هرچند مدیرعامل سابق رنو-نیسان توانسته تاثیرات قابل توجهی روی این برند گذاشته و میلیاردها دلار سود برای این شرکتها کسب کند اما اکنون به واسطه اتهامهایی که شاید به صد میلیون دلار هم نرسد همچنان در زندان به سر میبرد. اندکی پس از اعلام اینکه دولت فرانسه به دنبال برکناری کارلوس گوسن از مدیرعاملی رنو است، نیسان ادعا کرده این مدیر ارشد خودرویی از طریق جوینت ونچر بین رنو و نیسان دریافتیهای خارج از معمولی در حد ۷.۸ میلیون یورو داشته است.
نیسان میگوید گوسن این مبلغ چشمگیر را از یک جوینت ونچر هلندی دریافت کرده اما قرارداد را بدون مشاوره با مدیر اجرایی نیسان یعنی هیروتو سایکاوا و مدیر اجرایی میتسوبیشی اوسامو ماسوکو امضا کرده است.
این خودروساز در بیانیهای که منتشر ساخته گفته است:
از نظر نیسان دریافتیهای گوسن از جوینت ونچر موردبحث نتیجهی سو رفتار گوسن بوده و این شرکت تمامی اقدامات لازم برای بازپسگیری کامل این مبالغ از این فرد را انجام خواهد داد.
این ادعاها جدیدترین اتهاماتی هستند که در هفتههای اخیر به گوسن نسبت داده شدهاند.
این مدیر اسبق دنیای خودرو در اقدامی کاملاً غیرمنتظره به خاطر گزارش نادرست درآمد خود و اتهاماتی همچون خیانت در امانت بازداشت شد. گفته میشود گوسن حدود ۸۰ میلیون دلار از درآمد خود بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ را گزارش نکرده است.
اندکی پس از انتشار عمومی این اخبار، گوسن از تمامی سمتهای خود در نیسان و میتسوبیشی کنار گذاشته شد. البته او فعلاً مدیرعامل و مدیر اجرایی رنو باقی مانده اما طبق خبرهای منتشر شده احتمالاً در آیندهای نزدیک از این پستها نیز برکنار خواهد شد.
دولت فرانسه ۱۵ درصد سهام رنو را در اختیار داشته و ظاهراً خواستار برگزاری جلسه مدیران به منظور بررسی گزینههای احتمالی جانشینی گوسن بوده است. تیری بولور در حال حاضر به عنوان مدیر اجرایی موقت رنو انجاموظیفه میکند.
ایمان
۱ بهمن ۱۳۹۷بشکنه دستی که نمک نداره ؛ کم سودی رسوند به نیسان ؟؟
تو ایران فلان مدیر N میلیارد تومان اختلاس میکنه از پُست قبلیش برکنارش میکنن پست بهتری بهش میدن
Ferrari
۱ بهمن ۱۳۹۷نه دیگه اشتباه نکنید چون وظیفشو انجام داده که نباید از همه اشتباهاتش چشم پوشی کرد بالاخره پولشو گرفته اما اینکه فقط به گوسن اتهام زده میشه و دفاعیاتش بیرون نمیاد یکم عجیب و غریبه حدس من اینه نیسان هم بی گناه نیست این وسط
نیسان با این کارها داره به کل گروه لطمه میزنه هربار که این جور اخبار منتظر میشه ارزش سهام نیسان رنو و میتسوبیشی کم میشه و مثل اینکه قرار نیست به این زودی تموم بشه
Ferrari
۱ بهمن ۱۳۹۷منتشر??
ایمان
۱ بهمن ۱۳۹۷فراری جان فکر کنم تو نمایشگاه ژنو قراره فراری از نسخه اسپایدر ۸۱۲ رونمایی کنه ؛ خبر دقیق تری داری یا نه ؟؟ چون فراری بهترین محصولاتشو برای ژنو کنار میزاره و رونمایی میکنه ??
محمدرضا
۱ بهمن ۱۳۹۷فقط افرادی مثل ایمان باعث این وضع اصفناک مملکتن
به مرگ گرفته شده و به تب راضی
کاوه
۱ بهمن ۱۳۹۷فروش نیسان در دو سال گذشته سیرنزولی پیدا کرده. اطمینان مشتری به این برند ژاپنی کم شده. در آمریکا بیش از ده درصدکاهش فروش داشته درحالیکه مثلا هیوندا و کیا افزایش فروش داشته اند. شاکی های جدید از نیسان علت کاهش تدریجی ضریب قابل اطمینان بودن نیسان را یک کلمه دانسته اند:رنو!
Hami
۱ بهمن ۱۳۹۷عجب!!!
چطور قبلن که سیر صعودی داشت علت رنو نبود؟؟؟
کاوه
۱ بهمن ۱۳۹۷رنو تمام کراس اووراشو روی پلتفرم نیسان بناکرده. ادغام دو شرکت یک هدیه آسمانی برای رنو بود تا محصولات خودشو ارتقا بده. دقت ژاپنی سرمایه فرانسوی رو جلا داد. سیر نزول فروش نیسان آغاز شده و ده درصد کاهش فروش درآمریکا یعنی فاجعه. مدیران رنو واقعن باهوش بودند. مثلا وقتی میتسوبیشی را خریدند که سیر صعودی کمپانی ژاپنی دوباره شروع شده. میتسو در سال ۲۰۱۸ نوزده درصد افزایش فروش جهانی داشت و از رتبه ۲۸ سال قبل به رتبه ۲۳ ف پرفروش ترین برندهای سال صعود کرده درحالیکه پروژه هایش با رنو چه در تولید و چه در چرخه فروش اصلا کلید نخورده. سود اصلی را فرانسوی ها کردندو حدس میزنم نیسان دنبال بهانه ای برای خروج از این اتحادیه می گردد.
Hami
۱ بهمن ۱۳۹۷خانواده CMF پلتفرم مشترک رنو-نیسانه و هر دو کمپانی در طراحی و توسعه این پلتفرم سهیم بودن و هزینه ساخت این پلتفرم رو به شدت کاهش دادن و هر دو از فروش خودروهای پلتفرم مشترک سود بردن.
رنو-نیسان ادغام نشدن، این یک اتحاده دو سر برد و هر دو شرکت از این اتحاد سود بردن، ادغام رنو و نیسان می توانست این اتحاد رو به جایگاه بالاتری برسونه که نشد.
نیسان اونقدر احمق نیست که این اتحاد رو بهم بزنه فقط از نفوذ و ادغام با شریک فرانسوی می ترسه.
NAVID۰۰۹۸
۱ بهمن ۱۳۹۷جناب کاوه
جمع فروش کیا و هیوندای ((روی هم)) چقدر شده که تعریف میفرمائید .
فروش فقط تنها نیسان ایکستریل حدود ۸۰۰ هزار دستگاه بوده ، بماند باقی خودروهای نیسان مثل آلتیما و ماکسیما و مورانو و……
لطفاً آمار که میدین ، جَو ندین .
کاوه
۱ بهمن ۱۳۹۷https://focus2move.com/world-cars-brand-ranking/
این آمار ۵۰ برند پرفروش جهان در سال ۲۰۱۸ است که مثلا سایپا هم در رتبه ۴۸ قرار داره. در آمار جهانی هم نیسان افت داشته. من برای حرف هایم همیشه دلیل و مدرک دارم
کاوه
۱ بهمن ۱۳۹۷https://focus2move.com/world-cars-brand-ranking/
این جدولو نگاه کنید. فروش جهانی است. هیوندای در یکقدمی نیسان قرار دارد
Landscape
۱ بهمن ۱۳۹۷نیسان نمک خورد و نمکدون شکست
خرشون که از پل رد شد حالا دارن به اعتبار رنو خدشه وارد می کنند
Hami
۱ بهمن ۱۳۹۷مشکل فقط و فقط ۱۵ درصد سهام دولت فرانسه در رنو . گوسن میخواست دو شرکت رو ادغام کنه که نتیجه اش نفوذ دولت فرانسه در دو شرکت خودروسازی ژاپنی میشد.
مطمئن باشید اگه گوسن اون ۱۵ درصد سهام از دولت بازخرید میکرد هیچ وقت این اتفاق نمیافتد.
sina
۱ بهمن ۱۳۹۷از دید من نیسان زمان عقد قرارداد با رنو انقد شرایط اسفناکی داشت که مجبور قراردادی که شاید نفعش در دراز مدت براش اونقد چشمگیر نباشه رو امضا کنه اما رفته رفته با سر پا شدن همواره دنبال این بود که استقلالش رو دوباره بدست بیاره (رسیدن به سهم 50-50) و این فرصت بهترین فرصت برای تحت فشار گذاشتن رنو هست.
سعید سابق
۱ بهمن ۱۳۹۷واقعا جالبه … اینکه شما قبلا کارت رو به خوبی انجام دادید دلیلی نمیشه که بر روی اشتباهات واحتمالا تخلفات کوچیک شما سرپوش گذاشته بشه و زییر سبیلی رد بشه … و اینکه کسی که این همه برای این دو تا برند کار کرد و چند صد برابر حداقل درآمدها رو افزایش داد باز هم نمیتونه کوچکترین خطایی رو ازش ندیده گرفت و حتی کار به زندان بکشه. البته حتما چیز عجیبی برای ما هست.