نسل دوم نیسان قشقایی از اواخر سال ۲۰۱۳ در بازار اروپا حضور دارد و همین امر نیسان را بر آن داشته تا نمونههای اولیهی قشقایی فیس لیفت شده تستهای جادهای خود را آغاز کنند. یکی از این پروتوتایپ ها در اسپانیا شکار دوربین عکاسان صنعتی شده و پوششهای روی آن بازنگریهای صورت گرفته در بخشهای جلویی و عقبی، آینههای جانبی و حتی طراحی رینگهای خودرو را نیز پنهان میکنند.
اگرچه که به علت وجود پوششها شناسایی جزئیات تغییرات صورت گرفته سخت است اما احتمالاً نیسان قشقایی فیس لیفت شده را با توجه به قشقایی پریمیوم کانسپت رونمایی شده در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ به بازار خواهد فرستاد. به عنوان نتیجه به نظر میرسد طراحی رینگهای قشقایی فیس لیفت مشابه نمونهی کانسپت باشد و موقعیت و شکل مه شکنها نیز به یادآورنده ی پریمیوم کانسپت هستند.
همانگونه که در تصاویر جاسوسی دیده میشود، راننده در خودرو تنها نیست و وسیلهی آزمایش شبیه به انسان ATD نیز در خودرو جای گرفته است. همچنین یک ATD دیگر نیز در بخش عقبی برای شبیهسازی وزن و ابعاد بدن انسان در کابین وجود دارد.
تصاویری از کابین خودرو وجود ندارند اما نیسان شاید از مواد بهتری نظیر چرم ناپا در قشقایی فیس لیفت استفاده کند. چرم ناپا در کانسپت یاد شده بکار رفته است. مدیر طراحی کانسپت نیسان سال پیش گفته بود که قشقایی پریمیوم کانسپت به گونهای طراحی شده که تولید آن امکانپذیر باشد. همانگونه که تصور میکنید این تجهیزات و ویژگیها احتمالاً در فول ترین خودرو بکار خواهند رفت.
اگرچه که نسخهی فیس لیفت قشقایی برای حضور در بازار اروپا آماده میشود اما تنها چند هفته از معرفی این خودرو در ایالاتمتحده و با نام “روگ اسپورت” می گذرد. این کراس اوور کامپکت در کانادا نیز معرفی شده اما از همان نام قشقایی استفاده میکند.
فقط انگلستان
۳ بهمن ۱۳۹۵مزیت های فرمان الکتریکی نسبت به فرمان هیدرولیکی
1 – کاهش زمان مونتاژ نسبت به هیدرولیک
2 – کاهش حجم و اندازه نسبت به هیدرولیک
3 – حذف تسمه ما بین پمپ هیدرولیک وموتور اتومبیل
4 – حذف جک هیدرولیک و روغن هیدرولیک
5 – وزن کمتر نسبت به فرمان هیدرولیک
6 – تغییرات کمتر در قسمت مکانیکی فرمان هنگام طراحی فرمان الکتریکی نسبت به هیدرولیک
7 – عدم کمک Assist فرمان در هنگام عدم ورود گشتاور در فرمان الکتریکی یعنی دیگر زمانی که انحرافی در فرمان داده بشه قسمت الکتریکی وارد عمل می شه
8 – فرمان الکتریکی به صورت Fail Safe هستش یعنی اگر قسمت الکتریکی به دلایلی از کار بیفته قسمت مکانیکی فرمان میتونه به کار ادامه بده
9 – مقدار انرژی مصرفی در فرمان الکتریکی حدود یک ششم انرژی مصرفی در فرمان هیدرولیکه مقدار 85% در انرژی مصرفی فرمان الکتریکی نسبت به هیدرولیک صرفه جویی میشه
10 – حذف شیرهای کنترل(valve) و لوله های رابط
11 – مستقل بودن از موتور خودرو
12 – حذف پمپ هیدرولیک (pump) وچرخ( pulley)
13 – افزایش عمر موثر نسبت به فرمان هیدرولیک
14 – قابلیت ایمنی بالا در شرایط بحرانی
15 – استفاده از یک نوع فرمان الکتریکی در چندین خودروی متفاوت یعنی یک نوع طراحی فرمان
Daniel
۳ بهمن ۱۳۹۵مفید بود. دمت گرم… .
فقط انگلستان
۳ بهمن ۱۳۹۵عزیزی.
Parker
۳ بهمن ۱۳۹۵.
باعث افتخار منه که اسم یکی از ایل های کشورم روی یکی از بهترین اتومبیل های دنیاست.
منتظر فیس لیفت این کراس اوور زیبا و دوست داشتنی هستم.
بنتلی (مکلارن)
۳ بهمن ۱۳۹۵آره مجید جان…منم باهات موافقم…چن وقت پیش هم برا تشکر یه تابلو فرش با عکس قشقایی برا نیسان بافتن…
Parker
۳ بهمن ۱۳۹۵آره
دم نیسان و مردا گرم که به فرهنگ ما علاقه نشون میدن.
بیژن
۴ بهمن ۱۳۹۵آره…ولی نمیدونم چرا پارس خودرو شاخشو از قشقایی بیرون کشید…؟! کراس اورهای خیلی خوبی بودن… ای کاش نسخه جدیدش برگرده به خطوط تولید.
البته نسخه قدیمیش هم توو اوج تحریمهای 93 بصورت محدود تولید میشدن.