نیسان

بررسی نیسان GT-R مدل ۲۰۱۵: گودزیلای قرن 21

نیسان در مدل جدید از GT-R بیش از هر سال دیگری پس از معرفی آن در سال ۲۰۰۹ ، در جزئیات خودرو تغییر ایجاد کرده و سال ۲۰۱۵ سالی متفاوت با ۲۰۱۴ برای GT-R خواهد بود

2015 Nissan GT-R
۲۰۱۵ Nissan GT-R
البته در طول سال‌ها به دنبال بهینه‌سازی و پیشرفت مداوم این مدل خود بوده است؛ مواردی مانند تنظیم سختی شاسی، افزایش اسب‌بخار موتور و ارتقای سیستم فرمان. امّا تنها نکته‌ای که همچنان بی‌پاسخ مانند ضعف‌ سیستم تعلیق پس از شش سال عرضه نیسان GT-R است و همه علاقه‌مندان آن امیدوارند که در مدل جدید این ضعف‌ها برطرف شوند.
2015 Nissan GT-R
۲۰۱۵ Nissan GT-R
مدل جدید نیسان Gt-R نیسموی ۲۰۱۵ رشدی بسیار خوب داشته و قدرت و هیجان زیادی را نشان داده است. امّا در همین حال، مدل پایه این خودرو با عنوان «پرمیوم» یک سیستم تعلیق آرامش‌بخش دریافت کرده که هم باعث کیفیت بهتری در سواری شده و هم چسبندگی خودرو را افزایش داده است. در این سیستم، از مواردی مانند دامپرهای ارتقا یافته و میله نرم‌تر ضدّ لغزش در جلو استفاده شده است. نیسان در این مدل جدید از GT-R سعی کرده که یک خودروی مطیع با ویژگی‌های گذشته ارائه دهد؛ ولی در همین حال، تغییراتی که در مدل سال ۲۰۱۵ صورت گرفته به گونه‌ای است که به راحتی بر روی صندلی راننده قابل‌لمس است. در حالی که مدل قبلی مانند یک لوکوموتیو بر روی ریل!، در جاده بالا و پایین می‌رفت، GT-R مدل ۲۰۱۵ آرام و آزاد در مسیر مستقیم خود در بزرگراه به راه خود ادامه می‌دهد.
2015 Nissan GT-R
۲۰۱۵ Nissan GT-R
هنوز همان هیولای پر سر و صدا و جان‌سخت که می‌شناسیم …

نیسان GT-R مدل ۲۰۱۵ یک خودروی استوار، سریع و نترس مانند هر GT-R دیگری است که قبلاً با شاسی R35 عرضه شده است. گفته نیسان در مورد چسبندگی بیشتر مدل جدید در تست لغزش چندان محسوس نبود؛ زیرا تمایل به ادامه مسیر ۰.95g از این خودرو مشاهده شد که بهتر از وضعیت GT-R مدل ۲۰۱۳ نیست. همین طور مدل‌های نیسمو و نسخه مخصوص پیست Gt-R با تایرهای NR-1 سطح چسبندگی بالای ۱.0g از خود نشان داده‌اند. سیستم تعلیق نرمتر می‌بایست وضعیت چسبندگی را در یک سطح جاده ناهموار و در مانورهای در حال حرکت بهبود بخشد. ولی سیستم جدید حداقل، وضعیت کم‌فرمانی GT-R را بهتر نکرده است. هنگامی که پا را از روی گاز به صورت ناگهانی برمی‌دارید یا برای پیچیدن ترمز می‌کنید، تایرهای جلوی GT-R اسکیت‌سواری در سطح جاده را به کم شدن سرعت ترجیح می‌دهند.

علی‌رغم سیستم دفع هوشمند نویزها، Gt-R هنوز هم یک هیولای پر سر و صدا باقی مانده است. تایرهای بزرگ «دانلوپ» باعث می‌شوند که کابین خودرو در هنگام شروع حرکت وضعیتی شبیه به ایرباس ۶۰۰ تُنی داشته باشد. با وجود صداهای تغییر سرعت سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک دو کلاچه، هیچ راهی برای ساکت کردن این خودروی سرکش نیست.
در مدل ۲۰۱۵ هیچ تغییری در زمینه پیشرانه صورت نگرفته است که البته احتمالاً کسی هم شکایتی ندارد. موتور ۳.۸ لیتری V-6 با توربوهای دوقلو باعث ایجاد ۵۴۵ اسب‌بخار قدرت و گشتاور ۶۲۷/۷ نیوتن‌متر می‌شود. با استفاده از سیستم مفید کنترل شروع حرکت، این خودرو توانست رکورد ۳ ثانیه کامل را در رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برای خود ثبت کند. البته در دیگر GT-R ها، این زمان ۲/۹ ثانیه بوده است. ولی این خودرو در تست یک‌چهارم مایل وضعیتی متفاوت با سایر GT-R ها مانند نیسموی ۶۰۰ اسب‌بخاری مدل ۲۰۱۵ داشته است. GT-R کنونی در مدت ۱۱/۲ ثانیه از مرز ۱۳۲۰ فوت می‌گذرد.
2015 Nissan GT-R Interior
۲۰۱۵ Nissan GT-R Interior
می‌توان گفت که نیسان Gt-R مدل ۲۰۱۵ با قیمتی بیش از ۱۰۰ هزار بهترین مدل خودرو از این سری تاکنون بوده است؛ ولی شاید باز هم علاقه‌مندان به این خودرو وضعیت بهتری را برای مدل سال آینده طلب می‌کنند و هنوز کار برای نیسان پایان نیافته است. در ادامه مشخصات این خودرو را مرور می کنیم.
مشخصات:
  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهارچرخ متحرک، ۴ سرنشین، ۲ در کوپه.
  • قیمت مدل تست: ۱۰۶۶۵۰ دلار (قیمت پایه: ۱۰۳۳۶۵ دلار)
  • نوع موتورDOHC 24-valve V-6با دو توربوشارژر، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.
  • گنجایش: ۳۷۹۹ سی‌سی.
  • قدرت: ۵۴۵ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۶۲۷/۷ نیوتن‌متر در ۳۲۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاجه با قابلیت شیفت دستی.

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۷۸ متر.
  • طول ماشین: ۴/۶۷ متر.
  • عرض: ۱/۸۹ متر.
  • ارتفاع: ۱/۳۷ متر.
  • وزن کلی: ۱۷۷۶ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۳ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۷/۱ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۱۲/۳ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۳/۹ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۱/۲ ثانیه با سرعت نهایی ۲۰۱/۱۷ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت دراگ) : ۳۰۹ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۶/۰۲ متر.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۴/۷ لیتر در شهر و ۱۰/۲ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۴/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۱۲ دیدگاه‌ها

  1. behnam

    ۲۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (133 ديدگاه)

    غیر از تحسین کردن کار دیگه ای نمیشه کرد …

    1. صنعت خودرو

      ۳ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ابروی اسیا ست
      درگ هاشو ببینید کمپانی پورشه رو رنده رنده کرده

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. سعید از بوشهر

    ۲۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    خیلی قویه
    افرین ژاپن

    1. NIMA

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      R8 182000دلاره GT-R105000

  3. ASTON MARTin

    ۲۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خوبه ولی اگر بخوام در حد صد هزار دلار خرچ کنم ائودی آر 8 رو ترجیح میدم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. عرفان

    ۲۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    سلام من خودم نیسان جى تى ار دارم در اربیل عراق هستم حد اکثر سرعتى هم که رفتم ۳۸۰ کیلومتر بوده شما میتونید به پیج من در اینستاگرام بیاید و با هم در ارتباط باشیم. Instagram.com/nfs_arbil_car

    1. Ferya

      ۲۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (684 ديدگاه)

      شما که صفحه قبل گفتی دیدی ! حالا داری ? :D

  5. Ferya

    ۲۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (684 ديدگاه)

    GT-R خیلی شــاخه بیاد جلو Z28 که 72000 قیمتشــه ;)
    یکم به کسی که 105000 خرجش میکنه بخندیم :D

  6. DATSUN

    ۳۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (3946 ديدگاه)

    شاهکار مهندسی یعنی این

  7. 160

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (48 ديدگاه)

    اگه فقط یکم سبکتر بود..
    واقعا شرکت نیسان باید بفکر کم کردن وزنش باشه

  8. به پای پراید سایپا نمی رسه

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ژاپن باید باید از خودرو سازی ما دیدن کنه تا بفهمه خودروسازی یعنی چی اینکه ساخت فورقونه

  9. F گودزیلااااااااااا

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عالیه ..یکم مصرفش زیاده ولی ارزششو داره زنده بااااااااد

    1. ابوالفضل

      ۱۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (19 ديدگاه)

      مصرفش زیاده! مصرف پژو 405 که 12 لیتر توی شهر میسوزونه زیاده یا این که با موتور 3800 سی سی مثل لامبورگینی راه میره و 14 لیترمیسوزونه؟

  10. MeHDi

    ۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (217 ديدگاه)

    در مدل ۲۰۱۵ هیچ تغییری در زمینه پیشرانه صورت نگرفته است که البته احتمالاً کسی هم شکایتی ندارد. موتور ۳/۶ لیتری V-6 با توربوهای دوقلو باعث ایجاد ۵۴۵ اسب‌بخار قدرت و گشتاور ۶۲۷/۷ نیوتن‌متر می‌شود.
    …………………………..
    اصلاح بفرمایید ، موتور 3.8 لیتری نه 3.6 لیتری

    1. پاکان

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سلام و دورود
      اولا در اینکه خودروی بسیار خوبی هستش که شکی نیست
      اما من هم با ۱۶۰ کاملا موافق هستم که روی وزنش حتما باید کار بشه تا کمتر بشه
      اما میگم یعنی خود مهندسهای ژاپنی به این موضوع توجهی ندارند؟
      حتما دارند
      حالا باید دید چرا اینکا رو نکزدند لاااقل تا الان
      بعد اینکه در مورد یه خودروی بالای صد هزار دلار حداقل توقع این هستش که فضای داخلی زیباتری داشته باشه
      نمیگم با کیفیت تر چون لابد از با کیفیت ترین مواد استفاده کردند
      اما من فکر میکنم با این قیمت پورشه انتخاب بهتری باشه
      البته نه در ایران
      اما اگه محدودیت بالای ۲۵۰۰ سی سی که گذاشتند برداشته بشه فکز میکنم بهترین کوپه ای باشه که در ایران خوب بشه استفاده کرد

  11. ارش

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (122 ديدگاه)

    جسارت نباشه ولی قیمتش به نسبت بالاست .ارزشش کمتر از 100000دلاره

  12. Milad

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من هیچ ماشینی رو نمیپسندم فقط GTR آخرشه من سرعت 402 کیلومتر بر ساعتشو دیدم با شش سیلندر غیر ممکنه 402 تا بری بوگاتی با 16 سیلندر 331 کیلومتر بر ساعت رفت اونم برای یک لحظه ولی gtr 402 کیلومتر رفت برای 1دقیقه کامل خیلی وحشتناکه با شش سیلندر 402 کیلومتر بر ساعت بری واقعا جای تحسین داره آفرین به خودرو سازان ژاپنی شرکت نیسان.

    1. محمد

      ۱۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      درسته ولی از نظر من:
      1> تقویت کردن
      2> بر فرض اگه هم بتونن با تداد سیلندر کم توان بالا از موتور بگیرن:
      1: باید موتور متفاوت و با مقاومت خیلی بالا بسازن که شاید هزینش هم بیشتر میشه.
      2: اگر موتور کوچک و تعداد سیلندر بیشتر باشه بهتره (البته نه خیلی کوچیک که جونش دراد)

    2. mehrdad

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش بوگاتی 431 کیلومتر تو پیست اختصاصی بوگاتی تو المان شرقی رفته. چی چی رو 330 تا. 1200 اسب بخار قدرتشه. من نمیگم gtr ماشین بدیه . تو پیست نوبررینگ از خیلی ماشینا جلو زد از جمله benz sls 500 که جزو سلاطین دریفته. اونم به چند دلیل که یکیش وجود لبه های خاص رو رینگ هاشه و دلایل دیگه. اما از بوگاتی خنده داره.

  13. مهدی

    ۲۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    واقعا درگ هاشو که ببینید متوجه میشید که استارت یعنی چی.لامبورگینی و پورشه جلوش زانو میزنن
    کسی تو ایران دیدش؟حتی تو کیش که منطقه آزاده

    1. سعید

      ۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام
      من توی اهواز زیاد دیدم
      واقعا عالیه

    2. بهزاد

      ۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دقیقا استارتای بی نقصی داره

  14. GHAEM

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واسه همینه بهش میگن گودزیلا

  15. مهرزاد

    ۳۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یادمون نره ک یه شیش سیلندر اشک همه دوازده سیلندر هارو در آورده…

  16. مهدي

    ۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقابنظر من سلطانه،مثل شیر نر مثل صاعقه،مثل زلزله،بی نظیره با این قیمت….اگه روزی بیاد تو ایران من حتما میخرم…من ماکسیما دارم و میدونم نیسان یعنی چی..موافقها لایک بزنن

  17. فرزانه

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا نیسان ماشینای میسازه که میشه همه رو لول کرد. همسرم ماکسیما دنده داره هم پرقدرته هم شتاب گیریش فوق العادست.. ازرا 3300و اپیروس 3800 رو توی یه درگ به راحتی پشت سر گذاشتیم…کلا یه ماشین سرعتی و قدرتی داخل ایران فقط ماکسیما…

  18. kay18

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از اولی که اومد تو کفش بودم…..غولیه برا خودش. حالا مدل 2017 قرار بهتر بشه تا ببینیم…
    اما یه چیز دیگه..
    بنزین بالگرد بریزین تو پژو 405 اونوقت در مورد شتاب نسبت به قیمت تصمیم می گیریم.
    خخخخخ ..فقط اخرین بار که یادم میاد واشرا سر سیلندر ترسوند.اگر بنزینشش گیرتون اومد 20 لیتر بنزین معمولی با 20 لیتر از بنزین هلیکوپتر بریزین تو باک…بنزینش خیلی خطرناکه اتیش نگیرین.

  19. mohammad fm480

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    از اکثر ماشین های ژاپنی متنفرم ولی گودزیلا یه چیز دیگست

  20. مجتبی

    ۱۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ببینید چه ماشینیه که با فراری ولامبورگینی و…..مقایسش میکنن درصورتی که از نظر قیمت و تعداد سیلندر باهیچ کدوم قابل قیاس نیست اما همه تو درگا ازش حساب میبرن خدایی واس خودش سلطانیه اسم گودزیلا برازندشه

  21. وحید

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این همون ماشین poll خدا بیامرز توی فیلم های سریع و خشنه از همون موقع عاشقش شدم …

  22. GTR love

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    این ماشین رکورد دار دیریفت با بالاترین سرعت تو دنیاست!
    باسرعت ۳۰۰تا دیریفت زده ، تو این سرعت ماشینای اسپرت دیگه رعشه به بیضوانشون میوفته اون وقت این گودزیلای ژاپنی اونقدر نیرو داره تو اون سرعت که اضافاتشو دیریفت میزنه اینو هم اضافه کنین به انتقاداتتون

  23. GTR love

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    درضمن اونایی که میگن ۱۰۰هزار دلار ارزونه و میخرم بدونین که s500هم ۱۰۰هزار دلاره ولی پلاک ملیش ۳میلیارد معمله میشه پس اگه ماکسیما داری تو ایران میتونی بفروشه یه جف لاستیک و یه ابر روی درشو بخری البته بحث درمورد ایرانه وگرنه تو دنیا ارزون ترین سوپر اسپرت شناخته شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا