پارس خودرو رسما مشخصات فنی و امکانات نیسان سیلفی هیبرید را اعلام کرده است. این سدان در کارخانهی سرمایهگذاری دانگ فنگ و نیسان چین تولید میشود.
پیشتر قرار بود شرکت نامی خودرو نیسان سیلفی را در ایران عرضه کند. این مجموعه، آیان ۱۴۰۲ نیسان سیلفی و ایکس تریل و کیکس را برای بازار کشورمان رونمایی کرد. حالا با رسیدن به آخرین روزهای تابستان ۱۴۰۳؛ نهتنها ایکس تریل و کیکس وارد ایران نشدند، پارس خودرو عرضهکنندهی نیسان سیلفی شده است. در سمت دیگر ماجرا، شرکت مانیان خودرو، واردکنندهی شاسی بلند دو دیفرانسیل نیسان ترا محسوب میشود و گستره فعالیت نامی خودرو، نامشخص است.
بیشتر بخوانید:
↵انواع نیسان سیلفی در ایران؛ مشخصات و قیمت
↵ نیسان قشقایی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی در ایران
↵تویوتا کرولا ۲۰۲۳ در ایران؛ مشخصات و قیمت سدان وارداتی
↵مزدا ۳ جدید در ایران؛ مشخصات و قیمت خودروی وارداتی بهمن موتور
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
اولین نیسان سیلفی، سال ۲۰۰۰ تقریبا همزمان با معرفی نسل پنجم نیسان سنترا معرفی شد. سیلفی و سنترا در آن دوران، تفاوتهای ظاهری داشتند اما از سال ۲۰۱۹، عملا به خودروهای یکسان رسیدند. حالا سدان اندازه کوچک نیسان برای چین و شرق آسیا به نام سیلفی عرضه میشود؛ اما برای بازار امریکا و بسیاری دیگر کشورهای غربی، سنترا نام دارد.
نیسان سیلفی هیبرید که برای ورود به ایران انتخاب شده از ترکیب موتور برقی با پیشرانه سه سیلندر ۱/۲ لیتری، ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتنمتر گشتاور میگیرد. عملکرد فنی سیلفی E-Power از نظر شتاب و سرعت، مشابه مدل ۲ لیتری است و در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد؛ اما تنها ۳ تا ۴ لیتر در صد کیلومتر میانگین مصرف سوخت دارد. این خودرو نیز مجهز به گیربکس CVT تک سرعته، فاقد تعویض دنده دستی است.
مدل غیر هیبرید نیسان سیلفی نیز در وبسایت پارس خودرو دیده میشود. این خودروی تمام بنزینی از موتور ۱/۶ لیتر تنفس طبیعی، ۱۳۳ اسب بخار قدرت و ۱۵۹ نیوتنمتر گشتاور میگیرد. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۲ ثانیه و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت، مشخصات اصلی نیسان سیلفی هستند.
هر دو مدل نیسان سیلفی نمایشگر لمسی ۱۲ اینچ و رینگ ۱۶ اینچ و صندوق عقب ۵۱۰ لیتری دارند. مشخصات و امکانات ارایه شده برای مدل هیبریدی به عنوان نسخهی فولآپشن به شرح ذیل است:
- هدآپ دیسپلی (HUD)
- سیستم کمک حرکت در سربالایی
- هشدار خروج از خط
- رادار حرکت بین خطوط
- هشدار به عابر پیاده
- سیستم هشدار برخورد از جلو
- دوربین ۳۶۰ درجه
- سنسور پارک جلو و عقب
- رادار نقطه کور
- ترمز اضطراری خودکار
- سیستم هشدار خروج از مسیر
- کروز کنترل تطبیقی
- ترمز پارک برقی بههمراه اتو هلد (Auto Hold)
- کنترل پایداری الکترونیکی
- سیستم کنترل دینامیک خودرو
- سنسور پایش فشار باد تایرها (TPMS)
- سیستم هشدار ترافیک از عقب
- شارژر وایرلس و آینههای جانبی برقی بههمراه گرمکن
پارس خودرو هنوز قیمت نیسان سیلفی را برای بازار ایران اعلام نکرده است. باتوجه به قیمت بازار جهانی مدلهای تنفس طبیعی و هیبرید که ۲۰ تا ۲۵ هزار دلار را شامل میشود؛ میتوان هزینه خرید این خودروها برای مشتری ایرانی را ۲/۵ تا ۳ میلیارد تومان پیشبینی کرد.
khashayar.
