مرحلهٔ نهایی، گروه سیوششم، پیکاپهای متوسط
جیامسی کانیون
تاریخ معرفی: ژانویهٔ ۲۰۱۴
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: GMT 31XX جنرال موتورز
امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۴۵,۱۰۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۶۸,۳۳۴ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: چهار ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: سه ستاره
امتیاز کلی: چهار ستاره
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: احساس پیکاپی بزرگ در پکیجی کوچک، مصرف سوخت مناسب، پیشرانهٔ V6 سریع، کنترل راحت
نقاط منفی: زیر پاییهای نامناسب روی رکاب، سیستمهای کمکرانندهٔ محدود، قیمت گران در مدلهای لوکس
نیسان فرونتیر
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۴
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: F-Alpha نیسان
امتیاز از کارانددرایور: ۲.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۷۴,۳۶۰ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۷۹,۶۴۶ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: سه ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: سه ستاره
امتیاز کلی: چهار ستاره
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: عملکرد و رفتار جادهای خوب، دینامیک رانندگی مناسب، قیمت مناسب
نقاط منفی: کابین قدیمی، صندلیهای عقب تنگ، مصرف سوخت بالا، سن زیاد
* نکته
نیسان ناوارا در ایالاتمتحده با نام فرونتیر عرضه میشود. نیسان در این کشور همچنان نسل قبلی ناوارا را عرضه میکند و در این دوئل هم همان مدلی که هماکنون در ایالاتمتحده حضور دارد شرکت داده شده است.
مقایسهٔ مشخصات فنی
جیامسی کانیون | نیسان فرونتیر | |
پیشرانه | ۳.۶ لیتری V6 | ۴ لیتری V6 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۳۱۰ اسب بخار | ۲۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۷۳ نیوتن متر | ۳۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۵ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۳ ثانیه | ۷.۳ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۹ ثانیه | ۱۵.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۶۰ کیلومتر/ساعت | ۱۸۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۲.۴ لیتر ترکیبی | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۸۰ لیتر | ۸۰ لیتر |
وزن | ۲۰۹۳ کیلوگرم | ۲۰۹۳ کیلوگرم |
طول | ۵.۳۹ متر | ۵.۲۲ متر |
فاصلهٔ محوری | ۳.۲۶ متر | ۳.۲۰ متر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
ظرفیت بار | ۷۷۰ کیلوگرم | ۶۶۰ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۳۱۷۵ کیلوگرم | ۳۰۵۰ کیلوگرم |
قیمت پایه آمریکا | ۲۲,۰۹۵ دلار | ۲۰,۱۳۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۲۸,۶۹۵ دلار | ۲۷,۱۴۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10327740]
(ali (chevy nova
۴ خرداد ۱۳۹۸جی ام سی
مزدا
۴ خرداد ۱۳۹۸کانیون از هر لحاظی برتری داره.
ناورا یه فیس لیفت اساسی میخواد از جمله کابینش
تیاگو
۴ خرداد ۱۳۹۸ولی فک کنم سرویس ها و قطعات نیسان در صورت خرابی هزینه اش از GMC کمتر بشه.
hossin
۴ خرداد ۱۳۹۸کانیون وانت عالی هستش و امار فروشش این رو ثابت میکنه
انتخابم کانیون
البته نیسان ناوارا هم وانت خوبیه و همین خوب بودنش دلیل اونکه بنز بیاد و پلتفرمش رو برای ساختx کلاس از نیسان درخواست کنه
hossin
۴ خرداد ۱۳۹۸برخلاف نظر بعضی المانی بازها که میگفتن ساخت وانت دست گرمی هستش فقط یه محصول مثل کانیون در کلاس وانتهای سایز متوسط سالی 168/000 دستگاه فروش داره و از سال 2017 تا 2018 افزایش فروش 23000 دستگاهی داشته
این صنعت اونقدر پرسوده که بنز با کمک نیسان مدلx کلاسش رو ساخت تا وارد این عرصه بشه
فولکس هم بعد 2 سال گفتگو با فورد خواستار اون شد که پلتفرم مدل رنجر رو بگیره تا نسل تازه اماروک رو تولید کنه
البته هر شرکتی تو این کلاس موفق نمیشه بطور کامل
نمونش بنز x کلاس که گفتن از همون روز اول قصد فروشش رو در امریکا ندارن چون میدونستن با وجود کنیون و کلرادو هیچ شانسی نداره تا بفروشه برا همین گفتن تو استرالیا عرضش میکنن
hossin
۴ خرداد ۱۳۹۸دوستان یه کامنت عین همین کامنت بالایی من نوشتم ولی بجای اسمم که اینگلیسی نوشتم hossin به فارسی نوشتم حسین و برای همین رفت توی تایید
خواستم بگم که بدونید اون حسین منم
محمد
۴ خرداد ۱۳۹۸دوئلی کاملا یکطرفه به سمت جی ام سی
hossin
۴ خرداد ۱۳۹۸پدال جان
بی زحمت مسابقه جدید موتور ترند که بین تسلا مدل3 و بی ام و سری 3 و جنسیس جی 70 برگذار شده رو بذار
برنده هم تسلا شد بصورت مقتدرانه
مهدی
۴ خرداد ۱۳۹۸بهترنیست پدال رقابت مجله auto car روبزاره که درش تسلا شکست خورده. ویا دها رقابت دیگه
مهدی
۴ خرداد ۱۳۹۸درضمن پدال معمولا رقابت های مجله اتواکسپرس رو میذاره.اگه قرار بود ازمجلات دیگه رقابت بزاره من دها بار از پدال درخواست کردم اما نذاشتن.چون معیار بررسی ها مجله اتواکسپرس هستش ومعیار دوئل ها مجله کارانددرایو
hossin
۴ خرداد ۱۳۹۸شما خودت عادتت هست هر زمان المانیها برنده میشن تو 10 تا پست تکرارش میکنی حالا این سری منم عین شما پیروزی تسلا رو گفتم
تازه اعتبار مجله ای مثل موتور ترند کجا و auto car کجا؟
تازه پدال از همه جا مطلب میذاره
hossin
۴ خرداد ۱۳۹۸تازه از درگ carwow هم 2 ماه گذشته که تسلا 3 سدان پرفورمنس المانی رو شکست داد و نفر اول اون میدون شد , \nhg hc h,k lkfu il ofv ‘bhaj
hossin
۴ خرداد ۱۳۹۸منظور از این قسمتی که گذاشتم
((\nhg hc h,k lkfu il ofv ‘bhaj)) اونکه پدال از carwow هم خبر گذاشته چند بار
اشتباهی این نیم خط رو تایپ کردم که الان اصلاحش کردم
مهدی
۴ خرداد ۱۳۹۸مطعن باش اگه پدال رقابت موتور ترند روبزاره من ازش ناراحت میشم. نه بخاطر اینکه تسلا3 درش اول شده.اینجا خودم هم میگم.
دلیل اصلیش اینه که اول چون پدال رقابت های اتواکسپرس رو میذاره نه رقابت های مجلات دیگه رو.دوم اینکه من بارها ازپدال درخواست کردم رقابت های مجلات دیگه رو بزارن اما نذاشتن.چون متوجه شدم پدال معیار بررسی هاشو از اتواکسپرس و کارانددرایو میگیره.پس عادلانه اینه که برای تمام خودروسازان ازاین مجلات رقابت بزاره.
بعدشم ازکی تاحالا اتوکار معتبر نیست!!!
موتور ترند در رقابتی که بین مرسدسE63S وکادیلک CTS V گذاشت در پیست CTS V سریع تر بود!!!
اما جالب اینجاست در دهها پیست ومجلات دیگه CTS V حتی زمانش نزدیک بنز E63S نیست زمانش.خوب نتیجه یک مجله معتبر تره یا نتیجه بیش از دهها مجلات دیگه!!!!!
hossin
۴ خرداد ۱۳۹۸موتور ترند با بیش از 60 سال سابقه هیچ زمان برای تایم 2 تا ماشین اعتبارش رو از بین نمیبره
این حرفت شده مثل قضیه پورشهgt2 که از تسلا مدلs شکست خورد
تو اون درگ هم نیکو روزبرگ که پشت فرمون پورشه بود از تسلا باخت و خوده شما اومدی گفتی این رقابت معتبر نیستش و منم همونجا گفتم نیکو روزبرگ برای یه درگ هیچ زمان ابروی خودش رو نمیبره
اینجا هم همینه موتور ترند مجله ای هستش که بیش از 6 دهه اعتبار جمع کرده و یه شب نمیاد از بین ببرش
امیر
۴ خرداد ۱۳۹۸هیچ تردیدی برای انتخاب کانیون نیس
از هر نظری برتری چشمگیری داره نسبت به فرونتیر
MOHAMMAD.DEMON
۴ خرداد ۱۳۹۸جی ام سی
قیمت برابر با نیسان داره
از لحاظ فنی بهتره
مصرف سوخت پایین تری داره
ظرفیت بار و بکسل بیشتری داره
کابین به روز تری داره
همه اینا باعث شده فروشش در بازار امریکا 2 برابر نیسان باشه
(ali (chevy nova
۴ خرداد ۱۳۹۸مثل سنوات گذشته مشخصات موتور 283 شوی رو میذارم که بیش از 62 سال پیش قدرت موتور عالی و گشتاور بالاش رو به نمایش میذاره
این موتور در قوی ترین مدل 315 اسب قدرت خالص داشته
The 265 cu in (4.3 L) V8 engine was bored out to 3 7⁄8 in (98.4 mm) in 1957, giving it a 283 cu in (4.6 L) displacement. The first 283 motors used the stock 265 blocks. However, the overbore to these blocks resulted in thin cylinder walls. Future 283 blocks were recast to accept the 3.875 bore. Five different versions between 185 hp (138 kW) and 283 hp (211 kW) were available, depending on whether a single carb, twin carbs, or fuel injection was used. Fuel injection yielded the most power topping out at 315 hp (235 kW) in 1961.[citation needed] Horsepower was up a bit each year for 1958, 1959, and 1960. The 1957 Rochester Ramjet mechanical fuel injection version produced an even one hp per one cu in (61 hp (45 kW)/1 L (61 cu in)), an impressive feat at the time. This was the third U.S.-built production V8 to produce one horsepower per cubic inch
ایمان
۴ خرداد ۱۳۹۸نیسان فرونتیر یک ماشین سالخورده محسوب میشه ولی نسخه Pro-۴x فرونتیر در آفرود عملکرد بسیار خوبی داره و بهتر از GMC کار میکنه
در مجموع رای من در این دوئل GMC هست
تویوتا موتورز
۴ خرداد ۱۳۹۸نیسان یه رقیب سالمنده که سال 2004 معرفی کرده این محصولش رو و یه نوسازی اساسی لازم داره
در این دوئل کانیون همه جوره بهتره
حمیدرضا
۴ خرداد ۱۳۹۸فرونتیر یکی از خودروهایی هست که به شخصه خیلی دوستش دارم خصوصا به خاطر مدل لانگ بد یا همون فاصله محوری بیشتر که فضای بار حدودا یک تنی رو در اختیار این ماشین کوچیک میزاره موتور بسیار قدرتمندش هم دلیل دیگش هست ولی در مقام مقایسه نتونستم به جیمس رای ندم چون ماشین بهتری هست
یه سوال چرا نه فورد رنجر نه شورلت کلرادو به فینال نرسیدن از اون جالب تر نبودن پرفروش ترین ماشین این کلاس در امریکا یعنی تویوتا تاکوماست
F22RAPTOR
۴ خرداد ۱۳۹۸کلورادو و رنجر مقابل کنیون حذف شدن
توکاما هم مقابل ناوارا حذف شد ،و بخاطر اینکه رقیب ناوارا آمریکایی هست و ناوارا تو امریکا نیست فرونتیر رو جایگزین کردند
رنو 5 زرد قناری
۴ خرداد ۱۳۹۸جی ام سی کانیون ظاهر قشنگتر و با ابهتی داره طراحی داخلش هم زیباتره مشخصات فنیش هم بهتره قیمت هم که زیاد تفاوتی نداره پس جی ام سی انتخاب معقولانهتریه
Tommy
۴ خرداد ۱۳۹۸من به نیسان در آفرود کاملا ایمان دارم
ابوالفضل
۴ خرداد ۱۳۹۸تو این مقایسه 100 درصد جب ام سی سرتره اگه ناوارا نسل جدید رو باهاش مقایسه میکردن خیلی بهتر بودش چون پیشرفته تر ظاهر زیباتر قدرتمند تر هستش
مهدی
۴ خرداد ۱۳۹۸دوستان این نیسان ناوارا 2004 ئه و تا الان فیس لیفت شده مخصوصا کابین. می تونید یه سرچ کنید
datsun
۴ خرداد ۱۳۹۸تو آمریکا هنوز همون نسل قبل تولید میشه
datsun
۴ خرداد ۱۳۹۸کابین فرونتیر تغییراتی تو مدل ۲۰۱۹ داشته مثل غربیلک فرمان و اصلاح کابین که تصاویر دوئل مدلهای قبل ۲۰۱۸ هستن و عکسها به روز نیست
شهرام ویسی ملکشاهی
۵ خرداد ۱۳۹۸کاش به جای وانت نیسان ناوارا فرونتیر ، وانت تویوتا لند کروزر دو کابین سری J79 میگزاشتند تا ببینید کدامشان کم میاورد !
Farzad
۲۴ آذر ۱۳۹۸چشم بسته جی ام سی .