نیسان درصدد است به سرپا ماندن خودروهای قدیمی اما فوقالعادهی R33 و R34 اسکای لاین کمک کند. از طریق برنامهی قطعات نیسمو هریتیج این خودروساز ژاپنی، حدود ۱۶۰ قطعه در دسترس خواهد بود که از قطعات فنی مهم تا سیستمهای ایمنی و پانلهای بدنه را شامل میشود.
نیسان این برنامه را حدود یک سال پیش و برای R32 GT-R هم معرفی کرده اما این برنامه برای خودروی یاد شده شامل ۸۰ قطعه بوده است. اگرچه نیسان R32 مدل ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۴ اولین نسل اسکای لاین نبوده اما به یکی از خودروهای اسپورت نمادین زمان خود تبدیل شد. این خودرو با سیستم چهار چرخ محرک هم در دسترس بود و قدرت آن نیز از پیشرانهی ۶ سیلندر ۲.۶ لیتری توئین توربو با قدرت ۲۷۶ اسب بخار تأمین میشد.
مدل بازنگری شدهی R33 اسکای لاین به عنوان مدل سال ۱۹۹۴ عرضه شد و از خطوط تیزتر بدنه و طراحی گیراتری سود میبرد اما در دل آن همان پیشرانهی یاد شده قرار داشت. شاید مشهورترین خودروی این خانواده R34 باشد که در سال ۱۹۹۸ تولید شد و از آن به عنوان یک اسطوره یاد میشود. اگرچه این خودرو بهصورت رسمی قدرت ۲۷۶ اسبی دارد اما باور بر این است که R34 GT-R خروجی نزدیک به ۳۳۰ اسب بخار دارد. از نظر بسیاری از طرفداران، مدلهای R32 و R34 GT-R محصولات پرفورمنس متمایز و برجستهی دههی ۹۰ بودهاند.
برنامهی قطعات نیسمو هریتیج در واقع تلاشی همهجانبه از سوی چند شرکت بوده و نیسان، نیسمو و همچنین شرکت اوتِک ژاپن هم در آن شرکت دارند. اوتِک یکی از مشهورترین تیونرهای ژاپنی است که به تولید مدلهای سفارشی نیسان مشغول میباشد. قطعات جدید این خودروها در آینده گسترش هم خواهند یافت.
خودروسازان معمولاً پس از چند سال تأمین قطعات حتی برای خودروهایی با محبوبیت فراوان را متوقف میکنند اما دیدن اینکه شرکتی همچون نیسان میخواهد قطعات اساسی خودروهای محبوب و اسطورهای خود را تولید کند خبری خوشحال کننده است. امیدواریم خودروسازان دیگر هم چنین کاری را انجام دهند.
Just bentley continental
۱۳ آذر ۱۳۹۷اینو تویوتا سوپرا و مزدا rx7 استوره بودن.
البته nsx و ایوو و ایمپرازا هم دست کمی از اینا نداشتن.
علیx76
۱۳ آذر ۱۳۹۷میتسو 3000GT یادت رفت
اون زمان تنه میزدن به ۹۱۱(مثل همین GT-Rفعلی البته اون موقعا که تازه اومده بود ، الان پورشه ۲ تا نسل عوض کرده GT-R هنوز همونه)
حیف که یهویی همه ژاپنیا دست از تولید سوپر کار کشیدن
datsun
۱۳ آذر ۱۳۹۷آفرین به نیسان
تک تک نسلهای gtr اسطوره ان
۵۰ سال افتخار و اصالت
sina7
۱۳ آذر ۱۳۹۷با این ماشین تو 4-5 نسخه need for speed زندگی کردم
حمیدرضا
۱۳ آذر ۱۳۹۷به این میگن مشتری مداری کاری که برندهای امریکایی هم می کنن هنوز میشه قطعات سویل رو نو پیدا کرد البته خییلی گرون تر
Mad.z.Max
۱۳ آذر ۱۳۹۷خدایا چقدر اسکای لاین جی تی آر دوست داشتنیه، از روزی که مدل R33 رو شناختم و بعدشم 34 ، آرزوشون رو داشتم و دارم…
دو سه باری از نزدیکشون گذشتم، فقط محو تماشای این اسطوره ها شدم…
محاله کسی اهل ماشین بازی باشه و این مدلا رو دوست نداشته باشه. حتی اگه طرفدار ماشین ژاپنی هم نباشه…
Sajjad
۱۳ آذر ۱۳۹۷از اساطیر دنیای خودرو
حسین
۱۳ آذر ۱۳۹۷یکی اومده به همه منفی داده و رفته!
لابد طرفدار ماشین …. بوده!
(شما جای خالی رو میدونید ، پس ننوشتم!
Omid
۱۳ آذر ۱۳۹۷افسانه ها نمیمیرند