نیسان چندی پیش بهصورت آنلاین اسیووی جدید خود که ترا نام گرفته را معرفی کرد. قرار است این خودرو برای اولین بار رسماً در نمایشگاه پکن امسال معرفی شده و به نمایش عمومی درآید. حال پیش از آغاز نمایشگاه پکن، نیسان جزئیات و مشخصات بیشتری را از اسیووی جدید خود منتشر کرده است. همانطور که قبلاً گفته شده بود، ترا روی شاسی نردبانی پیکاپ ناوارا ساخته شده و ساختاری بدنه روی شاسی دارد. اساساً ترا نسخهٔ اسیووی ناوارا محسوب میشود.
به همین دلیل برای ترا همان پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری بنزینی ناوارا ارائه شده که ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند. برای ترا اما تنها همین یک پیشرانه ارائه شده است. طول، عرض و ارتفاع این خودرو نیز به ترتیب برابر با ۴.۸۸ متر، ۱.۸۵ متر و ۱.۸۳ متر بود و فاصلهٔ محوری آن معادل ۲.۸۵ متر است.
ترا به ویژگیهای جذابی چون تعلیق عقب پنج اتصالی با کمکفنرهای پیچشی، سیستم چهارچرخ محرک با قفل دیفرانسیل، سیستم کنترل پایین رفتن از شیبها، سیستم کمک به شروع حرکت در سراشیبیها و… مجهز شده که صرفنظر از نوع مسیر، به آن تواناییهای آفرود بالایی میبخشد. نیسان همچنین میگوید ترا ۲۲۵ میلیمتر از سطح زمین فاصله دارد که بهترین در کلاس خود محسوب میشود. این ویژگی در کنار موارد مذکور موجب خواهد شد که این اسیووی در بین خریداران محبوب شود.
داخل ترا اما حتی برای این سگمنت نیز بسیار سطح پایین و پایه به نظر میرسد. در اینجا نمایشگر پنج اینچی کوچکی با گرافیک ابتدایی دیده میشود که برای چنین خودرویی دور از انتظار است. بااینحال از طریق این صفحهنمایش کوچک، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بروز شدهای ارائه میشود که قابلیت اتصال به گوشیهای موبایل هوشمند را دارد.
همچنین برای ارائهٔ سواری ساکتتر، عایقکاری کابین ترا بهبود یافته درحالیکه ظرفیت بارگیری آن نیز در کلاس خود بهترین است؛ اما ترا خودرویی پنجنفره است و برخلاف بسیاری از رقبایش، ردیف سوم صندلیها برای آن قابل سفارش نیست. در مشخصاتی که از این اسیووی ژاپنی منتشر شده اما دید میشود که برای آن شش رنگ بیرونی مختلف به همراه رینگهای آلیاژی ۱۸ اینچی در نظر گرفته شده است.
ترا در چین توسط جوینت ونچر ژنگژو-نیسان تولید شده و بهعنوان جایگزینی برای مدل پالادین (همان خودرویی که زمانی در کشورمان با نام رونیز تولید میشد) در نظر گرفته شده است؛ اما چون تولید پالادین همچنان در چین ادامه خواهد داشت، نیسان نام ترا را برای اسیووی جدید خود انتخاب کرده است. این نوع از اسیوویهای سنتی در چین مخصوصاً در شهرهای کوچک و مناطق روستایی بسیار محبوب هستند و به همین دلیل نیسان چین را بهعنوان یکی از بازارهای عمدهٔ ترا در نظر گرفته است.
ترا هماکنون فقط در بازار چین با قیمت پایهای در حدود ۱۸۰ هزار یوآن برابر با ۲۸,۶۰۰ دلار عرضه میشود اما بهزودی در سایر بازارهای آسیایی هم عرضه خواهد شد؛ اما این اسیووی جدید ژاپنی به بازار اروپا و ایالاتمتحده راه پیدا نخواهد کرد؛ بنابراین ترا خودرویی منطقهای محسوب میشود که بازار آن صرفاً به چین و دیگر کشورهای آسیایی محدود خواهد بود.
[دانلود ویدئو]
رضا
۲۷ فروردین ۱۳۹۷ای کاش که بیاد ایران
NAVID۰۰۹۸
۲۷ فروردین ۱۳۹۷یعنی ساخته شده برای اورگانهای دولتی و نظامی.
برای جنگلداری و حمل پول.
جایگزین خوبیه برای رونیز و ادامه تولید و منتاژ در کشور
charger
۲۷ فروردین ۱۳۹۷بعضی وقتا فک میکنم تمام ماشینای ژاپنی پلتفرمشون یکیه
power active
۲۷ فروردین ۱۳۹۷آره واقعأ . پلتفرم پرادو
محمدرضا
۲۷ فروردین ۱۳۹۷کاش فرمونشو عین فرمان نسل حدید خودروهاش میکرد.با اینکه بد نیست اما جدیدش خیلی بهتره طراحیش
Omid622
۲۷ فروردین ۱۳۹۷دقت کردید
گفته شد تو چین بیشتر مردم روستایی این ماشین رو میخرن اونم با این جمعیت و اقتصاد
حالا بیاد اینجا ۳۰۰ میلیون رو شاخشه
امان از این بازار خودرویمون
آرش آمریکایی
۲۷ فروردین ۱۳۹۷رقیب خوبی برا پرادو عه
سعید
۲۷ فروردین ۱۳۹۷چقدر شبیه پرادوِ
سید
۲۷ فروردین ۱۳۹۷خیلی باحاله به عنوان یه خودروی کار وتجاری جالبه?
me84
۲۷ فروردین ۱۳۹۷.
طراحی خفنی داره. فنیش هم که نیسانه دیگه جای بحث نداره.
رها
۲۷ فروردین ۱۳۹۷کاشکی پارس خودرو منتاژش کنه یا اینو یا ناوارو رو با قیمت مناسب بده دست مردم ما از دور ببینیم خوشحال بشیم
مهران
۲۷ فروردین ۱۳۹۷چقد قیمتش خوبه بقیه چیزاشم از قیمتش بهترن
F.A
۲۸ فروردین ۱۳۹۷درود
واقعأ قیمتش از حدود ۲۸ هزار دلار شروع میشه یا نه ، قیمتش به اشتباه در مقاله درج شده!
اگه ۲۸ هزار باشه؛ عالیه
یعنی از ایکس تریل ارزانتره؟!