نیسان

شیر اما پیر! بررسی نیسان 370Z فیس لیفت 2018

در سال ۲۰۱۶ ما نیسان 370Z سالخورده را با فورد موستانگ اکوبوست تازه نفس مقایسه کردیم. قضاوت نهایی ما تأیید می‌کرد که محصول نیسان اگرچه در زمان عرضه در سال ۲۰۰۹ ویژگی‌های خوب زیادی داشت اما گذشت ۷ سال باعث شده بود گرد پیری بر چهره خودروی اسپورت نیسان بنشیند.

نیسان 370Z فیس لیفت
هم‌اکنون و در سال ۲۰۱۸ خودروی آشنای Z حدود ۱۰ سال سن داشته و هنوز هم در حال عرضه است؛ اما علیرغم گذشت چند سال از عرضه 370Z، مدیران نیسان به فکر عرضه نسل جدید نبوده و امیدوارند که برخی بازنگری‌ها در آن بازهم باعث شود مشتریان این خودرو را به رقبای جدیدتر ترجیح دهند. رقبای این خودرو بسیار متنوع هستند، از هاچبک های داغ مدرن گرفته تا کوپه‌های دو درب بسیار خوب!

نیسان 370Z فیس لیفت
شاید به آسانی نتوانید تغییرات بیرونی 370Z فیس لیفت را تشخیص دهید اما این خودرو هنوز هم تازه به نظر می‌رسد. به‌روزرسانی‌های مدل سال ۲۰۱۸ نیسان شامل دستگیره‌های درب جدید، چراغ‌های تیره‌تر و رینگ‌های ۱۹ اینچی جدید می‌باشد. زمانی که 370Z با ۱۰ سال سن را در برابر آئودی TT جدید قرا دهید شاید افراد کمی به سن بالای آن پی ببرند.

نیسان 370Z فیس لیفت
اما داخل کابین مدرنیته کمتری را شاهد هستیم. بله یک صفحه لمسی ۷ اینچی با ناوبری ماهواره‌ای وجود دارد اما خبری از رادیوی دیجیتالی DAB نیست. شما می‌توانید گوشی خود را به سیستم اطلاعات سرگرمی متصل کنید اما بازهم خبری از اپل کارپلی یا اندروید اتو نیست. مدل‌های GT دارای سیستم صوتی Bose هستند اما این سیستم هم کاملاً از عهده پنهان کردن صدای رینگ‌های بزرگ و لاستیک‌های دیواره کوتاه برنمی‌آید.

نیسان 370Z فیس لیفت
از نظر تغییرات فنی باید تلاش دوچندانی داشته باشید تا بتوانید آن‌ها را دریابید. زیر پای چپ راننده کلاس پرفورمنس جدیدی وجود داشته و البته سیستم تعلیق بازنگری شده نیز کمی می‌تواند سواری سفت خودرو را بهبود بخشد. نیسان 370Z هنوز هم در شهر ناهنجاری داشته اما در سرعت‌های بالاتر نرم‌تر به چشم می‌آید؛ اما جدای از این موارد باید به صندلی‌های اسپورتی اشاره کنیم که کاملاً بدن را در بر گرفته و حمایت خوبی به عمل می‌آورند. تنها موضوعی که باعث شرمساری است عدم قابلیت تنظیم فرمان است.

نیسان 370Z فیس لیفت
نیسان 370Z همچنان یک خودرو با سواری درگیر کننده است. فرمان سنگین و گیربکس سرسخت این خودرو به همراه تجربه‌ای که خاص است در اکثر رقبا دیده نمی‌شود. انتقال ۳۲۴ اسب بخار قدرت و ۳۶۳ نیوتون متر به چرخ‌های عقب باعث می‌شود این کوپه ژاپنی در جاده‌های خیس از نظر کشش مشکلاتی داشته باشد.

نیسان 370Z فیس لیفت
پیشرانه این خودرو بهترین تنظیمات را نداشته و عدم وجود توربو یا سوپرشارژر به این معنی است که شما برای لذت بردن از حداکثر خروجی باید پیشرانه را تحت‌فشار قرار دهید. البته رانندگانی که دنبال هیجان هستند از پیشرانه تنفس طبیعی لذت خواهند برد اما شاید در زمانه‌ای که همه از پیشرانه‌های توربو استفاده می‌کنند این موضوع یک چالش باشد. البته طرز بالا رفتن دور پیشرانه کاملاً خطی و لذت‌بخش بوده و 370Z یک خودروی سریع است.

اگرچه نیسان می‌تواند در بحث درگیری راننده و سواری هیجان‌انگیز با رقبا شانه‌به‌شانه حرکت کند اما هزینه‌های مالکیت و قیمت بالا شاید باعث نگرانی خریداران شود. مصرف سوخت این خودرو نیز بالا بوده و البته ب ام و M240i که بسیار سریع‌تر است آلایندگی خیلی کمتری دارد. همچنین ارزش باقی مانده این خودرو در زمان فروش نیز خیلی بالا نیست. نیسان 370Z در دنیایی که پر از خودروهای اسپورت با پیشرانه‌های کم حجم و توربو است روشی سنتی را ارائه می‌کند. به‌روزرسانی‌های حداقلی باعث افزایش جذابیت این خودرو شده‌اند اما خب نمی‌توانند سن بالای 370Z را پنهان نمایند. محصول اسپورت نیسان همچنین یک خودروی درگیر کننده بوده اما سیستم اطلاعات سرگرمی از مد افتاده و کابین قدیمی آن نیز کاملاً در پس رقبا قرار می‌گیرند. یک زمانی نیسان 370Z رقبا را شکست می‌داد اما اکنون هیچ دلیل برای خرید آن وجود ندارد و این مایه شرمساری است…

  • مشخصات نیسان 370Z GT فیس لیفت
  • قیمت: 34285 پوند
  • پیشرانه: 6 سیلندر ۳.۷ لیتری بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 324 اسب بخار/۳۶۳ نیوتون متر
  • گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 5.۳ ثانیه
  • حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 10.۶ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (522 ديدگاه)

    امروزه در صنعت خودرو 10 سال برای تولید یک خودرو زمان زیادیه.احتمالا نیسان برنامه ای هم برای تولید نسل جدیدش نداره.فعلا که همه دارند کراس اور میسازن!

    1. محمد

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      دوست عزیز ما که ۴۰ سال رو هم به چشم دیدیم از نظر عزیزان هنوز هم کم بود و جا داشت
      دنیا کجاست و ما کجا
      اونا درگیر اینن که ۱۰ ساله نیسان ۳۷۰z تغییر نسل نداده
      ما درگیر اینکه ‌همین ماشین ۱۰ سال پیش رو تو خیابون ببینیم
      اونا درگیر اینکه محصول یه شرکت از رقابت با بقیه عقب نیوفته
      ما درگیر اینکه تعرفه واردات ۵‎٪ بیاد پایین همین خودروهای انحصاری اندکی در دسترس‌تر بشه

    2. بهزاد

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (29 ديدگاه)

      طراحی این ماشین (چه داخل چه بیرون) دیگه خیلی قدیمی شده.

    3. علی

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      فک کنم سایپا منتظره تا تولیدش متوقف بشه
      با قیمت ۵۰۰ تومن عرضه کنه ب بازار داخل ب عنوان تولید ملی

  2. تیاگو

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (41 ديدگاه)

    اگه نیسان یه دستی به موتور و داخلش بکشه خیلی خوب میشه و ارزش خرید پیدا میکنه
    لا مذهب صدای خیلی زیادی داره یادم میاد هروقت توی بازی DIRT2میروندمش صدای بلندگو رو کم میکردم
    ولی هنوزم عشقه❤❤❤

  3. کاوه

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (51 ديدگاه)

    آقا یه دونه از این مایه شرمساری بدین به من که من تا ابد شرمنده باشم …

  4. علی

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (191 ديدگاه)

    با سلام
    به نظر من بعضی از ماشینها هستند که پیر نمی شن این هم از اون دسته ماشینهاست مثلا ایوو نیسان اسکای لاین نیسان جی تی ار و ….. خیلی ها هستند به نظر من چرا این ماشین ارزش نداشته باشه همون لذت رو بهت می ده حالا گیرم شتابش کمی کمتر باشه ولی برا خیلی از کارها به اندازه کافی بهت حال می ده

  5. محمد

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (599 ديدگاه)

    باید میگفتین:
    پیر… اما شیر!!!

    1. شاهین

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام
      اتفاقا اولین تیتری که انتخاب کردم همینی بود که شما فرمودین اما چند تا ریویو رو خوندم و دیدم که اگرچه ماشین خوبیه اما سنش بالا رفته و شده همون شیری که پیره!
      ارادت

  6. تک درختی در کویر

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    یه زمانی بهترین انتخاب در کلاس خودش بود
    الان هم دوستداران زیادی داره
    اما رقبای زیادی کنارش زدن
    وقتشه نسل جدیدش یه خودی نشون بده
    من خودم M۲ رو ترجیح میدم

  7. مهدی

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    حتما بهینه سازی و تغییرات داشته اما بیس این ماشین واسه ۱۶ سال پیشه جالبه که چرا نیسان بیخیالش نمیشه

  8. ساسان

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    نوستالژی بازیهای ماشینی…اولین ماشینی که تو اندرکاور قبل ورود به مرحله اصلی..این ماشینو بازی میداد بهت یه همین رنگیش بود باید میکوبوندیش به ماشین پلیس که راهو بسته بودن تا وارد بازی بشی!!!یادش بخیر..اولین بار که آندرکاورو نصب کردم از ساعت 12شب تا 7صبح یه سره باز ی میکردمو تیونینگ میکردم!!
    هنوزم زیبا وهیجان انگیزه…ایکاش نمای عقبو یه دستی میکشیدن نمای جلو عالیه هنوز

  9. Alireza

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (757 ديدگاه)

    کلا دنیا هم یه عصر طلایی داشت اونم دهه نود تا اوایل ۲۰۰۰ بود توی فوتبال کلی ستاره بود الان فقط رونالدو مسی بعدشم نیمار تازگیام صلاححتی به تعداد انگشتای دست نیستن هالیوود توی اوج بود هم از نظر بازیگر هرچی هم ستاره درجه یکه باقیمونده همون نسله هم اینقدر فیلمای دوزاری ابرقهرمانی زیاد نبود هم صنعت گیم هم خودرو سازی

  10. تک درختی در کویر

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    آره واقعاً … اوایل ۲۰۰۰ هم همینطور بود

    دهه ی ۱۹۹۰ سوپراسپرت هایی را به خودش دید که در تاریخ جاودانه شدن ، مثل مکلارن اف وان ، نیسان آر۳۹۰ ، دائور ۹۶۲ لمانز ، لامبورگینی دیابلو ، پورشه ۹۹۶ و
    بنز CLK GTR ، پورشه ۹۱۱ جی تی وان استراسن‌ورژن ( پدر ۹۱۸) ، تویوتا جی تی وان ، و چندین ماشین دیگه که الان حضور ذهن ندارم ( شما دوستان ، اضافه کنید)

    مزدا آر ایکس ۷ نسل سومش رو نگم که شاهکار خودروسازی آسیا بود

    حتی طراحی و استارت ساخت ماشین های مثل مرسدس-مکلارن اس ال آر ، بوگاتی ویرون ، فراری انزو هم در دهه ۹۰ زده شد

    فوتبال هم بهترین دورانش دهه ۸۰ تا ۲۰۰۷ بود
    با پایان سیطره ی ایتالیا بر فوتبال ، فوتبال بسیار افول کرد

  11. ایمان

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    ای کاش نیسان نسل جدید ۳۷۰Z دوست داشتنی رو تولید میکرد ماشینیه که نمیشه دوستش نداشت جون میده برای دریفت ؛ پر قدرت و دیفرانسیل عقب ????

  12. NAVID۰۰۹۸

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    ازون دست ماشیناییه که احتمال توقف تولیدش هست و احتمالاً نسل بعدیش در کار نباشه تا یه وقفه یکی دو دهه ای برای نسل بعدش بیوفته مثل همین تویوتا سلیکا یا هوندا nsx .
    البته اینا پیش فرض نظر شخصی منه
    اما اینو میدونم که این ماشین باب دریفته .
    طراحی ساده ، شیک و ماندگاری هم داره.
    موتوریش هم که نسبت به اتاق و وزن معرکس نسبت به مبلغ پرداختیش.
    آخه کدوم ماشین صفر کیلومتر با این ابعاد و با این مشخصات و هیجانی و همراه با استهلاک کم میشه گیر آورد
    ۳۴ هزار دلار

    1. علی

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      خوبیش اینه ک قابلیت تیونینگ داره
      مثلا یه بنز A45 با موتور ۲ لیتری توربو
      خوده کمپانی تا جای ممکن تیون کرده و چیز خاصی برای بهبودش نمونده
      ولی همین ۳۷۰ چون تنفس طبیعیه
      با تویین توربو و تغییراتی ک تیونر های حرفه ای میدن راحت ۶۰۰ اسب میده

  13. افشین

    ۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان قیمت نیسان زد۳۷۰ ۲۰۱۲ نقره ای تو ایران چند میفته؟باتوجه ب اینکه ماشین خوب و عالی هست.ایا خریدار داره تو ایران باتوجه ب مشخصات و ظاهرش؟اگه کسی از دوستان قیمت آزادشو داره بگه.قیمتش بالای ۱.۸۰۰ میفته؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا