نیسان

چرا نیسان GT-R با نام مستعار گودزیلا شناخته می‌شود؟

همه شما عزیزان با نیسان GT-R و لقب آن یعنی گودزیلا آشنا هستید اما آیا می‌دانید که چرا این نام مستعار برای سوپر اسپرت محبوب ژاپنی‌ها انتخاب شده است؟


جالب است بدانید ریشه استفاده از نام گودزیلا برای GT-R نه به ژاپن بلکه به استرالیا بازمی‌گردد و پس از آن نیز در انگلستان محبوب شده است. این نام مستعار اولین بار در سال ۱۹۸۹ و در مجله خودروی استرالیایی بکار رفت و نویسنده آن مجله از نیسان GT-R R32 به عنوان گودزیلا نام برد. دلیل آن‌ها برای انتخاب نام موردبحث هم پرفورمنس فوق‌العاده خودرو بود مخصوصاً اینکه GT-R R32 توانست در مسابقات تورینگ استرالیا دیگر خودروها را شکست دهد. دیوید یوو خبرنگار مجله ایوو انگلستان نیز با تماشای مسابقات تورینگ تصمیم گرفت اسکای لاین GT-R وارداتی خود را گودزیلا نام‌گذاری کند و به همین خاطر نام گودزیلا بیش از پیش در جهان گسترش یافت. او در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرد نام مستعار GT-R در بسیاری از مجلات خودرویی بکار رفت و بین طرفداران نیز محبوب شد. دیوید یوو خاطرنشان ساخته است:

محبوب‌ترین نسخه از نیسان GT-R یا همان گودزیلا زمانی تولید شد که من در بریتانیا بودم تا به‌صورت رسمی خودروی R35 GT-R مدل ۲۰۰۹ را تحویل بگیرم. من برای این خودرو پلاک G002LLA را خریدم که نزدیک‌ترین چیز به نام گودزیلا در سیستم شماره‌گذاری بریتانیا بود. من سال‌ها درباره گودزیلا و در مجلات خودرویی مختلف مطالب گوناگونی نوشتم

این خبرنگار خودرویی باعث شد محبوبیت نام گودزیلا بیش از پیش شود. در واقع نیسان GT-R یوو در بین فعالان حوزه خودرو بسیار مشهور شده بود. اولین خودروی او یک دستگاه اسکای لاین GT-R R32 بود که قدرت ۴۴۰ اسب بخاری تولید می‌کرد و از سال ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۷ در اختیار او بود. اسکای لاین یوو در آن زمان یکی از حدود ۳۰ تا ۴۰ دستگاه GT-R موجود در کل بریتانیا بود. این خبرنگار پس از خودروی یاد شده یک دستگاه اسکای لاین GT-R R33 V-Spec را خریداری کرد و بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۹ او را راند. این اسکای لاین ۶۲۰ اسب بخار قدرت داشت و در مجله ایوو هم ظاهر شد. دیوید یوو بعدها یک دستگاه GT-R R35 با قدرت ۷۲۰ اسب بخار را خرید و بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ نگه داشت. یوو می‌گوید:

GT-R R35 احتمالاً انقلابی‌ترین و تأثیرگذارترین خودروی پرفورمنس ۲۰ سال اخیر بوده است. این خودرو شرکت‌های دیگر از جمله پورشه را مجبور کرد برای رقابت بهتر دست به کارهای برجسته‌تری بزنند. R35 اولین GT-R برای بازارهای جهانی بود و اعتبار خودروهای پرفورمنس ژاپنی را بالا برد

او ادامه می‌دهد:

قطعاً من GT-R خودم را دوست دارم و با آن در پیست‌های زیادی در اروپا رانندگی کرده‌ام. من هنوز هم مالک یکی از بهترین خودروهای پرفورمنس دنیا هستم، خودرویی که حدود ۱۷ سال پیش تولید شده است

اما وقتی از یوو درباره GT-R مورد علاقه‌اش سؤال می‌شود او به R32 اشاره می‌کند. دیوید می‌گوید R32 سبک‌ترین و بهترین خودرو برای راننده بین تمامی نسل‌های گودزیلا بوده و شایستگی دریافت این لقب را دارد.

همچنین بخوانید: نگاهی به تاریخچه ۱۳ نسل از نیسان اسکای لاین

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2158 ديدگاه)

    با احترام به همه طرفداران ژاپن باید بگم نیسان رو اصلا قبول ندارم

    موافقم 12
    مخالفم 211
    1. Arash

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (66 ديدگاه)

      خیل عذر می خوام ولی ما هم تو رو قبول نداریم
      Gtr خداس..

      موافقم 218
      مخالفم 7
    2. Cehx

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (316 ديدگاه)

      چون با احترام بیان کردی به نظرت احترام می گذارم
      ولی اون زمانی اومد با پورشه هایی که قیمتشون دوبرابر این بود تایم پیستش یکی بود

      موافقم 119
      مخالفم 9
    3. Mr wrong

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (402 ديدگاه)

      مدیر عامل نیستان زنگ زد پشت تلفن فقط داشت هق هق میکرد و بریده بریده یچیرایی میگفت اصلا متوجه ش نشدم نگو علی جردن ناراحتش کرده
      پسر بی ادب، بزاریم خونه ….

      موافقم 90
      مخالفم 6
    4. بهزاد

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (2592 ديدگاه)

      مقاله راجب نام گذاری مستعار GTR بود و نظر سنجی نداشت که میفرمایید قبولش داری یا نه.
      احتمالا نیسان هم تو را قبول نداره😂
      وضعیت رسانه های اجتماعی دست کمی از تماشاچیان فوتبال نداره و فقط در رسانه میشه سانسور کرد وگرنه شماهارو نمیشد جمع و جور کرد.

      موافقم 66
      مخالفم 4
    5. The

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      اره مشتی فقط رانا و چینیا از نظر منطق تو خوبن

      موافقم 53
      مخالفم 4
      1. شادمهر

        ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (18 ديدگاه)

        همین چینی که تو که با یک ماشین ایرانی میاری یک از ماشیناش بالاتر از بنز و سایر رقبا جز پرفروش ترین هاست بی وای دی اسمشه چین داره به روز های خوبش نزدیک میشه اون وقت روت میشه ماشین رانا اسمشو بیاری حتی اونایی تو ایران هستند ماشین تولید داخلی نیستند و فقط مونتاژ کننده هستند و نمایندگی دارن آخه کی میاد اسم ماشین ایرانی جلو یه چین میاره هرچی باشه ماشین های چینی صد شرف به ماشین های ایرانی یا اصطلاح ایرانی داره. طرف یه چیزی گفته نمی خواد سخت بگیری بهش.

        موافقم 1
        مخالفم 3
        1. The

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (12 ديدگاه)

          بیا برو بیا برو تو یکی اصلا صحبت نکن
          قدیمی های پدال می دونن منظورم چیه
          راجبه چیزی نمی دونی اصلا صحبت نکن
          اصلا نخوندم زحمت الکی نده به خودت

    6. ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5655 ديدگاه)

      چی میزنی داشعلی اگه نیسان نبود الان وانتش نبود

      موافقم 30
      مخالفم 3
    7. محمد کیان شهسوار

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (25 ديدگاه)

      آقا چرا اوقات تلخی میکنین؟
      خب دوست نداره دیگه علاقه هرکی دست خودشه من GTR دوست دارم اما به اینکه ایشون دوست نداره هم احترام میذارم چون علاقه ی هر فرده

      موافقم 29
      مخالفم 1
    8. بهنام

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (938 ديدگاه)

      آفرین رکورد زدی چون تو دنیا تنها کسی هستی که این موجود خارق‌العاده و بی‌همتا رو قبول نداری .
      نکنه بخاطر اینکه هرچی ماشین شاخ تو دنیا بوده رو یه جوری پوزشو به زمین مالیده ؟ هان

      موافقم 18
      مخالفم 5
      1. صامورایی

        ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (240 ديدگاه)

        تنها نیست منم بودم. گودزیلا برای شما گودزیلاست. برای کسی که چشمش به جمال نورانی فراری ۴۵۸ مزین شده پفیلا هم نیست،.،.

        موافقم 5
        مخالفم 42
        1. Nismo

          ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (1702 ديدگاه)

          کوره جونوبی چندتا سوپراسپرت داره
          چرا از فراری مایه میذاری

          موافقم 9
          مخالفم 7
    9. Moro

      ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (81 ديدگاه)

      نه تو رو خدایا بیا قبول کن، و الا صنعت خودروسازی ژاپن از بین میره

      موافقم 10
      مخالفم 4
      1. صامورایی

        ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (240 ديدگاه)

        با قبول کردن نیست . نیسان و میتسورو خیلیا قبول داشتن اما …

        موافقم 5
        مخالفم 15
        1. علی جردن

          ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (2158 ديدگاه)

          صدرصد نیسان و میتسو کنسله
          بقیه ژاپنیا خوبن قبولشون دارم اینا اوکیه تویوتا و آکورا و سوبارو

          موافقم 6
          مخالفم 15
    10. NAVID@@98

      ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1131 ديدگاه)

      نخیر نمالیده و نمیتونه بماله مگر جای دیگه شون رو بماله
      چون خلاف این به کرات و در موارد متنوع اثبات شده هرچیزیم همینه
      یه دوره کوتاهی از خلائی که آوانسی عزیز های همیشه برتر پیروز شاخ های اصلی مثل پورشه و مرسدس بنز و فورد و پورشه عزیز های همیشه پیروز برتر و پورشه که اونا ایجاد کردن و اینکه کسی به اون سگمنت رو توجهی نکرد و اهمیتی ندادن و به قول معروف کلانتر شهر دنبال کار خودش بود شهرو اینجوری دید از فرصتی که بهش دادن سو استفاده کرد که اونم کاذب بود چون وقتی اصل کاریا مثل پورشه و … به این سگمنت توجه کردن بازم برتری رو به دست گرفتن اونم واقعی ش چون چیزی که به تنهایی باشه که چیه باید در اصل در رقابت باشه که در اصل وقتی اصل کاریا به این توجه کردن برتری رو بدست اوردن اونم خدابی خوب همیشه هر چیز همینه

      مثل برتری پورشه ۹۱۱ خارق العاده بیهمتا که کسی پوزشو نتونسته زمین بماله چون برتری پورشه ۹۱۱ از هر لحاظ با همون نسل قبلش که زمان معرفی و سن نسلی نزدیک به این و پوزشو زمین مالیده و قبضه اش کرده و لوله اش کرده چرا میگیم این برتری 👑🥇پورشه 911 و دوج چلنجر🥇👑 که تونسته برتر باشه چون پورشه ۹۱۱ توسعه مداومی که از همون نسل ۹۹۱ برای پورشه ۹۱۱ انجام دادن باعث برتری همه هر جانبه پورشه ۹۱۱ شد
      دوج چلنجر هم که کفتم منطور با تیونینگ های قدرت بالا برتر هست
      هرچن همون پورشه ۹۱۱ هم ۲۰۱۱ اسب به بالا هم با همون موتور تیونینگ میشه و اصل کار هم برتری همه هر جانبه بخصوص پیست و پرفورمنس هست که به اثبات قطعی رسیده
      که اینم با توسعه مداوم و وارد کردن مهندسی و تکنولوژی و تجارب ارزشمند پورشه از موتوراسپرت به خودروهای جاده ای میسر شده

      چون اتفاقا پورشه ۹۱۱ از هر لحاظ خیلی بهتره و خارق العاده بیهمتاست و پوز اینو به زمین مالیده
      چون اتفاقا از هرلحاظ پورشه ۹۱۱ بهتر از اینه حتی با درنظر زمان معرفی نسل هاشون نسل ۹۹۱ پورشه هم نزدیک هم هست پس تقریبا هردو قابل مقایسه هستن رقیب مستقیم هم هستن برای مقایسه در یک سگمنت هم هستن نسل جدیدش که بماند
      ولی هرکدام از مجلات جهان هم مقایسه مدل ۲۰۱۵ پورشه ۹۹۱ با مدل ۲۰۲۰ نیسان جی تی ار مقایسه کردن
      که اونجا میتونید ببینید
      که حتی مدل ۲۰۱۵ پورشه از ۲۰۲۰ نیسان چقدر از هر لحاظ جلوتره و مهندسی و پرفومنس بالاتری داره و بهتره و کلا پورشه از هر لحاظ خیلی بهتره
      مثلا سواری نرم هر مسیری رو در عین حال با هندلینگ بهتر بدست آورده

