چشم اندازنیسان

نیسان سیلفی در ایران؛ مشخصات و قیمت هیبریدی وارداتی نامی خودرو

سنترا و سیلفی، خودروهای خانوادگی نیسان در کلاس سدان با شباهت فنی و ظاهری هستند. شرکت نامی خودرو، به تازگی سیلفی را وارد ایران کرده و درحال آماده‌سازی برای پیش‌فروش است.

پیش‌تر، شرکت جهان نوین آریا مسئول واردات و عرضه محصولات نیسان در ایران بود. دو کراس‌اور مشهور نیسان از سری جوک و ایکس تریل توسط جهان نوین آریا به کشورمان وارد شد؛ اما طبق اخبار موجود، هم‌اکنون شرکت نامی خودرو پیشرو، نماینده رسمی نیسان در ایران است. این مجموعه تاکنون ۵ هزار دستگاه نیسان را برای واردات، ثبت سفارش کرده و پنج نمایندگی در شهرهای تهران، تبریز، مشهد، شیراز و آمل دارد.

بیشتر بخوانید:

نیسان قشقایی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی در ایران
هونگچی H5 مشخصات و قیمت سدان لوکس چینی در ایران
تویوتا کرولا ۲۰۲۳ در ایران؛ مشخصات و قیمت سدان وارداتی

ظاهرا خودروهای نیسان مونتاژ چین برای ورود به ایران آماده می‌شوند؛ چراکه انتقال پول از کشورمان به دیگر نقاط جهان، خصوصا ژاپن، مشکلات فراوان دارد. از سویی دیگر، مدل‌های نیسان ساخت ژاپن، مثل شاسی بلند‌ پاترول و کوپه نیسان Z، شرایط قیمتی مناسب برای بازار ایران را فراهم نمی‌کنند. تولید نیسان در چین، سالانه ۱/۵ میلیون دستگاه، توسط کارخانه‌های مشترک با دانگ‌فنگ است.

نیسان سیلفی سنترا نمای اصلی

اولین نیسان سیلفی، سال ۲۰۰۰ تقریبا هم‌زمان با معرفی نسل پنجم نیسان سنترا معرفی شد. سیلفی و سنترا در آن دوران، تفاوت‌های ظاهری داشتند اما از سال ۲۰۱۹، عملا به خودروهای یکسا‌ن‌ رسیدند. حالا سدان اندازه کوچک نیسان برای چین و شرق آسیا به نام سیلفی عرضه می‌شود؛ اما برای بازار امریکا و بسیاری دیگر کشورهای غربی، سنترا نام دارد.

سیلفی در چین تولید می‌شود و سه نوع پیشرانه ارایه می‌کند. دو مدل بنزینی ۱/۶ و ۲ لیتر تنفس طبیعی، همراه نسخه هیبرید برای سلیفی (سنترا) وجود دارد. ساختار چهاردر صندوق‌دار (سدان) و دیفرانسیل جلو نیز برای تمام نمونه‌ها ثابت است. فقط در چین سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه نیسان سلفی فروخته می‌شود. همچنین بازار امریکا و کانادا و مکزیک هم، مجموعا در سال ۲۰۲۲، تعداد ۱۰۰ هزار سنترا خریده‌اند. این آمار نشان می‌دهند سدان کامپکت نیسان در کشورهای مختلف، محوبیت دارد؛ هرچند که رقیب مهمی برای تویوتا کرولا محسوب نمی‌شود.

جدول مشخصات نیسان سیلفی هیبریدی وارداتی

ویژگی مشخصات نیسان سیلفی وارداتی
پیشرانه سه سیلندر ۱.۲ لیتری به همراه موتور برقی
قدرت موتور ۱۳۶ اسب بخار
گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر
شتاب ۰-۱۰۰ مشابه مدل ۲ لیتری (۱۰ ثانیه)
مصرف سوخت ترکیبی ۳ تا ۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
باک بنزین ۴۰ لیتر
نوع گیربکس CVT تک سرعته
برد پیمایش ۱۰۰۰ کیلومتر با باک پر و باتری کامل
ابعاد (طول/عرض/ارتفاع) ۴,۶۴۱ میلی‌متر / ۱,۸۱۵ میلی‌متر / ۱,۴۵۰ میلی‌متر
فاصله محوری ۲,۷۱۲ میلی‌متر
ظرفیت صندوق عقب ۵۱۰ لیتر
رینگ‌ها آلومینیومی ۱۷ اینچی
نمایشگر داخلی لمسی ۱۲.۳ اینچ
امکانات ایمنی کروز کنترل انطباقی، ۶ کیسه هوا، ترمز خودکار، هشدار خروج از خط، هشدار نقطه کور، ESP
امکانات رفاهی صندلی و فرمان چرمی، سانروف، پوشش چرمی تودری

طراحی ظاهری و نمای بیرونی نیسان سیلفی

طرح کلی چراغ‌ها برای سیلفی (سنترا) الهام‌گرفته از دیگر سدان‌های نیسان، شامل آلتیما و ماکسیما به نظر می‌رسد. سلفی نسبت به رقبای ژاپنی مثل کرولا و سیویک، حس اسپرت بیشتری دارد.

