نیسان بلیدگلایدر یکی از رادیکالترین خودروهای مفهومی ۵ سال اخیر است. خودرویی الکتریکی با ظاهری منحصربهفرد و طراحی سهنفرهی فریبنده.
Nissan BladeGlider هماکنون نیسان یکقدم فراتر گذاشته و نمونههای پروتوتایپ این خودرو را ساخته و ما این شانس را داشتهایم تا این خودروی کانسپت را آزمایش کنیم و ببینیم که روی جاده چه حسی دارد. Nissan BladeGliderبلیدگلایدر با طول ۴۳۰۰ میلیمتر تقریباً از نظر طولی با فورد فوکوس برابری میکند اما بهطور باورنکردنیای به سطح زمین نزدیک است. ارتفاع خودرو از سطح زمین نیز تنها ۱۳۰۰ میلیمتر است. نیروبخش این خودرو مجموعه باتری لیتیوم یونی ۲۲۰ کیلووات ساعتی است که دو پیشرانهی الکتریکی ۱۷۴ اسب بخاری را یاری میرسانند. هر یک از این پیشرانهها روی چرخهای عقبی قرار دارند. Nissan BladeGlider این نیرو برای چنین خودرویی زیاد است چراکه بلیدگلایدر تنها ۱۳۰۰ کیلوگرم وزن دارد؛ بنابراین شریک فنی نیسان در این پروژه که شرکت مهندسی پیشرفتهی ویلیامز است ادعا میکند این خودرو در کمتر از ۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و میتواند به سقف سرعت ۱۹۱ کیلومتر در ساعت نیز دست یابد. Nissan BladeGlider کابین این خودرو نیز طراحی رادیکال سهنفره را به نمایش میگذارد. دو صندلی عقبی اندکی پشت دو سمت راننده قرار دارند و بهطور شگفتانگیزی فضای پای زیادی را ارائه میکنند. دید صندلی مرکزی نیز توسط صفحات نمایش احاطه شده و دو صفحه در هر دو سمت پانل سیستم اطلاعات سرگرمی مرکزی دیده میشوند. غربیلک فرمان نیز دارای تنظیمات منتیو مانند فراری بوده و دارای اهرمهایی است که سیستم کنترل کشش این خودرو را تنظیم میکنند. ویلیامز نیز کار مهندسی برخی از تنظیمات را بر عهده داشته که از آنها میتوان به توانایی خاموش کردن کامل این سیستم و یا حالت دریفت اشاره کرد. Nissan BladeGlider تست کوتاه ما در پیست خودروهای کارت برزیل به رانندهی شرکت ویلیامز اجازه میداد تا مزیتهای بخش جلوی نازک و بخش عقبی پهنتر را به همه نشان بدهد. حتی با غیرفعال کردن سیستم کنترل کشش، بلیدگلایدر توانایی حیرتآور خود در چسبیدن به زمین را نشان میداد. Nissan BladeGlider همچنین موج بیوقفهای از کارایی سیستم الکتریکی آنی وجود داشت، این احساس را در هر خودروی الکتریکی از نیسان لیف گرفته تا BMW i3 وجود دارد اما چیزی که این حس را تقویت میکند دیدن عناصر جدید و دانستن این نکته است که تنها چند سانتیمتر از سطح زمین فاصله دارید. پرفورمنس واقعی است. خط شروع/پایان پیست کوتاه است اما ما در زمانی کوتاه سرعت بیش از ۱۱۰ کیلومتر در ساعت را روی سرعتسنج مرکزی میبینیم. Nissan BladeGlider راننده ویلیامز در پیست اولین نشانههای کشیده شدن لاستیکهای جلو روی آسفالت را میشنود و از آن به عنوان نشانهای برای کاستن فشار روی پدال گاز استفاده میکند. در کل این خودرو هیجان بسیار زیادی دارد و ما دوست داشتیم تا مدت بیشتری را با حالتهای مختلف این خودرو بگذرانیم.
محیط کابین از نظر سرنشینان عجیبوغریب است و اگر قدتان بلند باشد باید پاهایتان را به طرف راننده کج کنید. وارد شدن به کابین خودرو بهطور شگفتانگیزی آسان است که البته نبود سقف به این موضوع کمک کرده است.
Nissan BladeGlider آیا این خودرو به خط تولید راه پیدا میکند؟ مقامات نیسان انتقال این خودرو از حالت مفهومی به حالت تولیدی را رد کردهاند اما کمپانی قویاً در حال توسعهی خودروهای الکتریکی خود است. یکی از مقامات بازاریابی و استراتژی تولید کمپانی به ما گفته که قدم بعدی اضافه کردن خودروی الکتریکی دیگری به خط تولید است اما این خودرو احتمالاً نمونهای اسپورت نخواهد بود. Nissan BladeGlider شکی وجود ندارد که بلیدگلایدر دید هیجانانگیزی از آن چیزی که یک خودروی اسپورت الکتریکی میتواند ارائه کند را نشان میدهد. این خودرو تکنولوژیهای فریبنده و شاسی عالی خود را در یک پکیج برجسته ارائه میکند. تخممرغها واقعاً در سبد نیسان قرار دارند. اگر سخنان مقامات به حقیقت بپیوندد، شاید نسخهی تولیدی چنین خودرویی نیز چراغ سبز را دریافت کند اما اگر خط تولید خودروهای الکتریکی توسعه هم نیابد، شاید یک خودروی اسپورت الکتریکی با ظاهری معمولیتر را ببینیم. اما تا آن زمان شاهد الفت روزافزون مشتریان با اینگونه تکنولوژیها در خودروهای جدیدشان خواهیم بود.
این فرم در های قیچی بر عکس هم جدیدا مد شده. لایکان هایپر اسپرت و حالا هم نیسان بلیدگلایدر. بهدنظر من زیبا وودوست داشتنیه. طراحیش واقعا زیباست. به ارتفاع کمش نمیشه ایراد گرفت. چون یک کانسپته. نیسان خیلی خوب پیشرفت کرده. در بازار خودروهای الکتریکی منتظر رقیبی برای i3 و i8 ازطرف نیسان هستم.
نیسان سابقه همکاری با ویلیامز در تولید نیسمو رو هم داره. این همکاری هاست که من خوشم میاد. دم ویلیامز هم گرم یه شرکت فوق پیشرفته هستش در اکثره ضمینه ها. پیشنهاد میکنم یه سر به سایتش بزنید.(ضرر نمیکنید!!!) http://www.williamsf1.com/
Elemento
۲ شهریور ۱۳۹۵این فرم در های قیچی بر عکس هم جدیدا مد شده. لایکان هایپر اسپرت و حالا هم نیسان بلیدگلایدر. بهدنظر من زیبا وودوست داشتنیه.
طراحیش واقعا زیباست.
به ارتفاع کمش نمیشه ایراد گرفت. چون یک کانسپته.
نیسان خیلی خوب پیشرفت کرده. در بازار خودروهای الکتریکی منتظر رقیبی برای i3 و i8 ازطرف نیسان هستم.
uss zumwalt DDG-1000
۲ شهریور ۱۳۹۵خداییش خودروهای اینده انگار عصر جدید تمدن.
کامیاب
۲ شهریور ۱۳۹۵باتری دویست کیلوواتی محدوده ی حرکتی چقدری رو تامین میکنه؟
محمد
۲ شهریور ۱۳۹۵مردم ما تصوری که از شرکت نیسان دارن نیسان گاویه خدایا ما را از دست این فرغون ساز ها خلاص کن
حمي
۲ شهریور ۱۳۹۵کم کم ماشینها داره شکل فیلم های علمی تخیلی میشه
new great britain
۲ شهریور ۱۳۹۵نیسان سابقه همکاری با ویلیامز در تولید نیسمو رو هم داره.
این همکاری هاست که من خوشم میاد.
دم ویلیامز هم گرم یه شرکت فوق پیشرفته هستش در اکثره ضمینه ها.
پیشنهاد میکنم یه سر به سایتش بزنید.(ضرر نمیکنید!!!)
http://www.williamsf1.com/
Elemento
۲ شهریور ۱۳۹۵آره کارش خیلی درسته.
فوق حرفه ای کار میکنه.
تو F1 هم امسال چهارمه.
احمد باقری
۳ شهریور ۱۳۹۵دامنه کاربردیش اونقدر زیاد نیست.