نیسان

رندری از نسل جدید نیسان رونیز

برای مدت‌زمان زیادی شایعات فراوانی مبنی بر ساخت یک اس‌یووی بر اساس شاسی پیکاپ ناوارا در وب‌سایت‌های جهانی منتشر می‌شد تا اینکه اخیراً نیسان خود رسماً اعلام کرد که ساخت چنین خودرویی را برای سال آینده برنامه‌ریزی کرده است؛ اما غیرازاین حتی چندی پیش تصاویر جاسوسی بدون پوششی از اس‌یووی جدید نیسان نیز منتشر شد که طراحی آن‌را به‌طور کامل افشا کرد. این امر موجب شده تا افرادی با مهارت‌های فتوشاپی اقدام به طراحی رندر‌هایی از این خودرو کنند که تا ۹۹ درصد به واقعیت نزدیک است.

بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۵ نیسان یک اس‌یووی با ساختار بدنه روی شاسی بنام اکسترا در سبد محصولات خود داشت که در دو نسل تولید شد. همچنین نسخه‌ای از این خودرو با نام پالادین در چین به تولید می‌رسید که همان مدل چند سالی توسط پارس‌خودرو در کشورمان هم با نام رونیز تولید شد. حال اعتقاد بر این است که این اس‌یووی جدید نیسان در اصل نسل جدید اکسترا یا همان رونیز خواهد بود. انتظار می‌رود این نسل نیز در چین توسط جوینت ونچر نیسان-ژنگژو با نام پالادین تولید گردد.

اما علاوه بر اینکه از ویژگی‌های ظاهری این اس‌یووی ژاپنی مطلع شده‌ایم، از جزئیات فنی آن‌هم اطلاعات کاملی در اختیار داریم. گفته شده نسل جدید اکسترا یا پالادین یا رونیز، ۴.۸۸ متر طول، ۱.۸۶ متر عرض و ۱.۸۳ متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن‌هم برابر با ۲.۸۵ متر است درحالی‌که در دو نسخهٔ پنج‌نفره و هفت‌نفره با دو یا سه ردیف صندلی عرضه می‌شود. پیشرانه‌ها اما تا حد زیادی به بازارها بستگی دارد ولی به‌احتمال‌زیاد موتورهای اکسترا از پیکاپ ناوارا قرض گرفته شده و با ترکیب دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل و با گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ اتوماتیک عرضه خواهد شد.

انتظار می‌رود اکسترا با یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی و یک واحد ۲.۳ لیتری چهار سیلندر دیزلی عرضه گردد. پیشرانهٔ دیزلی خود در دو نسخهٔ تک توربو با ۱۶۰ اسب بخار قدرت و بای‌توربو با ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور ارائه خواهد شد. به‌احتمال‌زیاد این اس‌یووی در ابتدا با نام پالادین رسماً در نمایشگاه پکن ۲۰۱۸ رونمایی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI . VENOM-DEMON-ROADSTER

    ۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    اخه چنین هیکلی ۴ سیلندر؟ حداقل تو مدل های سفارشی ۶ سیلندرشو بزارن

  2. سامان اذری

    ۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    رونیز الانشم خیلی جون سخت و افرودشم به یکم رسیدگی عالیه

    1. datsun

      ۳ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (3943 ديدگاه)

      اکسترا نسل دو تو آفرود یکی از بهترین ها بود اینم بر پایه ناواراست آفرودش عالیه

  3. آرش آمریکایی

    ۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (639 ديدگاه)

    همیشه از نیسان رونیز خودم میومد خیلی شاسی بلند کاریزماتیکیه
    اگه یه نسخه قوی تر با موتور 3.6 V6 هم ازش بسازن باحالن رم میشه

  4. F35RAPTOR

    ۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    بعید به نظر میاد که این ماشین دو باره تو تاسیسات پارس خودرو منتاژ بشه اونم به اسم رونیز چون پارس خودرو ودر راس کار سایپا دیگه هیچ رابطه ای با نیسان نداره
    شاید شرکت جهان نوین آریا بخواد به صورت وارداتی اقدام به عرضه کنه

    1. DEADPOOL

      ۳ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (39 ديدگاه)

      به نظرم f22 raptor بهتره☺ درضمن حاجی چجوری عکس گذاشتی بابا من هرکاری کردم اصلا نفهمیدم این سایت گراواتار چطوری کارمیکنه☹

      1. F22RAPTOR

        ۳ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (2622 ديدگاه)

        مرسی،آره منم f22روبیشتر دوست دارم
        تو قسمت پروفایل،ویرایش،تغییر تصویرکاور
        البته باید قبلش تو پدال عضو باشی

  5. محمد

    ۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (126 ديدگاه)

    به خاطر همینه که از خودرو سازای شرقی بدم میاد طراحی نسل جدید با نسل قدیم زمین تا آسمان فرق میکنه.

  6. E 36

    ۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (917 ديدگاه)

    موتور بنزینی 2/5 لیتری 4 سیلندر نمیشه ک! جواب نمیده ، احتمالا از V6 چهار لیتری نیسان استفاده کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا