نیسان سورو مدلی است که در مکزیک ساخته شده و به فروش میرسد. البته بهتر است بگوییم که ساخته میشد؛ چرا که در حال حاضر، این مدل به دلیل اینکه نمیتواند مقررات جدید امینی کشور مکزیک را که در سال ۲۰۱۹ اِعمال خواهد شد، برآورده کند، به طرف خارج از خط تولید کارخانه، راهنمایی میشود. «سورو» ممکن است در امریکا چهره آشنایی به نظر برسد. زیرا فارغ از نشانها و تغییرات ظاهری جزئی، این همان مدل از نیسان سنترا سدان است که در ایالات متحده در سال ۱۹۹۲ معرفی شده است.
با این حال، شاید خیلیها چهره سورو را در پایان این تست تصادف IIHS تسخیص ندهند. در این تست، سورو با یک نیسان ورسا ۲۰۱۶ برخورد میکند و در نتیجه، میزان پیشرفت مهندسی ایمنی خودروها در طول دو دهه به تصویر کشیده میشود. اینکه چقدر مدل سنترا را به یاد داشته باشید، در اینجا اهمیت چندانی ندارد؛ چرا که شرایط آن در زمینه ایمنی به تاریخ پیوسته است. سورو که به عنوان مدل ۲۰۱۶ در مکزیک تولید شده، هیچگونه امکانات ایمنی مانند کیسه هوا، ترمزهای ABS یا ساختارهای مدرن ایمنی تصادف ندارد.
یک تصادف همپوشانی ۵۰ درصد با ترکیب سرعت ۱۲۸ کیلومتر بر ساعت، باعث میشود که تقریباً چیزی از سورو بر جای نماند و در این حالت، شرایط برای زندهماندن راننده بسیار سخت می شود. امّا مهندسی ایمنی به کار رفته در «ورسا»، مطابق انتظار است.
جای تأسف است که خودروهای ساده و با تجهیزات اندکی که در حال حاضر در بازار کشورهای در حال توسعه ارائه میشوند، هنوز هم خودروهایی هستند که یا تاریخ مصرف آنها برای کمپانی اصلی گذشته و یا اینکه مهندسی به کار رفته در آنها مطابق هزینه کمی است که برای آنها پرداخت میشود. قبلاً نیز یک مجموعه تست تصادف که برای برخی از خودروهای بازار هند انجام شد، نشان داد که چقدر چنین محصولاتی، حتی در هنگام برخورد با سرعتهای کم، آسیبپذیر هستند.
اینکه برخی با حسرت به مدلهایی که در گذشته تولید میشدند، اشاره میکنند، از علاقه ویژه آنها به دنیای خودرو ناشی میشود، امّا موارد اینچنینی در خصوص ایمنی خودروها، روی دیگر سکه است؛ آنها هیچگاه نمیتوانند شرایط یک مدل جدید را در هنگام تصادف داشته باشند.
حسام
۱۵ آبان ۱۳۹۵واقعا سورو تا سقف جمع میشه اما ورسا حتی شیشه جلوش هم سالمه و هیچ تغییری تو اتاق ماشین ایجاد نمیشه
سعید
۱۶ آبان ۱۳۹۵405، سمند، پراید ما که بیش از 70 درصد مردم سوارن حکایت بهتری از اون ماشین قدیمیه ندارن
چون کار از اساس خرابه وگرنه گذاشتن یه کیسه هوا روی پلت فرم و شاسی قدیمی ای که رکاب و در کل سه رخ(تست نیم شاسی) ضعیفی داره دردی دوا نمی کنه!
چند تا تصادف جدی دیدید که کیسه هوای پراید جون هم وطن هامون رو نجات داده باشه غیر از این که با داشبورد و اتاق متلاشی شده ای از پراید روبرو شدیم که رنگ سرخ خون هم وطنانمون روی ایربگش نقش بسته!!!!!!
کیسه هوا فقط بهانه ای شد برای تداوم تولید این فسیل ها و نه چیز دیگه!
همین و بس!
Genius
۱۵ آبان ۱۳۹۵بازی با جون مردم فقط بخاطر یک مشت دلار تا کی…؟؟؟!!!
باز خوبه مکزیکی ها برای حفاظت از جان و مال مردمشون تولید سورو رو متوقف کردند اما یکی پیدا میشود بگوید که ما ایرانیهای بینوا که برای سود بردن ویرانخودرو و سایپا هر روز سوار بر ارابه های مرگ منقضی خدمت از این سو به آنسو میرویم چه گناهی کرده ایم!
PORSCHE:The God of Cars
۱۵ آبان ۱۳۹۵چقدر ایمنی خوب و مهمه.
Sajjad Ahmadi
۱۵ آبان ۱۳۹۵نتیجه اخلاقی
با نوه هاتون در نیفتین!
tv
۱۵ آبان ۱۳۹۵یه بار بخاطر اینکه کادیلاک سویلم لوله فشار بالای روغن ترمزش شکسته بود … از پشت با یه 405 تصادف کردم …سرعتمم60 کیلومتر بود … کل صندوق عقبش چسبیده بود به صندلی عقب ، اینجوری بگم که هاچ بک شده بود … تنها خسارتی که ب ماشین وارد شده بود ، چند تا خراش رو کروم رادیاتور و یه کوچولو رنگ ماشین طرف روی سپر ماشینم … به خودمم یه خطم نیفتاده بود ولی راننده 405 با سر خورده بود به فرمون ماشینش و سرش خونی بود… خدا رو شکر بخیر گذشت …
Shahryar
۱۵ آبان ۱۳۹۵نه داداش اونجا نمیشه گف 405 خلی ضعف داره،ماشین شماس که سنگین و اهنیه.
همین باعث شده خلی ها فک کنن این ماشینای قدیمی امنیت بالایی دارن،ولی اینطور نیست،اگه خدایی نکرده به هر دلیلی سرعت این ماشینا ناگهانی صفر بشه مثل تصادف شاخ به شاخ،یا برخورد به شی سنگین تر از ماشین که سرعتو ناگهانی به صفر برسونه اونوقت متوجه میشین که این ماشین اصلا امنیت نداره،و به طرز وحشتناکی له میشه،این ماشینا هم به خاطر قدیمی بودنشون مهندسی خاصی ندارن که تو تصادف به فرض موتور بره زیر اتاق،مستقیم موتورو فرمون ماشین داخل دهان راننده میشه!!!
اینم بگم من از ماشینای امریکایی قدیمی به شدت خوشم میاد،ی مدت بیوک هم داشتم،ولی باید ی سری چیز هارو قبول کرد.
مرسی
مهراب
۱۵ آبان ۱۳۹۵دوست عزیز من بعید میدونم شما امریکایی رو اصلا بشناسی چرا که کادیلاک و بیوک جهت خنثی کردن نیروی تصادف رخ به رخ از جکی که پشت سپر جلو قرار گرفته استفاده میکنن و کاملا نیروهای سنگینو خنثی میکنه
و اما در رابطه با فرمون .فرمون این ماشینا تلسکوپیه یعنی با اولین ضربه شدید فرمون تا میشه و میره تو هم.از نظر ایمنی کناری هم منظورم درها و ستونهاست خودت برو درب یه کادیلاکو وا کن تا که بدونی ایمنی یعنی چی.درمورد خاصیت جذب نیرو حرفت درسته ولی واسه این ماشینا نه نمیشه مثال زد.
با تشکر
Shahryar
۱۵ آبان ۱۳۹۵مهراب،بله جک دارن،ی سریا سپر پشتم دارن،
اون جک ها هم برا ضربات شدید نیست،
برادرم که با بیوک زد به وانت و خسارت زیادی هم ندید،جکا تا اخر رفته بودن تو.
راجب فرمون،اکثر ماشینای امریکایی،(بشکن ندارن) موقع تصادف فرمونشون میره دهن راننده
tv
۱۵ آبان ۱۳۹۵شهریار عزیز ، 405 به طور کامل توقف کرده بود چون جلوش عابر پیاده بود … یه چیز خیلی ضایعی که بعدش اتفاق افتاد برام این بود که ، از بس هول شده بودم ماشینو تودنده خاموش کرده بودم … بعد که خواستم ماشینو بکشم کنار ، همین کهماشینو روشن کردم یه بار دیگه زدم پشت ماشینشو خورد کردم ( این تنها باری بوده که من مقصر تصادف بودم ) … داخل سپر ماشین های امریکایی معمولا دوتا جک ضربه گیر هست که تا 3 تن وزن رو خنثی میکنن … بعد طراحی نیم شاسی های کادیلاک بشکلیه که دفع کننده ی ضربه ی تصادفه …
FreeBird
۱۶ آبان ۱۳۹۵سویل که دنده دستی نیست اتوماته نمیتونی تو دنده ماشینو خاموش کنی
فقط رو حالت پارک یا خلاص استارت میخوره ماشین اتومات
این داستان تصادفتم از یه کلیپ قدیمی ورداشتی خواهشن لطف کن وقتی اطلاعی از هیچی نداری از کادیلاک قصه تعریف نکن
در ضمن کادیلاک فول شاسیه
tv
۱۶ آبان ۱۳۹۵نخیر دوست عزیز … اگه شوک به ماشین وارد بشه و توپی داخل لامپ خلاء ای سی یوش جابجا بشه ممکنه در حالت دنده اتومات نه تنها استارت بخوره بلکه از جاشم بپره… بعضی اوقات هم ممکنه کلا روشن نشه وانژکتورش از کار بیفته … اول یه چیزیو داشته باش بعد اظهار نظر بفرما …
نویدی
۱۵ آبان ۱۳۹۵افسوس که ما هیچ سهمی از این همه پیشرفت نداریم.
علی
۱۶ آبان ۱۳۹۵یعنی الان سرعتشون 64 کیلومتره؟
بعدم اون آرم نیسانو چه باحال کنده میشه D: سالم در اومد
احسان(احسان سابق)
۱۶ آبان ۱۳۹۵تفاوت امکانات قشر متوسط در دو کشور متفاوت. ایالات متحده ی توسعه یافته و مکزیک در حال توسعه(با این وجود مکزیک از ما پیشرفته تر و صنعتی تر هست).
احمد باقری
۱۷ آبان ۱۳۹۵واقعا درسته، ایمنی، روز به روز داره بیشتر میشه.