۲۴ شهریور ۱۴۰۳با سلام
آقای اشتری یک ویدیو درگ از کانال هاگرتی امروز پخش شد اگه امکان داره پوشش بدین.
https://www.youtube.com/watch?v=wtP04zGFA-I
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۴ شهریور ۱۴۰۳خیلی هم عالی
الکساندر
۲۵ شهریور ۱۴۰۳آقا اشتری خودتون خسته نشدید از این ابزار تکراری کار میکنید
انقدر خبر درباره واردات ماشینا مختلف آوردید که انگار آدم بده بیرون ماشین تکراری نمیبینه
هنوز بحث واردات دنبال کننده داره ؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ شهریور ۱۴۰۳دقیقا به دلیل بازدید بسیار خوبی که این نوع مطالب داره پوشش می دیم
وظیفه ماست اطلاع رسانی کنیم حتی اگر فقط یک دستگاه وارد بشه
amirkhanzadeh
۲۴ شهریور ۱۴۰۳قیمت این ماشین تو سایت دیوار از 3500 شروع تا 4500 فروش میره
اینم حماسه ای دیگر
تو تمام جهان خودروی کارخانه ای گران تر میاد بیرون افت قیمت باید داشته باشه برای ما برعکس شرایط برای دلال ها فراهم میشه
Farhad
۲۸ شهریور ۱۴۰۳و جالب اینجاست ،25000 دلار با دلار 60000 تومنم میش قیمت این ماشین حدود 1.5 میلیارد و ببینید مردم ما چقدر مظلوم واقع میشن و جالب اینکه در تمام کشورهای اروپایی و جهان این خودروها رو اقساطی به مردم میدن و کسی نیست که 25000 دلار رو یکجا بده و ماشین رو نقد بخره …خدایا هستی یه نگاهم اینوا بنداز
زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ
۲۵ شهریور ۱۴۰۳هاگرتی خیلی خوبه.
عسله لامصب عسله
ehsan.fa
۲۴ شهریور ۱۴۰۳فاجعه موتور های توربو ۱.۵ لیتری و گیربکس cvt و دوکلاچه خشک چینی الان تو تعمیرگاه های سطح تمام شهرها قابل مشاهده س ، حالا هیبرید چینی که به درخواست پارس خودرو کیفیتش کاهش پیدا کنه ،چه شود!!!
فقط یه سر برین این کلان تعمیرگاه ها و ببینید خودروهای چینی برای قطعه ای مثل دسته موتور ۳ ماهه خوابیدن ، همین افزایش شدید تعداد کلان تعمیرگاه ها(مجموعه هایی با وسعت زیاد یا ابَر تعمیرگاه) خبر میدهد از سر درون.
🇰🇷
۲۴ شهریور ۱۴۰۳شما یک دهه ست در سایت پدال حضور دارید درسته ؟
شما فکر کنم جزو معدود کاربران قدیمی باشید . البته سه چهار نفر دیگه هم هستند که یک دهه همراه پدالند . یادمه کامنتای شما رو در پستهای قدیمی دیدم
ehsan.fa
۲۴ شهریور ۱۴۰۳بعله دوست عزیز ، از اون اوایلش بودم دوتا هم ترجمه دادم تو مدال ولی دیدم قلم مناسب برای نوشتن ندارم و حوصله کافی برای ترجمه ندارم.
ارادتمندیم
🇰🇷
۲۴ شهریور ۱۴۰۳بسیار عالی . تندرست و پاینده باشید 🙏
hosen
۲۴ شهریور ۱۴۰۳دقیقا درست میگین
بهترین ترکیب واسه کشور هایی مثل ایران که بنزین بیکیفیت و مکانیک های نابلد و کمبود قطعات یدکی دارن موتور ۲ یا ۲.۴ لیتری تنفس طبیعیه
Galant.VR4(JDM)
۲۴ شهریور ۱۴۰۳CVT معیوبترین گیربکس حداقل توی ایرانه بخاطر کیفیت بد مونتاژ و نبود روغن و قطعات درجه یک گیربکس
🇰🇷
۲۴ شهریور ۱۴۰۳۳ میلیارد پول بدی اونوقت دکمه های سمت راست فرمان را کور کرده باشند!
اون میتسو اوتلندر هم فک کنم همین طوری بود
حداقل کمی به پولداران و مشتریان خودتون احترام بگذارید . کسی که ۳ میلیارد پول داره بده این ماشین براش فرقی ندارد ۲۰۰ – ۳۰۰ بیشتر بده یا کمتر . حداقل یکم آپشنال و مناسب و در شأن مصرف کننده متمول وارد میکردید
علی جردن
۲۵ شهریور ۱۴۰۳بنظرم تویتا لوین یا کرولاهای وارداتی از نیسان بهترن
رامتین
۲۵ شهریور ۱۴۰۳بنظرم مشخصاتش زیاد خوب نیست، گرچه ظاهر خوبی داره.