همه شما عزیزان با نیسان GT-R و لقب آن یعنی گودزیلا آشنا هستید اما آیا میدانید که چرا این نام مستعار برای سوپر اسپرت محبوب ژاپنیها انتخاب شده است؟
جالب است بدانید ریشه استفاده از نام گودزیلا برای GT-R نه به ژاپن بلکه به استرالیا بازمیگردد و پس از آن نیز در انگلستان محبوب شده است. این نام مستعار اولین بار در سال ۱۹۸۹ و در مجله خودروی استرالیایی بکار رفت و نویسنده آن مجله از نیسان GT-R R32 به عنوان گودزیلا نام برد. دلیل آنها برای انتخاب نام موردبحث هم پرفورمنس فوقالعاده خودرو بود مخصوصاً اینکه GT-R R32 توانست در مسابقات تورینگ استرالیا دیگر خودروها را شکست دهد. دیوید یوو خبرنگار مجله ایوو انگلستان نیز با تماشای مسابقات تورینگ تصمیم گرفت اسکای لاین GT-R وارداتی خود را گودزیلا نامگذاری کند و به همین خاطر نام گودزیلا بیش از پیش در جهان گسترش یافت. او در مصاحبه با رسانهها اعلام کرد نام مستعار GT-R در بسیاری از مجلات خودرویی بکار رفت و بین طرفداران نیز محبوب شد. دیوید یوو خاطرنشان ساخته است:
محبوبترین نسخه از نیسان GT-R یا همان گودزیلا زمانی تولید شد که من در بریتانیا بودم تا بهصورت رسمی خودروی R35 GT-R مدل ۲۰۰۹ را تحویل بگیرم. من برای این خودرو پلاک G002LLA را خریدم که نزدیکترین چیز به نام گودزیلا در سیستم شمارهگذاری بریتانیا بود. من سالها درباره گودزیلا و در مجلات خودرویی مختلف مطالب گوناگونی نوشتم
این خبرنگار خودرویی باعث شد محبوبیت نام گودزیلا بیش از پیش شود. در واقع نیسان GT-R یوو در بین فعالان حوزه خودرو بسیار مشهور شده بود. اولین خودروی او یک دستگاه اسکای لاین GT-R R32 بود که قدرت ۴۴۰ اسب بخاری تولید میکرد و از سال ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۷ در اختیار او بود. اسکای لاین یوو در آن زمان یکی از حدود ۳۰ تا ۴۰ دستگاه GT-R موجود در کل بریتانیا بود. این خبرنگار پس از خودروی یاد شده یک دستگاه اسکای لاین GT-R R33 V-Spec را خریداری کرد و بین سالهای ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۹ او را راند. این اسکای لاین ۶۲۰ اسب بخار قدرت داشت و در مجله ایوو هم ظاهر شد. دیوید یوو بعدها یک دستگاه GT-R R35 با قدرت ۷۲۰ اسب بخار را خرید و بین سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ نگه داشت. یوو میگوید:
GT-R R35 احتمالاً انقلابیترین و تأثیرگذارترین خودروی پرفورمنس ۲۰ سال اخیر بوده است. این خودرو شرکتهای دیگر از جمله پورشه را مجبور کرد برای رقابت بهتر دست به کارهای برجستهتری بزنند. R35 اولین GT-R برای بازارهای جهانی بود و اعتبار خودروهای پرفورمنس ژاپنی را بالا برد
او ادامه میدهد:
قطعاً من GT-R خودم را دوست دارم و با آن در پیستهای زیادی در اروپا رانندگی کردهام. من هنوز هم مالک یکی از بهترین خودروهای پرفورمنس دنیا هستم، خودرویی که حدود ۱۷ سال پیش تولید شده است
اما وقتی از یوو درباره GT-R مورد علاقهاش سؤال میشود او به R32 اشاره میکند. دیوید میگوید R32 سبکترین و بهترین خودرو برای راننده بین تمامی نسلهای گودزیلا بوده و شایستگی دریافت این لقب را دارد.
همچنین بخوانید: نگاهی به تاریخچه ۱۳ نسل از نیسان اسکای لاین
علی جردن
۱۰ بهمن ۱۴۰۳با احترام به همه طرفداران ژاپن باید بگم نیسان رو اصلا قبول ندارم
Arash
۱۰ بهمن ۱۴۰۳خیل عذر می خوام ولی ما هم تو رو قبول نداریم
Gtr خداس..
Cehx
۱۰ بهمن ۱۴۰۳چون با احترام بیان کردی به نظرت احترام می گذارم
ولی اون زمانی اومد با پورشه هایی که قیمتشون دوبرابر این بود تایم پیستش یکی بود
Mr wrong
۱۰ بهمن ۱۴۰۳مدیر عامل نیستان زنگ زد پشت تلفن فقط داشت هق هق میکرد و بریده بریده یچیرایی میگفت اصلا متوجه ش نشدم نگو علی جردن ناراحتش کرده
پسر بی ادب، بزاریم خونه ….
بهزاد
۱۰ بهمن ۱۴۰۳مقاله راجب نام گذاری مستعار GTR بود و نظر سنجی نداشت که میفرمایید قبولش داری یا نه.
احتمالا نیسان هم تو را قبول نداره😂
وضعیت رسانه های اجتماعی دست کمی از تماشاچیان فوتبال نداره و فقط در رسانه میشه سانسور کرد وگرنه شماهارو نمیشد جمع و جور کرد.
The
۱۰ بهمن ۱۴۰۳اره مشتی فقط رانا و چینیا از نظر منطق تو خوبن
شادمهر
۱۲ بهمن ۱۴۰۳همین چینی که تو که با یک ماشین ایرانی میاری یک از ماشیناش بالاتر از بنز و سایر رقبا جز پرفروش ترین هاست بی وای دی اسمشه چین داره به روز های خوبش نزدیک میشه اون وقت روت میشه ماشین رانا اسمشو بیاری حتی اونایی تو ایران هستند ماشین تولید داخلی نیستند و فقط مونتاژ کننده هستند و نمایندگی دارن آخه کی میاد اسم ماشین ایرانی جلو یه چین میاره هرچی باشه ماشین های چینی صد شرف به ماشین های ایرانی یا اصطلاح ایرانی داره. طرف یه چیزی گفته نمی خواد سخت بگیری بهش.
The
۲۴ بهمن ۱۴۰۳بیا برو بیا برو تو یکی اصلا صحبت نکن
قدیمی های پدال می دونن منظورم چیه
راجبه چیزی نمی دونی اصلا صحبت نکن
اصلا نخوندم زحمت الکی نده به خودت
۱۰ بهمن ۱۴۰۳چی میزنی داشعلی اگه نیسان نبود الان وانتش نبود
محمد کیان شهسوار
۱۰ بهمن ۱۴۰۳آقا چرا اوقات تلخی میکنین؟
خب دوست نداره دیگه علاقه هرکی دست خودشه من GTR دوست دارم اما به اینکه ایشون دوست نداره هم احترام میذارم چون علاقه ی هر فرده
بهنام
۱۰ بهمن ۱۴۰۳آفرین رکورد زدی چون تو دنیا تنها کسی هستی که این موجود خارقالعاده و بیهمتا رو قبول نداری .
نکنه بخاطر اینکه هرچی ماشین شاخ تو دنیا بوده رو یه جوری پوزشو به زمین مالیده ؟ هان
صامورایی
۱۱ بهمن ۱۴۰۳تنها نیست منم بودم. گودزیلا برای شما گودزیلاست. برای کسی که چشمش به جمال نورانی فراری ۴۵۸ مزین شده پفیلا هم نیست،.،.
Nismo
۱۱ بهمن ۱۴۰۳کوره جونوبی چندتا سوپراسپرت داره
چرا از فراری مایه میذاری
Moro
۱۱ بهمن ۱۴۰۳نه تو رو خدایا بیا قبول کن، و الا صنعت خودروسازی ژاپن از بین میره
صامورایی
۱۱ بهمن ۱۴۰۳با قبول کردن نیست . نیسان و میتسورو خیلیا قبول داشتن اما …
علی جردن
۱۱ بهمن ۱۴۰۳صدرصد نیسان و میتسو کنسله
بقیه ژاپنیا خوبن قبولشون دارم اینا اوکیه تویوتا و آکورا و سوبارو
NAVID@@98
۱۱ بهمن ۱۴۰۳نخیر نمالیده و نمیتونه بماله مگر جای دیگه شون رو بماله
چون خلاف این به کرات و در موارد متنوع اثبات شده هرچیزیم همینه
یه دوره کوتاهی از خلائی که آوانسی عزیز های همیشه برتر پیروز شاخ های اصلی مثل پورشه و مرسدس بنز و فورد و پورشه عزیز های همیشه پیروز برتر و پورشه که اونا ایجاد کردن و اینکه کسی به اون سگمنت رو توجهی نکرد و اهمیتی ندادن و به قول معروف کلانتر شهر دنبال کار خودش بود شهرو اینجوری دید از فرصتی که بهش دادن سو استفاده کرد که اونم کاذب بود چون وقتی اصل کاریا مثل پورشه و … به این سگمنت توجه کردن بازم برتری رو به دست گرفتن اونم واقعی ش چون چیزی که به تنهایی باشه که چیه باید در اصل در رقابت باشه که در اصل وقتی اصل کاریا به این توجه کردن برتری رو بدست اوردن اونم خدابی خوب همیشه هر چیز همینه
مثل برتری پورشه ۹۱۱ خارق العاده بیهمتا که کسی پوزشو نتونسته زمین بماله چون برتری پورشه ۹۱۱ از هر لحاظ با همون نسل قبلش که زمان معرفی و سن نسلی نزدیک به این و پوزشو زمین مالیده و قبضه اش کرده و لوله اش کرده چرا میگیم این برتری 👑🥇پورشه 911 و دوج چلنجر🥇👑 که تونسته برتر باشه چون پورشه ۹۱۱ توسعه مداومی که از همون نسل ۹۹۱ برای پورشه ۹۱۱ انجام دادن باعث برتری همه هر جانبه پورشه ۹۱۱ شد
دوج چلنجر هم که کفتم منطور با تیونینگ های قدرت بالا برتر هست
هرچن همون پورشه ۹۱۱ هم ۲۰۱۱ اسب به بالا هم با همون موتور تیونینگ میشه و اصل کار هم برتری همه هر جانبه بخصوص پیست و پرفورمنس هست که به اثبات قطعی رسیده
که اینم با توسعه مداوم و وارد کردن مهندسی و تکنولوژی و تجارب ارزشمند پورشه از موتوراسپرت به خودروهای جاده ای میسر شده
چون اتفاقا پورشه ۹۱۱ از هر لحاظ خیلی بهتره و خارق العاده بیهمتاست و پوز اینو به زمین مالیده
چون اتفاقا از هرلحاظ پورشه ۹۱۱ بهتر از اینه حتی با درنظر زمان معرفی نسل هاشون نسل ۹۹۱ پورشه هم نزدیک هم هست پس تقریبا هردو قابل مقایسه هستن رقیب مستقیم هم هستن برای مقایسه در یک سگمنت هم هستن نسل جدیدش که بماند
ولی هرکدام از مجلات جهان هم مقایسه مدل ۲۰۱۵ پورشه ۹۹۱ با مدل ۲۰۲۰ نیسان جی تی ار مقایسه کردن
که اونجا میتونید ببینید
که حتی مدل ۲۰۱۵ پورشه از ۲۰۲۰ نیسان چقدر از هر لحاظ جلوتره و مهندسی و پرفومنس بالاتری داره و بهتره و کلا پورشه از هر لحاظ خیلی بهتره
مثلا سواری نرم هر مسیری رو در عین حال با هندلینگ بهتر بدست آورده
حتی تو آزمون شتاب جانبی هم پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۱ شتاب جانبی بالاتری داره
تایم figure8 که بسیار اساسی و کلیدی مشخص کننده توانایی هندلینگ هست پورشه ۹۱۱ خیلی بهتره
حتی لانگ کنترل پیشرفته ای که پورشه برای ۹۱۱ توسعه داد با موتور تنفس طبیعی و با اون اسب بخار و با تک دیفرانس کاری کرد که بهتر از یه چارچرخ محرک باشه
که این دیگه برتری همه هر جانبه رو به منصه ظهور رسونده
تایم پیست ها هم نگو که با همون نسل ۹۹۱ پورشه رکورد نوربرگرینگ رو زده
تو نوربرگرینگ هم پورشه ۹۹۱ رکورد داره تمام خودرو های جاده ای هست الان و از جی تی ار خیلی سریعتره نزدیک مرسدس بنز AMG gt بلک سریز هست یکی موتور عقب و یکی هم موتور جلو
پس اگه بخوام بگیم کسی به هندلینگش نزدیک نشدن و خارقالعاده بیهمتاست که پوز اینو و.. به خاک مالیده اون پورشه ۹۱۱ هست که به هندلینگش تو این کلاس نزدیک نشده رقبایی مثل این جی تی ار ازش شکست خورد ازش
حتی فورد ماستانگ نسل جدید الان تایم پیستش از جی تی ار سریعتره البته اون نسل جدیدش رو میگم که هم نسل نیست با جی تی ار ولی همون پورشه ۹۱۱ رقیب مستقیمش هست که گفتم
درضمن پورشه نسخه های مختلفی داره که هرکدوم تفاوت های زیادی باهم دارن
مثل سری gt2 و gt3 و turbo s که هرکدوم از این سری ها کاملا تفاوت های زیادی با هم دارن و هرکدوم تجربه متفاوتی و متنوعی رو ارائه میدن تجارب بینظیر پورشه که طی سالها تجربه از موتوراسپرت بدست اومده کاری کرده که فرقشون از زمین تا آسمون باشه و با همون نسل کاری کرده که از هر لحاظ خیلی بهتر و اول۱ شده
مثلا تو نسخه 991 GT3rs با ۳.۸ لیتر حجم موتور بیش از ۵۰۰ اسب قدرت تولید میکنه چیزی که فقط همون هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ هاهستن رقیبش باشن هرچیز اول۱ رقیبش باشن خودشون رقیب خودشونن
تازه به این تک دیفرانسل بودن هم اضافه کنیم در مدل gt3rs
با این توان و با این تک دیفرانسل بودن ببین چه لانچ کنترل خدایی خوبی داشته چه مهندسی پیشرفته بالایی بکار بردن که حتی علاوه بر شتاب تو پیست و هرجا از هر لحاظ بهتر عمل کرده نسبت به اون که چهار چرخ محرکه و توان بیشتری هم داره ولی ۹۱۱ با این شرایط از هر لحاظ خیلی بهتر عمل کرده حالا بماند به نسخه های بالاتر ش چه برسه به اونها که دیگه نگو چون انواع مدل های متنوع با مهندسی های متنوع از کاربرد های مسیر های ناهموار و شهری تا مخصوص پیست و مسابقه ای با طیف متنوعی از مدل ها و تفاوت و بازه زیاد در عملکرد های متنوع هست
ولی جی تی ار نه چون مدل نیسمو و ترک ادیشن و یا معمولی تفاوت قیمتی زیادی دارن ولی خودشون تفاوت خاصی باهم ندارن و کار مهندسی آنچنانی هم روشون انجام نگرفته نسبت به پورشه
وقتی میگیم خدایی خوب هستن همیشه
👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑🇪🇺 🇩🇪🇺🇸🥇 👑 هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑 هستن خدایی خوب همیشه مخصوصا خود این
پورشه چون بازه مهندسی و پرفورمنس بسیار گستره ای داره از مدل راحت و همه کاره و مناسب روزمره سری turbo s بگیرید تا سری gt2rs خدای پیست مدل رالی با مهندسی اعجاب انگیز داکار پورشه ۹۱۱ که از هر لحاظ بهتر عمل کرده مدل های دیکه هم مثل فراری و مرسدس بنز و فورد و پورشه الان
یه نکته جالب دیگه اینکه هنوز پورشه های ۹۱۱ نسل قبل یعنی ۹۹۱ ( نسل جدیدش نه، همون نسل قبلی ) که زمان معرفی نزدیک به جی تی ار داشت هنوز داره خیلی خوب و زیاد خرید و فروش میشه اونم با بهترین حفظ قیمت
ولی جی تی ار تو امریکا طبق آخرین امار فروشش منفی شده که اینم برای خودم هم عجیب بود قضیه ش رو دنبال نکردم ولی این اولین بار بود که فروش منفی یعنی زیر صفر رو من دیدم حتی
که این نشون میده یه ماشین هر چقدرم که عملکرد مناسبی داشته باشه نباید ادعای بیخود کنه یا بگن این چیه چی بوده چون براحتی توسط همون همدوره ای های خودش شکست میخوره طبق همون اثبات مثال هایی که گفتم که پورشه چططور با همون همدوره سنی خودش با ۹۱۱ خارق العاده بیهمتا برتر ۹۱۱ بطور خارقالعاده برتر بیهمتا چطور از هر لحاظ جی تی ار رو شکست داد و پوزش رو به خاک مالیده جی تی ار رو چطور شکست داد و پوزشو به خاک مالیده اونم با اثبات و از هرلحاظ حتی با حاشیه امن
کهمثالهایی ازش گفتم و دلایل ش رم گفتم
اینم منطقی با سند مدرک گفتم نگید این وحشی بازی در میاره
من اینو منطقی و با اثبات گفتم
حتی خودم قبلا فکر میکردم پورشه هرکاری کنه چطور با همون نسل ۹۹۱ میخواد به برتری دست پیدا کنه تا اینکه به همون صورت که گفتم بطور خارق العاده معجزه آسایی بیهمتا پوز جی تی ار رو به زمین مالید و تعجب کردم که چطور با موتور تنفس طبیعی با اون اسب بخار و تک دیفرانسیل بودن حتی تو لانچ درگ هم به برتری برسه نسبت به این چهار چرخ محرک و با این تفاوت اسب بخار و…
برای همین میگن اینا سنده هاااا چون اینا همینجوری بدست نمیاد مگر اینکه تکنولوژی مهندسی طراحی و علم موتوراسپرت تو روح ماشین خودروسازی هلول پیدا کنه و مثل یک جن سریع باشه حتی بالاتر و بهتر
نکته جالب اینکه من نیسان رو قبول دارم و حتی جی تی ار هم دوستمیدارم بخصوص r32 رو بعد از میاتا دوستدارم و کلا از چندین جهت به موضوع نگاه میکنم و هرچی اثبات و درستش ولی میگن میگم
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۱ بهمن ۱۴۰۳این کامنت 1344 واژه است
هیچ کدام از اخبار و مقالات پدال در روزهای اخیر این قدر طولانی نبوده
NAVID@@98
۱۱ بهمن ۱۴۰۳🙏🏻👍🏻 باتشکر از جناب اشتری که مارا صبر و تحمل می دارند
البته اینم بگم من نیتم خیره اینم در نظر داشته باشید ها
Nismo
۱۱ بهمن ۱۴۰۳جالب اینه همشم چرت و پرته
تاحالا این حجم از مزخرفات رو یه جا با هم ندیده بودم
NAVID@@98
۱۱ بهمن ۱۴۰۳ادب داشته باش بیخود به کسی تهمت نزن
این چرت و پرت نیسمو خودت چرت و پرت میگی
مزخرفات نیسمو مزخرفات رو خودت میگی پس به دیگران تهمت بیخود نزن
هرچی گفتم مفید ها و راست و درست ها هستن دیدنشون عقل و چشم بصیرت میخواد که هرکسی نداره
نیما
۱۲ بهمن ۱۴۰۳الان با این کارت باعث شدی سهام و اعتبار نیسان تو دنیا حداقل ۸۰٪افت کنه😂😂😂
Mehrbod
۹ اسفند ۱۴۰۳داداش فکر نکن نیسان خیلی تو رو دوست داره …..
ممد ژانگولر
۱۰ بهمن ۱۴۰۳یک خودروی دوست داشتنی از دیار لیان شامپو
وقتی با این خودرو گاز میدی بیشتر بجای اینکه شتاب بگیره بیشتر صداش بلند میشه برای همین لقب گودزیلا بهش دادن
مجید کلانی
۱۰ بهمن ۱۴۰۳اتفاقا صداش کمتر از بقیه ماشین های اسپرت هست
Siyavash
۱۰ بهمن ۱۴۰۳گودزیلا..فکر نکنم دیگه بتونه این هیولا رو تکرار کنه..خیلی گردن کلفت و لات بود محبوبترین ماشین من هست بعد فراری sf90 رو دوس دارم
amir
۱۰ بهمن ۱۴۰۳gtr r35 شاهکار تکرار نشدنی
Galant.VR4(JDM)
۱۰ بهمن ۱۴۰۳Nissan gtr R32 👑
نیسان R32 بهترین gtr ساخته شده هست تقریبا یه خودروی کامل پیشرانه عالی، شاسی متعادل ،آیرودینامیک خوب و فقط تنها نقطه ضعفش به گفته رانندگان حرفهای وزنش و اثرش روی ترمزها در طولانی مدت
وقتی gtr توی پیست یا مسیرهای مارپیچ به دلیل استفاده مکرر از ترمز، ضعیفتر میشه و وزن ماشین خودشو نشون میده کنترلش سختتر میشه خصوصا در سرپایینی ها و شیب ها
و هرچه میره جلو لاستیک هم اثرگذارتر میشن
این موضوع رو یهجا خوندم و تقریبا یه چند ماهی روی نقاط مثبتومنفی خودروهای ژاپنی تحقیق کردم
Scuderia Ferrari
۱۰ بهمن ۱۴۰۳تاثیرگذار باشیم نه تاثیرپذیر مثل GT-R افسانه ای
انجین خاص ، سیستم AWD با لانچ کنترل شگفت انگیز ، طراحی ماندگار و ….
گودزیلا رفت ولی جاش همیشه تو قلبمونه و در یادها ماندگار و در تاریخ جاودانه شد
Siyavash
۱۱ بهمن ۱۴۰۳دقیقا👌👍
بی وطن
۱۱ بهمن ۱۴۰۳درود بر منطقت…
متاسفانه تعصب چیز خیلی بدیه که هممون کور کورانه داریمش…
قطعا gtr خوبه حتما هم پورشه و فراری و لامبورگینی و کوروت و … هم خوب هستن.
نمیدونم این چه بازیه راه افتاده تا مقاله درباره یه ژاپنیه فن های اروپایی میان که اولین فلان بود بهترین فلان بود.اگه مقاله امریکایی باشه فن های ژاپنی میان…اروپایی باشه یه جور دیگه…
به جای اینکه به جا با منطق بدون تعصب خوب رو خوب بدونیم.فقط به جروبحث های الکی کشونده میشیم.دوستان مقابل هم نباشیم درکنار هم باشم تا خیلی چیزها تغییر کنه…
miladzm
۱۰ بهمن ۱۴۰۳جواب تیتیر مقاله
بخاطر افکار یه مشت تینیجر
Taha Ayoobi
۱۰ بهمن ۱۴۰۳نبابا؟
Cehx
۱۰ بهمن ۱۴۰۳این نبابا حق کپی رایت هم داره؟
چون میخوام خیلی ازش استفاده کنم
Taha Ayoobi
۱۰ بهمن ۱۴۰۳بستگی داره کجا استفاده بشه
اگه به همینا میخوای بگی راحت باش آزاده
Siyavash
۱۱ بهمن ۱۴۰۳دهنت سرویس گل گفتی😂😂🌹
امید
۱۰ بهمن ۱۴۰۳خدا بخواد ی روز حتما میخرم.
صامورایی
۱۱ بهمن ۱۴۰۳خدا نمیخواد. تولیدش تموم شده.
froG-driVer
۱۱ بهمن ۱۴۰۳پاره شدم برادرعلی…
حمیدرضا غلامی
۱۱ بهمن ۱۴۰۳سلام گودزیلا اسم بسیار زیبا و باشکوه وشایسته نیسان gtr است
محمدامین
۱۱ بهمن ۱۴۰۳این انجین مثل نام گودزیلا صرفا خیاله این خودرو چه برتری نسبت به سوپرا داشته؟RB26 VS 2JZ
اگر در نبرد بین خودروها موفق شده غلبه کنه صرفا بخاطر AWD بودن هست مگرنه 2JZ تیون پذیرتر و منعطف تر هست.
پ.ن: هیچ موقع خیلی فضایی فکر نکردم همیشه خواستم از خودرو لذت ببرم شتاب های عجیب برام مهم نبوده همیشه یه انجین تنفس طبیعی با قابلیت تیون مناسب برام کافی بوده،موستانگ انتخاب فوق العاده ای هس میون این خودرو های ادایی!
محمدامین
۱۱ بهمن ۱۴۰۳این انجین مثل نام گودزیلا صرفا خیاله این خودرو چه برتری نسبت به سوپرا داشته؟RB26 VS 2JZ
اگر در نبرد بین خودروها موفق شده غلبه کنه صرفا بخاطر AWD بودن هست مگرنه 2JZ تیون پذیرتر و منعطف تر هست.
پ.ن: هیچ موقع خیلی فضایی فکر نکردم همیشه خواستم از خودرو لذت ببرم شتاب های عجیب برام مهم نبوده همیشه یه انجین تنفس طبیعی با قابلیت تیون مناسب برام کافی بوده،موستانگ انتخاب فوق العاده ای هس میون این خودرو های ادایی! البته این نظر بندس
Jamshid
۱۲ بهمن ۱۴۰۳فکر میکنی صرفا چون نظرت با مهندسا و بررسی کننده های کل جهان فرق میکنه آدم خاصی میشی؟
ماشین تمام چرخ محرک با سیستم ترنس اکسل و موتور دست ساز و قطعات فوق العاده مستحکم که تا بالای هزار اسب رو به صورت فابریک از بلوکش میکشن !
گیربکسش تا ۲۰۰۰ اسب قدرت میده
موستانگ؟
سوپرا؟
سوپرا موتورش یه آشغاله . به طوری که توی نسخه مسابقه ای موتور 3S انداختن تا بتونه نیسان رو شکست بده !
یعنی چهار سیلندر تویوتا خیلی برتر و بهتر شش سیلندر خودشه
حالا R35 رو که ولش کن
همین R34
هم موتورش بهتره ، هم سیستم انتقال قدرت ، هم طراحی ، هم هندلینگ
نسخه های تمیزش بیش از چهارصد هزار یورو قیمت میخوره
سوپرا چیه
سوپرا رو فقط بچه سال ها قبول دارن
موتورش خوبه . اما در حد خودش . نه در حد RB26DETT و VR38DETT
خود ماشین هم کلا زیر سواله که چی داره که آنقدر تعصبشو میشکن
محمدامین
۱۲ بهمن ۱۴۰۳چی باعث شد فکر کنی نظرم با مهندسا یکی نیست؟یا چی باعث شد فکر کنین دنبال خاص بودن هستم؟
فرمودین موتور سوپرا اشغاله! جالبه این انجین خیلی تیون پذیره به راحتی تمامی اجزا رو میشه تغییر داد بخش های مختلف با الیاژ های مختلف با گذر سالها همچنان در دسترس هستن تنها ایراد 2jz بلوک چدن هست که تیونرا با نسخه های الومینیومی تعویضی میکنن.
پ.ن:خودرو حتی اگه ۲۰۰۰ اسبم داشته باشه فایده ای نداره حتی با سیستم AWD شما نمیتونی با تمام قدرت و بدون هرزگردی راه بیوفتی با تمام تفاصیری از انتقادات شما راجب انجین تویوتا شنیدم پس احتمالا شما امثال کونیگزگ رو اشغال میدونین.
Galant.VR4(JDM)
۱۲ بهمن ۱۴۰۳همه میدونن GTR کلا برتر از سوپرا هست
hitomi tanaka
۱۱ بهمن ۱۴۰۳یک روایت دیگری هم هست که فانتزی هست مثل نبرد گودزیلا در برابر ماترا gtr در برابر lfa