شرکتی بنام آرتیسان به دنبال بازتولید کامل نیسان GT-R با بدنهٔ فیبر کربنی الهام گرفته از اسکایلاین نسل R34، ارتقاء پیشرانه و کابین کاملاً جدید است.
احتمالاً تاکنون نام آرتیسان (Artisan) را نشنیدهاید زیرا این شرکت که توسط «ابراهیم چودری» تأسیس شده هنوز هیچ خودرویی تولید نکرده است اما آرتیسان قصد دارد با احیای یکی از افسانهایترین خودروهای ژاپنی تاریخ، نام خود را سر زبانها بیندازد. این شرکت به دنبال ساخت بدنهای کاملاً جدید برای نیسان GT-R با الهام از اسکایلاین GT-R نسل R34 است.
این پروژه حدود چهار ماه پیش برای اولین بار معرفی شد و هرچند آرتیسان شروع فرایند توسعه را در دسامبر ۲۰۲۳ آغاز کرده و به اسکن سهبعدی بدنهٔ GT-R پرداخته اما هنوز هیچ خودرویی ساخته نشده و تصاویری که در اینجا میبینید صرفاً رندرهای دیجیتالی هستند. بااینحال، آرتیسان قصد دارد بهزودی اولین پروتوتایپ این خودرو را ساخته و در مشهورترین نمایشگاههای خودروی سراسر جهان به نمایش درآورد.
مردان آرتیسان به دنبال بخشیدن روحی تازه به یک خودروی نمادین هستند. این اما پروژهای بسیار بلندپروازانه است زیرا شامل بدنهٔ تمام فیبر کربنی کاملاً جدید، کابین کاملاً جدید، بازتولید کامل پیشرانه و تعلیق، ترمزها و اگزوز کاملاً جدید میشود. در بیرون خودرو، کاپوت، گلگیرها، سپرها، درها و سقف همگی از نو ساخته میشود و چراغهای جلو و عقب جدید شبیه اسکایلاین GT-R نسل R34 طراحی شدهاند. در داخل هم شاهد کابینی اختصاصی پر از آلومینیوم، آلکانترا و فیبر کربن خواهیم بود.
علاوه بر این، همانطور که اشاره شد پیشرانه هم با شاتونها، اینترکولر، ورودیهای هوا، سوپاپها، پمپهای سوخت و انژکتورهای ارتقاءیافته به همراه توربوشارژرهای GT3 با کمپرسور اختصاصی، کاملاً از نوع تولید میشود. برای کسانی چیزی بیش از این میخواهند نیز آرتیسان نسخهٔ آلتیمیت را ارائه میکند. در این نسخه حجم موتور به ۴.۱ لیتر افزایش میابد و از توربوشارژرهای بزرگتر، پمپهای سوخت جریان بالاتر و منیفولد هوای متفاوت استفاده میشود. نسخهٔ آلتیمیت همچنین از گیربکس کاملاً بازتولید شده، ارتقاء کامل سیستم اگزوز و سیستم تعلیق بلیشتاین بهره خواهد برد درحالیکه برای هردو نسخه ترمزهای بزرگتر آلکون هم قابل سفارش است.
آرتیسان تنها ۳۶ دستگاه از این GT-R منحصربهفرد خواهد ساخت و گفته شده تحویل خودروها به خریداران طی سال جاری آغاز خواهد شد. رنگهای فراوانی برای شخصیسازی این ماشین قابل انتخاب خواهد بود و خریداران میتوانند داخل خودرو را هم سفارشیسازی کنند. انتظار میرود پروتوتایپ GT-R آرتیسان اولین بار در دبی رونمایی شود.
Reza Waffen SS
۱۶ اسفند ۱۴۰۲😘😘😘
NAVID۰۰۹۸
۱۶ اسفند ۱۴۰۲بله
وقتی مدلی محبوب باشه و البته به حق ، بقیه دستبهکار میشن جهت ارتقاءش در حالی که شرکت مادر هنوز گیرودارِ تصمیمیگیری گیر کرده!
ولی باز هرچه هم بهترین باشه ، این اون نیست ، میفهمید که چی میگم ، این اون نیست!!!
ما GTR رو از نیسان میخواهیم نه حتی بهترین ارتقاء دهندهها!!!
ar-ma-n
۱۶ اسفند ۱۴۰۲بهترین کامنت حرف حق زدی ❤👏🏻
البته تو دنیای که هم برقی دارن میشن و طراحی های تخم مرغی و چشم بادامی .
و بایدم به اینجوری پروژه ها چراغ سبز نشون داد .
که برمیگرده به افسانه نیسان .
ar-ma-n
۱۶ اسفند ۱۴۰۲جمله قشنگی بود.
(ما GTR رو از نیسان میخواهیم نه حتی بهترین ارتقاء دهندهها!!!)
البته خیلی از برند های و افسانه از همین کار ارتقا تیونینگ به دنیا شناخت شدن و دست به تولید ماشین زدن که عمده برند ها از موتور اسپرت آمده بیرون بخصوص ایتالیا خدارو چه دیدی شاید اینم شد ولی فعلا یک پروژه موفق اونم بخاطر طراحی الهام بخشی و کپی در اصل ؟؟
بنظرت نیسان کی میخواد نسل بدی gtr بده بیرون با این اوضاع. ؟
محمدهادی
۱۷ اسفند ۱۴۰۲نکته ماجرا میدونی کجاست؟
پیدا شدن سرو کله ی خودرو سازان شخصی با تابعیت ایرانی توی این سالها
براستی وسط این اقتصاد مریض داخل یک شبه این افراد این پولهارو از کجا آوردن باهاش کارخونه تولید خودرو لوکس تاسیس کردن؟!
نمیدونم شاید هیچ ربطیم نداشته باشه ها
ولی اینکه یهویی تعدادشون اینهمه زیاد شده برامن یکی عجیبه…
ارتین
۱۷ اسفند ۱۴۰۲با این اوضاع جی تی ار تا چند سال دیگه تموم میشه.
علی آقایی
۱۶ اسفند ۱۴۰۲عسله لامصب
*ALI*
۱۶ اسفند ۱۴۰۲خیلی خوب و عالی
خوبه دوباره میخواد تولید شه قیافش هنوز خفنه
( سلام داداش چطوری سابق )
۱۶ اسفند ۱۴۰۲پروف ام 😁😁😁
مهدی
۱۶ اسفند ۱۴۰۲بینهایت زیبا و با جذبه
مهدی
۱۶ اسفند ۱۴۰۲چودری یه نمایشگاه داره خیلی معروف تو دبی هست چندتا گاراژ خلی بزرگ داره یکیش تو جبل علی هست یه ماشین های توش پیدا میشه تر تمیز کم کار کرده
اونقدر پیشرفت کرده داره ماشین تولید میکنه
دمش گرم
به این میگن پیشرفت و حمایت از اصناف
بعد یه سری دوستان میان میگن دبی بد اخ توف و…..
حنوز از سال ۸۸ رنت دلار ۳.۵ درهم مونده
نرخ دلار به تومن ما رو نیگاه کن 🥺🥺🥺🥺
𝐀𝐥𝐢
۱۶ اسفند ۱۴۰۲چقدر خفنه این ماشین
sinasvj
۱۶ اسفند ۱۴۰۲زیباترین ماشین ژاپنی وجود ندا…
Siyavash
۱۶ اسفند ۱۴۰۲💯💯💯💯💯💯💥💥💥💥💯💯💯💯💯
ابوالفضل
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ژاپنی باز نیستم ولی این خیلی خوشکله
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/03/Artisan-Nissan-Skyline-2.jpg
کلا اسکای لاین از خوب های دوران خودشه
آریا
۱۶ اسفند ۱۴۰۲تا باشه از این باز تولید ها♥️😍
۱۶ اسفند ۱۴۰۲زیبا
جذاب
M3
۱۶ اسفند ۱۴۰۲با اینکه آلمانی فنم ولی خیلی خوشگله واقعا جیگره الهی من فداش بشم
ALI.S
۱۷ اسفند ۱۴۰۲بابا این خیلی خوبه!
عجیب رفت برای شکار دل!
دلم رفت برای این بازتولید عالی!
امیدوارم همیشه از این بازتولیدها باشه در آینده😔
ارشک
۱۷ اسفند ۱۴۰۲قشنگه ولی کاش خود نیسان تولیدش میکرد
𝓜𝓸𝓱𝓪𝓶𝓶𝓮𝓭 𝓐𝓵𝓲
۱۷ اسفند ۱۴۰۲پشمام اولی ماشینی که جدیدش مث قدیمیش خوشگلع
M power
۱۸ اسفند ۱۴۰۲لامصب یه جی تی ار سفید تو تهران دیدم تازه فهمیدم این ماشین چقد خوشگل و خفنه. دمشگرم ک میخاد دوباره تولید شه
BMW
۲۰ اسفند ۱۴۰۲لامصب عشقه😁🥳