خوبان
نیسان با این اعجوبه وارد بازی شد و خونبهپا کرد!!!
بچهها حتماً فیلم سینمایی gran turismo که بر اساس واقعیت ساخته شده رو ببینید تا درک کنید نیسان فراتر از دیگر ژاپنیهاست حتی تویوتا و هوندا !
نیسان مدتی وارد بحران شده بود به سبب نکبت بودن رنو که مثل انگل داشت ضعیفش میکرد و حالا که اوضاع داره خوب میشه ، میشه امیدوار شد که GTR جدید بیاد به صحنه تا لرزه بندازه بر اندام بزرگان ایتالیایی و آلمانی!!!
عمراً اروپاییها بتوانند در بحث قیمتی و کیفیتی رقابت کنند با نیسان ، چیزی که از دهه ۹۰ تا امروز شاهدش هستیم !
نه تنها نیسان ، بلکه ژاپنیها استادِ رقابت با ردهبالاهای سوپراسپرتسازان هشتند با چند برابر قیمت کمتر و حتی کیفیت سواری هندلینگ متریال بالاتر ، چیزی که بارها و بارها جرمیکلارکسون بازگو کرد و شگفتزده میشد هر دفعه که GTR تست میکرد !
من به این باور رسیدم که GTR را ژاپن نمیسازه و دست خدا در ساختش دَخیلِ!!!
NAVID@@98
۲۵ بهمن ۱۴۰۲اتفاقاً اروپاییها که در بحث قیمتی و کیفیتی و هر چیز از هر نظر خیلی بهتر میتوانند باشند آمریکایی ها هم همینطور مثل اروپایی ها در بحث قیمتی و کیفیتی و هر چیز از هر نظر خیلی بهتر میتوانند باشند😍
بعنوان مثال پورشه بارها همیشه تو آمار کیفیت رده اول رو کسب کرده
تو حفظ ارزش و قیمت هم بیشترین حفظ قیمت رو بین ماشینای دیگه داره 🔥
با همون نسل قبلی ش یعنی ۹۹۱ که حتی زمان عرضه نزدیک به جی تی آر داشت
از زمان معرفی با تجارب بینظیر و خیلی سطح بالا یی که روز به روز بیشتر در موتور اسپرت کسب کرد
اونقدر همین نسل رو ارتقاء داد که هم انواع ورژن ها و نسخه های مختلف ازش ساخت و هم از هر نظر عملکردش را از جی تی آر بهتر کرد
حتی کاری کرد که در نسخه GT2RS باتک دیفرانسیل شتاب بالاتر و بیشتری نسبت به جی تی آر چهار چرخ محرک پیدا کرد 🥇
پورشه همیشه کیفیت برترش رو اثبات کرده و کمترین افت قیمت رو بین سایر خودرو ها داشته و کیفیتش از هر چیزی که گفتی بهتره🏆
برای همین اتفاقا همیشه خدایی 💯🔥👑🥇🏆
من به این باور رسیدم که پورشه ۹۱۱ را آلمان نمیسازه و دست خدا در ساختش دَخیلِ!!! برای همین گفتم واقعاً اروپاییها که در بحث قیمتی و کیفیتی و هر چیز از هر نظر خیلی بهتر و برتر و اول میتوانند باشند آمریکایی ها هم همینطور مثل اروپایی ها دربحث قیمتی وکیفیتی وهر چیز ازهر نظرخیلی بهترمیتوانند باشند بخصوص درآفرودرها وپیکاپ تراک هاو شاسی بلندهاواس یووی هاووانت ها و آفرودر ها🇺🇸🇨🇦🇷🇺🇩🇪🇪🇺 هم درمورد افسانه و اسطوره های اروپایی ها و هم برای افسانه و اسطوره های آمریکایی برای همین اتفاقا من به این باور رسیدم که اینها را اروپا یا آمریکا نمیسازه بلکه دست خدا در ساختش دَخیلِ!!! خدایی همیشه برای همین گفتم واقعاً اروپاییها که در بحث قیمتی و کیفیتی و هر چیز از هر نظر خیلی بهتر و برتر و اول میتوانند باشند آمریکایی ها هم همینطور مثل اروپایی ها در بحث قیمتی و کیفیتی و هر چیز از هر نظر خیلی بهتر میتوانند باشند بخصوص در آفرودر ها و پیکاپ تراک ها و شاسی بلند ها و اس یو وی ها و وانت ها و آفرودر ها واقعاً خدایی اوفففففففف 😇🥇👑🔥💯
که بعدا فقط به این باور خواهید رسید نه چیز دیگه ای وقتی که به حقایق پی بردید 😘
محمدهادی
۲۴ بهمن ۱۴۰۲دیگه اسکای لاین مدل ۹۹ رسما تبدیل شده به یک جواهر گران قیمت
انقدر حافظه تاریخی درمورد این ماشین غنی و کامله که شکی در کلکسیونی شدنش برامون نمیذار
من عاشق قرمز و سبز یشمی شم
۲۴ بهمن ۱۴۰۲شما گفتید تنها ۹ مدل از این ماشین با این رنگ ساخته شده که یکی از این ها دست بنده هست در بازی madout2
پس کاربر های پدال آگاه باشید من کی هستم 😎😎😎
PegaSus
۲۴ بهمن ۱۴۰۲عثله لامثب عثثثلللل 🤤
JaMsHiD
۲۴ بهمن ۱۴۰۲چقدر یه ماشین میتونه زیبا باشه !
Siyavash
۲۴ بهمن ۱۴۰۲یس نظیره این ماشین من که قلبم درد گرفت عکساشو دیدم..چه مشخصات خوبی هم داشت…کلا نیسان gtrیه ماشینی هست که تمام فن هایه کمپانی ها دوسش دارن از فن هایه فراری مکلارن پورشه لامبو کوروت فورد دوج.بنز بی ام و..همه و همه دوسش دارن و واقعا هیچ ماشینی به این محبوبیت ندیدم…💯💯❤️🔥❤️🔥❤️🔥❤️🔥
Piero Ferrari
۲۴ بهمن ۱۴۰۲آیا ۱.۵ ملیون دلاری ارزش داره ؟
ab0lf4zl
۲۴ بهمن ۱۴۰۲برای سرمایه گذاری بله . برای استفاده نه چون صدها نمونه سالم و تیون شده یک دهم قیمت این موجوده
Taha Ayoobi
۲۴ بهمن ۱۴۰۲یکی از سلاطین 🔥
kamal
۲۴ بهمن ۱۴۰۲رانا جلوش شبیه اینه
۲۵ بهمن ۱۴۰۲جدی میفرمایید؟😐
هیچ
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ای جان ای جان. نماد خودروی اسپرت نیسان در ژاپن. یک کوچولو گرونه ولی خب…