نیسان سیلفی سنترا نمای جلو

در نمای روبرو، چراغ‌های باریک و شمشیری برای سیلفی استفاده شده است. جلوپنجره‌ی مشهور نیسان با ادوات کروم براق، تا نزدیک سطح زمین ادامه دارد و عملا، ادوات پلاستیکی ناخوشایند، کم‌حجم و مخفی هستند. حجم‌دهی روی کاپوت و طرفین سپر، جذابیت نیسان سیلفی را افزایش می‌دهد.

نیسان سیلفی سنترا نمای جانبی

داخل گلگیرها و زیر رکاب، اثری از ادوات پلاستیکی ارزان‌قیمت دیده نمی‌شود. کشیدگی بدنه، سقف سیاه‌رنگ و چرخ‌های اسپرت آلومینیوم ۱۷ اینچ، نیسان سلفی را جذاب جلوه می‌دهد. حجم‌دهی بدنه نیز در نمای جانبی، کاملا واضح است. خطوط افقی در امتداد چراغ‌های جلو و عقب، دیده می‌شوند؛ ضمن اینکه خمیدگی سقف تا صندوق عقب، حالت اسپرت‌بک فراهم می‌کند.

نیسان سیلفی سنترا نمای پشت

در نمای پشت، نوعی الگوبرداری از مرسدس بنز وجود دارد. برای عقب نیسان سیلفی نیز، خطوط عمیق با حجم‌دهی واضح استفاده شده که در مجموع، حس اسپرت خودرو را تقویت می‌کنند. طراحی چراغ‌ها، محل نصب پلاک و تزئینات پلاستیکی زیر سپر، قابل قبول است.

نیسان سیلفی با طول ۴,۶۴۱  و عرض ۱,۸۱۵ و ارتفاع ۱,۴۵۰ میلی‌متر، همره فاصله محوری ۲,۷۱۲ میلی‌متر عرضه می‌شود.

طراحی داخلی و نمای کابین نیسان سیلفی

مانیتور ایستاده روی داشبورد، فرمان D شکل و کلیدهای کم‌تعداد زیر خروجی تهویه مطبوع، کابین نیسان سلفی را جوان‌پسند و اسپرت نشان می‌دهند. کیفیت مواد استفاده شده در صندلی‌ها و تودری نیز، برای خودرویی با حدود قیمت ۲۰ هزار دلار، رضایت‌بخش است.

نیسان سیلفی هیبریدی

پشت فرمان، علاوه‌بر عقربه‌های سنتی برای دور موتور و سرعت، پنل دیجیتال رنگی وجود دارد. نمایشگر لمسی ۱۲/۳ اینچ روی داشبورد نیز، بزرگ و فراتر از نیاز به نظر می‌رسد. طراحی دسته‌دنده، جالیوانی و کنسول میانی نیز، راضی کننده است.

مدل هیبریدی با امکانات کامل، تودری مبله و مواد نرم ارایه می‌کند. هرچند که داشبورد از پلاستیک سخت ساخته شده، خط دوخت صندلی‌ها و ارگونومی نشیمن برای افراد مختلف، حس بسیار خوبی به سرنشینان می‌دهد. این موارد، خصوصا برای راننده پشت فرمان اسپرت نیسان سلفی، جذابیت خواهد داشت.

نیسان سیلفی سنترا صندلی

فضا برای ۴ سرنشین بلند قد، کفایت می‌کند و صندوق عقب ۵۱۰ لیتری، جای شکی باقی نمی‌گذارد که طراحی نیسان سیلفی، بسیار خوب و حساب‌شده انجام شده است. حتی در صندلی‌های ردیف دوم، فضای جلوی زانو، کافی و مناسب برای سفر خواهد بود.

پیشرانه و تجهیزات فنی نیسان سیلفی

ارزان‌ترین مدل با پیشرانه تنفس طبیعی ۱/۶ لیتری، ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این مدل در چین با گیربکس دستی و اتوماتیک CVT تولید می‌شود. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت سیلفی با این تجهیزات، حدود ۱۲ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در صد کیلومتر است.

نیسان سیلفی سنترا نمای بالا

مدل ۲ لیتری تنفس طبیعی، ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این نسخه از سیلفی با گیربکس CVT در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در صد کیلومتر برساعت دارد.  نهایت سرعت سیلفی با موتور ۲ لیتری، ۲۰۰ کیلومتر برساعت است.

نیسان سیلفی هیبرید که برای ورود به ایران انتخاب شده از ترکیب موتور برقی با پیشرانه سه سیلندر ۱/۲ لیتری، ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد. عملکرد فنی سیلفی E-Power از نظر شتاب و سرعت، مشابه مدل ۲ لیتری است اما میانگین مصرف سوخت ۳ تا ۴ لیتر در صد کیلومتر فراهم می‌کند. این خودرو نیز مجهز به گیربکس CVT تک سرعته، فاقد تعویض دنده دستی است.

نیسان سیلفی سنترا نمای عقب

به بیان ساده، سیلفی هیبرید یک خودروی برقی است که از موتور بنزینی ۱/۲ لیتری به عنوان ژنراتور برای کمک به شارژ باتری‌های استفاده می‌کند. به همین دلیل عملکرد آرام و کم‌صدا دارد. باک بنزین ۴۰ لیتری و باتری لیتیوم یون ۳۸ کیلووات ساعتی برای سیلفی E-Power ارایه می‌شود تا پس از سوخت‌گیری کامل و تکمیل ظرفیت باتری‌ها، امکان رانندگی بدون توقف تا ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت داشته باشد.

