دوجشورلت

دوئل شورلت کامارو و دوج چلنجر

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، گروه نهم، کوپه‌های اسپرت، دوئل آخر

دوئل‌های این گروه در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین فورد موستانگ و نیسان GT-R

مجموع آراء: ۱۳۸۹

آراء فورد: ۸۵۵

آراء نیسان: ۵۳۴

پیروز دوئل: فورد موستانگ با کسب ۶۱ درصد از کل آراء

شورلت کامارو ZL1

تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۶

پلت‌فرم: آلفا جنرال موتورز

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰ (امتیاز ۹.۵ از ۱۰ برای نسخهٔ ZL1)

امتیاز از موتورترند: ۸.۴ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۱,۸۹۳ دستگاه

فروش ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱۱,۲۵۵ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: چهار ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

واژگونی: پنج ستاره

خطر واژگونی: ۸.۳ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

تایم در پیست لاگونا سکا: ۱:۳۴.۳۰

تایم در پیست ولیو اسپرینگ: ۱:۲۷.۲۰

نقاط مثبت: لیست متنوع پیشرانه‌ها با نمونه‌های V6 و V8 خوش‌صدا، پرفورمنس عالی نسبت به قیمت، هندلینگ عالی، ارزش بی‌نظیر در برابر قیمت، کیفیت سواری بسیار خوب در نسخه‌های غیر 1LE، موتور سوپرشارژ آتشین در نسخهٔ ZL1، توانایی‌های فوق‌العادهٔ پیست در نسخهٔ ZL1

نقاط منفی: دید بیرونی ضعیف، کابین نه‌چندان جذاب و چشمگیر با متریال پایین‌تر از حد متوسط، صندلی‌های عقب کوچک، پکیج 1LE سواری را بیش‌ازحد سفت و خشک می‌کند، صندوق بار کوچک و غیرکاربردی، ورود و خروج دشوار

چکیده: هرچند کامارو قابلیت‌های استفادهٔ روزمره را قربانی کرده اما شخصیت رانندگی آن قابل‌ستایش است. نسخهٔ ZL1 نیز نه‌تنها بهترین کاماروی تاریخ محسوب می‌شود بلکه پادشاه ماسل کارهای مخصوص پیست هم به‌حساب می‌آید. این نسخهٔ ۶۵۰ اسب بخاری برای کسانی ساخته شده که قلبشان برای پیست و مسابقه می‌تپد

دوج چلنجر

تاریخ معرفی: نمایشگاه شیکاگو ۲۰۰۸

پلت‌فرم: LA کرایسلر

امتیاز از کارانددرایور: ۶.۵ از ۱۰ (امتیاز ۷.۵ از ۱۰ برای نسخهٔ هلکت)

امتیاز از موتور ترند: ۸.۳ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۵۴,۳۱۴ دستگاه

فروش شش ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۲۵,۸۶۸ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: چهار ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

واژگونی: چهار ستاره

خطر واژگونی: ۱۱.۱ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

تایم در پیست لاگونا سکا: ۱:۴۲.۷۰

تایم در پیست ولیو اسپرینگ: ۱:۳۲.۵۹

نقاط مثبت: پیشرانه‌های V8 همی خوش‌صدا با قدرت رشک‌برانگیز در نسخهٔ هلکت، کابین بزرگ و راحت با صندلی‌های عقب جادارتر از کامارو و موستانگ، سواری راحت و آرام، ارائهٔ نسخهٔ چهارچرخ محرک، ظاهری که اصالت از آن تراوش می‌کند

نقاط منفی: هندلینگی بسیار ضعیف‌تر از موستانگ و کامارو، سن بالای خود را نشان می‌دهد، متریال سطح پایین داخلی با کیفیت ضعیف، فقدان ترمز اضطراری خودکار، فرمان بی‌احساس، قدرتی بسیار بیشتر از کشش چرخ‌ها

چکیده: چلنجر هنوز هم خودرویی جذاب و مناسب برای استفاده‌های روزمره است اما رانندگی آن نسبت به رقبای چابک‌تر بسیار متفاوت است. نسخهٔ هلکت نیز زیر کاپوت خود یک راکتور هسته‌ای ۸۰۰ اسب بخاری دارد که دورهای سریع در پیست را با قهرمانی در مسیر ۴۰۰ متر مبادله کرده است

مقایسهٔ مشخصات فنی

کامارو ZL1 1LE

هلکت ردآی وایدبادی

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 ۶.۲ لیتری V8
تنفس سوپرشارژ سوپرشارژ
ردلاین ۶,۵۰۰ rpm ۵,۸۰۰ rpm
قدرت ۶۵۰ اسب بخار ۷۹۷ اسب بخار
گشتاور ۸۸۰ نیوتن متر ۹۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۴ ثانیه ۳.۷ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۵ ثانیه ۱۱.۸ ثانیه
پیست Figure-8 ۲۳.۰ ثانیه ۲۴.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر/ساعت ۳۲۵ کیلومتر/ساعت
توقف از ۱۱۰ ۴۱.۷ متر ۴۶.۳ متر
شتاب جانبی ۱.۱۷ جی ۰.۹۵ جی
دایرهٔ چرخش ۱۱.۷ متر ۱۱.۸ متر
مصرف سوخت ۱۴.۷ لیتر ترکیبی ۱۴.۷ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۷۲ لیتر ۷۰ لیتر
تولید آلایندگی ۳۴۰ گرم/کیلومتر ۳۴۵ گرم/کیلومتر
وزن ۱۷۶۲ کیلوگرم ۲۰۴۷ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۵ به ۴۵ جلو/عقب ۵۷ به ۴۳ جلو/عقب
طول ۴,۷۸۳ میلی‌متر ۵,۰۱۶ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۸۱۱ میلی‌متر ۲,۹۵۱ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۲۵۵ لیتر ۴۵۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۴ نفر ۴ نفر
قیمت ۷۲,۱۹۵ دلار ۸۴,۰۲۵ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۶ دیدگاه‌ها

  1. ....

    ۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    قطعاً کامارو
    رخ لاتی،گودرت بی نهایت،عضله آمریکایی،و دیگر هیچ….!
    عزت و جلال خالص
    (حیف که رو به انقراضه😭😭😭)

    موافقم 37
    مخالفم 23
    1. مصطفی

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      کامارو 🫡

  2. پدرام

    ۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (788 ديدگاه)

    یه سیستم چهارچ محرک رو چلنجر بذارن ضعف هندلینگش رو هم کم می کنه

    موافقم 20
    مخالفم 2
    1. متین

      ۶ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      داش چلنجر چهر دیمون چهار چرخ متحرکه🙄 کلا ماشینای ماسل کار هندلینگ ضعیفی دارن

      موافقم 2
      مخالفم 5
    2. Milad

      ۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      به نظرت اونو بندازن رو کامارو چی میشه

    3. میلاد هوشمند

      ۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      اولا محرک عقبه دوما اونی ماشینی که ۴ چرخ محرک باشه هندلبنگش صدرصد خوبه نه بد کلا هیچی نمیدونی، ولی شورلت فرق داشت هندلینگش نسبت به ماسل کار ها خیلی عالیه

  3. یحیا

    ۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    واقعا باید کدومو انتخاب کرد…؟

    موافقم 15
    مخالفم 1
  4. Mehdi

    ۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    سلیقه است و برای یه فن امریکایی واقعا سخته
    من جفتش دوست دارم ولی به دوج رای میدم اونم فقط صرفا به خاطره اینکه خیلی مردانه است و اتو کشیده و عضلانی ومن عاشق ماشینای اتو کشیده و مردانه و عضلانی ام عاشق این مدل خودروهام

    موافقم 18
    مخالفم 3
  5. Reza

    ۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (111 ديدگاه)

    کامارو 👍👌

    موافقم 11
    مخالفم 4
  6. MC20

    ۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2346 ديدگاه)

    داج فقط ماشین نیست … یه دنیاست … از اون ماشین هاست که اگه درگیر عشقش بشی ، تا آخر عمر ، هر روز ، با عشق و هیجان ، به پاش پیر میشی …

    موافقم 11
    مخالفم 5
  7. متین

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    درسته که از خیلی لحاظا مثل هندلینگ کامارو سر تره اما واقعیت امر اینه که به نظرم چلنجر اصالت خودشو بیشتر حفظ کرده و کامارو هرچی جلو تر میره نسبت به اجداد اولیه خودش خیلی دور تر میشه و ظاهرش به نظر من دیگه اون ابهتی که باید و نداره و من اینجا بخاطر تعصبم به چلنجر رای میدم
    اما اگر پای فورد موستانگ GTوسط بود قطعا موستانگ انتخابم بود

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. میلاد هوشمند

      ۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      کامارو ابهت و ظاهر خوبی نداره؟
      من یه کیت بدنه ی کامارو رو به صد تا دوج نمیدم، تو قیافه رو نگاه کن و ابهت رو ببین

  8. PURIYA

    ۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (569 ديدگاه)

    رخ کامارو حرف نداره ولی لامصب کابینش خیلی بد ساخته من یه روزایی خیلی طرفدارش بودم ولی کابینش تو ذوقم زد نمیدونم چی بگم والا!

    1. میلاد هوشمند

      ۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      کابینش مگه چشه، من توی بازی ها روندمش و کابینش خیلی هم خوبه و حرف نداره

  9. میلاد هوشمند

    ۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    همه دوج رو انتخاب میکنن الان طرفدار های دوج مثل سوپرا فنا شدن بچه
    من نمیدونم چجوری به کامارو میگن رخ و ظاهر نداره یه نگاه به جلوش بندازین واقعا زیباترین ماسل کار تاریخ نیست یه نگاه به چراغاش بندازین خشن نیست؟
    اینم در نظر داشته باشین که دوج کیت بدنه و باله نداره و بخاطر همین سریع تره ولی بازم تو شتاب میخوره فقط سرعت داره ولی اگه کامارو کیت بدنه و باله نداشت با همین قدرت دوج رو به زمین میکوبید اونم با اختلاف
    نتیجه میگیرم که مهندسی شورلت حرف نداره و از قدیم بهترین بوده مخصوصا نسخه های شول که خدا بودن و در سال ۱۹۷۰ شورلت شول ss 454 بیشترین طرفدار رو داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا