پس از بیش از دو دهه تولید بیوقفه و بدون تغییر، بخش مکزیک نیسان یکی از کهنترین خودروهای بازار و البته یکی از ناایمنترین سدان های کامپکت را به موزه خواهد سپرد.
این خودرو در سال ۱۹۸۴ به عنوان سنترای مکزیک معرفی شد اما نسخهی فروخته شده از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۶ نیرومندتر بود. نیسان مکزیک این خودرو را بدون هیچ تغییر چشمگیری برای ۲۴ سال ساخت و در طی این مدت ۱,۸۴۹,۲۸۹ دستگاه از این خودرو فروخته شده است.
Tsuru ری بج شدهی سنترا بود و مکزیک نیز در فروش موفقیتآمیز این خودرو در سرتاسر جهان سهیم بوده است. بیش از دو میلیون و چهارصد هزار دستگاه از این خودرو از سال ۱۹۸۴ در سرتاسر دنیا فروخته شدهاند. مدلهای مخصوص بازار مکزیک دارای گیربکس جدید رنو و سیستم الکترونیکی بهروز شده و چندین بهبود مخصوص بازار داخلی بودند. این خودرو همچنین رقیب دیگر مدلهای نیسان از جمله B14 سنترا بوده است.
Mayra Gonzalez رئیس نیسان مکزیک میگوید:
در صنعت خودروی مکزیک، Tsuru یکی از پرفروشترینها بوده است. اکثریت مکزیکیها خاطراتی با این خودرو داشتهاند. این سدان که طرفداران زیادی داشته از سال ۱۹۸۴ تابهحال کیفیت بالا، اعتماد و دوام زیادی را به خانوادههای مکزیکی ارزانی داشته است.
البته به یک نکته اشاره نشده و آن انتقادات گسترده به ایمنی ضعیف این خودرو بوده و اکثر مدلها بدون کیسه هوا فروخته شدهاند. در آوریل سال جاری ان کاپ لاتین گفت که Tsuru در تستهای تصادف هیچ ستارهای به دست نیاورده و در همین تستها بیشترین امتیاز مرگومیر را کسب کرده است.
بین سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲، ۲۰۱۱ تصادف رخ داده که این خودرو در آنها حضور داشته و منجر به مرگ ۴۱۰۲ نفر شده است.
با ادامهی فروش Tsuru در مکزیک، نیسان از نبود استاندارد تستهای تصادفات نهایت استفاده را کرده و خریداران را در معرض ریسک بالای مرگ و جراحت قرار داده است. شاید با استفاده از استانداردهای ایمنی ملل متحد نیسان کار درست را انجام دهد و از فروش مدلهای ناایمن و غیراستاندارد ممانعت کند.
یاشار
۹ آبان ۱۳۹۵کاش یه روزی کهن ترین خودرو های ایران هم همین بلا سرشون بیاد مثل نیسان وانت۴۶ ساله ،پراید،۴۰۵ … ماشالله انقدر زیادن که ادم میمونه کدومه بگه.اگه تولیدش هم کنار گذاشته بشه اینا دیگه چی بفروشن؟!!
فورد
۹ آبان ۱۳۹۵فکر کنم مسولای سایپا به مکزیک نرفته بودن اقای نویسنده از این مطالب نزن تو سایت حالا سایپا بفهمه بخواد تولید کنه چی
Nima
۹ آبان ۱۳۹۵7.500 دلار یعنى پراید خودمون.
فقط کیفیتش بیشتره(قیمتشم یکمى بیشتره)
زمان تولید هردو هم برابره
فقط پراید هنوز تولید میشه و این نمیشه
جالبیش اینه اینا هم دارن وانتش رو تولید میکنن!
فرشاد سجادیان
۹ آبان ۱۳۹۵به مراتب با ارزش تر از پرایده. سایپا همین نیسان تاریخ گذشته رو جایگزین پراید کنه، باید بابت این پیشرفت به خودش افتخار کنه!!! هر چند مطمئنم زمانیم که تولید پراید متوقف شه، یه گزینه بدتر با قیمت بالاتر رو جایگزین میکنن.
علیرضا.م
۹ آبان ۱۳۹۵دور موتور نداره . مثل بعضی از پژو 405 های 2000 داخل ایران .
ارش
۹ آبان ۱۳۹۵فقط ولوو بنز بی ام و ائودی و پورشه و آلفارومئو هستند که جوانمردانه ماشین تولید میکنند و سالها با یه ماشین بی کیفیت از کشورهای در حال توسعه سواستفاده نمیکنند.
Nima
۹ آبان ۱۳۹۵بنز رو من به شخصه خودم توى هند دیدم که تا ۳-۴ سال پیش بنز هاى دهه ۸۰ رو استفاده میکردن. دیدم که میگم.
پورشه و آلفا آیودى هم که تا حالا خط مونتاژ به کشورى نداده که بخواد ازش چیزى بزنه.
احسان(احسان سابق)
۹ آبان ۱۳۹۵پراید مکزیکیا
Sajjad Ahmadi
۹ آبان ۱۳۹۵پراید!!!!
احمد باقری
۱۰ آبان ۱۳۹۵این دیگه چی بود.