اگرچه استارت زدن یک سوپرکار در هوای سرد از نظر لذت شنیداری میتواند کاملاً جذاب باشد اما بهتر است صبر کنید مایعات گوناگون در سراسر قطعات مکانیکی جریان یافته و دمای پیشرانه نیز به حد ایدهآل رسیده و سپس آتشبازی خود را شروع کنید.
به همین دلیل است که تعدادی از خودروهای اسپورت از جمله محصولات بخش M بامو دارای چراغی ویژه در پشت آمپرها به منظور نمایش رسیدن دمای قطعات گوناگون به حد مناسب هستند.
ظاهراً مالک این نیسان GT-R توضیحات یاد شده را نمیدانسته و یا اینکه اهمیتی به آنها نمیداده است بنابراین اوضاع درست پیش نرفته و گیربکس ترکیده است!
وجود یا عدم وجود مشکل قبلی در گیربکس تفاوتی برای مالک ایجاد نمیکند زیرا او باید بودجهای سنگین برای بازسازی و تعمیر این بخش کنار بگذارد تا شاید روزی دیگر با گودزیلای خود روی پیست جولان دهد.
حتی با انجام سرویسهای کامل و گرم کردن پیشرانه، گیربکس همهی خودروها یک روز میتواند از کار بایستد مخصوصاً اینکه خودروی موردنظر دارای قدرت و گشتاور بالایی باشد. در واقع احتمال از کار افتادن گیربکس خودروهایی همچون این گودزیلا که احتمالاً قدرتی در حدود ۷۵۰ اسب بخار دارد بیشتر است زیرا گیربکس تحتفشار بسیار بالاتری قرار دارد.
در نهایت باید گفت دلیل از کار افتادن گیربکس استفاده از لانچ کنترل است. همانگونه که گفته میشود استفاده از این سیستم میتواند طول عمر گیربکس را به طور قابلتوجهی کاهش دهد.
نیسان GT-R یکی از اولین خودروهای استفاده کننده از سیستم لانچ کنترل بوده است. این ویژگی که امروز حتی در سوپرمینی هایی همچون فورد فیستا ST هم وجود دارد اگرچه باعث بهبود چشمگیر شتابگیری میشود اما استفاده ممتد از آن قطعاً به گیربکس آسیب خواهد رساند.
[دانلود ویدئو]
بی تو
۱۴ خرداد ۱۳۹۷خب دیگه از لانچر خودرو های داخلی استفاده نمی کنیم
سامان اذری
۱۴ خرداد ۱۳۹۷این شکار دیشبم تقدیم به بچه های پدال
http://uupload.ir/files/ffpp_20180603_220524.jpg
و
http://uupload.ir/files/9cq9_20180603_220731.jpg
M
۱۴ خرداد ۱۳۹۷گفتی خودروهای داخلی یاده یکی از دوستان اوفتادم اونم با پژو پشت چراغ قرمز از لانچ کنترل(! ) استفاده میکرد به قول خودش ! دستی رو میکشید ، میزد تو دنده ، نیم کلاچ میکرد تا 4 هزار دور ! ته ماشین می نشست پایین چراغ که سبز میشد دستی رو رها میکرد و گازش رو میگرفت … البته بنده خدا هر سه چهار هزار تا یه صفحه کلاچ نابود میکرد ، البته خوده ماشینم دیگه نابود بود …
ساسان
۱۴ خرداد ۱۳۹۷در نهایت باید گفت دلیل از کار افتادن گیربکس استفاده از لانچ کنترل است. همانگونه که گفته میشود استفاده از این سیستم میتواند طول عمر گیربکس را به طور قابلتوجهی کاهش دهد
کسی دلیل فنیشو میدونه چه اتفاقی میفته که باعث آسیب میشه این سیستم؟
شاهین
۱۵ خرداد ۱۳۹۷اگه دقت کرده باشی میبینی که لامبو موقع لانچ دور موتورش از 3 بیشتر نمیره بالا. البته بصورت استوک و کارخونه ای
واس همینه که مراعات میکنه وگرنه خوب میدونیم موتور ده و دوازده سیلندری خیلی قویه واس انتقال ناگهانی قدرت به گیربکس. اینو میشه تو مدل های مورسیه لاگو دید که لانچ وحشتناکی داشتن اما بعد از این مدل دیگه همچین برنامه ای نداشته لامبو
جی تی آر هم تا حدی میتونن ازش قدرت مفید بکشن بیرون. اون گودزیلاهای الفا و امگا معلوم نیست چند صد هزار دلار خرجش کردن تا شده گودزیلا که قطعا چند بار مصرف هستن و باید سرویس بشن حتما
datsun
۱۴ خرداد ۱۳۹۷دوستان همین مطلب رو تو سایت خودرو بانک بخونید ببیند نویسنده خودرو بانک حتی از تیون بودن ماشین هم خبر نداشته و چطور با تعصب دست به قلم شده .
واقعا ممنون آقا شاهین بابت توضیحات
emad1990
۱۴ خرداد ۱۳۹۷خودروبانک و اسب بخار که مقاله هاشون یا کپی برداری از پداله و یا زومیت
هیچکدوم زحمت ترجمه از سایتای خارجی رو بخودشون نمیدن
بین این دوتا باز اسب بخار از خودروبانک یه مقدار بهتره
ولی هردو زیر پدال هستن
emad1990
۱۴ خرداد ۱۳۹۷اینم اضافه کنم که فقط یه نویسنده هست که دوست دارم به جمع پدال اضافه شه اونم اقای فرهاد کاشانیه
نویسنده خوبی که پارسال با خودروبانک کار میکرد و نمیدونم امسال شرایط ش چجوریه؟
پدال اقای کاشانی رو بیار
Ardalan
۱۵ خرداد ۱۳۹۷اقای کاشانی از نویسنده های خوب مجله ماشین هم هستن
Silver
۱۶ خرداد ۱۳۹۷مهندس فرهاد کاشانی چند سالی هست که با هیچ مجله ای همکاری ندارن
قبل از اون هم فقط با مجله ماشین همکاری داشتن .
با خودرو بانک هم همکاری نمیکردن بلکه خودرو بانک از ارشیو مقالات ایشون صرفا با ذکر نام استفاده میکرد که این هم بعد ها خود مهندس فهمیدن!!!!!
مهدی
۱۴ خرداد ۱۳۹۷خاک برسرت حیف این گودزیلا
حتما دور موتور 8000دادی به چرخ دنده های گیربکس یخ زده…
محمد
۱۴ خرداد ۱۳۹۷سلام و عرض ادب خدمت مخاطبین و تحریریه سایت پدال.ممنون بابت مطالب بروز و آموزشی.
چند سال پیش توی همین سایت پدال در مورد نسخه نیسموی نیسان جی تی آر مطلبی نوشته شده بود و نکته جالب اون مطلب این بود که مالک خودرو باید پس از ۵ بار استفاده از لانچ کنترل خودرو رو جهت سرویس به نمایندگی ببره .دیگه بماند خودرو های تیون شده از این دست احتیاج به مراقبت خیلی بیشتری از این بابت دارند.
به نظر هوا خیلی سرد نیست. چون نه بخاری از اگزوز خارج میشه و همچنین لباسی که تن افراده رو اگه تو ویدئو اگه دقت کنید انگار هوای بهاریه
به نظر میاد این اتفاق تو کشور انگلیس رخ داده باشه.به خطر پلاک خودروها و همچنین اون خودروی استیشن نقره ای ولکس واگن که راننده سمت راست نشسته و با یذره دقت میشه متوجه فرمون شد.
ممنون پدال عزیز.
فتنه گوساله سامری
۱۴ خرداد ۱۳۹۷توی خبر اصلیش گفته که gtrمثل پورشه ۹۱۱نیست که توان لانچ های پی درپی روداشته باشه واین نشان از مهندسی بالای گیربگس ۹۱۱دارد
بیژن
۱۴ خرداد ۱۳۹۷چه جالب….لابد گیربکس این گودزیلا نازک نارنجی تر از گیربکس پرایده?
شاهین
۱۴ خرداد ۱۳۹۷سلام
اینکه گفته میشه خودروهای تیون شده طول عمر کمتری دارن بخاطر همین فشار زیادی هست که وارد خودرو میشه.
یه خودروساز با در نظر گرفتن تمامی جوانب اقدام به ساخت خودرو میکنه و واسه همین شاید قدرتش تیلی چشمگیر نباشه اما طول عمر خودروی استوک کارخونه بیشتره.
پ.ن: توی ترجمه و تالیف نوشته ها سعی بر اینه اصلا نظر شخصی اعمال نشه و البته سعی میشه مطالب دقیق و تخصصی باشن.
ارادتمندم
Hamid.Hellcat
۱۴ خرداد ۱۳۹۷علت با ارزش بودن دیمن هم همینه که افزایش قدرت بصورت علمی و اصولی انجام شده نه با استفاده از لوازم افترمارکت.
امیر
۱۶ خرداد ۱۳۹۷(( شاید فکر میکنید که اینکار برای جعبه دنده و بطور کلی برای خودرو مناسب نیست، اما اشتباه میکنید. تیم مهندسی دوج هدف از طراحی دیمون را همین کار میداند. در تست دیمون، بدون حتی تعویض یک قطعه (البته به جز تایر)، ۵۵۰۰ بار استارت درگ انجام شد و هیچ مشکلی پیش نیامد. نیسان GT-R با حدود سه بار استارت درگ، با مشکل دیفرانسیل روبرو و مرخص شد.))
ساسان
۱۴ خرداد ۱۳۹۷دقیقا”درسته…من جرعت نمیکنم حتی از شمع4پلاتینه استفاده کنم.میگم اگر سوخت دقیقتر بسوزه حرارت تولیدی بیشتر شاید یزنه پدر سرسیلندرو دربیاره اگر سیستم خنک کننده حریفش نشه.یعنی تا اینحد به آلیاژهای ماشینهای وطنی اعتماد ندارم…ولی تو درگ تایم روسیه طرف گالاردو رو رسونده بود به2000اسب بخار!!!!!