انتظار میرود نیسان تا چند روز دیگر برنامه کاهش هزینههای ۲.۸ میلیارد دلاری خود را اعلام کند.
اگرچه خبرهای پیشین نشان میدادند این برنامهها شامل حذف برند داتسون و تأکید بیشتر روی برند لوکس اینفینیتی است اما به نظر میرسد در اروپا برخی محصولات حذف خواهند شد.
چندین منبع ناشناس در گفتوگو با رویترز اعلام کردهاند نیسان اقدام به بازنگری سبد محصولات خود در اروپا کرده و روی کراس اوورها و خودروهای تجاری تمرکز خواهد کرد. این خودروساز ژاپنی همچنین روی رنو حساب ویژهای باز کرده و ظاهراً محصولاتی مشترک با این خودروساز فرانسوی را تولید خواهد نمود.
متأسفانه احتمال تعدیل چند هزار نیروی کاری نیز وجود دارد. هنوز چیزی بهصورت رسمی اعلام نشده اما به نظر میرسد کارخانه نیسان در بارسلونای اسپانیا تعطیل خواهد شد.
این کارخانه هماکنون به تولید ناوارا و رنو آلاسکان مشغول است و به زودی نیز تولید مرسدس X کلاس را متوقف خواهد کرد. اگر این کارخانه تعطیل شود حدود ۳ هزار نفر از کار اخراج خواهند شد.
کارخانه ساندرلند نیسان در بریتانیا نیز طبق انتظارات از این تغییرات در امان نخواهد بود اما ظاهراً تعطیل نخواهد شد. این کارخانه شیفتهای کمتری خواهد داشت و به سایت ویژهای برای تولید شاسی بلندها تبدیل خواهد شد.
به عنوان بخشی از برنامههای کاهش هزینه، نیسان و رنو ظاهراً شبکه ارتباطی جدیدی در اروپا خواهند داشت. منابع موثق گفتهاند نیسان طبق انتظارات تولید کراس اوورهای هیبریدی، بنزینی و الکتریکی را در دستور کار قرار خواهد داد و شاید رنو نیز این محصولات را به فروش برساند.
رنو کجار و کپچر میتوانند رابطه نزدیکتری با نیسان قشقایی و جوک پیدا بکنند. در بخش خودروهای تجاری هم رنو جلوتر حرکت کرده و نیسان محصولات این برند با نشان خود را خواهد فروخت.
هدف این برنامه کاهش هزینهها بوده و هر دو شرکت میتوانند ظرفیت تولید خود را به اشتراک بگذارند. البته محصولات مشترک همچنان طراحی منحصربهفرد خود را حفظ خواهند کرد.
متأسفانه برنامه نیسان به معنی کوچکتر شدن سبد محصولات این برند در اروپا خواهد بود. انتظار میرود ناوارا غزل خداحافظی را خوانده و همین سرنوشت در انتظار 370Z و GT-R نیز باشد. علیرغم حذف احتمالی این خودروها، قشقایی، جوک و ایکس تریل همچنان تولید خواهند شد. همچنین یک کراس اوور الکتریکی که با کانسپت آرییا پیشنمایش شده میتواند به این خودروها ملحق شود. نیسان همچنین از ونهای تجاری و خودروهای شهری تولید شده توسط رنو استفاده خواهد کرد.
برنامههای کاهش هزینه نیسان در اروپا مفصل به نظر میرسد اما این برند تصمیم گرفته خیلی به جنبههای رشد و سوددهی در اروپا فکر نکرده و بجای آن روی بازارهای بزرگتر و سودده تر همچون چین و آمریکا تمرکز کند.
جواد خطر
۱ خرداد ۱۳۹۹پلتفرم نیسان GTR دیگه خیلی قدیمیو تکراری شده و باید یه تغیر اساسی کنه
ارشیاsvj
۱ خرداد ۱۳۹۹???نمیخوام
mercedes benz
۱ خرداد ۱۳۹۹سلام عرض ادب
شاید از عمر این ماشین زیاد گذشته باشه ولی این ماشین هیچوقت قدیمی نمیشه این ماشین یه اسطورست
ینی سلطانه به مولا
هیچ ماشینی به اندازه ی GTR اشک سوپر اسپرتارو در نیاورده
ینی وقتی اومد قشنگ یه لرزه به تن برند های مدعی انداخت
نیسان GTR ینی سلطانهههههه به مولا
نیسان 350Z , 370Z هم که دیگه سلطان دریفت جهانه کلا ژاپنی ها عشق دریفتن
یا علی مدد
Hadi
۱ خرداد ۱۳۹۹هی…
خداحافظ گودزیلا ?…
سینا BMW
۱ خرداد ۱۳۹۹نیسان با این کارا داره نابود میشه،
آینده ی خوبی نداره