نیسان

بررسی طولانی‌مدت نیسان مورانو پلاتینیوم

نیسان مورانو از لحاظ رتبه‌بندی فروش برند در پشت مدل کامپکت «روگ» و مدل سه‌ردیفه «پت‌فایندر» قرار می‌گیرد؛ ولی با این وجود، هنوز هم از جایگاه خود در بین مشتریان برخوردار است. گذشته این مدل با معرفی زبان طراحی برجسته نیسان در نسخه‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۹ همراه بوده و طراحی ظاهری نسخه ۲۰۱۵ نیز به ماکسیمای ۲۰۱۶ راه یافته است.

2015 Nissan Murano Platinum AWD
۲۰۱۵ Nissan Murano Platinum AWD
مسلماً این کراس‌اور، ایده‌ی هیچ‌کس برای هیجان در رانندگی نیست. بنابراین وقتی می‌خواهید مدت زمان طولانی را با آن سر کنید، شاید بهتر باشد با انتخاب تجهیزات مناسب، شرایط را برای خود راحت‌تر کنید. در اینجا از یک نسخه کامل با تمامی آپشن‌ها یعنی AWD پلاتینیوم با قیمت ۴۱۴۸۵ دلار استفاده شده است که البته چندان ارزان هم نیست. ولی در همین حال، با تجهیزات استانداردی مانند صندلی‌های چرمی در جلو و عقب با گرم‌کن، گرم‌کن فرمان و آینه‌های بغل، کنترل هوای دوگانه اتوماتیک و استارت از راه دور همراه است. این موارد، به‌ویژه در فصل سرما بسیار مفید هستند. صندلی‌های جلو از قابلیت تهویه برخوردارند و از طراحی «گرانش صفر» نیسان استفاده می‌کنند. گفته می‌شود که طراحی گرانش صفر (Zero Gravity) از حالت بدون وزن فضانوردان در هنگام استراحت الهام گرفته شده است. در هر صورت، این صندلی‌ها بسیار راحت هستند. صندلی‌های عقب خمیده نیز دارای طراحی گرانش صفر هستند و فضای زیادی در آنها فراهم شده است. مورانوی تست‌شده در اینجا دارای ورودی و استارت مجاورت و همین‌طور، درب‌عقب اتوماتیک و طراحی LED چراغ‌های بیرونی نیز بوده است.
2015 Nissan Murano Platinum AWD
۲۰۱۵ Nissan Murano Platinum AWD
2015 Nissan Murano Platinum AWD
۲۰۱۵ Nissan Murano Platinum AWD
2015 Nissan Murano Platinum AWD
۲۰۱۵ Nissan Murano Platinum AWD
در زمینه سرگرمی، مورانو پلاتینیوم دارای یک سیستم Bose استریو با ۹ اسپیکر و ۲ ساب‌ووفر است. البته کیفیت پخش صدا هنوز هم نمی‌تواند یک تأثیر خاص در انسان ایجاد کند. در همین حال، مجموعه‌ای از کلیدها، سوئیچ‌ها و دکمه‌ها، استفاده از سیستم صوتی را بسیار آسان کرده است. صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی در داشبورد نیز یک رابط کاربری مناسب برای سیستم راهبری استاندارد، «برنامه‌های موبایل» مختلف و هماهنگی بلوتوثی با گوشی هوشمند است. همچنین پورت‌های USB و درگاه‌های ۱۲ ولتی به اندازه کافی در دسترس قرار دارند که برای استفاده دستگاه‌های مختلف بسیار مفید می‌باشند.
2015 Nissan Murano Platinum AWD
۲۰۱۵ Nissan Murano Platinum AWD
2015 Nissan Murano Platinum AWD
۲۰۱۵ Nissan Murano Platinum AWD
در خودروی تست، تنها از یک آپشن کارخانه‌ای استفاده شده است؛ پکیج تکنولوژی به ارزش ۲۲۶۰ دلار. این پکیج سه المان دستیار راننده، شامل سیستم کروز کنترل انطباقی، هشدار برخورد از جلو و ترمز جلوی اضطراری اضافه می‌کند. این سیستم‌ها را به می‌توان به‌وسیله نمایشگر وضوح بالای قسمت ابزارهای داشبورد مدیریت کرد. پکیج تکنولوژی همچنین شامل یک سقف آفتاب‌گیر بزرگ نیز می‌شود که از درون آن می‌تواند ابرهای خاکستری تیره و عصبانی را به چشم دید!
2015 Nissan Murano Platinum AWD
۲۰۱۵ Nissan Murano Platinum AWD
تنها یک گزینه در زمینه موتور و سیستم انتقال قدرت برای مورانوی جدید درنظر گرفته شده است: یک موتور ۳/۵ لیتری V-6 با قدرت ۲۶۰ اسب‌بخار به همراه گیربکس CVT. در نتیجه، مورانو قادر خواهد بود تا در عرض ۷/۳ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد. این زمان برای رسیدن به سرعت ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت برابر ۱۸/۷ ثانیه است و این خودرو مسیر یک‌چهارم مایل را در مدت ۱۵/۶ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۸ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند. خودرویی جادار و با امکانات لوکس مانند موارنو، بدون‌شک در آینده سفرهای زیادی را به خود خواهد دید و در حال حاضر نیز، یکی از گزینه‌های محبوب برای استفاده‌های روزمره است. ماه‌های استفاده: یک ماه

کیلومتراژ کنونی: ۴۶۴۷ کیلومتر متوسط مصرف سوخت: ۱۱/۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

حجم مخزن سوخت: ۷۱/۹ لیتر دامنه مسافت: ۶۴۳/۷ کیلومتر

هزینه سرویس:‌ صفر هزینه روکش: صفر هزینه تعمیر: صفر

2015 Nissan Murano Platinum AWD
۲۰۱۵ Nissan Murano Platinum AWD
مشخصات:
  • نوع خودرو: موتور جلو، دو دیفرانسیل، ۵ سرنشین، ۴ در هاچ‌بک.
  • قیمت مدل تست: ۴۳۹۹۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۴۱۴۸۵ دلار).
  • نوع موتور: شش سیلندر V شکل ۲۴ سوپاپ DOHC، بدنه و سرسیلندر آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.
  • گنجایش: ۳۴۹۸ سی‌سی.
  • قدرت: ۲۶۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۲۵/۴ نیوتن‌متر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: CVT با قابلیت شیفت دستی.
ابعاد:
  • فاصله محوری: ۲/۸۲۴ متر.
  • طول ماشین: ۴/۸۹۷ متر.
  • عرض: ۱/۹۱۵ متر.
  • ارتفاع: ۱/۶۹۲ متر.
  • وزن کلی: ۱۸۴۶ کیلوگرم.
تست‌های سرعت:
  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۳ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۸/۷ ثانیه.
  • صفر تا ۱۷۷/۰۳ کیلومتر بر ساعت: ۲۴ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۹ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۵/۶ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۸/۰۶ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۱۹۱/۵ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۴/۲۵۴ متر.
  • چسبندگی در پیچ به قطر ۳۰۰ فوت: 78g.
مصرف سوخت:
  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا: ۱۱/۲ لیتر در شهر و ۸/۴ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۱/۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
گارانتی:
  • ۳ ساله / ۳۶ هزار مایل، سپر تا سپر.
  • ۵ ساله / ۶۰ هزار مایل، پیشرانه.
  • ۵ ساله / بدون محدودیت مسافت، حمایت در مقابل فرسودگی و خرابی.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. Zonda R

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    @.F
    مورانو خاصیت طراحیش در اینه که حد وسط نداره
    یا دوستش خواهی داشت یا نه
    یادمه سال 86 دانشجوی دانشگاه علامه سعادت اباد بودم از کوچه 24 ام رد میشدم ناخوداگاه در حال حرکت خشکم زد با خودم فکر میکردم این چیه سفینست یا ماشین،اولین بار بود مورانوی گوژپشت رو میدیدم
    الانم این المان های جدید نیسان ستودنیه و کابین همه پسند و دینامیک سواری هم که نیسان شهره هست
    اما رقابتش واقعا سخته با امریکایی ها بیوک و گرند چروکی خط نشون کشیدن و منتظرن تا سر حد اخرین نفس بجنگن و rx جدید هم حرفی برای گفتن باقی نمیزاره

    1. سامورایی

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (182 ديدگاه)

      بیش تر ماشینهای Nissan شش سیلندر هستن

  2. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    درود
    افرین به نسان عجب امکاناتی داره
    واسه همه چیش حل کردم
    برای استفاده های شهری واقعا گزینه مناسبه…
    از رخش هم خیلی خوشم میاد…مثل ماکسیما و لانیای جدید

  3. کافر مقدس

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    بازم ب معرفت ژاپنی های سامورایی !

    دیروز شبکه های خارجی این سورنتو جدید رو تبلیغ میکردن یعنی جلوپنجره کولن GMC دنالی ـه! عقب هم که چراغ هاشو منو شدیدا یا Jeep گرندچروک srt میندازه! یعنی خودشه!!!

    پدال جان اگه امکانش هست مطلب سورنتو2015رو هم بزن تا پی ببرن مردم:D اون مطلب سورنتویی که زده بودید مربوط به نمونه SX ش هست

  4. احمد باقری

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین خوبیه هم طراحی و هم فنی

  5. faraz777

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (44 ديدگاه)

    بین تمم خودروسازا نیسان درباره ی برگشت به ایران هنوز هیچی نگفته؟؟

  6. fluid

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (505 ديدگاه)

    اخه شریک نیسان(رنو) داره تو ایران فعالیت میکنه
    حالا باتوجه به شراکتوش نفعهایی هم همینجوری به نیسان میرسه

  7. مهران72

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (232 ديدگاه)

    همونطور که جناب زوندا گفتن ظاهر مورانو رو یا دوست داری ،یا نه
    من ندارم.طراحی کلیش خوبه ولی دلیلی نداره که چون این طرح رو ماکسیما خوب جواب داده رو اینم جواب میده.از نسل قبل خیلی بهتر شده ولی هنوز اونی که باید باشه نیست!
    یه زمانی ایران پر مورانو شده بود ولی واسه طراحی خاصش الان بازارش دست کیا و هیوندایه.
    انصافا حیف این اتاق و طراحی داخلی نیست؟کیفیتشو!چرا مثل اینفینیتی تو طراحی کار نمی کنه آخه؟
    ژاپنی ها واسه این سهل انگاری تو طراحیشون (جز مزدا) بازارو می بازنن
    واقعا حیف نیسان ومیتسوبیشی که توبازار نباشن.نزدیک خونمون یه نمایشگاه میتسو بیشی داره که هر بار از جلوش رد میشم و لنسرا رو میبینم ناراحت میشم.ولی وجود هایلندر و میراژ بغلش بهم میفهمونه که تقصیر کی بوده!

  8. ساسان.م

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (338 ديدگاه)

    زیباست واقعاً ، به سانتافه گرند و حتی پرادو ترجیحش میدم
    ولی همچنان RX350 عشقه

    1. as

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (19 ديدگاه)

      آخه نیسان و با لکسس میسنجی حالا اگه اینفینیتی یه دستی رو این بزنه بعد قابل قیاس میشه

  9. احسان(احسان سابق)

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    طراحی جدید نیسان خیلی زیبا شده.هر چقدر طراحی نسل های قبلی معمولی و اقتصادی بود این نسل گل کاشته و جوون پسند شده

  10. امین

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (384 ديدگاه)

    با سلام
    هر چند سوالم ربطی به مقاله نداره
    میخواستم بدونم کسی ا دوستان اطلاعی در مورد نحوه نامگذاری تیپهای خودرو داره؟ ممنون میشم
    مثل
    GL GLX GLS GLE LX LE LS GT

  11. سعید

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    از ظاهرش زیاد خوشم نمیاد ولی کابینش محشره

  12. مجتبی (ساروی )

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (551 ديدگاه)

    مقایسش کنید با پرادو 160اسب بخار؟؟؟؟؟الان همه میگن افرود افرود برادر شما تهرانی ها و بچه های کلانشهر ایی مثله تبریزو اصفهان و مشهد و ارومیه و الخ سالی چند بار افرود میرین تازه من که مازندرانیم و دور تا دورم رو کو ه و کمر و جنگل گرفته بیشتر تفریگاه ها مون شده اسفالت با پراید هم میشه رفت خیلی ها رو میشناسم که دوتا ماشین دارن یه مدل بالا و یه 206برای مصرف روزانشون پس قابلیت افرود واسه ماها که واسه یه سانتافه ی معمولی که تو خارج از کشور یه ادم با سطح زندگی متوسط به پایین میره میخردش باید دویست میلیون پول ناقابل بدیم تازه تو شهرم از ترس به زور میبریمش دیگه افرود افرود کردنمون چیه .حرف من اینه با این پولایی هنگفتی که واسه ماشینایی در این کلاس تو کشور داده میشه اصلا قابلیت افرود زیاد نباید مد نظر باشه چون کسی دلش نمیاد زیاد اینا رو کوه و کمر ببره که پدرشون در بیاد بیشتر راحتی و کاربردی بودن تو استفاده ی روزانه باید مد نظر باشه که این ماشین عالیه من اگه نمایندگیش و خدمات قطعاتش تو ایران کافی باشه به جای پرادو (نه اف جی که عشق منه )اینو برمیدارم .

  13. mds

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (219 ديدگاه)

    طراحى جلوش چنگى به دل نمیزنه
    با 2/3 این پول میشه سانتافه یا سورنتو فول گرفت
    این موضوع درمورد جنسیس و ماکسیما هم صدق میکنه

    1. shahryar

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (236 ديدگاه)

      mds جوک میگی داداش؟

  14. kamran.qamgosar

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    سلام داداش مجتبی.منم بچه قایمشهرم.اولا که پول خرید اینو نداریم دوم اینکه اصلا قیمتش واسه اونور آب هم زیاده.نیست؟؟41500$$ با این قیمت گذاری بعیده طالب داشته باشه !!دنیا که مثل ما مجبور به خرید با این قیمت نجومی نیست.من ماکسیما ی جدید رو با قیمت 33000$$ رو به این ترجیح میدم.

    1. مجتبی(ساروی)

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (551 ديدگاه)

      مخلص همه ی بچه های قایمشهر اقا مخلصیم .داداشی حرفت درسته ولی این بنده خدا هم دنیایی از امکانات رو ردیف کرده یه نگاه دوباره به عکساش بندازببین چقدر خوشگله ضمن این که ژاپنی بودن برندش همه چیزش رو تضمین میکنه درنهایت سلیقست حرفت رو هم قبول دارم که قیمتش یه خورده تنده .من به شخصه اف جی رو بیشتر دوست دارم

  15. BMW7

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (69 ديدگاه)

    هر وسیله ژاپنی اصیل از همه لحاظ خوبه ولی ماشین های نیسان همیشه خوره سوخت هستن،اینم ماشین عمری و خوشکلیه،ودر کل پست کوتاه و مفیدی خسته نباشی

    1. مجتبی(ساروی)

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (551 ديدگاه)

      11.2به نظرم در برابر صدی پونزده بقیه خیلی خوبه تقریبا از سمند و 405خودمون کمتر میسوزونه تازه گشتاورش هم تو 4400کلش رو ازاد میکنه خیلی جالبه

  16. محمدرضا ♥BMW♥

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (290 ديدگاه)

    ظاهر عقبش خوبه اما از جلوش خوشم نمیاد ولی داشبوردش قشنگه.در کل لکسوس nx و x3 رو ترجیح میدم اااااااااااااااگه پولشو داشتم! :)

  17. علی

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    گارانتی رو نگا توروخدا

  18. محمد20

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (85 ديدگاه)

    این که فقط یک ماه کار کرده! چرا نوشتید بررسی طولانی مدت؟؟!!
    شاید بررسی تون خیلی طول کشید؟؟!!! :)))))

  19. متین

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (183 ديدگاه)

    سلام …
    ماشین خوبیه و با قیمتی که داره میتونه از لحاظ اسب بخار و امکانات رقیب های سرسختی مثه تویوتا RAV 4 یا هیوندای سانتافه و … رو مقلوب کنه … البته طراحیه ماکسیما مانندش زیاد جالبش نکرده ( اما به هر حال سیاسته نیسانه !)… البته انتظار من از یه موتور 3.5 لیتری بالای 300 اسب بود … ای کاش اون U رو یه کم نازک تر میکردن تا زیباییش بیشتر شه … داشبوردش هم خوبه و مناسبه ولی یکمی دریچه های کولر بالای مانیتور بالاست … زیبایی منحصر به فرد و چشم نوازی نداره و مشکله عمده اش همینه … در کل ماشینیه که ارزش فکر و تا حدودی خرید رو داره … شب خوش

  20. Ahmad..F12

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2542 ديدگاه)

    مسعود جان ممنون عالی بود

    از خط تولید جدید نیسان واقعا خوشحالم

    خیلی حرفه ای شده، چه در طراحی داخلی چه در طراحی خارجی واقعاً عالیه

    از نظر عملکرد فنی و قدرتی هم که فوق العاده ست، نیسان دیگه همه چی رو تموم کرده

    خدایی نیسان کجا تویوتا کجا

    یه مورانو جدید و یه ماکسیما جدید می ارزه به کل خودروسازی تویوتا از همه نظر :)

  21. ارمان

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    یه طراحی جسور و وحشی طراحی داخلی هم که شیک و دل پذیر اگه تو افرود هم یکم از مدلهای قبلی بهتر شده باشه دیگه نور الا نور واقعا همهچی تموم

  22. interceptor

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (61 ديدگاه)

    به نظر می رسه نیسان به زبان طراحی چدیدی رسیده که شامل طرح جدید جلوپنجره، چراغ های جلو وعقب میشه و تو نیسان جوک و تایتان و پت فایندر استفاده کرده،
    ولی مورانو ها کلن زیبا نبودن و پیکاپ هاشون هم بیشتر به درد کشورای درپیتی مث ما با اون ادارات عریض و طویلش می خورن مث شرکت نفت و سازمان محیط زیست و جاهای دیگه ای که سرنشینانش و ایضن کمرشون! مهم نباشه

  23. nima

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام یه سوال واقعا این مورانو و ماکسیما جدیدرو نمی ذارن تو ایران ؟چرا؟

  24. زنجیر تایم سوبل یا سه قلو

    ۲۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (71 ديدگاه)

    با درود
    در مورد نیسان مورانو بگم البته در مورد موتورش
    با اینهمه بزرگی و عظمت کارخانه های ژاپنی چرا راندمان قدرت موتورش نسبت به محصولات کره جنوبی پایینتره
    اونا در 3500cc بازده بیشتری نسبت به نیسان مورانو دارند
    ولی بازم درود میفرستم به موتورش لااقل زنجیر تایم دار میباشد و نه تسمه تایم دار که هر آن دنده رد کنه یا ببره
    مورانو خوشگلی به اون صورت نداشت ولی راندمانش برتر از تویوتا اف جی کروزر و پرادو و دیگر عمو زاده های ژاپنی اش بود
    کاش شاسی بلند فول سایزش هم درست میکردند درست شبیه تویوتا لند کروزر همه جا رو بود یا تنظیم ارتفاع داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا