نیسان به دنبال بازتعریف روش تعامل انسان با خودروها بوده و میخواهد خودروها سیگنالهای مغز انسان را بهطور مستقیم دریافت کنند.
این تکنولوژی جدید که مغز به خودرو یا B2V نامیده میشود باعث سریعترین شدن زمان واکنش رانندگان خواهد شد و همچنین خودروها را تطبیقپذیرتر خواهد کرد.
نیسان این تکنولوژی جدید و انحصاری را در رویداد الکترونیک مصرف کننده یا همان CES معرفی خواهد کرد. CES 2018 از هفتم ژانویه آغاز بکار میکند.
زمانی که اکثر مردم درباره رانندگی خودکار فکر میکنند، دید بسیار شخصی از آینده دارند، جایی که انسانها توسط ماشینها کنترل میشوند؛ اما تکنولوژی B2V دقیقاً عکس این موضوع عمل میکند به گونهای که سیگنالهای مغز انسان باعث میشود رانندگی جذابتر و لذتبخشتر باشد.
ما از طریق حملونقل هوشمند نیسان در حال هدایت مردم به دنیایی بهتر و از طریق خودکارسازی، الکتریکی سازی و ارتباط بیشتر هستیم.
این تکنولوژی جدید بر پایه پیشبینی و تشخیص ساخته شده است. این سیستم با دریافت نشانههایی که مغز انسان با آن حرکات را آغاز میکند پیشبینیهای خود را انجام میدهد. سیستم مورد بحث همچنین از نظر تشخیص میتواند ناراحتی راننده و تغییر استایل رانندگی را ارزیابی نماید.
بنا به گفته محقق ارشد نیسان در مرکز تحقیقات این کمپانی در ژاپن، تکنولوژی B2V میتواند از واقعیت افزوده برای تنظیم آنچه راننده میبیند استفاده کند و بدین ترتیب محیط آرامتری را خلق نماید.
کاربردهای احتمالی این تکنولوژی باورنکردنی هستند. این تحقیق یک پل ارتباطی برای نوآوریهای بیشتر نیسان در آینده خواهد بود.
رانندگان در خلال تستها وسیلهای را میپوشند که فعالیت امواج مغزی را اندازهگیری کرده و سپس توسط سیستمهای خودران تحلیل میشود. این سیستم میتواند ۲ تا ۵ دهم ثانیه زودتر از راننده عملکرد مربوطه همانند فرمان یا کاهش سرعت را به دست گیرد.
Raha
۱۷ دی ۱۳۹۶از رویای بچه گی های پدرمه …??
محمد حسین
۱۷ دی ۱۳۹۶خواهشنا سعی کنید فارسی رو درست بنویسید.
باور بفرمایید کار سختی نیست.
Raha
۱۷ دی ۱۳۹۶بچه گی؟؟؟😀😀😀
درست میگید ببخشید با چشم خواب آلود تایپ کردم البته بدبختانه به تایپ فینگلیش هم عادت دارم که خوب نیست!!
ممنون بابت تذکر
Saeed Boroomand
۱۷ دی ۱۳۹۶چند تا مشکل هست، زیر اون الکترودها ژل تزریق میکنن که کانتکت مستقیم با پوست سر ایجاد شه ، و فعلا جایگزین بیسیم یا راحت تری واسش پیدا نشده .
مشکل دوم دشواری تفسیر پترن های خروجی مغزه، این سیگنال ها واسه افراد مختلف متفاوت هستن و صعیفن و تا الان هم کاربردش به کارهای ساده ای مثل حرکت یه نشان گر با چشم محدود بوده.
اینتل حدود یک دهه و بیشتره که روش کار میکنه و خیلی تیک های دیگه هم همینطور توی دانشگاه ها اما خروجی قابل تکیه و تحاری سازی اش سخته.
بعدشم به درد کنترل ماشین و ترمز گیری سریع تر و ری اکشن بهتر نمیخوره چون خود سنسور ها و اکچویتر تا میتونن سریع تر عمل کنن اما خیلی مفیده واسه تماس واسه کنترل دکمه های ماشین و چت کردن و غیره.
ایده آل ترین حالتس واسه من قدیما این بود که این تکنیک مکمل جوی استیک شه واسه گیمر ها … :)
امیر.عارف
۱۷ دی ۱۳۹۶زنده باد فکر برتر. البته بنظر من کار بزرگتر را کسانی که بر روی این ایده ها سرمایه گذاری برای به ثمر نشستن میکنند را انجام میدهند. ولی با تاسف باید بگم که تو کشور ما این اهمیت به فکر و ایده داده نمیشه. و میشه فرار انسانهای اندیشمند از کشور