نیسان تصمیم گرفته خودروی پولسار را از بازارهای اروپایی خارج کند. تولید این هاچبک ۵ درب در اروپا بی سر و صدا پایان یافته و دلیل آن نیز رشد روزافزون تقاضا برای خودروهای کراس اوور و عدم اقبال به محصولات مرسوم اعلام شده است. پولسار برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ وارد بازارهای اروپایی شد اما از نظر فروش هرگز نتوانست انتظارات نیسان را برآورده سازد.
برنامهی اصلی نیسان رسیدن به هدف فروش ۶۴ هزار دستگاه در سال بود اما ژاپنیها در سال پیش تنها ۲۵۲۲۱ دستگاه از پولسار را به فروش رسانند. پولسار که در بارسلونای اسپانیا ساخته میشود نتوانست با نامهای بزرگ این کلاس همچون فولکسواگن گلف، فورد فوکوس، رنو مگان، هوندا سیویک و اشکودا اوکتاویا رقابت کند. این خودرو در چین نیز حاضر بوده اما در آن بازار با نام تیدا فروخته میشود.
اما خبرهای بد بیشتری هم منتشر شدهاند زیرا نیسان به زودی تولید دیگر محصول جمعوجور خود یعنی سدان آلمرا را قطع خواهد کرد. این خودرو که در روسیه عرضه میشود پرفروشترین خودروی نیسان در سال ۲۰۱۴ با فروش ۴۶۲۲۵ دستگاهی بوده اما محبوبیت آن در سالهای پیشین افت قابلتوجهی داشته و همین امر نیسان را به فکر بازنشسته کردن آن انداخته است. این خودرو در حال حاضر در تأسیسات آوتوواز متعلق به رنو ساخته میشود اما اواخر امسال خط تولید را برای همیشه ترک خواهد کرد.
با خاتمهی عرضهی هاچبک پولسار و سدان آلمرا و همچنین حساب نکردن لیف تمام الکتریکی، نیسان در حال خروج از کلاس بسیار رقابتی خودروهای جمعوجور اروپا میباشد.
مزدا
۲۲ شهریور ۱۳۹۷بیاره ایران همشو تو یک دقیقه پیش فروش بکنه ?? دهن خودروسازهای داحلی رو هم سرویس کنه
omid622
۲۲ شهریور ۱۳۹۷با قیمت منصفانه بیاد ایران و و اینجا مونتاژ شه با کمال میل ازشون استقبال میکنیم
کیفیت داشته باشه بهتر از جک و جونور چینیه
pedali
۲۲ شهریور ۱۳۹۷فروش پولسار تو ترکیه دویست میلیون تومن با نرخ امروز
ده درصد عوارض گمرکی و ۲۰ درصد مالیات فروش حساب شده