هنوز مشخص نیست شارژ باتری‌های سیلفی هیبرید با برق شهری ایران، چقدر زمان می‌برد اما می‌توان اطمینان داشت، نیاز به ۵ تا ۷ ساعت داشته باشد. شرکت سازنده ادعا می‌کند اتصال این خودرو به شارژرهای DC که البته هنوز در ایران وجود ندارند؛ باعث خواهد شد ۸۰ درصد ظرفیت باتری‌ها در زمان ۴۵ دقیقه تکمیل شود.

بیشتر بخوانید:

↵مزدا ۳ جدید در ایران؛ مشخصات و قیمت خودروی وارداتی بهمن موتور
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی

امکانات ایمنی و تجهیزات رفاهی نیسان سیلفی

اگر نسخه‌ی نزدیک به فول نیسان سیلفی هیبرید به بازار ایران برسد، کروز کنترل انطباقی با امکان کاهش و افزایش سرعت در ترافیک خواهد داشت. ۶ کیسه هوا، ترمز خودکار، تشخیص خروج از خط، هشدار نقطه کور، تشخیص خواب آلودگی راننده، فناوری مدیریت تعادل و لغزش ESP و حفظ خودرو در شیب، برای نیسان سیلفی ارایه می‌شود.

نیسان سیلفی سنترا نمای پنل

پوشش چرم برای صندلی و فرمان و تودری،  نمایشگر لمسی ۱۲/۳ اینچ، سانروف و رینگ ۱۷ اینچ آلومینیوم، امکانات موجود برای سیلفی وارداتی خواهند بود.

آخرین قیمت نیسان سیلفی هیبریدی وارداتی نامی خودرو

مدلمشخصاتقیمت نمایندگیقیمت بازار
نیسان سیلفیمکس ادیشن هیبریدی نامی خودرو۲,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰

تاریخ به روز رسانی: ۲۵ آبان ۱۴۰۳

مدل ۱/۶ لیتری دنده دستی ساخت چین با حداقل امکانات،۱۷  هزار دلار قیمت دارد و به ندرت برای دیگر کشورها عرضه می‌شود. نسخه ۲ لیتری CVT بیشترین فروش بازار جهانی را به خود اختصاص داده و ۲۰ تا ۲۲ هزار دلار است.

برای نیسان سیلفی هیبرید در بازار جهانی حدود ۲۵ هزار دلار پرداخت می‌شود و حتی اگر معافیت عوارض گمرکی داشته باشد، با احتساب مالیات و سود شرکت واردکننده و مخارج دیگر، حدود ۱/۵ میلیارد تومان برای خریدار ایرانی، قیمت خواهد داشت. از سویی دیگر، باتوجه به شرایط موجود و عدم تحقق وعده‌های قبلی برای تخفیفات خودروهای برقی و هیبریدی، سیلفی هیبرید نیز در ایران ۲/۵ تا ۳ میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت.

همچنین میتوانید برای اطلاع از جدیدترین قیمت روز خودرو و آخرین تغییرات بازار، به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۴ رای

مطالب مشابه

‫۶۲ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1551 ديدگاه)

    ای خدا باچه منطقی خودروی ۲۰ هزار دلاری رو باید ۲.۵ تومن بخریم؟؟؟ واقعا انقدر نمیارزه تهش ۸۰۰ تومن

    موافقم 128
    مخالفم 18
    1. HesamS500

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (128 ديدگاه)

      چقدر زود متاسفانه قیمت ۸۰۰ تومان برامون منطقی شده در صورتی که میانگین پایه حقوق ۱۰ میلیون نمونه
      این ماشین تهش باید ۱۰۰ تومن باشه

      موافقم 132
      مخالفم 37
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (10478 ديدگاه)

        حسام جان
        شما پراید مدل ۹۰ داشته باشی ۱۰۰ میفروشی که اینجا میگی نهایت ۱۰۰ تومن باشه !
        از این اما و اگرها زیاد شنیدیم و بهتره واقع‌گرا باشید !
        نه کاری به قیمت نجومیش دارم نه کلاس سدان کوچیکش !

        در مقاله به نکته‌ای اشاره شد که من الان دو سالی میشه دارم جار میزنم که آقا واردات اون چیزی نیست که فکرشو میکنید به مانند گذشته باشه ، میگه تولید چین ، این یعنی همان قرارداد ۲۵ ساله‌ی خوشگل موشگل !

        موافقم 70
        مخالفم 91
        1. ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (4944 ديدگاه)

          داداش مسخره نکن

          موافقم 29
          مخالفم 19
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (10478 ديدگاه)

          مسخره چیه دیگه !
          خیلی هم جدی هستم !

          موافقم 29
          مخالفم 32
        3. Sina

          ۷ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (44 ديدگاه)

          کاربر NAVID۰۰۹۸ ، میگه مسخره نکن منظورش اینه که همین جدی گفتنت هم مسخره به نظر میرسه چون یه جوری میگی دوساله دارم جار میزنم انگار بقیه نمیدونستن منتظر این بودن تا توبگی!

          خودمون که خیلی بهتر اینها رو میدونیم نیازی به گفتن و تکرار مکررات شما نیست نظرات اشتباه هم ازت زیاد دیدیم.

          موافقم 46
          مخالفم 11
        4. ۷ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (4944 ديدگاه)

          برادر شما میتونستی به جای پراید یه مثال دیگه بزنی
          الان اون که پراید سواره چه گناهی کرده که تو مسخرش میکنی

          موافقم 22
          مخالفم 10
        5. Sina

          ۷ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (4 ديدگاه)

          NAVID۰۰۹۸
          من از شما خیلی قدیمی ترم چون از اول پدال دنبال میکردم ولی نمیخوام اضافه گویی کنم

          ضمن اینکه دقیقاً هر زمانی که هرچی گفتی خودمون خیلی بهترش رو میدونستیم و درستش رو میدونستیم البته همونایی هم که میگفتی خیلی هاش اشتباه بود

          مردم دنبال سانتافه ۷۰۰ تومنی بودند تا سریع دنا خودشون رو بفروشن به عنوان زرنگی تبدلیل به سانتافش کنند ! به منو شما مربوط نمیشه اینشم به خودشون مربوط بود هرکه خودش نتیجه کارشو میبینه مشکل و اشتباه شما جایی دیگست این حرفا هم همش بهونست.

          موافقم 15
          مخالفم 4
      2. amir

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        با احترام به حسام
        میدونم اونم مثل همه ما از تورم فضایی کشور خسته اس و دلش میخواد مثل قبلا همه چی ارزونتر باشه اصلا تو این کشور خرج و دخل نمیخونن باهم ولی متاسفانه تو کشوری زندگی میکنیم که خوده ملتش با یه خبر پراید ۸۰ اشونو ۴۰۰ میزارن

        موافقم 26
        مخالفم 9
      3. mohamad heydari

        ۷ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (14 ديدگاه)

        ایشون درست میگه ۱۰۰ تومن میشه حقوق یک سال ولی این تو امریکا حقوق شیشماهه اکه ۱۰۰تومن باشه بازم داریم دو برابر پول میدیم ببین آش چقدر سورتمه همین ۱۰۰تومنی هم باید ۴میلیارد پول بدیم😂😂😂😂

        موافقم 8
        مخالفم 3
    2. Anti Tesla

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1236 ديدگاه)

      ۲۰۰۰۰ دلار معادل ا میلیارد تومان است.

      موافقم 20
      مخالفم 5
      1. محمدرضا

        ۷ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (111 ديدگاه)

        تا ابد هم تکرار کنید عده‌ی زیادی درکی از این موضوع ندارن، هنوزم فکر میکنن خارج با بیست تومن بنز میدن بهت.

        موافقم 10
        مخالفم 23
      2. Muty

        ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (2199 ديدگاه)

        همه ضرب کردن بلدن حاجی
        که ۲۰ هزار دلار میشه چقدر!!!
        قیمت دلار هم بهتر از من و تو دستشونه!!!

        چیزی که شما جماعت نمی‌خواهین متوجه بشین
        ۲۰ هزار دلار حقوق حدود ۶ ماه یه کارگره
        اوکی؟
        الان بیایین این سنترا رو بدید ۶۰ میلیون (با احتساب حقوق ماهی ۱۰ تومن کارگری)
        نمی خواین؟!
        باشه قبول
        ۳ میلیارد بیدید
        اما به کارگر ماهی ۵۰۰ میلیون بدید، بتونه با ۶ ماه کار نیسان سنترای ۳ میلیاردی بخره

        برای آبمیوه دوستان مفهومه؟

        موافقم 20
        1. Anti Tesla

          ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (1236 ديدگاه)

          بخدا من چیزی نگفتم.
          چرا انقدر گارد می گیری؟

      3. امیرم

        ۳ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        شد 1/2

    3. Ahmad

      ۷ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (68 ديدگاه)

      این خودرو باید در ایران قیمت نهایت نهایت ۴۰ تا ۵۰ میلیونی داشته اونم فوقش،اصلا این رو باید بتونیم با ۲ یا ۳ حقوق بخریم.ما افتادیم توس ماتریکس اگه دقت کنید…

      موافقم 5
      مخالفم 9
      1. HesamS500

        ۷ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (128 ديدگاه)

        حق با شماست من اشتباه کردم این ماشین قیمتش همون ۲ونیم تا سه میلیاردهه که قیمت روش گذاشتن
        تازه به نظرم کمم هست

        موافقم 11
        مخالفم 1
      2. Muty

        ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (2199 ديدگاه)

        جان مادرت ما که هیچ
        بیا و تو خودت رو از ماتریکس خارج کن!!!
        بعد ما در یه اقتصاد سالم و آزاد و غیردستوری سنترای ۲۰ هزار دلاری رو می‌خریم ۲۰ میلیون تومان (معادل همون دلار۱۰۰۰ تومانی)
        بعد شما که خارج شدی از ماتریکس با همین پول برو پاگانی و بوگاتی بخر!!!
        بالاخره باید یه فرقی باشه بین شما که تلاش کردی از ماتریکس خارج شدی و ما!!!

        اسیر شدیم بخدا
        یه ماتریکس یار گرفتن به فلانمون دادن!!!
        مردم ایران با این انبوه بدبختی تو ماترکس اند
        مردم آمریکا با اون اقتصاد تشکیلات تو ماتریکس
        مردم سوئیس با اون فضا رو میگن تو ماتریکس
        مردم ژاپن با اون سیستم زندگی و فرهنگ و آموزش اونام را هم میگن تو ماتریکس

        آقایان من میخوام تو ماتریکس باشم اما شرایطم مثل اونا باشه
        مسخره در آوردین
        بجای یه حرکتی زدن و زدودن این گند و کثافتا از دور و برمون هی ماتریکس ماتریکس میکنین
        از دست دوستدارن آبمیوه مصنوعی!!! کم می‌کشیدیم حالا حرص ماتریکس ماتریکس گویان هامان هم اضافه شد 🤧

        موافقم 3
        مخالفم 1
    4. سید

      ۷ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (9 ديدگاه)

      شرکت نیسان یک دهم اقایون سود نمیبره این واردات به نفع فروشنده است نه خریدار

      موافقم 13
      مخالفم 2
  2. پیام

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2138 ديدگاه)

    تحریمای ایران بیشترین ضرر رو به کره جنوبی زد!!! اگه مردم قدرت خرید داشتن تو این سال‌ها کره کولاک می‌کرد!!!!

    موافقم 10
    مخالفم 58
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2909 ديدگاه)

      آره دیگه، سود خودروسازی کره از فروش سالانه چند میلیون دستگاه در ایران بود
      در سال‌های اخیر هیوندای و کیا زیان‌ده شدند

      موافقم 91
      مخالفم 2
      1. پیام

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (2138 ديدگاه)

        آقای اشتری زیان ده نشدن ولی وقتی آدم سر چهار راه ماشینارو نگاه می‌کرد، از ۱۰ تا ماشین خارجی ۶ یا هفتاش هیوندای و کیا بود بقیش برندهای دیگه! ازونجایی که بیشتر از بقیه برندها می‌فروخت، این وضعیت مزخرف بیشتر به ضرر کره شد. الان متاسفانه جاش رو برندای چینی مزخرف گرفته!

        موافقم 11
        مخالفم 52
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (2909 ديدگاه)

          شما کدام چهارراه زندگی می‌کنین؟

          موافقم 70
          مخالفم 8
        2. amir

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          ایشون سر چهارراه بوسان زندگی میکنن من نمیدونم کدوم چهارراه تو ایران ۶ ۷ تا از ده تاش کره ای بودن

          موافقم 50
          مخالفم 8
        3. پیام

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (2138 ديدگاه)

          آقای اشتری دیگه اینو همه میدونن که ماشین کره‌ای تو ایران چه قدر می‌فروخت و مساوی بود با پول نقد! میخواید از جنسیس کوپش تا سانتافش رو با ماشین کوپه و شاسی بلند برندهای دیگه مقایسه کنیم؟!

          موافقم 24
          مخالفم 30
        4. پیام

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (2138 ديدگاه)

          امیر دچار کج فهمی هستی چون من هیچ جای متن ننوشتم ضرر! ایران جز اون کشورهایی بود که ماشین کره‌ای خیلی بیشتر از ژاپنی فروش می‌رفت! تقریبا در تماممممممم استان‌ها و شهرها! همین الان هم آثار فروشش هست! هر برند ژاپنی رو خواستید باهاش مقایسه کنید. دو تا از دلیل‌های فروش بیشتر ۱. آپشن بیشتر نسبت به قیمت ۲. طراحی زیباتر. اینو برای کسایی می‌گم که دنبال دلیلش هستن.

          موافقم 23
          مخالفم 22
        5. NAVID۰۰۹۸

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (10478 ديدگاه)

          داداشمون پیام جدی جدی تو کوچه‌پس‌کوچه‌های سئول چرخ میزده خبر نداشتیم ، نه محله‌‌های ایران 😂 !!!

          داداش ، یه بوق کره‌ای هم واس ما بزن از لابه‌لا اون ۶ ۷ تا دونه جمع کره‌ای لا ۱۰تا ایرانی آلمانی چینی ژاپنی … !

          موافقم 23
          مخالفم 32
        6. amir

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          پیام قاطی کردی ها کجا من حرفی از زیان یا ضرر یا هرکلمه ای که هم معنی و یا با معنی نزدیک به اینا گفتم اینجا که ریپ زدی و اینو گفتی ؟

          موافقم 11
          مخالفم 7
      2. پیام

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (2138 ديدگاه)

        منظورم زیان ده بود نه ضرر. من کحای متن نوستم زیان ده؟!!! بازم برداست ایرانی و مشکل درک مطلب!!! این دو تا زمین تا آسمون فرق دارن. در ضمن آقای اشتری لایک بزنه یا دیسلایک فرقی نداره چون فروش میتسوبیشی، سوزوکی، آکورا و ……. مشخص بود هیوندای و جنسیس و … هم مشخص بود! اینو برید از بنگاه داره بپرسید نه آقای اشتری. اونا کاملا میدونن. هر چهار راهی هم بود مشکلی نیست. یکم دیگه بگذره، آقای اشتری میگه میتسوبیشی پرفروش‌ترین برند دنیاست. امیر تصمیم گرفته بودم باهات بحث نکنم ولی فکر کنم سرت برای لینکا و مطالب حدیدم میخاره و باید دوره تقویتی رو برات شروع کنم.

        موافقم 18
        مخالفم 22
        1. amir

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          عجب تصمیم خوبی گرفتی پیام جان برای انکه باهام بحث نکنی چون… خسته شدم واقعا هرسری هم که یه چندتا لینک خوده پدال کارمیکنه متوجه میشیم لینک و تحلیلای شما چقدر درسته ادامه بده

          موافقم 13
          مخالفم 5
        2. پیام

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (2138 ديدگاه)

          نوید یه چیزی که برام جالبه اینه که من اکثر دیسلایکام رو از ژاپنی فن‌ها می‌گیرم و این طبیعیه ولی تویی که کلا یکی به میخ میرنی و یکی به … بیشترین دیسلایکارو می‌گیری! دیس لایک گرفتن من طبیعیه ولی تویی که نسبت به برندی جهت‌گیری نداری واقعا هر چی میگی باهات مخالفن! تازگی‌ها هم سامورایی شدی!

          موافقم 4
          مخالفم 17
        3. amir

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          اره خوبه برامون کلاسای تقویتی با لینک رو دوباره شروع کن فقط یادت نره اسم اکانت رو به امیر محمد تغییر بدی

          موافقم 11
          مخالفم 2
        4. امیر

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (692 ديدگاه)

          پسر خوب فکر کردی ایران مثل آمریکا یا اروپا هست !! راست میگی واقعا کره ای ها بیش ترین واردات به بازار ایران رو داشتن ولی میدونی کلا چند تا ماشین کره ای تا حالا وارد شده ؟ بعید میدونم بیش تر از ۳۰۰ هزار تا باشه چون رکوردار واردات تاریخ ایران سانتافه با حدود ۶۰ هزار سفارش برای واردات هست ، تو اصلا بگو ۵۰۰ هزار تا ماشین کره ای تا حالا وارد ایران شده باشه که خیلی قطعا کمتر از این حرفا هست ولی حتی اگه ۵۰۰ هزار هم باشه میشه اندازه نصف فروش خودروسازی کره جنوبی در سال ( توجه داشته باش تو کل تاریخ ایران انقدر میگم ) پس ایران اصلا بازار بزرگی برای خودروسازان شرق آسیا محسوب نمیشه چون ۹۷ درصد مردم حداکثر بتونن ماشین های ایرانی بخرن و این چیزی هست که از ۴۵ سال پیش تا الان هم بوده پس مطمئن باش خودروسازان بزرگ دنیا به شخمشون هم نیست که تو بازار ایران فروش داشته باشن یا نه ( هر چند بیچاره ها اگه می‌دونستن دلال ایرانی با پنج برابر قیمت محصولشون رو میکنه تو پاچه مردم قطعا به این سادگی ها ایران رو دست کم نمی‌گرفتند😂 )

          موافقم 15
          مخالفم 2
        5. amir

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          پیام با داشتن رکورد ۱۳۰ دیس اینا زیاد فرقی با نوید نداری و در مواردی حتی دست نوید رو هم از پشت بستی نکنه میخوای بگی همه سایت ژاپنی فن هستن؟

          موافقم 8
          مخالفم 4
        6. MehdiTurbo

          ۷ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          بنده خدا داره راست میگه نمیدونم شما چتونه
          ده سال پیش که چینی تو خیابان نبود
          تعداد کره ای ها بین خارجیا از همه بیشتر بود
          المانیا به خاطره قیمت بالا
          ولی تو خودرو های اقتصادی که البته فقط ژاپن و کره بودن و حتی فرانسوی ها تعداد اپتیما جنسیس و توسان سانتافه ازرا و سوناتا … خیلی بیشتر بقیه خارجی ها بود تا قبل چینی ها حرفش درسته حالا شما چرا نمیفهمید با این بنده خدا میجنگید نمیدونم چون دیگه همه تو خیابانا میدیدیم هم گفته بین خارجیا نگفته بین همه ماشینا ولی اینکه ضررش به کره بوده نه این حرف نه ولی بقیه اش درست میگه حالا جنگه شما با این بنده خدا سر چیه را نمیدونم از اینکه هی بیشتر توضیح میده بیشتر مسخره میشه ادم اذیت میشه پیام اینجور مواقع اصلا توضیح نده ول کن بره فایده نداره

          موافقم 3
          مخالفم 4
      3. پیام

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (2138 ديدگاه)

        آقای اشتری یه چیزی خواستم بگم و اونم اینه که اکثر ما ایرانی‌ها به خاطر زبان و فرهنگ کلی نگرمون دچار مشکل در درک مطلب هستیم! نمونش تو امتحان آیلتس و ایرانی‌ها! سوال گفته در فلان منطقه آفتاب بوده و فلان … بعد تو سوال گفته ۱. گرم بوده؟ ۲؟ هوای آفتابی بوده. طرف زده گرم بوده چون تحلیلش این بوده که وقتی آفتاب هست گرمم هست دیگه! در صورتی که تو متن اسم اون مکان رو بلد نبوده و اگه قطب جنوب یا شمال یا جای سرد بوده چی؟!!! جواب آفتابی هست نه گرم! الانم کار شما این مدلیه. من میگم ضرر زده، شما به شوخی میگی میگی هیوندای زیان ده بوده! مثل اینه آدم بگی فلان پسر به پدرش بیشترین ضرر رو بزنه بعد شما به شوخی بگی آره دیگه منظورتون اینه ورشکستش کرده!!! در صورتی که مثلا اون پدر وقتی ماهی یک میلیارد داشته باشه، میتونه فلان پسر مثلا ماهیانه بیست میلیون از اون یکی بیشتر بهش ضرر بزنه! آقای اشتری اینا با هم زمین تا آسمان فرق داره! شمایی که از انگلیسی متن ترجمه می‌کنی، باید به عنوان یه کارشناس مترجم precision رو در نظر بگیری! چون با مردم عامه یه فرقایی داری!

        موافقم 10
        مخالفم 23
        1. amir

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          فهمیدیم آیتلز با نمره ی بالا گرفتی
          دقیقا اینو تو حرف آقای اشتری نفهمیدی که داره بهت تیکه میندازه کله حرفش وارونه هستش ازاینکه میگه فروش ملیونی کره ای ها در ایران و اینکه زیان ده شدن داره مسخره میکنه منظورش اینه بازار ایران کوچیک بود و هیوندای و کیا از دست دادن بازار ایران فرق زیادی براشون نداشته و امروز هم دارن بین برندهای مطرح میفروشن و رشد میکن که درست میگه درسته با حضور در ایران و فروش سود میکردن ولی بازار ایران بازار آمریکا نبود که بخواد براشون خیلی گرون تموم بشه در نهایت با تحریم ها هم بلافاصله از ایران خارج شدن و نموندن این تویی که منظور آدمارو نمیفهمی بین شوخی و تیکه و حرف جدی ملت رو نمیفهمی که طرف در اصل چی داره بهت میگه و فقط فکر میکنی هرکی نمیگه کره طلا زنده باد کره به قول خودت جاپونی فنه

          موافقم 15
          مخالفم 4
    2. امیر

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (692 ديدگاه)

      دادش بیش از حد خنده داری 😂😂 بله درست میفرمایید از وقتی واردات ماشین به ایران ممنوع شده کلا خودروسازی کره جنوبی فلج کامل شده چون تا قبل از این ۹۰ درصد مردم ایران هیوندای و کیا میخردن در نتیجه سهم بزرگی از صنعت کره داشتن ولی الان دیگه کره داره ورشکست میشه 😂😂

      موافقم 18
      مخالفم 6
      1. amir

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        این بنده خدا خیلی وقته همینطوری داره تحلیل میکنه تازه هرچندگاهی هم اخبار میاد متوجه میشیم که عه همه اش درست بوده
        شکایت ملیارد دلاری فراخوان ملیونی توقف تولید مدل ها ….

        موافقم 10
        مخالفم 1
    3. amir

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      خوشم میاد دیگه آقای اشتری هم بهت دیس میده 🤣🤣

      موافقم 11
      مخالفم 4
    4. amir

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      پیام جان مطمئن باش ملت اگه قدرت خرید داشتن و واردات باز بود درصد کمی سر از بنز و بی ام و تویوتا مثل سری پنج ای کلاس اس کلاس سی دویست سری سه سری هفت لندکروز کمری و …برمیگردوندن و مثل خودت وراکروز و سانتافه و جنسیس و آزرا میخریدن

      موافقم 9
      مخالفم 2
  3. AMANTE

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    از وقتی که قیمت کیا سلتوس رو دیدم و فهمیدم در سرزمین ایران دیوانه هایی هستن که حاظر ان برای ماشین اقتصادی بیشتر از ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت کنن، اخبار واردات هیچ جذابیتی برام نداره.

    موافقم 15
    مخالفم 5
    1. پیام

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2138 ديدگاه)

      مشکل از کیا نیست، مشکل از سرزمین تو هست که الان مردمش باید ۴۰۰ میلیون تومن (پول بنز s کلاس صفر) رو بدن پراید! جای دیگه نشتی داره.

      موافقم 2
      مخالفم 28
      1. amir

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        دچار کج فهمی هستی؟
        اینم از قیمت کیا نمیناله که نفهمیدی هنوز؟ از همون گمرک و سود و کشیدن روش داره میناله البته اگه متوجه بشی

        موافقم 16
        مخالفم 2
        1. پیام

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (2138 ديدگاه)

          بارم دچار کج فهمی هستی امیر چون قبل از کیا سلتوسماشبن‌های دیگم بودن که باز این مدلی ارزشش رو نداشتن!!! در واقع کیا سلتوس اولینش نبوده. الان متوجه شدی یا ترجمه کنم؟

          موافقم 1
          مخالفم 13
        2. amir

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          الانم که داری حرف خودمو دوباره تایید میکنی

      2. Shahrukh

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (126 ديدگاه)

        بهتر نیست به جای اومدن به پدال ، بچسبین به تکالیف مدرسه و تمرین کردن دروس محاسباتی خصوصا ریاضی؟
        ۴۰۰ میلیون میشه چند هزاردلار؟ تقریبا 8K دیگه نه؟
        تو سرزمین شما که قلب اروپا یا ایالات متحدس، چی میدن با ۸ تا؟

        موافقم 17
        مخالفم 1
        1. amir

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          بیخیالش شو الان میگه کج فهم هستیم نمیفهمیم

          موافقم 13
          مخالفم 2
      3. Absurd Hero

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (308 ديدگاه)

        از مترو بنز s رو ۸ هزار دلار خریدی؟
        با این پول یاریس صفر هم نمی‌دن بچه جان

