شورلتنیسان

دیدار کوتاه دو پهلوان، شورولت تاهو و نیسان پاترول

این دو بلندقامت با پیکره بزرگ، عضلانی و جذبه وصف‌ناپذیر خود در خیابان شناسایی می‌شوند. این دو پهلوان در سگمنت شاسی‌بلندهای فول سایز سنگین‌وزن به نبرد برمی‌خیزند. پهلوانانی به اسامی نیسان پاترول (آرمادا) و شورولت تاهو.
جایی که پاترول به‌عنوان عضوی شایسته از این کلاس با آرایش محور ۴×۴ خود قادر است که خانواده‌ای را به نحوی عالی و در آسودگی کامل جابه‌جا کند. شورولت هم به‌عنوان یک فول سایز واقعی می‌تواند خانواده‌ای را با خود حمل نموده و در کنارش، از عهده جابه‌جایی اشیاء زمخت و سنگین نیز برآید، البته اگر لازم باشد.

نمای ظاهری
ازآنجایی‌که ابعاد فیزیکی همواره محل دغدغه هستند، شورولت تاهو و نیسان پاترول از اندازه‌های همسانی برخوردارند. هرچند که شورولت تاهو کمی درازتر و پهن‌تر از پاترول است، اما در مقابل پاترول قدری بلندتر از آن است. می‌توان گفت که هر دو خودروی شاسی‌بلند، بسی بزرگ و غول‌آسا بوده و توجه بسیاری را در جاده‌ها به‌سوی خود جلب می‌کنند.


ازلحاظ طراحی، شورولت تاهو از زمره آن دسته از مخلوقات آمریکایی است که شما در یک بلندقامت خواهان آنید. در پیکره خارجی آن به زوایای راست یا قائم اولویت بیشتری نسبت به منحنی‌ها داده شده و حجم زیادی از فلز کروم هم در جای‌جای بدنه آن به‌کار رفته است. روی‌هم‌رفته، نمای ظاهری این خودروی خانوادگی ۴×۴، سبک جذاب و گیرایی را از خود بازتاب می‌دهد. در آن‌سوی میدان، طرح بدنه نیسان پاترول ۲۰۱۷ به میزان کمی بیشتری از منحنی‌ها را در خود گرد آورده است. به دیگر سخن، جذبه و گیرایی محض این بلندقامت ژاپنی چه در جاده‌های معمولی و چه آفرود، هیچ تغییری نکرده است. در این رابطه، ما نیز در این آزمون به سیر و سیاحتی با پاترول پرداختیم.

داخل کابین


کابین هر دو خودروی بلندقامت، از چیدمان خوبی بهره می‌برد و حجم کافی از تجهیزات مدرن تکنولوژیک هم در داخل هر دوی آنها ارائه شده است. گرچه فضای کافی برای تمامی سرنشینان در کابین شورولت تاهو وجود دارد، اما ردیف آخر صندلی‌ها در آن بهترین مکان برای سرنشینان کوتاه‌قامت تر و نیز کودکان است. در هر دو خودرو، پوشش‌های چرمی، پلاستیک‌های نرم و چوب مصنوعی به‌کاررفته است؛ و بین این دو، در کل طراحی و کیفیت کابین پاترول بهتر به نظر می‌رسد. با این وجود، داخل کابین تاهو جای هیچ گله و شکایتی را باقی نمی‌گذارد و ساخت و پرداخت اجزا و قطعات هم در آن خوب است، گو اینکه کمی پلاستیکی است.

عملکرد پیشرانه
شورولت تاهو مدل ۲۰۱۷ از یک پیشرانه ۸ سیلندر V شکل و ۵.۳ لیتری تنفس طبیعی نیرو می‌گیرد. پیشرانه‌ای که توان تحویلی آن معادل ۳۵۵ اسب بخار و گشتاور آن برابر با ۵۱۹ نیوتن متر است. این پیشرانه، چهار کنج این شاسی‌بلند را از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک تغذیه می‌کند و قادر است این شورولت بزرگ جثه را در عرض ۹.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.


نیسان پاترول ۲۰۱۷ نیز به یک پیشرانه ۸ سیلندر V شکل و ۵.۶ لیتری مجهز است که از سامانه‌های تزریق مستقیم سوخت و تایمینگ متغیر سوپاپ‌ها بهره می‌برد. درنتیجه توان استخراجی ۴۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۵۶۰ نیوتن را از دل آن شاهد هستیم. این پیشرانه به یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک کوپل شده است که نیروی آن را به تمامی چهار چرخ این خودرو کانالیزه می‌کند. با تکیه بر چنین پیشرانه‌ای، این بلندقامت ۲.۸ تنی می‌تواند در مدت زمانی معادل ۷.۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب گرفته و به ماکزیمم سرعتی فراتر از ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

داوری نهایی
با بهایی که از ۱۷۳,۰۰۰ درهم (۴۶,۰۰۰ دلار) شروع می‌شود، شورولت تاهو ۲۰۱۷ به نحو شایان توجهی ارزان‌تر از نیسان پاترولی است که به میزان مشابهی تجهیز شده و بهای آن نیز با پیشرانه V8 و ۵.۶ لیتری از رقم ۲۶۳,۰۰۰ درهم (۷۰,۰۰۰ دلار) استارت می‌خورد. اگر تمایل دارید که خودروی‌تان از قابلیت آفرودی بیشتری برخوردار باشد، نیسان پاترول ارزش پرداخت پول بیشتر را دارد. با این حال اگر بخش اعظم وقتتان در جاده‌های آسفالته صرف می‌کنید، شاسی‌بلند جادار و شیک و نرم شورولت تاهو می‌تواند گزینه منتخب شما باشد.

منبع:
YALLAHMOTOR.COM

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. فورد

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (892 ديدگاه)

    هرچند جفتشونو دوست دارم اما انتخاب من تاهو هست یه ابهت خاصی داره درضمن 25 هزار دلار ارزانتره

  2. مجتبی

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (151 ديدگاه)

    انتخاب من نیسان پاترول هستش
    اگه با کیت Nissmo باشه که دیگه حرف نداره
    ??????

    1. MehdiTurbo

      ۱۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (2362 ديدگاه)

      انتخاب منم هست ?? منتهی ی جیب پر پول میخواد بین پاترول نیسمو و گودزیلا نیسمو کودومو انتخاب میکنی؟؟؟ اگ جوون باشی انتخاب سختیه ابهت و افرود در مقابل قدرت و هیجان

      1. مجتبی

        ۱۶ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (151 ديدگاه)

        راستش من از آفرود زیاد خوشم نمیاد اگه من باشم حتما گودزیلا رو انتخاب میکنم آدرنالین خون رو بدجوری میبره بالا، آخر هیجان هستش?✌️

  3. ACR VIPER

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    از لحاظ انجین خداییش پاترول تو این سگمنت وبا توجه به حجم موتورش از تاهو لندکروز وlx570 تو جایگاه بالاتری قرار میگیره
    ولی من از لحاظ طراحی تاهو رو برنده میدون میدونم واقعا پر ابهته وخاصه واقعا چیزیه که ازین کلاس توقع داری البته اگه خواستار انجین ۴۲۰ اسبی باشین میتونین جیمس رو انتخاب کنین که لوکس تر هم هست

    1. کیان

      ۲۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (203 ديدگاه)

      چجوری میگی؟
      بزن تو گوگل لندکروز 5700 سی سی به انگیلیسی نیسان که به انگشت کوچیکه لندکروز نمیرسه میگی بهتره

  4. Ali.usa

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (335 ديدگاه)

    تاهو
    خیلی ابهت داره ????

    موافقم 1
    مخالفم 1
  5. charger

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (396 ديدگاه)

    اگه تاهو دوبرابر نیسان قیمت داشت بازم انتخاب من تاهو بود حالا که دیگه هیچی

    موافقم 2
    مخالفم 1
  6. محمد ب

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (228 ديدگاه)

    سلام اینجای متن درسته (شورولت تاهو مدل 2017 از یک پیشرانه 8 سیلندر V شکل و 5.3 لیتری تنفس طبیعی نیرو می‌گیرد. پیشرانه‌ای که توان تحویلی آن معادل 355 اسب بخار و گشتاور آن برابر با 383 نیوتن متر است.)
    از 5.3لیتر حجم فقط 383 نیوتون متر گشتاور استخراج شده؟؟

    1. سام

      ۱۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (899 ديدگاه)

      در متن اصلی، عدد 383 نیوتن متر درج شده است که در ترجمه هم همین رقم نوشته شد.

    2. سعید

      ۱۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (21 ديدگاه)

      واحد گشتاور ذکر شده در منبع اصلی ft/lb است. حدود ۵۲۰ نیوتن متر میشود

      1. سام

        ۱۵ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (899 ديدگاه)

        لطفا به منبع این متن رجوع کنید.در متن اصلی واحد گشتاور Nm ذکر شد.

        1. سعيد

          ۱۶ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (21 ديدگاه)

          با سلام. در منبعی که شما ترجمه کرده اید گشتاور اشتباه نوشته شده است.
          منبع دیگر :
          http://www.caranddriver.com/chevrolet/tahoe

  7. سامان اذری

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    عشق است پاترول
    یکی از سلاطین افزود

  8. PaRHaM

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    نظر من ک تاهوست
    تازه با اون‌قیمت بالاتر میشه رفت سراغ یوکان یا اصن همون تاهو منتهی مدل RST با قدرت ۴۲۰ اسب بخار و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور و گیربکس ۱۰ سرعته !???❤
    پاترول موجود جذابیه
    ولی من تاهو رو بیشتر دوس دارم!

  9. sevlan

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (186 ديدگاه)

    فقط پاترول ، لامصب یه گذرموقتشو دیدم ، غول بود غول ، مثل برق از کنار پراید فکسنی من رد شد ، راحت فک کنم ۱۷۰ تارو پر کرده بود ، بادش پراید منو یه لحظه تکون داد باور کنید ، خوش بحال دارنده اش!!!????

  10. GOD BLESS AMERICA

    ۱۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (758 ديدگاه)

    انتخاب من تاهو.
    تعصب خاصی روی هیچ برندی ندارم، با این که عاشق ماشین آمریکایی هستم اگه برندی با کیفیت برابر خودرویی ارزانتر عرضه کنه اونو ترجیح میدم.
    هیچ تولید کننده ای نباید از فاکتور مقرون به صرفه واقع شدن محصولش برای مردم غافل بشه.

  11. Archi KHAN

    ۲۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    فول سایز فقط امریکا …

  12. AREF AREFI

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (46 ديدگاه)

    فقط نیسان پاترول زیبا و با ابهت . از قدیم گفتن هر گرانی حکمتی داره . انصافا ابهتش عین لندکروزره

  13. Nismo35

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پاترول در کلاس خودش عالیه قدرت موتورش از بقیه رقیباش بیشتره من پاترول رو از نزدیک دیدم اونم مدل پلاتینیوم هر چی از ابهت بگم کم گفتم خودت باید اینو ببینی معرکست نیسمو باشه که ی چیز دیگست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا