نیسان با عرضه خودروی الکتریکی لیف یکی از پیشروهای این بخش بوده اما برنامههایی برای تولید خودروهای الکتریکی بیشتر دارد.
بنا به گفته اتوموتیونیوز، این خودروساز ژاپنی در ۵ سال آینده اقدام به معرفی ۶ خودروی الکتریکی جدید خواهد کرد. ۴ خودرو نشان نیسان را بر پیشانی خواهند داشت درحالیکه دو مدل لوکستر با برند اینفینیتی عرضه خواهند شد.
این خبر توسط مدیر ارشد قوای محرکه نیسان توشیهیرو هیرای تأیید شده است. عرضه ۵ خودروی الکتریکی جدید بخشی از برنامهای بزرگتر برای گسترش اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی است. این اتحاد تا سال ۲۰۲۲ چندین محصول الکتریکی را معرفی خواهد نمود. دیگر محصولات جدید نیز توسط رنو و میتسوبیشی معرفی خواهند شد و البته احتمال عرضه مدلهای الکتریکی توسط داجیا و داتسون نیز وجود دارد.
چیزی که باعث جاهطلبانهتر شدن برنامه نیسان میشود این است که ۵ خودروی یاد شده از نوع هیبریدی یا پلاگین هیبریدی نخواهند بود بلکه بهصورت تمام الکتریکی عرضه خواهند شد.
رنو-نیسان-میتسوبیشی بزرگترین تولید کننده خودروهای الکتریکی میباشد. در سهماهه اول سال ۲۰۱۷ شاهد فروش ۳۶۷۲۳ دستگاه خودروی الکتریکی توسط این اتحاد بودیم که آن را بالاتر از تسلا با فروش ۲۴۹۵۰ دستگاهی قرار داد. این اتحاد فرانسوی-ژاپنی خودروهایی همچون لیف، رنو zoe و میتسوبیشی اوت لندر پلاگین هیبریدی را تولید میکند.
رنو علاوه بر Zoe خودروی شهری توئیزی را نیز تولید میکند. همچنین نباید از ارائه نسخههای الکتریکی ونهای کانگو و مستر در اروپا و رنو سامسونگ SM3 در کره جنوبی غافل شد.
نیسان برنامههایی برای عرضه خودروهای پلاگین هیبریدی بیشتر در آمریکا داشته است. این خودروساز در سالهای آینده نسخه کاملاً الکتریکی از مدلهای رده میانی خود را عرضه خواهد کرد. هنوز نام این مدل مشخص نیست اما سدان هایی همچون آلتیما یا ماکسیما و یا کراس اوورهایی همچون مورانو و پث فایندر میتوانند از گزینههای احتمالی باشند.
#ali.m#
۱۹ بهمن ۱۳۹۶به نیسان ایمان دارم.هر کاری ک اراده کنه انجام میده .
لیف و پریوس اولین ماشین های برقی ارزون قیمت دنیا هستن .
مدل لیف پرفروش ترین وسیله نقلیه الکتریکی در دنیاست با طراحی عالی نسل جدید انتظار موفقیت بیشتری هم ازش دارم .
به خصوص به خاطر قیمت رقابتی ترش نسبت به رقبا .
مثلا تسلا مدل 3 با وجود برد کمتر و قیمت بیشتر و البته مشکلات جزیی در مونتاژ قطعا بازم رقیب شایسه ایه ،هندلینگ بالایی داره و بیشتر به سمت اینده گرایش داره .ولی من نیسان لیف رو بهش ترجیح میدم.ب دلیل راحتی و نرمی بیشتر .در واقعا علت تفاوت فرمان پذیری این دوتا هم همین تعلیق و راحتی بیشتر نیسانه .
بهراد
۱۹ بهمن ۱۳۹۶دلیل اینکه مردم به خرید خودرو های الکتریکی نمیرن اینه که:
۱-هیجان سواری خوبی نداره
۲-در مورد جایگاه های شارژش یکم مطمئن نیستن
۳-شتاب و برد کافی ندارن
برای اینکه یه خودرو ی الکتریکی همپای سدان های لوکس یا معمولی باشه باید
شارژ سریع ۱۵دیقه ای داشته باشه و با همانقدر شارژ مسافت قابل توجهی رو طی کنه
بالای ۶۰۰km مسافت بایک شارژ طی کنه
هندلینگ در حد پورشه یا حداقل نزدیک بهش داشته باشه
شتاب بالایی داشته باشه
امکاناتش بیشتر از بنزینی ها باشه و در مورد جایگاه شارژ هم نگرانی نداشته باشه
قیمتش مناسب باشه
#ali.m#
۲۰ بهمن ۱۳۹۶البته شما میگی سدان های معمولی و لوکس .خب اینا اکثرا هندلینگی به خوبی پورشه ندارن .(منظورم مدل های اسپورت پورشه هست) و قطعا هیچ وقت قرار نیست حتی بهش نزدیک هم بشن . نه تنها پورشه بلکه تمام ماشین های اسپورت .
اما د رمورد مسافت همین الان هم سامسونگ باتری هایی ساخته که تا 650کیلو متر رو با یک بار شارژ طی میکنه.
با توشیبای ژاپن باتری ساخته که با 6دقیقه شارژ میتونه 300کیلومتر رو طی کنه . به علاوه چند مورد دیگه.
به نظر من خیلی زود تر از چیزی ک فکرشو کنیم ماشین های برقی ب جایی میرسن که دیگه نشه هیج نقطه ضعفی توشون پیدا کرد .
Sattar Fakhr
۱۹ بهمن ۱۳۹۶فعلا اینجوری هست .. ده سال دیگه قضیه فرق خواهد کرد ، البته من فکر میکنم تو همون اینده ، شرکت هایی که اختیار انتخاب حالت رانندگی دستی و همچنین خودران بدهند خیلی بیشتر فروش خواهند کرد تا شرکت هایی که فقط به یک جنبه اش اهمیت بدن