نیسان روگ ۲۰۲۱ در اولین آزمون دقیق ایمنی، باعث ناامیدی طرفداران خود شده است. عملکرد این خودرو در آزمون تصادف NHTSA با تنها دو ستاره برای ایمنی سرنشین همراه بوده است.
آزمایش سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه NHTSA حاکی از امتیاز بسیار ضعیف دو برای تصادف با عابر پیاده نیز میشود. البته گفته شده مدل تست شده ساخت تأسیسات نیسان در کیوشوی ژاپن بوده که تقریباً ۵۰ هزار دستگاه را شامل میشود و بیشتر نیسان روگ های فروخته شده در بازار امریکای شمالی، ساخت کارخانه تنسی میباشند که نیسان قبلاً تغییراتی در روند ساخت روگ در آن ایجاد کرده است.
در بیانیه نیسان آمده که این شرکت سیستم مهار سرنشین جلو را در تمام مدلهای تولیدی بعد از ژانویه ۲۰۲۱ در تأسیسات ژاپن نیز اعمال کرده است.
البته نیسان روگ توانسته در سایر بخشها نظیر سیستم ایمنی فعال پروپایلوت خود که توسط NHTSA بررسی نمیشود، بازخورد خوبی به دست آورد و درمجموع هم ۴ ستاره ایمنی از ۵ ستاره را کسب کرده است. اما همین هم در میان رقبایی که برای کسب بالاترین امتیاز ایمنی، در حال جنگ هستند، هنوز قابل توجه نیست.
[دانلود ویدئو]یوتیوب:
ツSAMURAIツ
۳ اسفند ۱۳۹۹اون از تایتان اینم از این
نیسان چیکار داره می کنه ?♂️
??Amin_sto??
۳ اسفند ۱۳۹۹اونوقت با این ایمنی ضعیف نیسان میخواد تویوتا راو4 رو به چالش بکشه ???
NAVID۰۰۹۸
۳ اسفند ۱۳۹۹نیسان هر زمانی توانست کامل از گیربکسهای مضخرف CVT بِکِشه کنار ، اونوقت به شما قول میدم تو بحث فروش ، راو۴ را هم پشت سر میگذاره !
محصولات نیسان سواری خیلی باکیفیتتری نسبت به تویوتا دارند و ایزولهتر و نرمتر و خوشفرمانتر هستند و البته سگجانی موتور و گیربکس تویوتاها را ندارند !
البته قیمت قطعات تویوتا هم ارزانتر از تمام ژاپنیهای دیگر است !
Ali
۳ اسفند ۱۳۹۹خود تویوتا هم از cvt استفاده میکنه تو محصولاتش مثل کرولا و ونزا و پریوس
البته خود من مخالف این نوع از گیربکسام
Ali
۳ اسفند ۱۳۹۹navid0098 موتور و گیربکس نیسان هم میتونه خیلی بهتر از تویوتا باشه اصلا این بحث معنی نمیده تویوتا اینه یا اونه چون مثلا گیربکس و قطعات رو خودروساز از قطعه ساز میگیره که اونم اولویت ها و سیاست ها و برنامه ریزی های تولیدی خودشون رو دارن و اینها نباید مترادف با چیزی دیگه قرار بگیرن یا اینکه صرفا تجربه شخصی خودت رو بعنوان ملاک درنظر بگیری این اشتباهه ملاک ها نو آوری و علم و توانایی ها علمی و .. هستن نه اینکه بیای بگی فلان چیز سگ جونه این حرفا مال بچه هاس باید بزرگتر و عمیق تر از اینها فکر کرد. که اگه اینطور باشه اصلا نه معنی کیفیت رو میدونی نه نتیجه گیری های درستی نه فرق خودروساز و قطعه ساز و نه ملاک ها و ارزش ها رو و حرفت تبدیل میشه به چیزی که دلخواه خودته و یکطرفه و اشتباهه. این تو هر موضوعی همینطوره حتی اگه از بنز هم به این روش طرفداری کنی با این که از همه نظر بهتر و خیلی بالاتر از تویوتاس ولی نوع گفتنش درست که نباشه نمیشه و اینکه بگی شما دوست نداری نخون هم فقط تو فضای مجازی که مستقیما کسی تورو نمیبینه ممکنه بتونی این رو بگی مه بازم اشتباهه ولی در واقعیت این رو نمیتونی و برعکس این میشه
NAVID۰۰۹۸
۳ اسفند ۱۳۹۹بله
درسته ، تویوتا در محصولات هیبریدیش از cvt استفاده میکنه ، که باز هم مضخرف هست ، اما کسی که خودروی هیبرید میخره ، تکلیفش مشخص هست تا اون کسی که خودروی بنزینی یا توربو با گیربکس cvt میخره در حالی که مصرف دو سه لیتر بنزین اضافه اصلاً برایش اهمیتی نداره !
والا مورانوها مصرفشون با اینکه cvt بودن به شدت بالا و حتی از پرادو ۶سیلندر هم بیشتر بودند !
اصلاً به جزء بهانهی مصرف کمتر ، چی داره این cvt ، که تازه تو نسل جدیدش هم آمدن حالت مصنوعی تعویض دندهی تیپترونیک اضافه کردهاند ، خب چه کاریه ، وقتی میشه از یه گیربکس توپ تیپترونیک که نه مکافات cvt را داره و نه استهلاک cvt را داره و نه حوصلهسربر بودن cvt را داره بیاورند و استفاده کنند و سپس یه حالت مصنوعی هم به اون اضافه کنند که بشه شبیهه تیپترونیک یا ATها ??? !
مثل موتورهای وانکل مزدا که هنوز هم مزدا تو سرش داره که زندهاَش بکنه ، آخه چرا !؟!
آزمودن را آزمودن خطاست دوست عزیز من !
مهندسی برخی از چیزها از پایه جوری هست که هرچی هم ورژنش را بالاتر ببرند ، باز فایده نداره چون بِیِس کار تغییر نمیکنه ، مثل همین cvt !!!
NAVID۰۰۹۸
۳ اسفند ۱۳۹۹در باب کامنت دوم Ali آقا ، باید بگم :
عزیز من ، اول واسه من مشخص کن که کجا گفتم موتورگیربکس نیسان فلان بهمان هست که کیفیت نداشته باشه ، همین که میدونیم ژاپنی هست ، یعنی خداوندگار کیفیت بالا با چشم بسته !
شما اول خوب کامنت را بخون و درست تفسیرش کن !
بله آقای عزیز ، قطعات و خدمات محصولات تویوتا از نیسان و بخصوص هوندا ارزانتر هست !
چرا این را کِتمان میکنید !
محصولات هم رده و رقیب را برو قیمت قطعاتشون را چِک کن در بازار تا گوشی دستت بیاد !
چند سال پیش میخواستم یه پاجیرو دو در مدل ۲۰۱۰ بخرم ، وقتی رفتم تو بازار و قیمت برخی قطعاتش را با پرادو vx دو در مقایسه کردم ، سَرَم سوت کشید و دیدم یا خداوندا این همه تفاوت تازه برای دلاری که اون زمان حدوداً ۳۵۰۰تومن بود !
این قضیه جهانی هست و نه فقط مربوط به ایران !
تویوتا چون خیلی گستردهتر عمل میکنه و تیراژ بالاتری داره ، میتونه قیمت قطعات را کنترل کنه و در دسترستر باشه !
خیلی از شرکتهای قطعهساز زیر نظر تویوتا هستند و خیلیهای دیگر در رقابت با شرکت مادر هستند !
شما قبل از هرچیزی یه سری بزن به بازار قطعات تا ببینی من چی میگم !
همین هوندا آکورد با اینکه به شدت خودروی خوبی هست ، به همان شدت هم قیمت قطعات بالایی داره نسبت به کمری و … یا حتی نیسان تینا ، چه در ایران چه در دوبی و چه در جاهای دیگر دنیا !!!
حالا چرا میخواهید به ما زور بگویید که ۲×۲=۵ میشه ، من نمیدانم ولی منطق تعصبیه شما خوب میداند !
NAVID۰۰۹۸
۳ اسفند ۱۳۹۹Ali آقا
در باب کامنت دوم شما
کامنت گذاشتم که رفته تو نوبت تائید !
حالا کی میخواد ok بشه ، نمیدانم !
Ali
۴ اسفند ۱۳۹۹تعریف شما از کیفیت مشکل کارتونه چون از اول اصل قضیه رو در اشتباهی تا اخرشم اشتباه میری ممکنه بگی آلیاژ همین آلیاژم درنظر بگیری بهترین آلیاژ ها که هیچی بهترین سوپر آلیاژ های جهان که تکنولوژیشون دست کسی نیست رو فقط آلمان و امریکا در اختیار دارن که تو صنایع حساس و کلیدی مابرد دارن بخث کیفیت تو این زمینه ها یه بحث پیش و پا افتاده و ابتداییه و بعنوان نقطه شروع فقط درنظر گرفته میشه ادامه کار رو علم و فکر برتر و تکنولوژی پیشرفته تر میکنه که آلمان و امریکا خیلی جلوترن خودروساز هاشون هم همین طور کلا از همه نظر برتری رو دارن.
شما قسم خدارو نخور زیاد خوب نیست درمورد نظرات هم چون شما سعی میکنی یکطرفه و تعصبی نظر بدی منم جوابشو میدم والا من که واسم مهم نیست
درمورد قیمت قطعات و فروش هم اصلا خودروهای عادی و تجاری رو نباید ملاک بدونی که طبق اون بخوای ننتیجه گیری کنی اینها فقط مقتضیات بازاره و نباید بزاریش به حساب خداوندگار کیفیت و ازین حرفا که این خودش کفره کیفیت جایی دیگه مشخص میشه که دربالا گفتم با این وجود ازین نظر و حتی از همه نظر مرسدس خیلی باکیفیت تر و بهتر از تویوتاس موتور پرفورمنسی که بنز داره تویوتا نمیتونه مثلش رو با همون کیفیت بسازه اگرم بسازه خیلی پایین تر از مرسدس میشه درضمن ملاک های برتری تکنولوژی ها و پیشرفت های جهشی و تعیین کننده هستن که آلمان یا امریکا برتری زیادی دارن و با فاصله زیاد.
پدر خودرو سازی جهان
۳ اسفند ۱۳۹۹اونوقت چطوری مردم آمریکا اینقدر نیسان میخرند؟!
آریا منش
۳ اسفند ۱۳۹۹چون استهلاک پایین و خدمات پس از فروش بالا دارن
Benz309 1974
۳ اسفند ۱۳۹۹چون ایرانیها زیاد سوار نیسان جونیور نسل۳ میشن.
Mad.z.Max
۳ اسفند ۱۳۹۹والا سامورایی جان، من ویدیوی اول رو تماشا کردم با دقت، بنظر میاد که خیلی خوب محافظت میکنه از سرنشینا و همینطور ساختار محکم و قابل اطمینانی داره. در تصادف از روبرو ذره ای ستونها و درها از جاشون تکان نخوردن… امتیازات ایمنی اینروز ها خیلیش بسته به تکنولوژی های بسیار زیادیه که یه خودرو باید داشته باشه، مثلا نوعی از چراغ های جلوی ال ای دی یا لیزری رو اگه یه ماشینی نداشته باشه، بین نیم تا یک ستاره از ایمنیش کم میشه!! و یا دستیار های راننده، و سیستم های مولتی مدیا و ناوبری و …
منظورم اینه که لزوما این ۲ ستاره که گرفته، ناشی از نقص شدید خودرو نیست، برعکس بنظر میرسه با ماشین امنی مواجهیم!
زیزیگولو
۳ اسفند ۱۳۹۹خیلی عجیبه کمپانی نیسان جدیداً خیلی داره گاف میده!!!! از نیسان بعید بود
مرسدس فن
۳ اسفند ۱۳۹۹فقط متاسفم برای نیسان
Reza
۳ اسفند ۱۳۹۹داره به یه خودرو ساز دست دو تبدیل میشه، آشغال میخوای نیسان بخر فرق نمی کنه نیسان روگ باشه یا نیسان آبی.
shahryar
۳ اسفند ۱۳۹۹تو این کلیپ ماشین مثل اکثر ماشینا خوب ضربه رو دفع کرد /اتاق سالم موند!
مهزیار
۳ اسفند ۱۳۹۹آقا ما زحمت کشیدیم مقاله نوشتیم براتون این درسته منتشر نمیکنید.
طراحی اس کلاس رو میگم
آریا منش
۳ اسفند ۱۳۹۹نیسان از وقتی کارلوس گوسن رو گذاشت کنار به جهنم تبدیل شد ، آه گوسن یقتونو میگیره
Benz309 1974
۳ اسفند ۱۳۹۹نیسان تا ۲ یا ۳ سال دیگه باید همه این ضعف ایمنی ها رو درست کنه وگرنه از رقبا عقب میمونه.
?Ali Hossein?
۳ اسفند ۱۳۹۹فقط یه جمله:
نیسان بپا!