شاید باور کردن این موضوع سخت باشد اما سوپرمینی زیبایی که در تصاویر مشاهده میکنید نیسان میکرا است.
از خطوط تیر و برجستهی کنارهها گرفته تا سقف شناور و چراغهای جلو و عقب زیبا، میکرا اکنون رقیبی کامل برای فورد فیستا، فولکسواگن پولو و اوپل کورسا است. میتوان گفت ظاهر و کابین این خودرو هوشمندانهتر از هر خودروی دیگر این کلاس طراحی شده است.
با باز کردن درب جلو شاهد داشبورد دو رنگ و دوخت چرمی مصنوعی در مدلهای بالاتر خواهید بود. در این خودرو صفحه لمسی ۷ اینچی و پلاستیکهای پیچوتاب دار در بخش بالایی داشبورد به چشم میخورند. این رسماً خودروی پروتوتایپ پیشتولیدی است اما پلاستیکهای روی دربها و داشبورد که برای ارزانسازی بکار رفتهاند خیلی تغییر نخواهند کرد. هرچند احساس کلی کابین باعث میشود که میکرای جدید را مدلی شیک، گرانبها و کمی اسپورت بدانید. فرمان D شکل میکرا در ایجاد حس اسپورت بودن نقش بسزایی دارد.
بین نشاندهندهها یک صفحه TFT واضح وجود و اگرچه غربیلک فرمان با وجود دکمهها کمی شلوغ شده اما با وجود صندلی رانندهی تنظیم شونده و راحت یافتن حالت موردعلاقهی خود کار سختی نیست.
دستگیرههای درب عقب از طراحی پنهانی سود میبرند و در این بخش فضا برای یک سوپرمینی بسیار خوب است. فضای زانوها بیشتر از فضای سر است اما یک خانواده میتواند در میکرا راحت باشد.
زمانی که میکرا در ماه مارس به نمایندگیها برسد شما خواهید توانست دو پیشرانهی ۳ سیلندر ۰.۹ لیتری توربو و یا ۱.۵ لیتری دیزلی را انتخاب کنید. یک پیشرانهی ۳ سیلندر ۱ لیتری تنفس طبیعی دیگر نیز در آینده در دسترس خواهد بود. این پیشرانه در مدل پایهی میکرا بکار خواهد رفت تا بهای خودرو کمتر از بهای مدل پایهی فیستای ۱۳۴۹۵ پوندی باشد.
انتظار میرود خودروی حاضر در تست با پیشرانهی توربو و تریم سطح بالای تکنا بهایی در حدود ۱۷ هزار پوند داشته باشد.
بهای این خودرو مشابه رقبا بوده و انتظار میرود هزینههای آن نیز کم باشد. طبق انتظارات میکرای جدید بهای فروش مجدد بالا و هزینههای بیمهای کمی خواهد داشت. نیسان ادعا میکند این خودرو بهطور متوسط در هر صد کیلومتر ۵.۳ لیتر سوخت مصرف میکند.
مشخصات نیسان میکرا ۲۰۱۶ جدید
قیمت: 17 هزار پوند (تخمینی)
پیشرانه: 3 سیلندر ۰.۹ لیتری بنزینی
قدرت: 88 اسب بخار
گیربکس: 5 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 12.۱ ثانیه
حداکثر سرعت: 175 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 5.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
KING 918
۱۳ دی ۱۳۹۵17 هزار پوند هم قیمت کمی نیست ….
فقط از اون شیشه بالابر های دستی عقب میشه فهمید با چی طرفیم ……
دیگه mvm هم که بخری یا سمند شیشه بالابر عقبش برقیه این داره پس رفت میکنه …
ASTON
۱۳ دی ۱۳۹۵این چه مسخره بازیه من KING918 رو لایک میکنم لایک نمیشه برعکس دیسلایک میشه . اتفاقا یک بار هم بیشتر کلید لایک رو نزدم کلا هیچ کلید دیگه ای رو نزدم . کلا هر کسی رو که نظز مخالف مقاله رو داده باشه اینجوریه الان که تست کردم داستان چیه؟
این دفعه چندمه از این اتفاقها میبینم به شخصه برام مهمه
AK_007
۱۳ دی ۱۳۹۵دوست عزیز, قیمت این ماشینا منطقه ایه و با تبدیل ارز نمیشه قیمتشو حساب کرد,
علاوه بر این, متوسط درامد اون کشور رو با خودمون مقایسه نکنید!
در ثانی میبینید که نوشته هم قیمت هم کلاس هاش
البته شما ک وارد ترید
آرین
۱۳ دی ۱۳۹۵صرفاً از شیشه بالابر میشه فهمید با چی طرفیم… دوست عزیز مخالفم با نظرتون، تو این کلاس این ایراد خیلی هم نادر نیست. در عوض امکانات خودرانش که واقعا نادرِ با این قیمت… اگه وارد بشه که احتمال خیلی زیاد میشه،با آپشن متوسط و قیمت 80 تومن انتخاب خوبیه.
علیرضا
۱۴ دی ۱۳۹۵الحق که ایرانی هستیم و فقط ظاهر و آپشن ماشین مهمه،داداش سیستم صوتیشو،سیستم تعلیق،ژاپنی بودن… فقط مورد آخر دلیلیه برای برتری بر کل خودروهای چینی و …
فرشاد سجادیان
۱۳ دی ۱۳۹۵ماشین زیبا و با کیفیته اما شیشه عقب دستی، قدرت ۸۸ اسب بخار و گیربکس ۵، تو خودرویی با پایه قیمت ۱۳ هزارپوند، تو ذوق میزنه.
Parker
۱۳ دی ۱۳۹۵این امکانات تو خودرویی با قیمت 25 میلیون تومن تو ذوق نمیزنه؟؟
.
datsun
۱۳ دی ۱۳۹۵با سوپر مینی طرفید نه یک سوپر ماشین
داره شتاب و حداکثر سرعت خوبی ارائه میده قدرت بیشتر واسه چی؟
با قدرت بیشتر هم ارائه میشه باید منتظر مدل نیسمو باشی
فرشاد سجادیان
۱۳ دی ۱۳۹۵همه چی رو به هم ربط نده Parker عزیز، کسی نگفت ماشین ۲۵ تومنی با این امکانات خوبه، نیسان میکرا بد.
من خودم تو برندهای آسیایی طرفدار نیسان هستم و این حق رو دارم که توقعم ازش بیشتر باشه.
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۳ دی ۱۳۹۵قبول دارم فرشاد عزیز.
با احترام
به نظر من نیسان خیلی شرکت با انصافی هست
قیمت محصولاتش اکثرا مناسب و با ملاحظه ی جیب مشتری هست. ضمن اینکه کیفیت هم خیلی بالاست.
اگر نیسانبگه قیمت فلان ماشین 10 دلار ، من مطمئنم با 9 دلار ضرر میکرده، وگرنه میگفت 9 دلار !!
نیسان خیلی ملاحظه ی جیب مشتری رو داره و از ریخت و پاش در شرکت جلوگیری میکنه تا قیمت پایین بیاد
پایین هم بیشتر توضیح دادم.
موفق باشی مهربون.
یاسین
۱۳ دی ۱۳۹۵چقدر نیسان خوب کار کرده تو این مدل طراحی خیلی خوب داخل و خارج ماشین تجهیزات کاربردی بخصوص که نیسان برای اولین بار سیستم کنترل خروج از لاین رو برای این کلاس گذاشته، نبود شیشه برقی عقب واقعا نقص بزرگی نیست به نظرم مزایاش خیل خوب قیمتش و ارزششو توجیه میکنه و مصرف عالی به نظرم نماینده نیسان این ماشینو هرچه زودتر بیاره ایران خیلی راحت بازاراین سگمنت رو تحت کنترل خودش میگیره
Parker
۱۳ دی ۱۳۹۵قیمت این ماشین اصلا زیاد نیست.
ظاهرش عالیه، کیفیتش بی نظیره، مصرفش کمه، سیستم صوتی عالی ،امنیت جان راننده و مسافران تامین میشه، صندلی ها راحت هستند و …
دیگه چی میخوام از این بیشتر؟؟
عالیه… اسم نیسان به تنهایی 10000 پوند ارزش داره.
پولی که برای نیسان بدی، ریال به ریالش ارزش داره.(البته وقتی پول رو بدی به نمایندگی رسمی نیسان)
یوسف
۱۳ دی ۱۳۹۵از میکرای زشت و خسته کننده نسل قبلی چند سال نوری جلوتره.
رامین
۱۳ دی ۱۳۹۵از ماشین کوچیک بدم میاد. انگار قوطی کبریته
خبری که شادم کرد اینه که بهمن خودرو میخواد نسل جدید مزدا3 را وارد کنه. به شخصه اگه زیر130تومن باشه اولین خریدارشم. زیر100تومن الان در کشور هیچی جز چینی آشغال پیدا نمیشه.
حميد
۱۳ دی ۱۳۹۵ژاپنی ها همشون رفتند تو کار طراحی گوشه های تیز و حجمهای برجسته
از لکسوس و تویو تا کراس اور جدید بگیر تا نیسان
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۴ دی ۱۳۹۵اتفافا خیلی ایده ی خوبیه.
به نظر من هم این که ژاپنی ها یک سبک جدید رو در طراحیشون بوجود آوردن ، خیلی کمک میکنه که با یک نگاه این ماشین ها رو تشخیص بدی.
سبکی که لکسوس و تویوتا و بعد ازون هم نیسان و هوندا به سمتش رفتن همون معماری اصیل ژاپنی هست.
احمد
۱۳ دی ۱۳۹۵اگه هیوندا نبود اینا میخواستند چی طراحی کنند
احمد باقری
۱۴ دی ۱۳۹۵قیمتش زیاده، ولی انصافا طراحی خیلی قشنگی داره.
فريدون
۱۴ دی ۱۳۹۵والا الان ۲۰۷ با نصف قیمّت این امکاناتش بیشتره .
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۴ دی ۱۳۹۵207 !!!!!
امان از ما ایرانی ها که ماشین خودمون ، هر لگنی که باشه ، رو تا آسمون ها بالا میبریم و میکوبیم تو سر بقیه ی ماشین ها.
منم پراید دارم
اما
یک رینگ این نیسان رو به کل تاریخ پژوی پول پرست نمیدم.
اصلا خجالت میکشم اسم نیسان رو کنار پژو بیارم.
میدونستی 15 درصد سو سالانه ی پژو مربوط به فروش ماشین هایی مثل 405 و 206 هست ؟
آرمان
۱۸ اسفند ۱۳۹۵سلام دوست عزیز
ضمن احترام به نظر شما، بنده نمی دونم آماری که شما در مورد سود ۱۵ درصدی پژو ارائه کردید چقدر صحت داره! ولی با اطمینان عرض می کنم اغلب قطعات خودروهای تولید داخل از محصولات بی کیفیت شرکت های چینی (نه فرانسوی!!!) و مابقی که درصد کمی را تشکیل میدهد تولید قطعه سازان داخلیه که با کیفیت بسیار پایین تامین میشه. بنابراین اگر این فرمایش شما صحت داشته باشه، بنده به شخصه بسیار خوشحال خواهم بود!!! زیرا هیچ کس نیست که کیفیت عالی سری های اولیه ۲۰۶ و ۴۰۵ و حتی پژو پرشیا که مونتاژ کامل قطعات فرانسوی بود رو از یاد برده باشه که درزمان خودش فوق العاده بود. البته ممکنه ایرانخودرو بابت تولید برند پژو مبلغی رو به صاحب برند پرداخت کنه ولی این رقم به دلیل تامین قطعات نیست.
سپاس
datsun
۱۴ دی ۱۳۹۵کاری به خوب بودن یا نبودن پژو ندارم
207 تو کلاس این ماشین نیست پس مقایسه اشتباهه
بعدش شما زحمت بکش و حداقل متن رو بخون بعد دیدگاهت رو ثبت کن تو متن اشاره شده
((ﺍﺯ ﺗﺠﻬﯿﺰﺍﺕ ﺯﯾﺎﺩ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻣﯽﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺧﺮﻭﺝ
ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺍﺯ ﻻﯾﻦ ﺭﺍﻧﻨﺪﮔﯽ ( ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﮐﻼﺱ ) ﻭ ﺗﺮﻣﺰ
ﺍﺿﻄﺮﺍﺭﯼ ﺧﻮﺩﮐﺎﺭ ﺑﺎ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﻋﺎﺑﺮﺍﻥ ﭘﯿﺎﺩﻩ ﻭ ﭘﺎﯾﺶ ﻣﺤﯿﻄﯽ
ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ ﻧﯿﺴﺎﻥ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﮐﺮﺩ))
سیاوش
۱۴ دی ۱۳۹۵موتور 900 سی سی ان فکر کنم همان مال رنو کپچر و رنو کلیو باشه وقتی قیمت این دو 10900و 11500 یورو باشه قیمت 13495 پوند وسه این زیاده
آرمان
۱۸ اسفند ۱۳۹۵قیمت پوند و یورو حتی در بازارهای جهانی هم یکی نیست. ضمن اینکه دوست عزیزم تعرفه ورود خودرو در بازار انگلستان بیش از متوسط سایر کشورهای اروپاییست.
ماسل
۱۴ دی ۱۳۹۵اتو اکسپرس با اغراق ازش تعریف کرده بخصوص قیافش
آرمان
۱۸ اسفند ۱۳۹۵سلام
ضمن احترام به نظر سایر عزیزان از اقشار مختلف جامعه، از تحصیل کرده تخصصی در زمینه خودرو تا مصرف کننده عام، کامنتهایی در سراسر نت مطالعه می کنم که بعضا تعجب می کنم. ندرتا افرادی را می بینم که علی رغم اینکه ممکنه تحصیلات خودرویی نداشته باشند ولی قطعا مطالعه آزاد کافی دارند و نظرات مناسبی میدهند. بنابراین خواهشی که دارم اینه که اگر می خواهید نظر مطلق و کاربردی بدید لطفا حداقل مطالعه ای هر چند کلی در زمینه سگمنتهای خودرویی، شاخص های مقایسه بین دو یا چند خودرو (که البته همگی باید در یک کلاس باشند)، المانهای برتری درطراحی، استفاده از تکنولوژی و آپشنهای برتر در نوع کلاس و غیره که حدود ۱۵ تا ۲۰ مورد است انجام بدیم تا وقتی نظری ارائه میدیم مورد استفاده سایر عزیزان قراربگیره. اگر نه مثل اینه که فرضا بنده بدون هیچ مطالعه ای بیام در مورد شاتل فضایی نظر بدم و بقیه نظرات مهندسین هوا و فضا رو زیر سوال ببرم!!! امیدوارم به جای جبهه گرفتن از نظر این برادر کوچکتون استفاده ببرید…
با سپاس