کمپانی نیسان در فراخوانی جدید، ۲۱۸۰۱۹ خودروی ورسا سدان و ورسا هاچ بک را برای بازبینی کمکفنرهای جلو فراخواند. این فراخوان با هشدار اداره ملی ترافیک جادهای آمریکا صورت گرفت.
کمکفنرهای نیسان ورساهای تولیدی ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ به خاطر نبود پوشش فسفری و یا قطعهای خاص در حین فشرده شدن دچار شکستگی میشوند. احتمال شکستگی این کمکفنرها با حضور نمک جادهها و یا هر مادهی خورندهی دیگر افزایش مییابد. کمکفنرها که معمولاً بهصورت ناگهانی میشکنند ممکن است ترمز و تایرها را هم با مشکل مواجه کند. نیسان تابهحال با ۳۵۶ دستگاه خودرو با چنین مشکلی روبرو شده است و اداره ملی امنیت جادهای آمریکا (NHTSA) از زمان بررسی تحقیقات در ماه می تابهحال ۹۳ شکایت را ثبت کرده است. نیسان در پاسخ به چنین مشکلی به این اداره گفت مشتریان میتوانند با شنیدن صداهای ناگهانی و یا تغییر در ارتفاع اتومبیل، خودروی خود را برای سرویس به نمایندگیهای مجاز بیاورند و پنچری لاستیک را بهعنوان یک خطر ایمنی مطرح نکنند. این بیانیه تا اینجا بهخوبی از پس شرایط برنیامد و نیسان مجبور شد که این خودروها را بازخوانی کند؛ اما با توجه به قوانین NHTSA خودروهایی مشمول این فراخوان میشوند که در ۲۲ ایالت واقع در کمربند نمکی و واشنگتن قرار گرفته باشند. این ایالات شامل کانتکتیکات، دلاور، لووا، ایلینویز، ایندیانا، کنتاکی، ماساچوست، ماین، مریلند، میشیگان، مینسوتا، میسوری، نیوهامپشایر، نیوجرسی، نیویورک، اوهایو، پنسیلوانیا، رودآیلند، ورمانت، ویرجینیا، وست ویرجینیا و ویسکانسین میشود. نمایندگان مجاز از اواسط ماه نوامبر هر دو کمکفنر جلوی خودرو را تعویض میکنند. پیشتر در ماه آگوست، نیسان نزدیک به ۳۰۰ هزار خودروی ورسا ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ را فراخوانده بود. فراخوان قبلی نیسان مربوط به پنل های بزرگ و مشکلات فشردن پدال بود.منبع: کار اند درایور
محمد
۱۶ مهر ۱۳۹۴دمشون گرم..ماکه توایران ماشین صفرتحویل میگیریم دو روز بعددرکمال شگفت موتور تعمیرمیخاد!!!حالامیگن وگفتن وماهم میگیم بابا ماشین گارانتی داره یعنی!!…ولی نمیدونم چرااخرباید ازجیب پول بدیم!!!!
ننگ برخودروسازان…ایشالابه خاک سیاه بشینن…
نوید جهرمی
۱۶ مهر ۱۳۹۴کاش در کنار تندر 90 نیسان ورسا و سنترا هم تولید میشد. البته متأسفانه هر ماشینی هم ک میخوان مونتاژ کنن هر چی جا داشته باشه از تجهیزات و امکاناتش فاکتور میگیرن ک خدایی نکرده مردم دچار پدیده تجمل گرایی نشن.
احمد باقری
۱۶ مهر ۱۳۹۴به این میگن کار درست، اما اگه دقت کرده باشید، این اواخر، تعداد فراخوانها به دلایل مختلف داره زیاد میشه، از فراخوان کیسه های هوا تا …. معلوم نیست شرکتهای تابعه که برای شرکتهای خودروسازی، قطعه تولید می کنند، چیکار دارن میکنن، بالاخره یه جوری باید این مشکلات حل بشه، وگرنه با این روند کم کم همشون باید فراخوان بدن، بیشتر فراخوانها هم مربوط به ماشینهای ژاپنی هست.