نیسان

نیسان سیلفی هیبرید پارس خودرو؛ مشخصات و قیمت در ایران

پارس خودرو رسما مشخصات فنی و امکانات نیسان سیلفی هیبرید را اعلام کرده است. این سدان در کارخانه‌ی سرمایه‌گذاری دانگ فنگ و نیسان چین تولید می‌شود.

نیسان سیلفی در ایران؛ مشخصات و قیمت هیبریدی وارداتی نامی خودرو | مجله پدال

پیش‌تر قرار بود شرکت نامی خودرو نیسان سیلفی را در ایران عرضه کند. این مجموعه، آیان ۱۴۰۲ نیسان سیلفی و ایکس تریل و کیکس را برای بازار کشورمان رونمایی کرد. حالا با رسیدن به آخرین روزهای تابستان ۱۴۰۳؛ نه‌تنها ایکس تریل و کیکس وارد ایران نشدند، پارس خودرو عرضه‌کننده‌ی نیسان سیلفی شده است. در سمت دیگر ماجرا، شرکت مانیان خودرو، واردکننده‌ی شاسی بلند دو دیفرانسیل نیسان ترا محسوب می‌شود و گستره فعالیت نامی خودرو، نامشخص است.

بیشتر بخوانید:

انواع نیسان سیلفی در ایران؛ مشخصات و قیمت
 نیسان قشقایی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی در ایران

تویوتا کرولا ۲۰۲۳ در ایران؛ مشخصات و قیمت سدان وارداتی
↵مزدا ۳ جدید در ایران؛ مشخصات و قیمت خودروی وارداتی بهمن موتور
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی

اولین نیسان سیلفی، سال ۲۰۰۰ تقریبا هم‌زمان با معرفی نسل پنجم نیسان سنترا معرفی شد. سیلفی و سنترا در آن دوران، تفاوت‌های ظاهری داشتند اما از سال ۲۰۱۹، عملا به خودروهای یکسا‌ن‌ رسیدند. حالا سدان اندازه کوچک نیسان برای چین و شرق آسیا به نام سیلفی عرضه می‌شود؛ اما برای بازار امریکا و بسیاری دیگر کشورهای غربی، سنترا نام دارد.

نیسان سیلفی هیبرید که برای ورود به ایران انتخاب شده از ترکیب موتور برقی با پیشرانه سه سیلندر ۱/۲ لیتری، ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد. عملکرد فنی سیلفی E-Power از نظر شتاب و سرعت، مشابه مدل ۲ لیتری است و در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد؛ اما تنها  ۳ تا ۴ لیتر در صد کیلومتر میانگین مصرف سوخت دارد. این خودرو نیز مجهز به گیربکس CVT تک سرعته، فاقد تعویض دنده دستی است.

مدل غیر هیبرید نیسان سیلفی نیز در وب‌سایت پارس خودرو دیده می‌شود. این خودروی تمام بنزینی از موتور ۱/۶ لیتر تنفس طبیعی، ۱۳۳ اسب بخار قدرت و ۱۵۹ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۲ ثانیه و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت، مشخصات اصلی نیسان سیلفی هستند.

نیسان سیلفی هیبریدی

هر دو مدل نیسان سیلفی نمایشگر لمسی ۱۲ اینچ و رینگ ۱۶ اینچ و صندوق عقب ۵۱۰ لیتری  دارند.  مشخصات و امکانات ارایه شده برای مدل هیبریدی به عنوان نسخه‌ی فول‌آپشن به شرح ذیل است:

  • هدآپ دیسپلی (HUD)
  • سیستم کمک حرکت در سربالایی
  • هشدار خروج از خط
  • رادار حرکت بین خطوط
  • هشدار به عابر پیاده
  • سیستم هشدار برخورد از جلو
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • سنسور پارک جلو و عقب
  • رادار نقطه کور
  • ترمز اضطراری خودکار
  • سیستم هشدار خروج از مسیر
  • کروز کنترل تطبیقی
  • ترمز پارک برقی به‌همراه اتو هلد (Auto Hold)
  • کنترل پایداری الکترونیکی
  • سیستم کنترل دینامیک خودرو
  • سنسور پایش فشار باد تایرها (TPMS)
  • سیستم هشدار ترافیک از عقب
  • شارژر وایرلس و آینه‌های جانبی برقی به‌همراه گرم‌کن

پارس خودرو هنوز قیمت نیسان سیلفی را برای بازار ایران اعلام نکرده است. باتوجه به قیمت بازار جهانی مدل‌های تنفس طبیعی و هیبرید که ۲۰ تا ۲۵ هزار دلار را شامل می‌شود؛ می‌توان هزینه خرید این خودروها برای مشتری ایرانی را  ۲/۵ تا ۳ میلیارد تومان پیش‌بینی کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. khashayar.

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    با سلام
    آقای اشتری یک ویدیو درگ از کانال هاگرتی امروز پخش شد اگه امکان داره پوشش بدین.
    https://www.youtube.com/watch?v=wtP04zGFA-I

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2709 ديدگاه)

      خیلی هم عالی

      موافقم 11
      مخالفم 3
      1. الکساندر

        ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1216 ديدگاه)

        آقا اشتری خودتون خسته نشدید از این ابزار تکراری کار میکنید
        انقدر خبر درباره واردات ماشینا مختلف آوردید که انگار آدم بده بیرون ماشین تکراری نمیبینه
        هنوز بحث واردات دنبال کننده داره ؟

        موافقم 9
        مخالفم 3
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2709 ديدگاه)

          دقیقا به دلیل بازدید بسیار خوبی که این نوع مطالب داره پوشش می دیم
          وظیفه ماست اطلاع رسانی کنیم حتی اگر فقط یک دستگاه وارد بشه

          موافقم 12
          مخالفم 1
    2. amirkhanzadeh

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (419 ديدگاه)

      قیمت این ماشین تو سایت دیوار از 3500 شروع تا 4500 فروش میره
      اینم حماسه ای دیگر
      تو تمام جهان خودروی کارخانه ای گران تر میاد بیرون افت قیمت باید داشته باشه برای ما برعکس شرایط برای دلال ها فراهم میشه

      موافقم 22
      مخالفم 2
    3. زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (951 ديدگاه)

      هاگرتی خیلی خوبه.
      عسله لامصب عسله

      موافقم 2
      مخالفم 1
  2. ehsan.fa

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1932 ديدگاه)

    فاجعه موتور های توربو ۱.۵ لیتری و گیربکس cvt و دوکلاچه خشک چینی الان تو تعمیرگاه های سطح تمام شهرها قابل مشاهده س ، حالا هیبرید چینی که به درخواست پارس خودرو کیفیتش کاهش پیدا کنه ،چه شود!!!
    فقط یه سر برین این کلان تعمیرگاه ها و ببینید خودروهای چینی برای قطعه ای مثل دسته موتور ۳ ماهه خوابیدن ، همین افزایش شدید تعداد کلان تعمیرگاه ها(مجموعه هایی با وسعت زیاد یا ابَر تعمیرگاه) خبر میدهد از سر درون.

    موافقم 16
    مخالفم 12
    1. 🇰🇷

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (228 ديدگاه)

      شما یک دهه ست در سایت پدال حضور دارید درسته ؟
      شما فکر کنم جزو معدود کاربران قدیمی باشید . البته سه چهار نفر دیگه هم هستند که یک دهه همراه پدالند . یادمه کامنتای شما رو در پستهای قدیمی دیدم

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. ehsan.fa

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1932 ديدگاه)

        بعله دوست عزیز ، از اون اوایلش بودم دوتا هم ترجمه دادم تو مدال ولی دیدم قلم مناسب برای نوشتن ندارم و حوصله کافی برای ترجمه ندارم.
        ارادتمندیم

        موافقم 7
        مخالفم 1
        1. 🇰🇷

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (228 ديدگاه)

          بسیار عالی . تندرست و پاینده باشید 🙏

          موافقم 3
          مخالفم 1
    2. hosen

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (286 ديدگاه)

      دقیقا درست میگین
      بهترین ترکیب واسه کشور هایی مثل ایران که بنزین بی‌کیفیت و مکانیک های نابلد و کمبود قطعات یدکی دارن موتور ۲ یا ۲.۴ لیتری تنفس طبیعیه

      موافقم 13
      مخالفم 1
    3. Galant.VR4(JDM)

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (811 ديدگاه)

      CVT معیوب‌ترین گیربکس حداقل توی ایرانه بخاطر کیفیت بد مونتاژ و نبود روغن و قطعات درجه یک گیربکس

  3. 🇰🇷

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (228 ديدگاه)

    ۳ میلیارد پول بدی اونوقت دکمه های سمت راست فرمان را کور کرده باشند!
    اون میتسو اوتلندر هم فک کنم همین طوری بود
    حداقل کمی به پولداران و مشتریان خودتون احترام بگذارید . کسی که ۳ میلیارد پول داره بده این ماشین براش فرقی ندارد ۲۰۰ – ۳۰۰ بیشتر بده یا کمتر . حداقل یکم آپشنال و مناسب و در شأن مصرف کننده متمول وارد میکردید

    موافقم 17
    مخالفم 7
  4. علی جردن

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1900 ديدگاه)

    بنظرم تویتا لوین یا کرولاهای وارداتی از نیسان بهترن

    موافقم 2
    مخالفم 3
  5. رامتین

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3202 ديدگاه)

    بنظرم مشخصاتش زیاد خوب نیست، گرچه ظاهر خوبی داره.

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا