نیسان

برنامه‌های نیسان برای تمرکز روی بازارهای آمریکا، چین و ژاپن

پس از پشت سر گذاشتن سال‌هایی ناخوشایند، نیسان به دنبال بازگشت است. این خودروساز ژاپنی می‌خواهد مشکلات زیادی را که پس از بازداشت کارلوس گوسن رخ داد حل نماید. خبر جدید رویترز پرده از برنامه‌ی جدید نیسان برای تمرکز روی سه بازار عمده شامل آمریکا، چین و ژاپن برمی‌دارد. این برند به دنبال اعلام نقشه راه جدید خود در ۲۸ می است.

طبق شنیده‌ها این برنامه شامل گسترش همکاری با دیگر اعضای اتحاد یعنی میتسوبیشی و رنو و حذف رقابت بین این سه خودروساز است. رنو روی اروپا تمرکز خواهد کرد درحالی‌که هدف اصلی میتسوبیشی هم بازارهای آسیایی به جز چین و ژاپن خواهد بود. البته نیسان هنوز هم محصولاتی در هر دو منطقه عرضه خواهد کرد اما بیشتر روی سه کشور یاد شده فعال خواهد بود. این برنامه همچنین شامل عرضه محصولاتی در مکزیک، روسیه، آفریقای جنوبی، برزیل، هند و… نیز می‌باشد.

نیسان همچنین به دنبال کاهش هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری روی محصولات و تکنولوژی‌های جدیدی است که امکان موفقیت در آمریکا، چین و ژاپن را فراهم کنند. یکی از منابع مطلع به رویترز گفته که این خودروساز ژاپنی می‌خواهد هزینه‌های تحقیق و توسعه خود را کاهش دهد و سرمایه خود را به سمت بازارها و محصولات اصلی و کلیدی سوق دهد.

نیسان امیدوار است سبد محصولات جدیدی داشته باشد و بنابراین اقدام به بهبود چندین محصول از جمله نیسان روگ یا ایکس تریل خواهد کرد. این خودرو جزو پرفروش‌ترین محصولات نیسان و یکی از محبوب‌ترین خودروها در بازار آمریکا می‌باشد. ژاپنی‌ها می‌خواهند متوسط سن خودروهای خود در آمریکا را از حدود ۵ به ۳.۵ سال برسانند و البته عمر محصولاتش در ژاپن نیز به ۲.۵ سال برسد.

نیسان احتمالاً برخی کارخانه‌های خود را نیز تعطیل خواهد کرد. احتمال تعطیلی حداکثر ۱۴ کارخانه وجود دارد و ظرفیت تولید جهانی این برند نیز از بیش از ۷ میلیون دستگاه به حدود ۵.۵ میلیون دستگاه کاهش خواهد یافت. اگر خبرهای رویترز صحیح باشد تا آخر این ماه اخبار بیشتری از برنامه‌های نیسان منتشر خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. L

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (54 ديدگاه)

    ۱_نیسان ماشین عشقیه و همه دوسش دارن ولی خیلی بهش ظلم شد و گرنه میتونست تویوتا رو بگیره
    ۲_با این کیفیت ماشینا بازم به فکر توسعن و این در حالیه که پراید داره میشه ۱۰۰ میلیون تومان!

  2. رضا

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (10 ديدگاه)

    من نیسان آلتیما 2013 دارم گیربکس افتضاحی داره تمام مدل های 2013 تا 2015 مثل هم هستن نزدیک به صد هزار نفر از توی آمریکا از نیسان شکایت کردیم به دادگاه و سالهاست اتفاقی نمی افته، لرزش در حدیه که شیشه جلو بعضی ها رو میشکنه و زمانی اتفاقی می افته که دنده میخواد عوض بشه هزینه تعمیر پنج هزار دلار و قیمت ماشین هم شش هزار تاست، بدنه هم شروع کرده به زنگ زدن. ولی سواری راحتی داره. همسرم تویوتا روافور مدل دوهزارو هشت داره هنوز هم سرپاست و نصف نیسان خرجش نیست از زنگ زدگی هم خبری نیست. هیچ زمانی نیسان نخواهم خرید.

    1. ایمان

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (4062 ديدگاه)

      بگو تویوتا بهتر از نیسان هست نه اینکه بیای نیسان رو خراب کنی

      1. datsun

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (3943 ديدگاه)

        شرمنده داداش شما میگی موقعی که میخواد دنده عوض کنه لرزش شدید داره گیربکس های اتوماتیک آلتیما نسل پنج همگی cvt ان گیربکس cvt که یکسان کار میکنه اصلا دنده تعویض نمیکنه.

        1. رضا

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (10 ديدگاه)

          nissan altima 2013 transmission problems
          The problem: Affected Nissan Altima vehicles may exhibit a whining or grinding noise while driving at highway speeds; the noise level may increase with vehicle speed. This condition may be due to a faulty bearing inside the constantly variable transmission, or a faulty CVT itself
          مشکل دقیقا سی وی تی هست.

    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      متاسفانه این زنگ زدگی بدنه برای مدلهای مزدا تا ۲۰۰۹ هم بوده و در کانادا هنوز مردم از خرید مزدا میترسند و این در حالیه که خیلی سال میشه رفع مشکل شده اما در مورد نیسان نشنیده بودم .
      اما به نیسان مورانوهای وارداتی ایران وقتی نگاه میندازم ، اُفت بدنه مشهوده با اینکه سواری بینظیری دارند ولی نمیدونم چرا نیسان پیله کرده به cvt ، وقتی اکثریت جامعه با تیپترونیک بیشتر حال میکنند .
      برای همینه که میگم تویوتا را باید چشم بسته خرید ، چون تویوتا با نظر اکثریت جامعه خودرو تولید میکنه و بسنده نمیکنه فقط به ساختن یک قطعه فنی .

      1. datsun

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (3943 ديدگاه)

        خیلی از کمپانی ها از cvt تو محصولات اقتصادی استفاده میکنن ولی شاید یکی از دلایلی که نیسان بیشتر استفاده میکنه این باشه که مالک کمپانیه jatco هست، تو تست های که سایت اسب بخار انجام داده تو همین ایران گفته تازه cvt های نیسان طوری تنظیم شدن که یه حس اسپورت و تعویض دنده مصنوعی القا میکنن.

        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          datsun عزیز
          باور کن هیچ حسی القاء نمیکنه و همش حرفه .
          تجربه سواری با دو مدل مورانو را دارم و خوبیه مورانو اینه که موتور قوی‌ای داره و اگر نه که اگر ۴سیلندر بود با cvt اصلاً مضخرف میشد ، دقیقاً مثل ایکستریل که از هر نظر خودرو خوبیه به جزء گیربکس حال به هم زنِ مسخرش که اگر تیپترونیک بود ، به تمام رقبا ترجیهش میدادم .
          اگر داخل ایکستریل نشسته باشید متوجه متریال خوب و صندلیهای آرگونومیش میشد که در کمتر خودرویی در این کلاس دیده میشه ولی رانندگی باهاش به دلیل همین گیربکس cvt ، رویِ مُخه .

  3. Mohammad

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (421 ديدگاه)

    نیسان چرا این بلا سرش اومد آخه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا