اندک مدتی پیش نیسان مدل ۲۰۱۶ یکی از پرفروشترین خودروهای الکتریکی را معرفی کرد، نیسان لیف. این بار هم طبق انتظار تغییرات عمدهای در طراحی نمیبینیم – درست مانند تویوتا پریوس – اما این دوروبرها یکی دوتا تفاوت اساسی خودروی تمام الکتریکی نیسان را بیش از پیش جذاب میکنند.
باتری لیف ۲۰۱۶ دستخوش تغییرات فراوانی گشته است. باتری این خودرو از ۲۴ کیلووات- ساعت برای مدل قبلی، به ۳۰ کیلووات رسیده، یعنی افزایش حجمی ۲۷ درصدی. به گفته نیسان، سازمان حفاظت از محیط زیست برد خودرو را ۱۷۲ کیلومتر تخمین زده که برای خودرویی در این کلاس قابل قبول است. این باتری جدید تنها در مدلهای SV و SL بهصورت پیشفرض نصبشده، مدلهایی که به ترتیب مدل میان و بالا رده لیف محسوب میشوند. لیف S بیچاره که در انتهای لیست تنها مانده، مجبور است تا با باتریهای قدیمی با برد ۱۳۵ کیلومتر سر کند. سیستم سرگرمی لیف ۲۰۱۶ نیز بهنوبه خود سرشار از بهبودهاست و نیسان آن را «کاربرپسندتر» از نسخههای قبل توصیف کرده است. لیف S پایینرده را با صفحه نمایش رنگی ۵ اینچی به همراه ارتباط هندزفری بلوتوث و استریم صوت، پیامرسانی صوتی و مجموعه نرمافزاری “NissanConnect” تجهیز کردهاند. این همه کافی نیست؟ خب مدلهای SV و SL حتی بیشتر از این خواهند داشت. نظرتان راجع به صفحه نمایش ۷ اینچی چند لمسی، تشخیص صدا، ناوبری و رادیوی ماهوارهای SiriusXM چیست؟ این بالایی ها را فاکتور بگیرید، بقیه چیزهای لیف ۲۰۱۶ به مدل قبلیاش مو نمیزند. بدنه آئرودینامیک خارجی بدون تغییر باقی مانده است و خودرو هنوز هم از طریق پورتی که در جلوپنجرهاش جاسازیشده، شارژ میشود. همه این سناریو در داخل خودرو هم اجرا میشود. دو صفحهنمایش پشت فرمان نهادهاند که یکی زمان و سرعت را نشان میدهد و دیگری اطلاعاتی را درباره باتری نشان میدهد. نوری آبیرنگ تمام داشبورد را پوشانده و شیفتر گوی مانند هم از جایش جم نخورده است. نیسان شاید دوست داشته باشد خودروی تمام الکتریکیاش را یک ماشین نوآورانه بنامد و ما نیز از بسیاری جهات او را بهعنوان خودروی الکتریکی قابلتوجه و مقرونبهصرفه قبول داریم؛ اما وقتی لیف ۲۰۱۶ رخ نمایاند، نیسان هم به بازی «تکرار سالانه» کمپانیهای بزرگ وارد شد. قیمت لیف اس ۲۰۱۶ از ۲۱٬۵۱۰ دلار، لیف اس وی از ۲۶٬۷۰۰ دلار و لیف اس آل از ۲۹٬۲۹۰ دلار شروع میشود. این قیمتها از نیسان به دست ما رسیده و شامل حداکثر تخفیف مالیات فدرال برای خرید یک خودروی الکتریکی است و قیمت خردهفروشی با این ارقام تفاوت خواهد داشت.۱۰ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
SARD
۲۳ شهریور ۱۳۹۴به داخلشو رینگاش کارندارم ولی واقعا اینقدر طراحی یه ماشین سخته؟اگه این طور نیست پس در نتیجه طراحان نیسان طراحی بلد نیستند!
فقط یه نیگا به ماشین های تسلا بندازید یه کوچولو
خجالت بکشید:)
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/02/Tesla-entry-level-all-electric-car-and-truck-in-the-works.jpg
بی خیال قیمت فقط تسلا:)
shahryar
۲۳ شهریور ۱۳۹۴طراحان،نیسان طراحی بلد نیستند!!!!!!!!!!O_o
datsun
۲۳ شهریور ۱۳۹۴بی خیال قیمت تسلا!!
با قیمت یه تسلا مدل ایکس میتونی یه نیسان gtr مدل پایه و یه دونه 370z بگیری!
SARD
۲۳ شهریور ۱۳۹۴نگفتم کل محصولات نیسان ، من پول یه نیسان gtr رو داشتم باهاش تسلا میخریدم.
بالا ترین رضایت خریداران خودروها از خودرو هاشون تو آمریکا مال تسلا مدل اس بوده .
آینده دست خودرو های الکتریکی هست و فقط تا چند سال دیگه به حرف من میرسید این همون چیزیه که تسلا میگه. حالا که این ماشین سرعت بالا و شتابی باور نکردنی هم داره . مدت زمان شارژ شدنش و مدت عمر باتریشم که عالیه . قیافشم که باکلاس و مدرن و زیباست. داخل ماشین یه مانیتور خفن و اینترنت با سرعت عالی داره. ماشینم که سوختی نمیسوزونه و با پریز خونتونم میتونید شارژش کنین و با فنا وری های جدید که تا چند سال دیگه میاد با محیط اطرافم مثل جاده شارژ میشه.خوب درسته ماشین بنزینی تو بعضی مواقع بهتره اما توجه کنید زمانی هم که تو ماشینا بجای گازوییل بنزین ریختن هم همه همینو میگفتن.حالا کی میگه gtr که قدمتش از سن بنده بیشتره؟
احمد باقری
۲۳ شهریور ۱۳۹۴به نظرم میتونست طراحی خیلی خیلی بهتری داشته باشه و همین قابلیت ها رو هم به همراه خودش به ارث ببره.
shahab
۲۳ شهریور ۱۳۹۴این یه ماشین کاربردیه اون چیزی نیست که برای قیافه باشه
طراحی بهتر خرج داره که نیسان نمیخواسته اینکارو بکنه چون قراره اینو همه مردم توان خریدشو داشته باشن
SARD
۲۳ شهریور ۱۳۹۴کسی که پرایدو طراحی کرد هم همینو می گفت
AHMADREZA
۲۳ شهریور ۱۳۹۴عقبش زشته چقدر جلوش هم که واقعا خوشم نیومد
ملینا
۶ آذر ۱۳۹۵چقد بدگویی کردین خوب حالا منکه پولم به تسلا نمیرسه وگرنه که عالیه ، یعنی اینو بگیرم یا بنزینی ، لطفا با هم قیمت خودش مقایسه کنین که بشه یه نتیجه ای گرفت .
Alex
۲۶ آذر ۱۳۹۵درود بر همه عزیزان
بنا به گفته نیسان این یه ماشین کاربردی اقتصادی که میخواهد کاری کنه همه قدرت خرید را داشته باشند. در کل آینده ماشین ها برقی حرف اول را میزنند و شاهد مدلهای کامل تر و قیمت مناسب تری خواهیم بود.