این دو بلندقامت با پیکره بزرگ، عضلانی و جذبه وصفناپذیر خود در خیابان شناسایی میشوند. این دو پهلوان در سگمنت شاسیبلندهای فول سایز سنگینوزن به نبرد برمیخیزند. پهلوانانی به اسامی نیسان پاترول (آرمادا) و شورولت تاهو.
جایی که پاترول بهعنوان عضوی شایسته از این کلاس با آرایش محور ۴×۴ خود قادر است که خانوادهای را به نحوی عالی و در آسودگی کامل جابهجا کند. شورولت هم بهعنوان یک فول سایز واقعی میتواند خانوادهای را با خود حمل نموده و در کنارش، از عهده جابهجایی اشیاء زمخت و سنگین نیز برآید، البته اگر لازم باشد.
نمای ظاهری
ازآنجاییکه ابعاد فیزیکی همواره محل دغدغه هستند، شورولت تاهو و نیسان پاترول از اندازههای همسانی برخوردارند. هرچند که شورولت تاهو کمی درازتر و پهنتر از پاترول است، اما در مقابل پاترول قدری بلندتر از آن است. میتوان گفت که هر دو خودروی شاسیبلند، بسی بزرگ و غولآسا بوده و توجه بسیاری را در جادهها بهسوی خود جلب میکنند.
ازلحاظ طراحی، شورولت تاهو از زمره آن دسته از مخلوقات آمریکایی است که شما در یک بلندقامت خواهان آنید. در پیکره خارجی آن به زوایای راست یا قائم اولویت بیشتری نسبت به منحنیها داده شده و حجم زیادی از فلز کروم هم در جایجای بدنه آن بهکار رفته است. رویهمرفته، نمای ظاهری این خودروی خانوادگی ۴×۴، سبک جذاب و گیرایی را از خود بازتاب میدهد. در آنسوی میدان، طرح بدنه نیسان پاترول ۲۰۱۷ به میزان کمی بیشتری از منحنیها را در خود گرد آورده است. به دیگر سخن، جذبه و گیرایی محض این بلندقامت ژاپنی چه در جادههای معمولی و چه آفرود، هیچ تغییری نکرده است. در این رابطه، ما نیز در این آزمون به سیر و سیاحتی با پاترول پرداختیم.
کابین هر دو خودروی بلندقامت، از چیدمان خوبی بهره میبرد و حجم کافی از تجهیزات مدرن تکنولوژیک هم در داخل هر دوی آنها ارائه شده است. گرچه فضای کافی برای تمامی سرنشینان در کابین شورولت تاهو وجود دارد، اما ردیف آخر صندلیها در آن بهترین مکان برای سرنشینان کوتاهقامت تر و نیز کودکان است. در هر دو خودرو، پوششهای چرمی، پلاستیکهای نرم و چوب مصنوعی بهکاررفته است؛ و بین این دو، در کل طراحی و کیفیت کابین پاترول بهتر به نظر میرسد. با این وجود، داخل کابین تاهو جای هیچ گله و شکایتی را باقی نمیگذارد و ساخت و پرداخت اجزا و قطعات هم در آن خوب است، گو اینکه کمی پلاستیکی است.
عملکرد پیشرانه
شورولت تاهو مدل ۲۰۱۷ از یک پیشرانه ۸ سیلندر V شکل و ۵.۳ لیتری تنفس طبیعی نیرو میگیرد. پیشرانهای که توان تحویلی آن معادل ۳۵۵ اسب بخار و گشتاور آن برابر با ۵۱۹ نیوتن متر است. این پیشرانه، چهار کنج این شاسیبلند را از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک تغذیه میکند و قادر است این شورولت بزرگ جثه را در عرض ۹.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.
نیسان پاترول ۲۰۱۷ نیز به یک پیشرانه ۸ سیلندر V شکل و ۵.۶ لیتری مجهز است که از سامانههای تزریق مستقیم سوخت و تایمینگ متغیر سوپاپها بهره میبرد. درنتیجه توان استخراجی ۴۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۵۶۰ نیوتن را از دل آن شاهد هستیم. این پیشرانه به یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک کوپل شده است که نیروی آن را به تمامی چهار چرخ این خودرو کانالیزه میکند. با تکیه بر چنین پیشرانهای، این بلندقامت ۲.۸ تنی میتواند در مدت زمانی معادل ۷.۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب گرفته و به ماکزیمم سرعتی فراتر از ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.
داوری نهایی
با بهایی که از ۱۷۳,۰۰۰ درهم (۴۶,۰۰۰ دلار) شروع میشود، شورولت تاهو ۲۰۱۷ به نحو شایان توجهی ارزانتر از نیسان پاترولی است که به میزان مشابهی تجهیز شده و بهای آن نیز با پیشرانه V8 و ۵.۶ لیتری از رقم ۲۶۳,۰۰۰ درهم (۷۰,۰۰۰ دلار) استارت میخورد. اگر تمایل دارید که خودرویتان از قابلیت آفرودی بیشتری برخوردار باشد، نیسان پاترول ارزش پرداخت پول بیشتر را دارد. با این حال اگر بخش اعظم وقتتان در جادههای آسفالته صرف میکنید، شاسیبلند جادار و شیک و نرم شورولت تاهو میتواند گزینه منتخب شما باشد.
منبع:
YALLAHMOTOR.COM
فورد
۱۵ تیر ۱۳۹۶هرچند جفتشونو دوست دارم اما انتخاب من تاهو هست یه ابهت خاصی داره درضمن 25 هزار دلار ارزانتره
مجتبی
۱۵ تیر ۱۳۹۶انتخاب من نیسان پاترول هستش
اگه با کیت Nissmo باشه که دیگه حرف نداره
??????
MehdiTurbo
۱۶ تیر ۱۳۹۶انتخاب منم هست ?? منتهی ی جیب پر پول میخواد بین پاترول نیسمو و گودزیلا نیسمو کودومو انتخاب میکنی؟؟؟ اگ جوون باشی انتخاب سختیه ابهت و افرود در مقابل قدرت و هیجان
مجتبی
۱۶ تیر ۱۳۹۶راستش من از آفرود زیاد خوشم نمیاد اگه من باشم حتما گودزیلا رو انتخاب میکنم آدرنالین خون رو بدجوری میبره بالا، آخر هیجان هستش?✌️
ACR VIPER
۱۵ تیر ۱۳۹۶از لحاظ انجین خداییش پاترول تو این سگمنت وبا توجه به حجم موتورش از تاهو لندکروز وlx570 تو جایگاه بالاتری قرار میگیره
ولی من از لحاظ طراحی تاهو رو برنده میدون میدونم واقعا پر ابهته وخاصه واقعا چیزیه که ازین کلاس توقع داری البته اگه خواستار انجین ۴۲۰ اسبی باشین میتونین جیمس رو انتخاب کنین که لوکس تر هم هست
کیان
۲۰ تیر ۱۴۰۰چجوری میگی؟
بزن تو گوگل لندکروز 5700 سی سی به انگیلیسی نیسان که به انگشت کوچیکه لندکروز نمیرسه میگی بهتره
Ali.usa
۱۵ تیر ۱۳۹۶تاهو
خیلی ابهت داره ????
charger
۱۵ تیر ۱۳۹۶اگه تاهو دوبرابر نیسان قیمت داشت بازم انتخاب من تاهو بود حالا که دیگه هیچی
محمد ب
۱۵ تیر ۱۳۹۶سلام اینجای متن درسته (شورولت تاهو مدل 2017 از یک پیشرانه 8 سیلندر V شکل و 5.3 لیتری تنفس طبیعی نیرو میگیرد. پیشرانهای که توان تحویلی آن معادل 355 اسب بخار و گشتاور آن برابر با 383 نیوتن متر است.)
از 5.3لیتر حجم فقط 383 نیوتون متر گشتاور استخراج شده؟؟
سام
۱۵ تیر ۱۳۹۶در متن اصلی، عدد 383 نیوتن متر درج شده است که در ترجمه هم همین رقم نوشته شد.
سعید
۱۵ تیر ۱۳۹۶واحد گشتاور ذکر شده در منبع اصلی ft/lb است. حدود ۵۲۰ نیوتن متر میشود
سام
۱۵ تیر ۱۳۹۶لطفا به منبع این متن رجوع کنید.در متن اصلی واحد گشتاور Nm ذکر شد.
سعيد
۱۶ تیر ۱۳۹۶با سلام. در منبعی که شما ترجمه کرده اید گشتاور اشتباه نوشته شده است.
منبع دیگر :
http://www.caranddriver.com/chevrolet/tahoe
سامان اذری
۱۶ تیر ۱۳۹۶عشق است پاترول
یکی از سلاطین افزود
PaRHaM
۱۶ تیر ۱۳۹۶نظر من ک تاهوست
تازه با اونقیمت بالاتر میشه رفت سراغ یوکان یا اصن همون تاهو منتهی مدل RST با قدرت ۴۲۰ اسب بخار و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور و گیربکس ۱۰ سرعته !???❤
پاترول موجود جذابیه
ولی من تاهو رو بیشتر دوس دارم!
sevlan
۱۶ تیر ۱۳۹۶فقط پاترول ، لامصب یه گذرموقتشو دیدم ، غول بود غول ، مثل برق از کنار پراید فکسنی من رد شد ، راحت فک کنم ۱۷۰ تارو پر کرده بود ، بادش پراید منو یه لحظه تکون داد باور کنید ، خوش بحال دارنده اش!!!????
GOD BLESS AMERICA
۱۸ تیر ۱۳۹۶انتخاب من تاهو.
تعصب خاصی روی هیچ برندی ندارم، با این که عاشق ماشین آمریکایی هستم اگه برندی با کیفیت برابر خودرویی ارزانتر عرضه کنه اونو ترجیح میدم.
هیچ تولید کننده ای نباید از فاکتور مقرون به صرفه واقع شدن محصولش برای مردم غافل بشه.
Archi KHAN
۲۳ تیر ۱۳۹۶فول سایز فقط امریکا …
AREF AREFI
۳۰ تیر ۱۳۹۶فقط نیسان پاترول زیبا و با ابهت . از قدیم گفتن هر گرانی حکمتی داره . انصافا ابهتش عین لندکروزره
Nismo35
۱۵ شهریور ۱۳۹۷پاترول در کلاس خودش عالیه قدرت موتورش از بقیه رقیباش بیشتره من پاترول رو از نزدیک دیدم اونم مدل پلاتینیوم هر چی از ابهت بگم کم گفتم خودت باید اینو ببینی معرکست نیسمو باشه که ی چیز دیگست