نیسان تایتان یک پیکاپ فول سایز با ویژگیهای خوب است اما خوب بودن برای رقابت با غولهای پیکاپ سازی آمریکا کافی نخواهد بود. فروش این خودرو در سال پیش تنها ۱۲,۱۹۷ دستگاه بوده درحالیکه خودرویی همچون فورد F-150 به خانه ۳۶۸,۳۸۷ نفر در آمریکا راه یافته است. تایتان به عنوان مدل سال ۲۰۲۰ خود بهروزرسانیهای مهمی را تجربه کرد اما شاید این ترفند هم کارساز نباشد.
آیا این به معنی بازنشستگی تایتان خواهد بود؟ شاید اما هماکنون میتوانیم قطع عرضه این پیکاپ در کانادا را تائید کنیم. طبق خبرهای منتشر شده از سال آینده نیسان تایتان و تایتان XD در کانادا عرضه نخواهند شد.
جنیفر مک کارتی مدیر تولید نیسان کانادا میگوید:
پس از مدل سال ۲۰۲۱، پیکاپ نیسان تایتان در کانادا فروخته نخواهد شد. ما روی مدلهای مهم کنونی در بخش کراس اوورها و سدان ها تمرکز خواهیم کرد. منابع ما همچنین به سمت پشتیبانی از عرضه محصولاتی همچون نسل جدید روگ و ورسا هدایت خواهد شد. به این موارد باید کراس اوور جدید و الکتریکی آریا و نسل جدید پیکاپ میان سایز فرونتیر را هم اضافه کنیم.
سال پیش تنها ۲۸۰۷ دستگاه تایتان در کانادا به فروش رفت که افت ۴۸.۴ درصدی نسبت به سال پیش از آن را نشان میداد. در نیمه اول امسال هم فروش این پیکاپ کاهش شدید ۵۳.۹ درصدی را نشان میدهد. تا ماه ژوئن هم تایتان تنها سهم ۱.۲ درصدی از بازار پیکاپ های فول سایز آمریکا را داشته است. شیوع ویروس کرونا و مشکلات مالی نیسان هم باعث بدتر شدن وضعیت این خودرو شدهاند.
نیسان در آمریکا نیز اقدامات کاهش هزینهای شدیدی را در پیش گرفته و بیشتر روی محصولات جدید و محبوب سرمایهگذاری میکند. برای مثال نسل جدید نیسان روگ و سنترا جزو مهمترین محصولات این خودروساز ژاپنی به شمار میروند.
نیسان آریا تمام الکتریکی هم نقش بسیار مهمی خواهد داشت. البته ماکسیما هم آینده مبهمی داشته و شاید از بازار خداحافظی کند. هرچند احتمال بازگشت آن به بازار به عنوان خودرویی تمام الکتریکی در سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ وجود دارد.
حتی اگر تایتان هم از بازار آمریکا خارج شود نیسان بازار پیکاپ ها را بهصورت کامل رها نخواهد کرد. نسل جدید فرونتیر قرار است سال آینده از راه برسد و شانس زیادی هم برای موفقیت آن وجود دارد.
AMG///
۲۸ مرداد ۱۳۹۹خب معلوم بود حریف f150 و 1500 نمیشه
ali (chevy nova)
۲۸ مرداد ۱۳۹۹تنها حریفان فورد در وانت سازی دوج و شوی و جی ام سی هستن که از لحاظ فروش بهش نزدیکن
Soli
۲۸ مرداد ۱۳۹۹اشتباه نوشته شده
فورد سال پیش نزدیک ۹۰۰ هزار تا سری f تو امریکا فروخته
ali (chevy nova)
۲۸ مرداد ۱۳۹۹فروش فورد در کانادا رو داره تو این مقاله میگه
سال پیش فروش کلی سری اف بیش از 950/000 دستگاه بود
بی ریا
۲۸ مرداد ۱۳۹۹پیکاپ های نیسان در مقابل مهمترین رقیب ژاپنی یعنی تویوتا کم آوردن
بندهدبه شخصه احترام زیادی واسه نیسان قائلم و اونو همپای تویویتا میدونم ولی این برام عجیبه که چرا شرکت وارد کننده نیسان توی ایران به موفقیت وارد کننده تویوتا نرسید به عنوان مثال چرا زمانیکه لندکروز وارد میشد پاترول وارد نشد یا نسل حدید ماکسیما در زمان ورود آریون وارد نشد و البته نیسان زد
MOHAMAD.n.r
۲۸ مرداد ۱۳۹۹دلیل وارد نشدن نیسان انحصار پارس خودروی لعنتی بود.
زمانی که اریون وارد میشد داشتن ماکسیما و تیانا مونتاژ میکردند بنابراین اجازه نمی دادن وارد بشه.
بهمن موتور هم همینطور ، چون خودشون مدل چند سال پیش مزدا رو مونتاژ میکنن اجازه نمیدن هیچ مدل جدیدی از مزدا وارد بشه.
هههههههییییییییی??
Mf1
۲۸ مرداد ۱۳۹۹تایتان چیزی از رپتور کم نداره چه از لحاظ طراحی چه لحاظ افرود بودن تعجبه اینقدر فروشش کم بوده. دومین عکس به صورت واضح فتوشاپه