        موافقم 13
        مخالفم 1
      4. Mercedes

        ۷ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (956 ديدگاه)

        به خدا اگه لایک هاش زیاد بود دیگه نمیومدم تو پدال 😶
        اینه که من با این افراد افراطی مشکل دارم ها!!!!
        از اون ور بوم افتادن
        دیگه همه میدونیم وضع بازار خودرو ایران رو چه د.ز.د بازاریه
        منتهی تو s class صفر رو با ۸ هزار دلار بگو کجای دنیا تو کدوم کشور میدن خودم میرم سه تا واست میخرم

        موافقم 7
        مخالفم 1
    2. Mercedes

      ۷ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (956 ديدگاه)

      وقتی پول مفت در میاری
      مفت هم خرج می‌کنی
      همه که مثل ما نیستن
      یه بنده خدایی همین چند وقت پیش می‌گفت تا به درآمد یک میلیارد درماه نرسم ازدواج نمیکنم! جوون هم بود
      حالا نوش جونش چون تا جایی که می‌دونم واقعا با پشتکار هست
      ولی می‌خوام بگم از این آدما کم نداریم
      اینکه تو به خودت ببینی تو سن جوانی (کمتر از ۳۰ سال) به درآمد بالای ۱ میلیارد حداقل برسی (۲۰ هزار دلار) که معادل حقوق پزکش متخصص (قبل از کسر مالیات ۴۰ درصدی) تو کشور آمریکا هست! خیلی حرفه!
      اینجوری مفت مفت تو ایران پول در میارن
      شما به امثال خودمون نگاه نکن
      الان تو ایران همه اکثرا یه بابای پولدار دارن که یه خونه و ماشین بهشون بده بعدشم طرف با پول خونه می‌ره تو کار ساخت و ساز و میلیاردر میشه
      به همین راحتی
      کجای دنیا میخوای اینطوری مفت مفت پول در بیاری
      حالا ماها باید بریم یه کوشر دیگه از صفر زندگی بسازیم (چون اینجا از صفر ساختن شوخیه) بعد تازه اونموقع هم باز به پولدارای ایران نمی‌رسیم

      موافقم 7
      مخالفم 2
  4. ‌‌

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (4944 ديدگاه)

    جهان تو شده دیوانه خانه
    بنده تو کرده مرا دیوانه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  5. R

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1177 ديدگاه)

    خوشگله

    موافقم 3
    مخالفم 2
  6. بهزاد

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2547 ديدگاه)

    در منطقه نارمک تهران خیابان دردشت کوچه یعقوبی دو شارژ ۱۵۰ کیلوواتی نصب شده و احتمالا در چند نقطه ی دیگر هم داشته باشیم.

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. amir

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      چه خبر مهمی
      سوپرشارژر تسلا به خطر افتاده و قراره برای پس گرفتن عنوان نخست سخت تلاش کنه
      اوردن ماشین برقی به ایران با این زیرساخت مثل دور دوفرمون با ۱۸چرخ تو کوچه ۶ متریه

      موافقم 10
      مخالفم 4
  7. بیژن

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (57 ديدگاه)

    من تو کوچه پس کوچه های سئول، اینچئون، بوسان و چند شهر دیگه چرخ زدم. واقعا تعجب میکنید وقتی میبینید چقدر ماشین های اروپایی و آمریکایی دیده میشه. البته ماشین های کره ای بسیار بیشترن.

    موافقم 11
    مخالفم 2
  8. سید علیرضا موسوی

    ۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (31 ديدگاه)

    قشنگههههههه

  9. سهراب

    ۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این دیگه اسمش نیسان نیست و چیسان است! آخه کار ژاپنی کجا و چینی کجا؟

  10. genius

    ۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    در ایران بدلیل مشکلات بنیادین تامین زیرساختهای احداث جایگاه های شارژ سریع که اقلا ده پونزده سال دیگه هم مرتفع نمیشه گزینه هیبریدها فوق العاده عقلانی تره تا فول الکتریک.دولت اگه واقعا دلسوز سلامتی و رفع آلودگی زیست محیطی و البته آلودگی صوتی وحشتناک کلانشهرها بود نه تنها گمرکی هیبریدی رو صفر میکرد بلکم روی قیمت نهائی اونها سوبسید چشمگیر هم میداد

  11. رامتین

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3263 ديدگاه)

    طراحی عالی، پرفورمنس ضعیف، قیمت فاجعه.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  12. عباس رضا زاده

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    قاعدتاً همین کاری که چین می کند، الان ما باید می کردیم. چین این خودرو را مونتاژ می کند بعد به ما می فروشد. یعنی برای خودش به نوعی ایجاد اشتغال کرده است. این وسط ما که 60 سال است خودرو می سازیم چرا خودمان این خودرو، تویوتا، اشکودا، هوندا و همه ی خودروهای ظاهراً چینی که همگی در چین تولید می شوند را خودمان مونتاژ نکنیم. این چه بدبختی است که گرفتارش شدیم. آـیا ایم سرطان که مبتلا شده این علاجی ندارد!

  13. علیمحمدی

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    متاسفانه آدم به عقل بعضیا شک میکنه
    طرف میگه یارو پول برند و گمرکیو اینارو نده با پول پراید ماشین هیبریدی بگیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا