ایکستریل که در آمریکای شمالی با نام روگ عرضه میشود، یکی از محبوبترین و پرفروشترین محصولات نیسان است. اواخر ماه گذشته تصاویر پتنت (تصاویر ثبت اختراع یا طرح تجاری) از نسل جدید این کراساوور ژاپنی افشا شد و به لطف این تصاویر حالا ایدهٔ خوبی از طراحی بیرونی ایکستریل جدید داریم. حال وبسایت روسی Kolesa بر اساس این تصاویر رندرهایی را طراحی کرده است که پیشنمایش دقیقتری را از ظاهر نهایی خودرو نشان میدهد.
با توجه به تصاویر پتنت و همینطور این رندرها، میتوان با اطمینان گفت که طراحی ایکستریل جدید بیشتر تکاملی خواهد بود تا انقلابی. در نسل جدید همچنان جلوپنجرهٔ V شکل نیسان در جلوی خودرو خودنمایی میکند ولی این جلوپنجره حالا توسط چراغهای دوقسمتی احاطه شده که تا حدودی از نسل جدید کراساوور کوچکتر جوک الهام گرفتهاند. پروفیل جانبی خودرو تقریباً نسبت به نسل کنونی بدون تغییر باقیمانده اما به سمت عقب که حرکت میکنیم تغییرات بزرگتری به چشم میخورد زیرا پنجرهٔ جانبی سوم حالا زاویهدارتر شده و تریم کرومی روی ستون D هم نمای لوکستری را ایجاد کرده است که بهنوعی اوپل گرندلند و کراسلند را به یاد میآورد.
هرچند ممکن است طراحی بیرونی نسل جدید ایکستریل دیگر نامشخص نباشد اما آنچه زیر کاپوت آن قرار میگیرد هنوز نامعلوم است. نسل کنونی این خودرو در ایالاتمتحده با یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری عرضه میشود که ۱۷۰ اسب بخار قدرت دارد و نیروی آن توسط یک گیربکس CVT به چرخهای جلو یا هر چهارچرخ منتقل میشود. ایکستریل در اروپا اما با یک پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری توربوشارژ بنزینی یا یک نمونهٔ ۱.۷ لیتری دیزلی قابل خریداری است. نسل جدید ایکستریل/روگ تا پیش از پایان سال جاری رسماً رونمایی خواهد شد و بهاحتمالزیاد نیسان طی چند ماه آینده بهصورت آنلاین تمام اطلاعات مربوط به آنرا منتشر خواهد کرد.
Enzo
۲۱ فروردین ۱۳۹۹این چرا اینطوری شده .اگه این شکلی در بیاد نسبت به نسل الانش پسرفته که.دربیاد ببینیم نیسان چه دسته گلی به آب داده
حسین وی
۲۱ فروردین ۱۳۹۹واقعا چراغ جلو های جداگانه رو درک نمیکنم داره شبیه جوک میشه
Ali
۲۱ فروردین ۱۳۹۹کلاسشو از دست داد
اسپورتی شده خیلی
NAVID۰۰۹۸
۲۱ فروردین ۱۳۹۹به عنوان یک طرفدار ژاپنی میگم :
نیسان ، خاک بر سرت با این طراحیت
اگر این واقعی باشه ، باید گفت نسل فعلی یا قبلی بهتر از اینه .
نیسان با وضعیتی که برای مدریتش پیش آوردند و بلایی که سر کارلوس گون آوردند فقط یک هدف داشته و آن نابودیه شرکت نیسانه .
اگر پیگیر خبرها باشید متوجه نزول شرکت شدین و داره به سختی فقط خودش را به روز نگه میداره و این در حالیه که شرکتهای رقیب هر سال وارد فاز جدید میشن .
امیدوارم نیسان خودش را پیدا کنه ، و هر چه سریعتر از شر رنو خلاص بشه ، رنو به جزء مکیدن خون نیسان و چمبره زدن دور نیسان هیچ منفعتی نداشته .
رنو تو اوج نیسان اومد خودش را کشید بالا و حالا نیسان داره دوران خطرناکی را میگذرونه .
توقع از روگ بالاتره ، چون در کلاسیه که فروش در آن بالاست پس سود خوبی داره ، راو۴ پرچمداره و سوبارو هوندا نیسان هم به دنبالش اما نیسان …. .
Amir Machine
۲۱ فروردین ۱۳۹۹رنو تو اوج نیسان اومد خودشو کشید بالا؟!!!
تروخدا وقتی میخواید کامنت بذارین قبلش یه کم مطالعه و تحقیق کنید
در طول دهه 90 نیسان چیزی جز ضرر نداشت، بدهیهاش سر به فلک کشیده بود، بشدت با کمبود نقدینگی مواجه بود و از کل محصولاتش فقط یکی دوتا سودده بودن
تو این شرایطی که نیسان دقیقا در لبه ورشکستگی قرار داشت، سال 1999 رنو 38 درصد از سهام نیسان رو خرید و کارلوس گوسن که اون زمان تو رنو مشغول بود با مدیریت بینظیرش به معنای واقعی کلمه نیسان رو نجات داد و درحالیکه نیسان سال 1999 بیشتر از 20 میلیارد دلار بدهی داشت، سال 2000 به سود خالص 2.7 میلیاردی دست پیدا کرد و گوسن تا سال 2005 همه بدهیهای نیسان رو پرداخت کرد
زمانی که کسی به نیسان نگاه نمیکرد، رنو به دادش رسید و از نابودی نجاتش داد، حالا اینجا میگن رنو تو دوران اوج نیسان اومده و خودشو بالا کشیده…!!!
MOHAMAD.n.r
۲۱ فروردین ۱۳۹۹سال ۱۹۹۹ رنو تنها ۸ درصد از سهام نیسان رو خرید ولی بعد با کار های!!! جناب اقای گوسن کم کم این سهم به۴۴درصد رسید در حالی که نیسان با فروش بیش از دو برابری تنها ۱۵ درصد از سهام رنو رو در اختیار داره.
دوستان توجه کنند تنها تصاویر در دسترس اصلی اون دوتای پایینی هستند گه چیز چندان گویایی ندارند(حتی رینگ هم ندارند) تصاویر ابی بالایی رو افرادی غیر از شرکت نیسان درست کردند که زیاد قابل استناد نیست(حتی مستقیما رینگ های قشقایی/روگ اسپرت گذاشتن.
در کل یقین دارم شکل کلی ماشین خیلی شیک تر از اون دو تا عکس ابی در میاد. باید صبر کنیم ببینیم چی میشه
Amir Machine
۲۱ فروردین ۱۳۹۹8 درصد کجا بود؟! سال 1999 رنو دقیقا 36.8 درصد از سهام نیسان رو خرید اما از طرف دیگه نیسان چون اون موقع تو باتلاق بدهی گیر افتاده بود توان خرید سهام رنو رو نداشت تا اینکه سال 2001 که نیسان به لطف مدیریت گوسن از ورشکستگی نجات پیدا کرد و اوضاعش بهتر شد تونست 15 درصد از سهام رنو رو بخره
لطفاً تاریخ رو تحریف نکنید
MOHAMAD.n.r
۲۱ فروردین ۱۳۹۹الان رفتم چندین جا نگاه کردم تنها جایی که ۳۶/۸درصد گفته شده بود مجله رنو ایران (renault-iran)بود.
درحالی که منابع دیگر ۸ درصد رو در شروع اتحاد ذکر کردند.
Amir Machine
۲۱ فروردین ۱۳۹۹تو ویکیپدیا انگلیسی همون 36.8 ذکر شده
مانی
۲۱ فروردین ۱۳۹۹جالبه کلی دیسلایک دادن
لابد چون از نیسان خوششون میاد حقیقت بده و نباید بیان بشه
مزدا
۲۲ فروردین ۱۳۹۹دارن کم کم یه چشم میزارن بالای چشم هم یه ابروی نازک
گرفتاری شدیما با این چراغ های باریک
امیدوارم به مزدا سرایت نکنه
Sina
۲۱ فروردین ۱۳۹۹ووو این نیسان ایکس تریل از بوگاتی شیرونم پروژش طولانی تر شده بدش بیرون دیگه !!!
من که طرفدار نیسان ایکس تریل هستم به نظرم اگر این تصاویر واقعیش باشن اصلا خوب نیست ترکیبی از قشقایی و جوک شده یا بهتره بگم ترکیبی از عیب های قشقایی و جوک
نمیدونم چرا انقدر خودشونو اذیت میکنن طرح های فضایی میدن بابا یه طرح ساده و شیک به فرم بدنه و چراغها بده تمام مثل کیا سورنتو
حالا که داخلش خوب شده پر از صفحه نمایش و تلنولوژی شده گند زدن به بیرونش