      حتی تو آزمون شتاب جانبی هم پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۱ شتاب جانبی بالاتری داره
      تایم figure8 که بسیار اساسی و کلیدی مشخص کننده توانایی هندلینگ هست پورشه ۹۱۱ خیلی بهتره
      حتی لانگ کنترل پیشرفته ای که پورشه برای ۹۱۱ توسعه داد با موتور تنفس طبیعی و با اون اسب بخار و با تک دیفرانس کاری کرد که بهتر از یه چارچرخ محرک باشه
      که این دیگه برتری همه هر جانبه رو به منصه ظهور رسونده
      تایم پیست ها هم نگو که با همون نسل ۹۹۱ پورشه رکورد نوربرگرینگ رو زده

      تو نوربرگرینگ هم پورشه ۹۹۱ رکورد داره تمام خودرو های جاده ای هست الان و از جی تی ار خیلی سریعتره نزدیک مرسدس بنز AMG gt بلک سریز هست یکی موتور عقب و یکی هم موتور جلو

      پس اگه بخوام بگیم کسی به هندلینگش نزدیک نشدن و خارق‌العاده بیهمتاست که پوز اینو و.. به خاک مالیده اون پورشه ۹۱۱ هست که به هندلینگش تو این کلاس نزدیک نشده رقبایی مثل این جی تی ار ازش شکست خورد ازش
      حتی فورد ماستانگ نسل جدید الان تایم پیستش از جی تی ار سریعتره البته اون نسل جدیدش رو میگم که هم نسل نیست با جی تی ار ولی همون پورشه ۹۱۱ رقیب مستقیمش هست که گفتم

      درضمن پورشه نسخه های مختلفی داره که هرکدوم تفاوت های زیادی باهم دارن
      مثل سری gt2 و gt3 و turbo s که هرکدوم از این سری ها کاملا تفاوت های زیادی با هم دارن و هرکدوم تجربه متفاوتی و متنوعی رو ارائه میدن تجارب بی‌نظیر پورشه که طی سالها تجربه از موتوراسپرت بدست اومده کاری کرده که فرقشون از زمین تا آسمون باشه و با همون نسل کاری کرده که از هر لحاظ خیلی بهتر و اول۱ شده
      مثلا تو نسخه 991 GT3rs با ۳.۸ لیتر حجم موتور بیش از ۵۰۰ اسب قدرت تولید میکنه چیزی که فقط همون هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ هاهستن رقیبش باشن هرچیز اول۱ رقیبش باشن خودشون رقیب خودشونن
      تازه به این تک دیفرانسل بودن هم اضافه کنیم در مدل gt3rs
      با این توان و با این تک دیفرانسل بودن ببین چه لانچ کنترل خدایی خوبی داشته چه مهندسی پیشرفته بالایی بکار بردن که حتی علاوه بر شتاب تو پیست و هرجا از هر لحاظ بهتر عمل کرده نسبت به اون که چهار چرخ محرکه و توان بیشتری هم داره ولی ۹۱۱ با این شرایط از هر لحاظ خیلی بهتر عمل کرده حالا بماند به نسخه های بالاتر ش چه برسه به اونها که دیگه نگو چون انواع مدل های متنوع با مهندسی های متنوع از کاربرد های مسیر های ناهموار و شهری تا مخصوص پیست و مسابقه ای با طیف متنوعی از مدل ها و تفاوت و بازه زیاد در عملکرد های متنوع هست

      ولی جی تی ار نه چون مدل نیسمو و ترک ادیشن و یا معمولی تفاوت قیمتی زیادی دارن ولی خودشون تفاوت خاصی باهم ندارن و کار مهندسی آنچنانی هم روشون انجام نگرفته نسبت به پورشه
      وقتی میگیم خدایی خوب هستن همیشه
      👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑🇪🇺 🇩🇪🇺🇸🥇 👑 هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑 هستن خدایی خوب همیشه مخصوصا خود این
      پورشه چون بازه مهندسی و پرفورمنس بسیار گستره ای داره از مدل راحت و همه کاره و مناسب روزمره سری turbo s بگیرید تا سری gt2rs خدای پیست مدل رالی با مهندسی اعجاب انگیز داکار پورشه ۹۱۱ که از هر لحاظ بهتر عمل کرده مدل های دیکه هم مثل فراری و مرسدس بنز و فورد و پورشه الان
      یه نکته جالب دیگه اینکه هنوز پورشه های ۹۱۱ نسل قبل یعنی ۹۹۱ ( نسل جدیدش نه، همون نسل قبلی ) که زمان معرفی نزدیک به جی تی ار داشت هنوز داره خیلی خوب و زیاد خرید و فروش میشه اونم با بهترین حفظ قیمت
      ولی جی تی ار تو امریکا طبق آخرین امار فروشش منفی شده که اینم برای خودم هم عجیب بود قضیه ش رو دنبال نکردم ولی این اولین بار بود که فروش منفی یعنی زیر صفر رو من دیدم حتی
      که این نشون میده یه ماشین هر چقدرم که عملکرد مناسبی داشته باشه نباید ادعای بیخود کنه یا بگن این چیه چی بوده چون براحتی توسط همون همدوره ای های خودش شکست میخوره طبق همون اثبات مثال هایی که گفتم که پورشه چططور با همون هم‌دوره سنی خودش با ۹۱۱ خارق العاده بیهمتا برتر ۹۱۱ بطور خارق‌العاده برتر بیهمتا چطور از هر لحاظ جی تی ار رو شکست داد و پوزش رو به خاک مالیده جی تی ار رو چطور شکست داد و پوزشو به خاک مالیده اونم با اثبات و از هرلحاظ حتی با حاشیه امن
      کهمثالهایی ازش گفتم و دلایل ش رم گفتم
      اینم منطقی با سند مدرک گفتم نگید این وحشی بازی در میاره
      من اینو منطقی و با اثبات گفتم
      حتی خودم قبلا فکر میکردم پورشه هرکاری کنه چطور با همون نسل ۹۹۱ میخواد به برتری دست پیدا کنه تا اینکه به همون صورت که گفتم بطور خارق العاده معجزه آسایی بیهمتا پوز جی تی ار رو به زمین مالید و تعجب کردم که چطور با موتور تنفس طبیعی با اون اسب بخار و تک دیفرانسیل بودن حتی تو لانچ درگ هم به برتری برسه نسبت به این چهار چرخ محرک و با این تفاوت اسب بخار و…
      برای همین میگن اینا سنده هاااا چون اینا همینجوری بدست نمیاد مگر اینکه تکنولوژی مهندسی طراحی و علم موتوراسپرت تو روح ماشین خودروسازی هلول پیدا کنه و مثل یک جن سریع باشه حتی بالاتر و بهتر

      نکته جالب اینکه من نیسان رو قبول دارم و حتی جی تی ار هم دوستمیدارم بخصوص r32 رو بعد از میاتا دوستدارم و کلا از چندین جهت به موضوع نگاه میکنم و هرچی اثبات و درستش ولی میگن میگم

      موافقم 4
      مخالفم 6
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (3149 ديدگاه)

        این کامنت 1344 واژه است
        هیچ کدام از اخبار و مقالات پدال در روزهای اخیر این قدر طولانی نبوده

        موافقم 20
        1. NAVID@@98

          ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          🙏🏻👍🏻 باتشکر از جناب اشتری که مارا صبر و تحمل می دارند
          البته اینم بگم من نیتم خیره اینم در نظر داشته باشید ها

          موافقم 3
          مخالفم 6
        2. Nismo

          ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (1702 ديدگاه)

          جالب اینه همشم چرت و پرته
          تاحالا این حجم از مزخرفات رو یه جا با هم ندیده بودم

          موافقم 8
          مخالفم 6
        3. NAVID@@98

          ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          ادب داشته باش بیخود به کسی تهمت نزن
          این چرت و پرت نیسمو خودت چرت و پرت میگی
          مزخرفات نیسمو مزخرفات رو خودت میگی پس به دیگران تهمت بیخود نزن
          هرچی گفتم مفید ها و راست و درست ها هستن دیدنشون عقل و چشم بصیرت میخواد که هرکسی نداره

          موافقم 6
          مخالفم 6
    11. نیما

      ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (10 ديدگاه)

      الان با این کارت باعث شدی سهام و اعتبار نیسان تو دنیا حداقل ۸۰٪افت کنه😂😂😂

    12. Mehrbod

      ۹ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      داداش فکر نکن نیسان خیلی تو رو دوست داره …..

  2. ممد ژانگولر

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (4392 ديدگاه)

    یک خودروی دوست داشتنی از دیار لیان شامپو
    وقتی با این خودرو گاز میدی بیشتر بجای اینکه شتاب بگیره بیشتر صداش بلند میشه برای همین لقب گودزیلا بهش دادن

    موافقم 7
    مخالفم 45
    1. مجید کلانی

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (23 ديدگاه)

      اتفاقا صداش کمتر از بقیه ماشین های اسپرت هست

      موافقم 31
      مخالفم 1
  3. Siyavash

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1033 ديدگاه)

    گودزیلا..فکر نکنم دیگه بتونه این هیولا رو تکرار کنه..خیلی گردن کلفت و لات بود محبوب‌ترین ماشین من هست بعد فراری sf90 رو دوس دارم

    موافقم 29
    مخالفم 2
  4. amir

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    gtr r35 شاهکار تکرار نشدنی

    موافقم 24
    مخالفم 1
  5. Galant.VR4(JDM)

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1446 ديدگاه)

    Nissan gtr R32 👑
    نیسان R32 بهترین gtr ساخته شده هست تقریبا یه خودروی کامل پیشرانه عالی، شاسی متعادل ،آیرودینامیک خوب و فقط تنها نقطه ضعفش به گفته رانندگان حرفه‌ای وزنش و اثرش روی ترمز‌ها در طولانی مدت
    وقتی gtr توی پیست یا مسیر‌های مارپیچ به دلیل استفاده مکرر از ترمز، ضعیفتر میشه و وزن ماشین خودشو نشون میده کنترلش سخت‌تر میشه خصوصا در سرپایینی ها و شیب ها
    و هرچه میره جلو لاستیک هم اثر‌گذارتر میشن
    این موضوع رو یه‌جا خوندم و تقریبا یه چند ماهی روی نقاط مثبت‌ومنفی خودروهای ژاپنی تحقیق کردم

    موافقم 17
    مخالفم 1
  6. Scuderia Ferrari

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (4092 ديدگاه)

    تاثیرگذار باشیم نه تاثیرپذیر مثل GT-R افسانه ای
    انجین خاص ، سیستم AWD با لانچ کنترل شگفت انگیز ، طراحی ماندگار و ….
    گودزیلا رفت ولی جاش همیشه تو قلبمونه و در یادها ماندگار و در تاریخ جاودانه شد

    موافقم 41
    مخالفم 2
    1. Siyavash

      ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1033 ديدگاه)

      دقیقا👌👍

    2. بی وطن

      ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (145 ديدگاه)

      درود بر منطقت…
      متاسفانه تعصب چیز خیلی بدیه که هممون کور کورانه داریمش…
      قطعا gtr خوبه حتما هم پورشه و فراری و لامبورگینی و کوروت و … هم خوب هستن.
      نمیدونم این چه بازیه راه افتاده تا مقاله درباره یه ژاپنیه فن های اروپایی میان که اولین فلان بود بهترین فلان بود.اگه مقاله امریکایی باشه فن های ژاپنی میان…اروپایی باشه یه جور دیگه…
      به جای اینکه به جا با منطق بدون تعصب خوب رو خوب بدونیم.فقط به جروبحث های الکی کشونده میشیم.دوستان مقابل هم نباشیم درکنار هم باشم تا خیلی چیزها تغییر کنه…

  7. miladzm

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    جواب تیتیر مقاله
    بخاطر افکار یه مشت تینیجر

    موافقم 5
    مخالفم 24
    1. Taha Ayoobi

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5572 ديدگاه)

      نبابا؟

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. Cehx

        ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (316 ديدگاه)

        این نبابا حق کپی رایت هم داره؟
        چون میخوام خیلی ازش استفاده کنم

        موافقم 7
        مخالفم 2
        1. Taha Ayoobi

          ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5572 ديدگاه)

          بستگی داره کجا استفاده بشه
          اگه به همینا میخوای بگی راحت باش آزاده

          موافقم 7
          مخالفم 3
        2. Siyavash

          ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (1033 ديدگاه)

          دهنت سرویس گل گفتی😂😂🌹

          موافقم 5
          مخالفم 1
  8. امید

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدا بخواد ی روز حتما میخرم.

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. صامورایی

      ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (240 ديدگاه)

      خدا نمیخواد. تولیدش تموم شده.

      موافقم 6
      مخالفم 8
      1. froG-driVer

        ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (1108 ديدگاه)

        پاره شدم برادر‍علی…

        موافقم 4
        مخالفم 1
  9. حمیدرضا غلامی

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام گودزیلا اسم بسیار زیبا ‌و باشکوه وشایسته نیسان gtr است

    موافقم 4
    مخالفم 2
  10. محمدامین

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    این انجین مثل نام گودزیلا صرفا خیاله این خودرو چه برتری نسبت به سوپرا داشته؟RB26 VS 2JZ
    اگر در نبرد بین خودروها موفق شده غلبه کنه صرفا بخاطر AWD بودن هست مگرنه 2JZ تیون پذیرتر و منعطف تر هست.

    پ.ن: هیچ موقع خیلی فضایی فکر نکردم همیشه خواستم از خودرو لذت ببرم شتاب های عجیب برام مهم نبوده همیشه یه انجین تنفس طبیعی با قابلیت تیون مناسب برام کافی بوده،موستانگ انتخاب فوق العاده ای هس میون این خودرو های ادایی!

  11. محمدامین

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    این انجین مثل نام گودزیلا صرفا خیاله این خودرو چه برتری نسبت به سوپرا داشته؟RB26 VS 2JZ
    اگر در نبرد بین خودروها موفق شده غلبه کنه صرفا بخاطر AWD بودن هست مگرنه 2JZ تیون پذیرتر و منعطف تر هست.

    پ.ن: هیچ موقع خیلی فضایی فکر نکردم همیشه خواستم از خودرو لذت ببرم شتاب های عجیب برام مهم نبوده همیشه یه انجین تنفس طبیعی با قابلیت تیون مناسب برام کافی بوده،موستانگ انتخاب فوق العاده ای هس میون این خودرو های ادایی! البته این نظر بندس

    موافقم 1
    مخالفم 6
    1. Jamshid

      ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (3139 ديدگاه)

      فکر میکنی صرفا چون نظرت با مهندسا و بررسی کننده های کل جهان فرق می‌کنه آدم خاصی میشی؟
      ماشین تمام چرخ محرک با سیستم ترنس اکسل و موتور دست ساز و قطعات فوق العاده مستحکم که تا بالای هزار اسب رو به صورت فابریک از بلوکش میکشن !
      گیربکسش تا ۲۰۰۰ اسب قدرت میده
      موستانگ؟
      سوپرا؟
      سوپرا موتورش یه آشغاله . به طوری که توی نسخه مسابقه ای موتور 3S انداختن تا بتونه نیسان رو شکست بده !
      یعنی چهار سیلندر تویوتا خیلی برتر و بهتر شش سیلندر خودشه
      حالا R35 رو که ولش کن
      همین R34
      هم موتورش بهتره ، هم سیستم انتقال قدرت ، هم طراحی ، هم هندلینگ

      نسخه های تمیزش بیش از چهارصد هزار یورو قیمت میخوره
      سوپرا چیه
      سوپرا رو فقط بچه سال ها قبول دارن
      موتورش خوبه . اما در حد خودش . نه در حد RB26DETT و VR38DETT
      خود ماشین هم کلا زیر سواله که چی داره که آنقدر تعصبشو میشکن

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. محمدامین

        ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (9 ديدگاه)

        چی باعث شد فکر کنی نظرم با مهندسا یکی نیست؟یا چی باعث شد فکر کنین دنبال خاص بودن هستم؟
        فرمودین موتور سوپرا اشغاله! جالبه این انجین خیلی تیون پذیره به راحتی تمامی اجزا رو میشه تغییر داد بخش های مختلف با الیاژ های مختلف با گذر سالها همچنان در دسترس هستن تنها ایراد 2jz بلوک چدن هست که تیونرا با نسخه های الومینیومی تعویضی میکنن.
        پ.ن:خودرو حتی اگه ۲۰۰۰ اسبم داشته باشه فایده ای نداره حتی با سیستم AWD شما نمیتونی با تمام قدرت و بدون هرزگردی راه بیوفتی با تمام تفاصیری از انتقادات شما راجب انجین تویوتا شنیدم پس احتمالا شما امثال کونیگزگ رو اشغال میدونین.

        موافقم 2
        مخالفم 1
    2. Galant.VR4(JDM)

      ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1446 ديدگاه)

      همه میدونن GTR کلا برتر از سوپرا هست

  12. hitomi tanaka

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    یک روایت دیگری هم هست که فانتزی هست مثل نبرد گودزیلا در برابر ماترا gtr در برابر lfa

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا