نیسان

بررسی نیسان 370Z نیسمو اتوماتیک مدل ۲۰۱۵

نیسان یک نسخه با گیربکس اتوماتیک از مدل 370Z نیسمو برای ۲۰۱۵ ارائه کرده که البته این موضوع چندان هم جای تعجب نیست؛ چرا که حدود ۶۰ درصد از خریداران 370Z غیر نیسمو از گزینه گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته همراه با پدل‌شیفتر استفاده کرده‌اند. در مدل قبلی، موتور ۳/۷ لیتری V6 با قدرت ۳۵۰ اسب‌بخار فقط به همراه گیربکس ۶ دنده دستی ارائه می‌شد. در عین حال، گیربکس اتوماتیک شرایط بسیار خوبی ایجاد می‌کند و در هر زمان، به‌خوبی برای دنده پایین‌تر متناسب با دور موتور عمل می‌کند.

2015 Nissan 370Z NISMO Automatic
۲۰۱۵ Nissan 370Z NISMO Automatic
به عنوان یک دلیل برای اینکه خریداران به سمت استفاده از این گیربکس رفته‌اند، باید گفت که گیربکس اتوماتیک با سرعت بیشتری عمل می‌کند. 370Z نیسمو در مدت ۴/۹ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مسیر یک‌چهارم مایل را در ۱۳/۶ ثانیه با سرعت نهایی ۱۷۰/۵۹ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند؛ آماری که به ترتیب ۰/۳ و ۰/۱ ثانیه نسبت به 370Z نیسمو با گیربکس دستی سریع‌تر است. این در حالی است که مدل چند سال گذشته غیرنیسموی 370Z اتوماتیک، سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت را در ۴/۶ ثانیه ثبت می‌کرد و زمان یک‌چهارم مایل آن نیز ۱۳/۱ ثانیه با سرعت نهایی ۱۷۳/۸ کیلومتر بر ساعت بود. همچنین مدل‌های نیسموی با گیربکس دستی نیز نتوانسته‌اند در شتاب‌گیری از پس مدل‌های همتای غیر نیسموی خود برآیند. سریع‌ترین مدل گیربکس دستی Z در ۴/۸ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۰/۳ ثانیه از نیسموها جلوتر است. مدل‌های نیسمو وزن بیشتری نیز دارند. به عنوان مثال، خودروی تست شده نیسمو-اتوماتیک در اینجا با وزن ۱۵۶۶ کیلوگرم، حدود ۳۸ کیلوگرم سنگین‌تر است.
2015 Nissan 370Z NISMO Automatic
۲۰۱۵ Nissan 370Z NISMO Automatic
فراتر از اعداد و ارقام مربوط به عملکرد، کاراکتر سیستم گیربکس است که ما را خارج از تمام فعالیت‌ها نگه می‌دارد. البته در هنگام رفتن به دنده پایین‌تر همراه با فشار پدال گاز با استفاده از ستون پدل‌شیفتر در سمت چپ، گیربکس از نزدیک‌شدن به خط قرمز دور موتور واهمه چندانی ندارد، ولی در عین‌حال، کیفیت تعویض دنده‌ها آن چنان مطلوب نیست. به‌علاوه، تنها دو حالت در عملکرد خود دارد؛ درایو و دستی. هیچ حالت اسپرت جداگانه‌ای برای شیفت دنده‌ها در نظر گرفته نشده است. همچنین باید گفت که استفاده از گیربکس ۷ سرعت اتوماتیک در مدل Z استاندارد ۲۰۰۹ تأثیرگذاری زیادی داشته، ولی در دوره‌ای که گیربکس‌های دو کلاچه اتوماتیک در خودروهایی مانند پورشه کیمن و آئودی TT ارائه می‌شوند، نمی‌تواند چندان قابل‌توجه باشد؛ همچنین این گیربکس در پایین‌تر از سطح سیستم‌های اتوماتیک ۸ سرعته‌ای قرار می‌گیرد که در مدل‌هایی مانند دوج چلنجر R/T اسکت پک و شورولت کوروت یافت می‌شوند.
2015 Nissan 370Z NISMO Automatic
۲۰۱۵ Nissan 370Z NISMO Automatic
2015 Nissan 370Z NISMO Automatic
۲۰۱۵ Nissan 370Z NISMO Automatic
2015 Nissan 370Z NISMO Automatic
۲۰۱۵ Nissan 370Z NISMO Automatic
در دیگر تست‌های عملکرد، نیسمو Z آمارهای متناقضی نشان می‌دهد. ترمزهای بزرگ با صفحه‌های ۱۴ اینچی دارای کالیپرهای ۴ پیستونه در جلو هستند و در عقب نیز صفحه‌های ۱۳/۸ اینچی با کالیپر ۲ پیستونه استفاده شده‌اند. سیستم ترمز در مجموع، عملکردی مناسب دارد و این خودرو را از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت در فاصله ۴۷/۵۵ متری کاملاً متوقف می‌کند که مطابق با دیگر مدل‌های Z تست‌شده است. عملکرد پدال ترمز نیز بسیار محکم و اطمینان‌بخش است. در همین حال، استفاده از تایرهای بریجستون پوتنزا S001 کاهش چشمگیری را در تست لغزش در پیچ نشان می‌دهد و چسبندگی جانبی از ۰.99g در نیسموهای قبلی به ۰.92g کاهش پیدا کرده است. البته این موضوع را هم باید در نظر گرفته تست‌های دو خودرو در دو پیست مختلف انجام شده است.
2015 Nissan 370Z NISMO Automatic
۲۰۱۵ Nissan 370Z NISMO Automatic
2015 Nissan 370Z NISMO Automatic
۲۰۱۵ Nissan 370Z NISMO Automatic
آمار عملکرد را کنار بگذاریم، شاسی نیسمو Z نیز ارتباط لازم بین راننده و سطح جاده را برقرار نمی‌کند. در همین حال، در هنگام رانندگی با این خودرو در شهر، گیربکس اتوماتیک کار خود را دنبال می‌کند و فرصت بررسی بیشتر کابین پیش می‌آید. سواری خشک و کابین پر سر و صدا از مشخصه‌های این نیسمو هستند.
2015 Nissan 370Z NISMO Automatic Interior
۲۰۱۵ Nissan 370Z NISMO Automatic Interior
کابین این خودرو، فارغ از چرم فاکس و طرح‌های قرمز گوشه و کنار، نمایانگر دوره زمانی خود است. بسیاری از مشتریان شاید به طریقه دسترسی جدید به سیستم راهبری علاقه‌مند باشند، ولی نمایش اطلاعات در داشبورد نسبت به بسیاری از مدل‌های رقیب در سطح بسیار پایینی قرار دارد. همچنین مواردی مانند تنظیم دستی صندلی‌ها، سطوح خالی بر روی کنسول وسط و پلاستیک‌های سخت به کار رفته در یک خودرو با قیمت ۴۷ هزار و ۷۴۰ دلار، هر چه قدر هم که تمرکز ظاهری بر پیست باشد، باز هم نامأنوس هستند. در همین حال، دو چیز در داخل کابین ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند، صندلی‌های ریکارو با دوخت مناسب و بخش‌های با چرم فاکس بر روی فرمان.
2015 Nissan 370Z NISMO Automatic Interior
۲۰۱۵ Nissan 370Z NISMO Automatic Interior
2015 Nissan 370Z NISMO Automatic
۲۰۱۵ Nissan 370Z NISMO Automatic
ظاهر نیسمو Z ولی فوق‌العاده است. نیسمو Z های ۲۰۱۵ همگی از یک ارتقای طراحی بیرونی عمیق‌تر بهره‌مند شده‌اند که در آن عناصری مانند از اسپویلر عقب «دم‌اردکی»، طراحی دوباره جلوبندی و استفاده از الگوهای زیبای قرمز رنگ در پایین بدنه و آینه‌ها به چشم می‌خورند. چرخ‌های ۱۹ اینچی زغالی Rays و قاب‌های تیره‌شده اطراف چراغ‌های جلو حالتی شیطانی برای این خودرو ایجاد کرده‌اند. خوشبختانه خروجی‌های اگزوز بزرگ سال قبل هنوز هم در جای مناسب خود باقی مانده‌اند.
2015 Nissan 370Z NISMO Automatic
۲۰۱۵ Nissan 370Z NISMO Automatic
نیسان انتظار دارد که ۲۰ درصد مشتریان 370Z ۲۰۱۵، مدل نیسمو را انتخاب کنند که حدود ۱۰ درصد نسبت به سال قبل بیشتر است. همچنین تخمین زده شده که یک سوم خریداران، هزینه ۱۳۰۰ دلاری آپشن گیربکس اتوماتیک را بپردازند.
2015 Nissan 370Z NISMO Automatic
۲۰۱۵ Nissan 370Z NISMO Automatic
مشخصات نیسان 370Z نیسمو:
  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۲ سرنشین، ۲ در هاچ‌بک.
  • قیمت مدل تست: ۴۷۷۴۰ دلار (قیمت مدل پایه: ۴۴۱۱۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC ۲۴ سوپاپ V6، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۳۶۹۶ سی‌سی.
  • قدرت: ۳۵۰ اسب بخار در ۷۴۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۷۴/۲ نیوتن‌متر در ۵۲۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.
2015 Nissan 370Z NISMO Automatic 3.7-liter V-6 engine
۲۰۱۵ Nissan 370Z NISMO Automatic 3.7-liter V-6 engine
ابعاد:
  • فاصله محوری: ۲/۵۵ متر.
  • طول ماشین: ۴/۳۳۱ متر.
  • عرض: ۱/۸۶۹ متر.
  • ارتفاع: ۱/۳۱۶ متر.
  • وزن کلی: ۱۵۶۶ کیلوگرم.
تست‌های سرعت:
  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۹ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۲ ثانیه.
  • صفر تا ۲۲۵/۳ کیلومتر بر ساعت: ۲۸/۵ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۲ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۳/۶ ثانیه با سرعت نهایی ۱۷۰/۵۹ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (تخمین در تست): ۲۴۹/۴۵ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۷/۵۴۹ متر.
  • چسبندگی در پیچ به قطر ۳۰۰ فوت: 92g.
مصرف سوخت:
  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۲/۴ لیتر در شهر و ۹/۰۵ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۳/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۷ دیدگاه‌ها

  1. MjM

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (740 ديدگاه)

    اولین چیزی که با دیدن ماشینهای ژاپنی مثل نیسانZ و لنسر و سوپراو.. یادش میفته دریفته!

    1. MAFIA

      ۳۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      100 شرف داره به ماستانگ و هلکت و کامارو.

      تو رقابت با اونا هم اصلا کم نمیاره.
      مناسب ترین خودرو برا دریفت هست.گرچه از این جنگولک بازی ها مثل دریفت و درگ و برن اوت خوشم نمیاد.

      ماشین رو باید مثل آدم روند.نهایت سرعت 110 کیلومتر بر ساعت

      نه آدرنالین و سرتونین و اپی نفرین از کلیه ها و هیپوفیز در به درتون ترشح بشه و جو بگیرتتون

      1. علی

        ۳۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (209 ديدگاه)

        زنده باد تا ابد امریکای جهان ساز دست خداوند بر زمین

        1. 4MATIC

          ۳۰ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1051 ديدگاه)

          شیفتراش تو حلقم

      2. Just germany...

        ۳۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (264 ديدگاه)

        همیشه تو این سایت کسایی بودن که سعی در بهم زدن افکار بر علیه آمریکا داشتن…
        یه 2-3 نفری بودن که مافیا یکی از اوناست…
        اون از انتقادش از لجن پراکنی در فیلمای آمریکایی البته به اعتقاد خودش..
        این از ماشینای آمریکایی که اصلا یکی به من بگه نیسان 370z چه ربطی به ماستانگ و کامارو داره؟؟؟
        هرچقدر هم تلاش کردن بر علیه آمریکا فایده نداره…
        من فقط یه چیز میگم….خوبه ابد هم تلاش بکنیم آمریکا بازهم قدرتمند ترین کشور دنیاست….
        […]

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. سامورایی

          ۱ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (182 ديدگاه)

          امریکا هر چی داره از استعمار داره ولی ژاپن همش از راه تولید ناخالصی

        2. 4MATIC

          ۱ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1051 ديدگاه)

          دقیقا

        3. rasoul

          ۱ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (21 ديدگاه)

          اینطوری هم که شما می گی نیست صنعت به کنار همه از پیشرفتها خبر داریم
          ولی تو بحث قدرت دیگه دوران ابرقدرتها به سر اومده

      3. Just germany...

        ۳۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (264 ديدگاه)

        مافیا جان تاکی میخوای آمریکا رو بد جلوه بدی ؟؟؟
        همیشه کسایی بودن که سعی داشتن آمریکا رو بد جلوه بدن ولی دیگه تو …
        الان ماستانگ چه ربطی به 370z داره؟؟؟
        زند باد آمریکا تا ابد

      4. ALIUnited

        ۳۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (135 ديدگاه)

        این حرف هارو ولش کنین دیگه و فقط نظر تونو درباره مطلبی که خوندید بنویسید .

      5. farzad

        ۳۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (180 ديدگاه)

        اقای مافیا مثل اینکه شما عادت دارین برا اینکه کامنتتون اون بالا نشون داده بشه تو پاسخ کامنت اول مطلب بی ربط بزارین اگه برا دیگران احترام نمیزارید لااقل به خودتون احترام بزارید البته فقط شما نیستید چند نفر دیگه هم اینکارو میکنن

      6. میثم

        ۹ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (70 ديدگاه)

        فقط خط اول رو که خوندم بهت انلایک دادم!!
        از نوع رانندگیت معلومه باید سوار پراید شی نه بیشتر. پراید رو خدا ساخته واسه شما دیگه داداژ
        خوش باشی :دی

    2. عارف

      ۳۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (53 ديدگاه)

      این نیسانه. وانت نیسان های ما هم نیسانه! از هر جفتشم باید ترسید ولی خب این ترسیدن کجا و اون ترسیدن کجا!

  2. سام سامی

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    یک ماشین اسپورت شهری کاملا قابل اعتماد….
    واقعا تو ژاپنی ها جای محصولات بروز نیسان تو ایران خیلی خالیه، مخصوصا اینکه ایرانی ها به رانندگی اسپورت علاقه دارند و نیسان تو زمینه طراحی ماشینهای با خصوصیت اسپورت سرآمد ژاپنی ها هستش…(البته با احترام به مزدا که محصولاتش همیشه از لحاظ اسپورتی و هندلینگ زبانزد هستند)
    درود بر عاشقان خودرو

    1. AliZeus

      ۳۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (419 ديدگاه)

      با موتو 3500 و 350 اسب قدرت و در نتیجه مصرف شوخت نسبتا بالاش همچینم شهری نیستا…

      1. AliZeus

        ۳۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (419 ديدگاه)

        پدال جان..چرا ویرایش کامنت نیستش جدیدا!؟

        1. نوید

          ۳۰ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1525 ديدگاه)

          آره
          اون گه صد در صد باید باشه
          در ضمن اگه تاریخ ها هم هم شمسی و هم میلادی باشه در کنار. هم خیلی عالی میشه

  3. AliZeus

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (419 ديدگاه)

    به نظرک ظاهرش از تویوتا gt86 قشنگ تره

  4. ماهان گاز

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    سرعت از سر وروش میباره /خشن.جسور.بیرحم/جوان پسند

    1. امیر محمد

      ۳۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (279 ديدگاه)

      همین طور کیفیت

  5. علیرضا

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    پروردگارا، تا جوان هستیم ما را به آرزوهایمان که همانا سوار شدن بر اتومبیلهای اینچنینی است برسان و راه پیشرفت و احترام به مشتری را به خودروسازان ایران بیاموز

    1. mahdi

      ۳۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (208 ديدگاه)

      کمپانی فوق العاده ایه ومحبوب همه مردم دنیا هر کسی هم که ماشیناشو خریده پشیمون نشده

      1. نوید

        ۳۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        بدو بدو حراجش کردم
        به شرط آچار (چاقو)
        (هر کی برده پشیمون نشده)
        نیسان دارم نیسان

  6. سامان از تبریز

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    تو عکس خوشگل دیده نمیشه ولی بخدا از نزدیک ببینید خود ب خود ادرنالین خونتون میره بالا
    مخصوصا با دیدن گلگیر های پف کرده عقب.که راحت میشه روش نشست
    من خیلی دوسش دارم
    یه فیلم هم از اپارات واستون گذاشتم (از صفحه خودم )
    درگ نیسان 370z با سوزوکی gsx هایابوسا 1300
    امیدوارم خوشتون بیاد http://www.aparat.com/v/voZOQ

  7. رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    انصافا گل سرسبد ژاپنی ها نیسان!!!

    1. 4MATIC

      ۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1051 ديدگاه)

      فقط نیسان واینفینیتی

  8. احسان 1

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (45 ديدگاه)

    درسته باید همه ی کارخانه ها تو همه نوع کلاس ماشین داشته باشن ولی من تو ذهنم خودمو دارم میگم به دوستان کار ندارم ایطور جا افتاده ماشینای ژاپنی باید لوهور و پرقدرت بزرگ شاسی بلند باشند یا هم از این سوسول بازی ها در نیارن کلن ماشینای ژاپنی یه طراحیه سنگین همون با جذبه خوبی دارن چی سواریشون چی شاسی این کارا سوسول بازی ها مال همون هیوندای باشه بهتره در ضمن خودم طرفدار پروپا قرص ماشینا ژاپنیم خصوصن تویوتا اون ذهنیتمم واسه اینکه ما چند مدل بیشتر از ژاپنیها نداریم اونام که خودتون دیدین دیگه الحمدالله نیسان که دیگه ندارم چی مونتاژی چی وارداتی تویوتایم که دیگه خودتون اهل فنین حرفی ندارم واسه موضوعم ماشینه خوبیه هرچی باشه ژاپنیه ولی یه مشکل طراحی میبینم تو عکس سیزده ام اون گیج روغن (زرد رنگه ) بد جاییه من با اون مشکل دارم لطفن رسیدگی شود ههههههههههه

  9. Mostafa&S

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (318 ديدگاه)

    خداییش خشگلترین ماشین ژاپنیه

  10. E 36

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (917 ديدگاه)

    قرمزش باید خیلی جذاب باشه

    1. امیر محمد

      ۳۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (279 ديدگاه)

      زرد با کاپوت فیبر کربن و هواکش های فیبر کربن بسیار زیبا هستش

  11. سروش شیرازی

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    سلام اقا ی سوال ایرودینامیک توی چسبندگی سر پیچ(جانبی) تاثیر داره؟یعدم این ک میگن مثلا 92. یعنی جی؟ کمتر باشه بهتره یا بیشتر؟

    1. E 36

      ۳۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (917 ديدگاه)

      تأثیر داره ایرودینامیک
      شتاب جانبیه، هرچی بیشتر باشه بهتره درواقع چسبندگی خودرو بیشتره

      1. صادق

        ۳۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        در تایید حرفای داش E36 باید بگم سروش جان، آیرودینامیک توی همه چیز تاثیر داره

        من شخصا ماشینی بیشتر از 1.5-1.6 جی بیشتر ندیدم (شاید باشه و من ندیدم) و اونم لافراری بود که نسخه ی FXXK هم بیشتره ولی دقیق نمیدونم چنده (البته یه جایی یه متنی دیدم که یه ماشین رو زده بود 1.8g ولی یادم نیست چی بود و کجا بود و اینکه درست بود یا نه)

        و یه مورد دیگه اینکه هر چه بیشتر باشه بهتره و از لغزش ماشین جلوگیری میکنه و اینکه احتمال چپ شدن ماشین هم کمتر میشه

        ارادت

      2. صادق

        ۳۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        ببخشید داش E36 اشتباهی در جواب شما نوشتم

        1. E 36

          ۳۰ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (917 ديدگاه)

          قوربونت صادق جون

    2. mehran911

      ۳۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2114 ديدگاه)

      سروش عزیز

      شتاب جانبی یا همون به قول معروف G چیست ؟؟؟

      سعی میکنم ساده توضیح بدم. ببینید وقتی با ماشین وارد پیچ میشید نیروی مرکز گرایی از سمت داخل پیچ به خودرو وارد میشه که باعث انحراف خودرو از پیچ میشه و هر خودرودیی به میزان خاصی میتونه این نیرو رو تحمل کنه که کمیتی و واحدی برای اندازه گیری آن وجود دارد که بین خودرو معمولا از 0.4 تا 1.3 است که این معنی رو میده که مثلا خوردویی با شتاب جانبی 1.3g میتونه 1.3 وزن خودش رو سر پیچ تحمل کنه در نتیجه هر چه شتاب جانبی بیشتر باشه نشان دهنده اینه که خودرو باسرعت بیشتر میتونه پیچ رو طی کنه

      حالا شتاب جانبی به چی بستگی داره؟؟؟
      1- نوع لاستیک : هر چه میزان چسبندگی لاستیک با سطح بیشتر باشه خودرو راحتتر پیچ رو طی میکنه پس شتاب g بالاتره به همین دلیل در اکثر مسابقات اتومبیل رانی از لاستیک های Soft و SuperSoft استفاده میشه البته نوع آسفالت هم تاثیر داره

      2- سیستم تعلیق و فنر بندی : بهترین سیستم تعلیق برای افزایش شتاب g میشه از تعلیق جناقی و جناقی دوبل نام برد که اولین بار در پیکان های نقره ای مرسدس در سال 1960 بکار برده شد که غوغایی در زمان خودش به پاکرد . البته این مطلق نیست یعنی میشه با تعلیق میله پیچشی و مکفرسون و حتی هاچکیس هم شتاب g خوبی رو ثبت کرد

      3- مرکز ثقل : هر چه مرکز ثقل پایین تر باشه شتاب g بهتری به ثبت میرسه
      معمولا در خودرو های mid engine ( موتور میانی) و خودرو هایی با موتور تخت boxer شتاب بهتری به ثبت میرسه

      سوالات خودتون رو بپرسید راستی تشکر یادتون نره !!!!!!!!!!!!!!!!

      1. mehran911

        ۳۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (2114 ديدگاه)

        در ادامه اینم بگم آیرو دینامیک میتونه تاثیر زیادی روی شتاب g داشته باشه یعنی با افزایش نیروی downforce میزان چسبندگی افزایش پیدا میکنه اینم بگم بیشترین شتاب g مربوط به اتومبیل های فرمول 1 با 4g است که نیروی بسیار زیادی بحساب میاد که با توجه به وزن سر افراد نیرویی معادل 20 کیلوگرم بر سر وگردن راننده ها وارد میشه که قابل تصور نیست

  12. صادق

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    درود به همه

    تا عکسشو دیدم یاد این جمله افتادم: “کوچولوی تند و تیز”!

    ماشین خیلی خوبی هستش

    طراحی بیرونیش خیلی هماهنگ و زیباست، اما به نظرم طراحی داخلیش یکم بی روحه، یه ماشین اسپرت باید داخلش هیجان آور باشه، تا حدودی از رنگای جیق استفاده بشه و طراحیش شسکته تری داشته باشه (البته شاید من اینجوری می پسندم؟!!)

    در کل ماشینیه که میشه دوستش داشت

    ارادت

    1. امیر محمد

      ۳۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (279 ديدگاه)

      با نظرت موافقم در ضمن اون ارم زد هم یجورایی ذوق میزنه ادم رو یاد ماشین های چینی میدازه مگه ارم نیسان چشه
      مثلا ارم نیسان رو میزاشتن زیرشم مینوشتن سری زد

      1. صادق

        ۳۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        داش امیر محمد، اتفاقا میخواستم یه چیزی دراین باره بگم یادم رفت، که یادم انداختی ;)

        آرم Z روی فرمونو که دیدم، با خودم گفتم اگه اینو سایپا آورد تو ایران همه جاشو لوگوی سایپا رو میزنه و آخر سر یادش میره Z روی فرمونو بکنه S

        مث سوتی که این آخریا برای Z300 داد، ای وای ببخشید، منظورم S300 بود.

  13. امیر محمد

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    یه سوال
    مطمئنید طولش

    چهار متر هستش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یکم بزرگ نیست؟ تو عکس به نظر کوچک تر میاد

  14. Night Fury

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    نیسمو ترکونده!

  15. ارمان

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    البته نیسمو نبود اما z370 بود اره خودش بود صدای خروجی ازش عالیه عالییی

  16. datsun

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (3946 ديدگاه)

    من عاشق سری زد نیسانم
    اسپرت اصیل و زیبا

  17. tuatara

    ۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    خدایی سری زد بهترین اسپرت اسیاس من فقط مدل 350 رو دیدم از نزدیک

  18. tuatara

    ۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    اقا مهران 911 گل 1 سوال برای مسابقات درگ چه لاستیکی خوبه با تشکر

    1. رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس

      ۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      درود
      نوع لاستیک و برندو مشخصاتو که من نمیدونم ولی یه چیزی که واضحه اینه که چون تو درگ عمر لاستیک مطرح نیست پس هرچی لاستیک نرم تر باشه وضع بهتره
      و البته باید قبل از حرکت حتما گرم بشه تا چسبندگی افزایش پیدا کنه که برای یک لانچ عالی خیلی مهمه
      بقیشو دیگه اقا مهران بگه!

      1. mehran911

        ۱ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2114 ديدگاه)

        رضا جان اون چیزی که باید گفته میشد رو شما گفتی دوست عزیز ما فقط درس پس میدیم

    2. mehran911

      ۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2114 ديدگاه)

      راستش دوست عزیز همینطور که خودت میدونی در مسابقات اتومبیل رانی نوع لاستیک و روش وسیاست استفاده از اون به یکی از مهمترین مسائل تبدیل شده
      من برای شما انواع معمول لاستیک رو مینویسم

      1- supersoft: این نوع از لاستیک همینطور که از اسمش پیداست بسیار نرم است و بیشترین میزان چسبندگی رو ایجاد میکنه که باعث افزایش سرعت وشتاب میشود البته این نوع لاستیک همیشه زمانی استفاده میشود که جاده کاملا خشک باشه و اینم بگم که کمترین عمر رو در بین لاستیک ها داره

      2-soft : این نوع لاستیک از لحاظ نرمی یک درجه پایینتر است یعنی نسبت به مدل 1 سختتر است و در نتیجه نسبت به مدال قبل سرعت و شتاب کمتری ایجاد میکند و دوام بهتری دارد

      3- medium: به ترتیب نسبت به مدل های قبل دوام بهتر و نرمی کمتری دارد و سرعت و شتاب کمتری ایجاد میکند

      4- hard : در این مدل دوام زیاد و خوردگی از همه کمتر است

      5- intermediate : از این نوع معمولا در جاده های بارانی و مرطوب استفاده میشود و عاج های مخصوصی برای حرکت در باران دارد

      6-wet : اگر شدت باران بسیار زیاد باشد و یا سطح جاده بسیار لغزنده باشد از این نوع لاستیک استفاده میشود که عاج های برآمده زیادی دارد

      این طبقه بندی مربوط به لاستیک های فرمول بود و در اکثر مسابقات هم از این طبقه بندی استفاده میشه

      در نتیجه در مسابقات درگ از لاستیک های supersoft شرکت های پیرلی و میشلن و کنتیننتال استفاده میشه

  19. Mclaren

    ۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1152 ديدگاه)

    عجیب عاشق این سامورایی هستم.
    350Z 360Z 370Z

  20. pony car

    ۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (144 ديدگاه)

    اینکه فقط از محصولات یک کمپانی همواره دفاع کرد کار اشتباهی تمام کمپانیهای جهان نقاط قوت و ضعف دارند

  21. CBR400

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (578 ديدگاه)

    از اسپرت بودن و زیبایی این ماشین هرچقدر حرف بزنم باز کم گفتم . تیون خورش هم شدیدا ملسه . خوراک کف خوابه .

  22. ahmad

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (98 ديدگاه)

    عزیز اولا نیسان ژاپنیه نه آمریکایی اول بدون بعد حرف بزن نظر نمیدادی بهتر بوود ثانیا آمریکایی میخوای یه دوج تقویت شده با همین نیسانه زد کورس بذاره شاید تو خواب برنده شدنشو ببینه.ژاپنیام مغزاشون عالیه آمریکایی جماعتم خیلی حالیشه اصلا نمیشه برگ برنده رو داد دست یه کشور.

  23. علی"عضو انجمن حمایت از لگن سازان ایرانی"

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    خیلی ماشینه خوشگلیه.جون میده تیونش کنی بری پیست فقط دریفت .

  24. amir

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام تشکر از اقای حسینی بابت ترجمه ی خوبشون.
    من با نظر Mafia مخالفم که میگه صد شرف داره به موستانگ و کامارو مگه این ماشین چی داره که موستانگ و کامارو نداره( البته قبول دارم از نظر ظاهر خوبه) من بحثم اللخصوص موستانگ
    موستانگ و کامارو قیافه که داره قدرت موتور که اسمی
    شاید ممکنه که ماشین اسپرت نیسان برابری کنه که من شک دارم ولی بیشتر هم نخواهد بود.
    اولا بودن سر وصدا تو کابین راننده به معنی مجهز نبود به عایق صداست که معمولا همه ماشین های اسپرت مجهز به عایق صداست
    دوما کروک نبودن هم جز ضعف ماشین که موستانگ و کامارو جدیداش همشون کروک (بدون سقف)می شن
    سوما مسافتی که بعد از ترمز توقف کرده 47 متر که خیلیه که کامارو و موستانگ بین سی تا سی و پنج متر بوده
    بعد شم اینا ماشین اسپرت ان ساخته شدن با قدرت برا دریف نه اینکه مثل ماشین معمولی باشون رفتار کنی
    اگه مثله ماشین معمولی رفتار کنی نخری بهتره

  25. علی

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نیسان 370 زد یه مدل داره که شیشه عقبش پله پله است…هر چی تو نت گشتم هیچی از مشخصات و حتی عکسش هم پیدا نکردم.لططفا در مورد اون مدلش هم توضیح بدین

  26. Bilo rani

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین نیسان 370zماشین عالیه مخصوصا برای دستی کشیدن ولایی کشیدن حال میده وبرای مسابقات داخلی درکل ماشین عالیه قیمتشم عالیه هرچی باشه درحدلگن هایی ک ایران میسازه ومونتاژمیکنه نیسان عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا