نیسان قشقایی یکی از محبوبترین کراس اوورهای حاضر در بازار استرالیا است که در کنار رقیبانی همچون مزدا CX-3، میتسوبیشی ASX و حریفی که اخیرا وارد گود شده یعنی تویوتا CH-R، مشغول عرض اندام است.
این سگمنت یکی از رقابتیترین کلاس های خودرویی حال حاضر است که توانسته بسیاری از هاچبک سواران را با وعده فضای بزرگتر کابین و ارتفاع بیشتر رانندگی به سمت خود جذب نماید.
اکنون زمان آن فرا رسیده تا قشقایی با یک بروزرسانی میان دورهای و بهرهگیری از تجهیزات و تزیینات مدرنتر، عرصه را بر رقیبان تنگ نماید. در اینجا ما به بررسی نسخه ST از این خودرو پرداختهایم.
موضوعات اندکی وجود دارد که نیسان قشقایی را متمایز میسازد. در کنار هوندا HR-V، برخورداری از فضای پای بیشتر برای سرنشینان عقب و محفظه بزرگتر بار، شاخصه کاربردی بودن آنها را نسبت به رقبا در درجه رجحان بالاتری واقع نموده است.
ارزش نمونه مورد بررسی در این مقاله به ۲۸,۹۹۰ دلار استرالیا میرسد که در مقایسه با نسخههای میانی رقبا، تقریبا در یک سطح قرار دارد. این قیمت در مقایسه با سال گذشته حدود ۵۰۰ دلار افزایش داشته و با صرف ۲۰۰۰ دلار بیشتر، برادر بزرگترش یعنی ایکس تریل دست یافتنی خواهد شد.
نمای خودرو از طریق تغییر جلو پنجره و سپر بروزرسانی شده است و اگر تمایل به نصب چراغهای LED موسوم به بومرنگ و رینگهای آلیاژی بزرگ و اسپرت دارید، به سراغ نسخههای ST-L و N-tech بروید.
در داخل کابین با یک غربیلک فرمان جدید، دکمههای براقتر، تزیینات بدیع و سطوح بهتر مواجه هستیم که سرتاسر محیط را در برگرفته اند. صندلیها نسبت به قبل، بهتر بدن را حمایت میکنند و از روکشهای مناسبتری برخوردار گشتهاند.
تجهیزات استاندارد شامل موارد ذیل هستند:
شش عدد کیسه هوا، دوربین دنده عقب، حسگرهای پارک، سیستم کمکی حرکت بین خطوط، ترمز خودکار در مواقع اضطراری جدید و سامانه هشدار برخورد از جلو.
برای سال ۲۰۱۸، سیستم تعلیق تقویت شده و از میله ضد چرخش محکمتری استفاده شده است تا کنترل بدنه و توانایی آن در جذب ضربات گسترش یابد. سامانه فرمان هم برای جذب بیشتر ضربات و کاهش لرزش در غربیلک فرمان، تقویت شده و از سیستم های ارسال نیروی ترمز و گشتاور به چرخها آنهم به طور تکی و جداگانه، به جهت افزایش قدرت مانور خودرو در عبور از پیچها، بهره میبرد. کیفیت رینگهای آلیاژی ۱۷ اینچی مناسب است و استفاده از تایرهای مناسب ساخت کانتیننتال چسبندگی و نرمی سواری مناسبی را فراهم آورده است. چرخش غربیلک فرمان خالی از احساس است اما به راحتی به اطراف گردش میکند، کیفیت سواری به جز هنگام عبور از برخی ناهمواریها کاملا خوب است، نرمی فنرها و کنترل بدنه مطلوب ارزیابی میشود و عایق بندی صوتی بدنه نیز وضعیت مشابهی دارد. گشت و گذار در سطح خیابان نسبت به خودرویی همچون مزدا CX-3 برتری دارد.
با توجه به این بررسی کوتاه که روی نیسان قشقایی انجام دادیم، میزان احترام ما نسبت به این خودرو تقویت شد. این خودرو همچنین برای مسافرتهای خانوادگی و گشت و گذار عادی در طبیعت کاملا مناسب است.
منبع: caradvice
Raha
۲۱ دی ۱۳۹۶دوست داشتنیه اما پای خرید برسه cx-3 و c-hr رو ترجیح میدم
علی
۲۱ دی ۱۳۹۶و اضافه میکنم پژو 3008 که شخصا به همه ترجیهش میدم
علی
۲۲ دی ۱۳۹۶واقعا فاز دیسلایک دهنده هارو نمیدونم
تا جایی که من میدونم تو همه مقایسه هایی که میشه نتیجه. به نفع پژو 3008 هست
ولی اینجا من حقیقت و میگم همه دیسلایک میدن حتی تو مقایسه هایی که تو همین سایت گذاشته میشه وقتی برنده رو اعلام میکنند همه میگن پژو بهترین تو این کلاسه ولی من یه جا دیگه از پژو تعریف میکنم همه دیسلایک بارونم میکنن
Sajjad
۲۲ دی ۱۳۹۶با وجود یک نفر با چندین اکانت نباید انتظاری غیر از این داشت
E 36
۲۱ دی ۱۳۹۶عالی، ژاپنی مایوس نمیکنه کسی رو !
nissan
۲۱ دی ۱۳۹۶برندها دارن دارای اصالت طراحی میشن تویوتا نیسان رنو هیوندا کیا بنز بی او جلو پنجرهاشون داره یکی میشه به نظر من جالب نیست چون مثلا جلوی پنجره و قیافه سی کلاس نباید با اس کلاس یکی باشه و…
sina
۲۱ دی ۱۳۹۶قوس کاپوتش تداعی کننده برادرای لوکسشه (اینفینیتی)
شاهين
۲۱ دی ۱۳۹۶کاش جای جوک این رو آورده بودن
شایان
۲۲ دی ۱۳۹۶داداش آوردنش مشکل نیست مشکل قیمته این بیاد 250 قیمت میخوره تا یه سال دیگه اونی که پول خرید اینا رو داشت دیگه نمیتونه ماشین خارجی بخره دارن یکاری میکنن دیگه هیچکس نتونه ماشین خارجی بخره با تشکر از ایرانخودرو و سایپا و دولت تدبیرو و امید
NAVID۰۰۹۸
۲۱ دی ۱۳۹۶کاش کنار جوک و ایکستریل این هم میاوردن.
التیما که دیگه به قوانین جدید میخوره .کاش حداقل اونو بیارن
Wrx
۲۱ دی ۱۳۹۶حیف شد که فقط با دف جلو وارد بازار میشه
وقتی نیسان جوک با سیستم چهارچرخ میشه خرید حیفه که اینو فقط با دف جلو وارد بازار میکنن☹️
datsun
۲۱ دی ۱۳۹۶سلام
نیسان قشقایی هم مدلهای چهار چرخ محرک داره هم انجین های مختلف احتمالا منظورش این مدله که مورد بررسی قرار گرفته دیفرانسیل جلو بوده
Wrx
۲۲ دی ۱۳۹۶اره حتما اخه منم تعجب کردم جوک سیستم چهارچرخ داره بعد این نداشته باشه خیلی زور داره☹️حتی قبلا تو سایتشم دیده بودم ولی اینجا زده بود جلو تعجب کردم
m.m
۲۱ دی ۱۳۹۶شاید دیگه نیام پدال
دارم افسردگی میگیرم به خدا این چیزارو که با خودمون مقایسه میکنم?
محسن
۲۲ دی ۱۳۹۶m.m جان ما خیلی وقته که جزوه افسرده ترین مردم دنیا هستیم چون هر روز داریم خبرهای بد و مایوس کننده میشنویم مثلا همین خودرو ایا تاحالا شده بشنویم مثلا خودروی کولیوس به جای اینکه ۸۰ میلیون تومن گرون تر شده و به ۳۰۰ تومن رسیده بشنویم که کولیوس با تعرفه جدید دولت ۸۰ میلیون تومن ارزان تر شد و الان در بازار به قیمت ۱۴۰ میلیون تومن رسید.
همش گرونی-همش الودگی هوا-ریزگردها-خشکسالی-زلزله-تحریم-گرون شدن دلار-بیکاری-محیط زیست پر از زباله های پلاستیکی-در مملکت بسته شده به روی دنیا و………
مهران
۲۲ دی ۱۳۹۶خیلی ماشین شیکی هست جون میده واسه گشت و گذار
net
۲۲ دی ۱۳۹۶هیوندای سانتافه اسپرت۲۰۱۸ ترجیح میدم
M.us
۲۲ دی ۱۳۹۶این زبان طراحی نیسان وافعا عالیه یه سامورایی تمام عیاره همه چی بهینه طراحی شده تا بیشترین کاربرد رو بده
net
۲۳ دی ۱۳۹۶تمام مدلهای نیسان جلوپنجره مثل هم دارند واین مدل جلوپنجره جدید نیسان خیلی زشته
آمی تیس
۳۰ شهریور ۱۴۰۰ممنون از توضیحات کاملتون.
من دو سال هست قشقایی ۲۰۱۸ دارم و از خریدش کاملا راضی هستم. 😊
تنها ایرادش دکمه های زیاد مربوط به تهویه هوا، رادیو… هست.