هوندا NSX جدید با آن پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توربو دوقلو و سه موتور الکتریکی خود مثل یک پورشه ۹۱۸ اسپایدر کوچک به نظر میرسد و البته حرفهای زیادی برای گفتن دارد. این ژاپنی پرمدعا عزمش را جزم کرده تا با استفاده از فناوریهای مختلف، عملکردی چشمگیر را از گذرگاهی بدست آورد و در مقایسه با همکلاسان خود دنیای کاملاً متفاوتی به سرنشینان ارائه کند. اما با همه این تفاسیر باید دید در دنیای واقعی و در برابر رقبا چگونه عمل میکند و تا چه حد توانسته این اهداف را محقق سازد.
برای پاسخ به این سوال، نگاهی به ویدئوی مقایسه سرعت NSX با نیسان GT-R مدل ۲۰۱۷ و پورشه ۹۱۱ توربو جدید میاندازیم تا ببینیم کدامیک در آزمایش صفر تا ۱۵۰ مایل بر ساعت (۲۴۱.۴ کیلومتر بر ساعت) پیروز میدان هستند. گفتنی است طی این تست شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت و صفر تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت نقش بسزایی در نتایج بدست آمده خواهند داشت.
به نظر شما برنده واقعی کدام است؟!
datsun
۲۶ اسفند ۱۳۹۵به نظر شما برنده واقعی کدام است؟
هر سه تا .
من خودم عاشق جی تی ارم.
911 و gtr نتیجه سالها تلاش و مهندسی بی وقفه پورشه و نیسان هستن .
ضمنآ جی تی ار بین این سه تا پایین ترین قیمت رو داره .
Danial
۲۶ اسفند ۱۳۹۵:/
اگم تقلب کرده باشن به قول شما این کلیپ فکر نکنم ربط به پورشه داشته باشه که بخواد شک و تردیدو رفع کنه
بعدشم تا اونجایی که من میدونم همیشه تو واقعیت عددایی که بدست میاد خیلی بهتر از عددایی که خود پورشه اعلام میکنه
اعتمادیان
۲۶ اسفند ۱۳۹۵فکر کنم جناب مسیح قصد مزاح دارند ، لحنشون بیشتر به شوخی میخوره
رضا
۲۷ اسفند ۱۳۹۵بله پورشه خیلی محافظه کارانه کار میکنه
ارش
۲۶ اسفند ۱۳۹۵جونم عشقم پورشه .عجب ماشینیه شاهکاره فقط فاصله رو داشته باشین.
ارش
۲۶ اسفند ۱۳۹۵کمپانیهای بزرگی امثال پورشه فراری لامبورگینی مکلارن نیازی به تقلب ندارن سوابق درخشان انها در مسابقه هایی نظیر فرمول یک و لمانز خود گویای همه چیز هست به نظر شما کمپانی پورشه با سابقه 18 قهرمانی در لمانز آیا نیازی به تقلب در مقابل سه تازه کار داره؟پر افتخارترین در لمانز
AMIR 911
۲۶ اسفند ۱۳۹۵پورشه واقعا به حقش رسید . ایول ۹۱۱
AMIR TONDAR
۲۶ اسفند ۱۳۹۵پورشه به حقش رسید . ایول ۹۱۱. ایول اشتوتگارت
NOBLE
۲۶ اسفند ۱۳۹۵.
یک دنیا ، یک خودروساز ، یک پورشه.
به نظر من و بیشتر کارشناسان خبره ی صنعت خودروسازی بهترین خودروسازان دنیا آلمانی ها هستن و بهترین خودروساز آلمانی هم پورشست.
Alimh
۲۶ اسفند ۱۳۹۵اگه پورشه بهترینه پس بنز چیه
NOBLE
۲۷ اسفند ۱۳۹۵در بین بهترین به معنای مطلق وجود نداره.
ما نظرمون رو می گیم.
به نظر من در اسپورت سازی پورشه بهترینه.
هندلینگ و شتاب بی نظیر…
dice
۲۷ اسفند ۱۳۹۵تعصب بی خود و بی جهت… قبلنا سایت خیلی بهتر بود… این عشاق پورشه شوره همه چی رو در اوردن..
بنز کشک.. بی ام و کشکوو فولکس کشک.. اودی کشک…
اون موقعه بهترین آلمان ها پورشست؟؟؟
NOBLE
۲۷ اسفند ۱۳۹۵.
به نظر من اینطوریه. من حق خودم میدونم از فضای آزاد سایت استفاده کنم و نظرم رو بگم . به کسی ربطی نداره.
این که قبلا فضای سایت برای شما محیط بهتر یا بدتری بوده هم به خودت مربوطه. برای من مهم نیست.
dice
۲۷ اسفند ۱۳۹۵هر وقت دونستی کلاس پانامرا لیفت بک نه فست بک.. (بر خلاف تصور عوام) اون موقعه برو از پورشه طرف داری کن..
sunmartin
۲۷ اسفند ۱۳۹۵کاش میشد به کامنت های شما هزار تا لایک داد که مثل آلمانی ها (پورشه آئودی بی ام دبلیو فولوکس و بنز و شکودا) فاصله تون از سایر کامنت ها 1000 تایی میشد دوست گرامی دقیقا منم این نظر دارم صنعت خودرو سازی آلمان درعین سادگی ،وقارش با سایرین دنیایی تفاوت داره و اون کشورهایی در این راه موفق هستند که از مهندسین مشاورین و حتی پیست های این کشور در خودروسازی کمک میگیرحد و آلمان الگوی خودشون قرار میدن در این تست حاکم مطلق “پورشه” بود و این برتری ماحصل سالیان سال تجربه ژرمن هاست
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۷ اسفند ۱۳۹۵.
از لطف شما ممنونم.
rrr
۲۶ اسفند ۱۳۹۵پیروزی پورشه در زمینه ی شتاب دیگه بی مزه شده…. واقعا در یک کلاس خاص و در شرایط تقریبا برابر پیروزی بر پورشه حداقل از نظر شتاب غیرممکن شده.
mehran911
۲۶ اسفند ۱۳۹۵تازه این توربو بود و نه توربو اس
شک نکنید در تایم گیری پیست هم توربو برتر از نیسان و آکورا خواهد بود
NOBLE
۲۶ اسفند ۱۳۹۵برای کسانی که نمیتونن ویدئو دانلود کنن
0 تا 150 مایل :
پورشه 911 : 15.0 ثانیه
نیسان جی تی آر : 16.9 ثانیه
اکورا : 17.8ثانیه
sunmartin
۲۷ اسفند ۱۳۹۵واقعا از شما سپاس من بیشتر در این سایت کامنت های شما را دنبال میکنم و از اطلاعات شما بهره میبرم مجید عزیز
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۷ اسفند ۱۳۹۵ممنون. خجالت ندید.
من الحمد لله با همه ی کاربران پدال رفیقم . امیدوارم هیچ کس از من ناراحتی در دلش نباشه.
سعی مردم هیچ وقت کسی رو ناراحت نکنم.
Mehran
۲۶ اسفند ۱۳۹۵به نظر من این رقابت برنده نداشته باشه بهتره.هر سه تا اسطوره ان واسه من.
Mehran
۲۶ اسفند ۱۳۹۵اقا من بخدا من تعصب رو هیچکدومشون ندارم.هر سه تاشونم همونطور که گفتم برام اسطوره ان.فقط المانیارو بیشتر دوست دارم.
Mehran nikfar
۲۶ اسفند ۱۳۹۵بعد ازین به خاطر شما دوست عزیز و پر انرژی و با حوصله با این اسم کامنت میزارم
Mehran nikfar
۲۶ اسفند ۱۳۹۵اوه حالا فهمیدم چی میگی، شما توی اون کامنت آئودی و لکسوس منظور منو چپه متوجه شدی.برا همون پایینش انقد شلوغ کردی?????????????.عزیز دل یکم دقت کن.من منظورم اونی که شما فک کردی نبود.دوباره برو بخون یکم دقت کن.ببین بخاطر یه برداشت اشتباه چقد مجبور شدی تایپ کنی
ونوم اف ۵
۲۷ اسفند ۱۳۹۵وقتی پورشه به ۳۳۰ میرسه ونوم جی تی تو شهر بعدی منتظرش میمونه تا برسه بعد دوباره با ۴۴۳ سوسکش میکنه پس برنده و بازنده مطرح نیست روح جوانمردی مهمه
mehran911
۲۶ اسفند ۱۳۹۵خخخخخخ
بچه های ۴ سال پیش مطلع باشید مسیح برگشته
.
راستی به دوستانی که جواب مسیح رو دادن بگم ایشون دارن شوخی (تمسخر) میکنن کم کم به کامنت های بی نظیر مسیح عادت میکنید
.
.
یادمه چهار سال پیش بود که یک هفته سر برتری پانامرا نسبت به مازراتی کواتروپورته با هم بحث کردیم یادش بخیر خخخخخخ
sunmartin
۲۷ اسفند ۱۳۹۵در میان تمامی برندها بلحاظ کیفیت استابلیتی و قدرت و سرعت و ترشح آدرنالین من فقط سه برند میبینم اول پورشه دوم آئودی سوم بی ام دبلیو و کلا کلاس کاری پورشه بخصوص در مدل 918 اسپایدر که بیشتر شبیه یک سفینه فضایی میمونه که بروی زمین در حال سوختگیریه متفاوت و یونیکه شما هیچ کمپانی نمیتونید پیدا کنید که چنین اعدادی بوجود آورده باشند پورشه رویایی که هرکسی آرزوش داره تمام صنعت ژاپن تا بحال با خودروهای مطرحی مثل nsx و gtrکه بسیار نامی زیبا تکنولوژیک و چابک هستند نتونستند و نخواهند توانست رکورد پورشه بدست بیارن لطفا قسمتی از تاپ گیر که جیمز نی سوار بر یک دستگاه اسپایدار 918 در پیست دوبی هست مرور کنید کابین این خودرو و تجهیزاتش و عملکردش فرای ذهن و حداقل برای 20 سال آینده است کلا شرکتی که دکتر فرنیناد پورش ایجاد کرد در زمان خودش هم نیم قرن فراتر بود اولین سیستم توربو اولین سیستم هیبریدی جهان اونم درسالهایی که کسی اصلا نمیدونست پورشه چی میگه و معنی هیبرید چیه در پایان تشکر بی پایان دارم از nobel که نتایج تست ها را برای آندسته از افراد که قادر به دانلود و یا تماشای آنلاین نیستند قرار دادند
mehran911
۲۷ اسفند ۱۳۹۵دقیقا sunmartin عزیز
.
هیچ اسپرت سازی
در طول تاریخ افتخارات و دستاورد های پورشه رو نداره
متاسفانه بیش از نود درصد برو بچه های این سایت نمی دونن پورشه چیه
.
گفتی ژاپن
جاداره بگم در تاریخ مسابقات استقامتی ۲۴ ساعته لمانز ژاپنی ها درکل فقط یک عنوان قهرمانی دارن اونم برای ۲۶ سال پیش در حالی که آلمانی ها ۳۴ قهرمانی تا بحال کسب کردند
.
واقعا خوشحالم که پورشه رو دوست داری دوست عزیز
sunmartin
۲۷ اسفند ۱۳۹۵ای کاش ای کاش میشد بچه های عشاق ژاپنی فقط یکبار سوار پورشه بشن حتی در مدل های قدیمی پورشه یک خودوریی که با تمام خودورهایی که تا بحال کسی سوار شده از لکسوس و نیسان gtr و حتی فراری متفاوت تره در بیان مهندسی پورشه همین بس که در یکی از برنامه های تاپ گیر یک فراری “ایتالیا” با یکی از معمولی ترین مدلهای پورشه کورس خیابانی داشت که بشدت مغلوب پورش شد و جیمز می و ریچارد کفتن اینه شاهکار پورشه کاش در سایت پدال دستاوردهای این ابر خودورساز آلمانی بعنوان مقاله ای در دسترس افراد قرار میگرفت من تاریخچه اختراعات و عناوین این برند مطالعه کردم و نمیتونم هیچ برندی در حد و اندازه های اون ببینم
بهزاد
۲۷ اسفند ۱۳۹۵آقای sun جان شما چرا از این معجزه های مهندسی استفاده نمیکنید؟!
کاری نداره شما سراتو را بفروش به جاش پورشه بگیر و دوستان ژاپنی باز را سوار کن تا به مهندسی واقعی پی ببرن.
این نفسها از جای گرم بیرون میاد.
ASA
۲۶ اسفند ۱۳۹۵چقدر تعصب!
بخدا بیشترش به راننده بستگی داره نه ماشین! اگه حتی راننده هم یکی باشه بالاخر باهم فرق داره، چون نمیتونه دقیقا کار قبلی رو کامل انجام بده!
NOBLE
۲۶ اسفند ۱۳۹۵.
دوست عزیز مواظب باش واسه چی به خدا قسم می خوری.
اتفاقا 80 درصدش به ماشین بستگی داره.
.
نیسان GTR بازنده نیست.
یک مسابقه ی درگ یا یک دور ، دور پیست ارزش و ذات واقعی این ماشین ها رو نشون نمیده.
هر ماشینی شخصیت خاص خودش رو داره و خریداران خاص خودش رو هدف گرفته.
یک بخش از این مقایسه قیمته.
بذار قیمت چند تا ماشین رو مثال بزنم :
lamborghini huracan lp610-4 = 250/000$
mclaren 570 s = 210/000$
porsche 911 turbo = 178/000$
audi r8 v10 plus = 178/000$
acura nsx=156/000$
nissan gtr = 109/000$
chevrolet corvette z06 : 84/000$
اگر پول برام مهم نباشه صد درصد هوراکان رو انتخاب میکنم ، اما باید به اختلاف قیمتش با رقبای دیگه توجه کنی.
ASA
۲۶ اسفند ۱۳۹۵NOBLE داداش،
قسم واقعی بود.
تو یه ماشین رو بده دست یه نفر بهش بگو دو دفعه صفر تا صد بگیره، اگر هردو زمان یکی شد! مگر که طرف اوج رانندگی باشه!
ماشین تاثیر خودشو داره اما راننده بیشتر
اصن دوتا پراید رو بزار درگ، حتما یکی پیش میفته اونم بخاطر رانندش.
NOBLE
۲۶ اسفند ۱۳۹۵.
شما به همون نفر یه بار پراید بده یه بار بنتلی کانتیننتال.
به نظرت اختلافش نسبت به این که هر دو بار با پراید تایم بگیری بیشتر نیست ؟
ASA
۳ فروردین ۱۳۹۶چرا
ولی این سه تا ماشین تقریبا مشخصات شبیه داشتن
h112
۲۶ اسفند ۱۳۹۵سه تا گل…
سه تا خوب اند…
بهزاد
۲۶ اسفند ۱۳۹۵دوستمون کیارش بعد از مدتها که سایشون کم شده بود دوباره برگشتند و ما هم لازم دیدیم یکم خوراک برای ایشان فراهم کنیم تا اموراتی بگزرونن!
نیسان GTR وزنش 1740 کیلوگرمه
پورشه حدود 1600 کیلو
قدرت نیسان 565 اسب بخاره
پورشه 580
گشتاور نیسان 633
گشتاور پورشه 700
هردو AWD هستند و نیسان دیگه بیشتر از این نمیتونه قوانین فیزیک را به چالش بکشه!
اگه خدا بخواد و کیارش دندان به جگر بزاره نسل جدید GTR مثل سال 2007 میاد و یکم گرد و خاک به پا میکنه!
خوراک بعدی راجب تایر خودرو هست و امیدوارم نویسندگان عزیز پدال مقاله های خوب و کاملی در این مورد بنویسند که واقعا در این شرایط بسیار بدرد بخوره.
شتاب آکورا nsx در چند تست از 3 الی 3.5 اندازه گیری شده که این تفاوت ها به نوع تایر و دمای محیط بستگی داره و در حال حاضر nsx با 3 نوع تایر عرضه شده که شامل پیرلی p zero و کانتیننتال و تایر سفارشی میشلین pilot sport cup2 که این آخری در صورت استفاده هم در شتاب هم تایم لپ بهترین عملکردو داره و کلا با ورود پایلوت اسپرت کاپ 2 که به صورت اختصاصی برای 918 توسعه یافته بود بدون اضافه کردن قدرت یا کار خاصی چند دهم ثانیه به شتاب و چند ثانیه در تایم گیری به یاری خودروها آمده.
918 با تایر پایلوت معمولی شتابش 2.7 ثانیه بود و با پایلوت اسپرت کاپ 2 دقیقا به 2.5 ثانیه رسید در حالی که در اولین زمانگیری 918 در نوربرگ رینگ با تایر پایلوت معمولی اگر اشتباه نکنم 7 دقیقه و 12 ثانیه زد و با تایر جدید توانست به 6:57 برسه و این تفاوت ها اگر در ذهن دوستمون بگنجه خیلی تاثیر گذاره و در صورت عدم پذیرش کیارش جان چیزی از ارزش های ایشون کم نمیشه.
عطا
۲۶ اسفند ۱۳۹۵بنظرم اصلیترین برنده نیسان جی تی ار هست که قیمت های نجومی اون دوتا نداره :)
NOBLE
۲۷ اسفند ۱۳۹۵.
اگه اونطوری حساب کنی بهترین ماشین اسپورت جهان شورلت کوروته.
قیمت GT-R هم کم نیست.
shirko
۲۶ اسفند ۱۳۹۵پورشه همیشه تو شتاب از نیسان پیشی می گیره ولی تو پیست قافله رو به رقیب ژاپنی واگذار می کنه
dice
۲۷ اسفند ۱۳۹۵جوکر : هااا هاا هووو هییی ها ها
فک می کردم جوک های من بی مزه هستند
(شوالیه تاریکی2008)
انتخاب من بینه اینا هیچکدومه….
وقتی مرسدس amg gt… اودی R8… جگوار اف تایپ هست چرا این 3 تاااا
بهزاد
۲۷ اسفند ۱۳۹۵کیارش گران مایه چشم نزنیم ردپای شما در تک تک سایتها و شبکه های اجتماعی مشاهده میشه و یک تنه دارید روشنگری میکنید.
اون مدتی هم که غیبت داشتید یحتمل به خاطر عدم دریافت مواجب از بزرگتر برای خرید بسته ی اینترنتی بوده وگرنه با این انرژی برای حضور 24 ساعته امکان نداشت سایتون کم بشه ، انشالله که هیچ جوانی دچار قطع مواجب برای خرید بسته نشه.
از اون مدتی که شما نتونستید به اخبار درجه یک دسترسی داسته باشید دنیای خودرو کلی تغییر کرده و اگر میزان بسته اجازه داد حتما روند این چند ماهه یا ساله را مطالعه کنید تا حداقل فضیلتی به فضایلات شما اضافه بشه.
با آرزوی پیروزی و موفقیت
shirko
۲۷ اسفند ۱۳۹۵در جواب مسیح ، دادا مطمئنی زمان پورش یک و چهله ؟؟؟لطفا یه کم زیادتر مطالعه کنید !!!!!
Mehran nikfar
۲۷ اسفند ۱۳۹۵مسیح دوتا کامنت اخر منو اون بالا بخون. بعد بیا کارت دارم.
ونوم اف ۵
۲۷ اسفند ۱۳۹۵شما بیشتر بدبین هستی سر قضیه درگ ان اس ایکس نظرات دوستاتون معلوم بود که راننده ناشیه و…
ارمان
۲۷ اسفند ۱۳۹۵متاسفانه دوباره زیر مطالب فضای چت روم یاهور رو یاد اوری میکنه
اما بعضی دوستان انگار به یکم استراحت نیاز دارن حالو احوالشون میزون نیست!
50% کامنت ها مال یک شخصه خدا به داد برسه .
Mehran nikfar
۲۷ اسفند ۱۳۹۵عهههه چه جالب دیشب تو این پیج کلی کامنت بود.هیچکدومشون نیستن.ظاهرا حوصله مدیر سایت هم سر رفته.
just bentley continental
۲۷ اسفند ۱۳۹۵نیسان gtr پیر شده صبر کنید تا سال 2019 اونوقته که پوز همه اینا رو می خوابونه گودزیلا فعلا گوشه گرفته به زودی حمله خودشو اغاز می کنه .
mohsen
۲۷ اسفند ۱۳۹۵واسم نتیجه مهم نیست پرستیژ پورشه رو هیچ ماشینی نداره
USA & JAPAN
۲۷ اسفند ۱۳۹۵صد البته GTR
راستین
۲ فروردین ۱۳۹۶دوستان جوری جانبداری میکنن و تعصب دارن نسبت به برندهای مختلف که این تصور پیش میاد خودشون اهل آلمان یا ژاپن یا ایتالیا هستن، فراموش نکنید ما ایرانیها از نظر اونا یک کشور جهان سومی عقب مونده هستیم، کاش مهندسین کشورم خودرویی کاملن بومی تولید میکردن تا اینجا سنگشو به سینه بزنیم نه اینکه پرچم کشورهای دیگه رو بدیم بالا،
مجتبی
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶یعنی یک نفر اینجا نبود بدون تعصب حرف حق رو بزنه؟
نیسان و پورشه هر دو موتور ۳.۸ هستن ولی هندا با موتور ۳.۵ چنین رکورد خوبی رو زد.
دوستان تعصب کورتون کرده.
هندا اکر بخواد موتور ۳.۸ بذاره ببینید راحت اینا رو میگیره همینطور که توی مسابقات خودرو و موتور سوراری همیشه اول تا سوم هست که اونم به احوالات راننده ربط داره
قدری تفکر بدک نیست برای شرکتی که اینظور حتی به آلایندگی هم اهمیت میده و باعث اقتصادی تر شدن زندگی ما ها میشه
درک هندا لیاقت میخواد که خیلیا توی ایران خیلی دیر بهش خواهند رسید