فاکتورهای زیادی در بحث فروش خودروها دخیل است. از یک طرف خودروسازان باید محصولاتی خوب بسازند تا مصرفکنندگان از آنها استقبال کنند و از طرفی هم نمایندگیهای رسمی میتوانند تلاشهای بیشتری برای فروش خودروها انجام دهند که از جمله این موارد میتوان به بازاریابی، برگزاری رویدادهای تست درایو و… اشاره کرد.
به نظر میرسد نیسان این ماه میخواهد مشوقهای قابلتوجهی برای نمایندگیها در نظر بگیرد و البته این موضوع زمانی رنگ واقعیت به خود میگیرد که تعداد فروش پیکاپ های این خودروساز ژاپنی بیشتر شود.
بر پایه بولتن برنامه ریزی شده جدیدی که نیسان به نمایندگیها فرستاده، به ازای هر دستگاه پیکاپ تایتان فروخته شده مبلغی تشویقی برای نمایندگیها در نظر گرفته خواهد شد. هرچقدر میزان فروش تایتان توسط نمایندگیها بیشتر شود میزان مشوقها نیز بیشتر خواهد شد.
نمایندگیهایی که بین ۳ تا ۵ دستگاه تایتان را به فروش برسانند به ازای هر دستگاه مبلغ ۱۵۰۰ دلار دریافت خواهند کرد. نمایندگیهایی که بتوانند ۶ تا ۱۲ دستگاه از این پیکاپ را بفروشند مبلغ بیشتر ۲۵۰۰ دلاری را به ازای هر خودرو دریافت میکنند و اگر بیش از ۱۳ دستگاه فروخته شود نمایندگی برای هر یک دستگاه تایتان مبلغ ۴ هزار دلار را به جیب خواهد زد.
یک حساب و کتاب ساده نشان میدهد که اگر یک نمایندگی بتواند ۱۵ دستگاه تایتان را بفروشد ۶۰ هزار دلار نصیبش خواهد شد. یکی از شرایط این است که پیکاپ های یاد شده باید در ماه سپتامبر فروخته شوند.
نمایندگی میتواند این مبلغ نقدی را به تخفیف تبدیل کرده و محصولات خود را با قیمتهای کمتری به خریداران عرضه کند و یا اینکه آن را به همان صورت دریافت نماید. بههرحال این یک معامله برد-برد بوده و البته به توانایی نمایندگی در فروش تایتان هم بستگی زیادی دارد.
MR.JJ
۳۰ آذر ۱۳۹۹در مقابل پیکاپ های آمریکایی بیش از اندازه گرانه
Ahmedreza2002
۳۰ آذر ۱۳۹۹اتفاقا تو تیپ های مشابه ارزون تره
ولی بازم حریفشون نمیشه تو فروش
MR.JJ
۳۰ آذر ۱۳۹۹و کمتر کسی فورد F150 و … ول میکنه بیاد اینو بخره ولی به نظر من شخصا از همه پیکاپ ها خاص تر باابهت تر و لوکس تره
اگر روزی به پیکاپی نیاز داشتم در خریدش شک نمیکردم
Ahmedreza2002
۳۰ آذر ۱۳۹۹البته تا وقتی رم هست نمیشه به بقیه گفت لوکس ترن
NAVID۰۰۹۸
۳۰ آذر ۱۳۹۹همیشه آخر سال که میشه ، اکثر کمپانیها چنین مشوقهایی میگذارند !
نشون میداد در آمریکا ، خودروهای لاکچری مثل سری ۷ یا آئودیA8 تا ۲۵۰۰۰دلار تخفیف میخورن و اگر چونه بزنید بازم بهتون تخفیف و مشوق میدن .
S
۳۰ آذر ۱۳۹۹اگر توی ایران محدودیت های حجم موتور و واردات نبود و نمایندگی هم داشت تمام مشوق ها مال نمایندگی های ایران میشدن چون روزی nتا برای احتکار ازشون میخریدن و میتونستن هر ماشین رو بقیمت ۵ تا ماشین بفروشن .
الان سودی که گمرک و دلالا روی هر تویوتا هایلوکس کردت رو خود تویوتا روی این ماشین نکرد
میثم
۳۰ آذر ۱۳۹۹خیلی طراحی خوبی داره چه داخل و چه خارج
JoJo
۳۰ آذر ۱۳۹۹باگ خلقت یعنی بعد داج رم دیگه هیچ پیکاپی به چشمت نیاد :/
MOHAMMAD.n.r
۳۰ آذر ۱۳۹۹این ماشین فوق العاده هست.
اگر اونجا بودم و میخواستم از این سگمنت انتخواب کنم احتمال زیاد انتخوابم این ماشین بود.
ولی باید قبول کنیم این کلاس دست فورد سری اف و رم هست.
میثم
۳۰ آذر ۱۳۹۹من اگه جای مدیر بازاریابی نیسان بودم یه کمپین تعویض ماشین صفر با کارکرده راه اندازی میکردم و با تک تک کسانی که پیکاپ تراکهای با عمر بالای 10 سال دارن تماس میگرفتم و بهشون پیشنهاد تعویض ماشینشون با یه نیسان صفر کیلومتر با اقساط بلند مدت میدادم. ماشینشونو میگرفتم و بجاش اینو تحویل میدادم.
تو آمریکا کلی پیکاپ قدیمی با مصرف سوخت بالا و آلایندگی زیاد هستن که فرصت خوبی برای جایگزینی اونها با یه مدل صفر کیلومتره.
فکر میکنم تو یک سال فروش این مدل نیسان حداقل 2 برابر بشه.
عارف
۳۰ آذر ۱۳۹۹میثم جان رفیق ، قبلا شرکتهای دیگه این کار و کردن ولی دلیل اصلی افت فروش کاهش توان خرید مردمه ، یادمه تو دوران بد اقتصادی قبلی هامر ماشین میداد ۵ ساله ، که بعد از ۵ سال دوباره میتونستی تکرار کنی . (البته ربطی به این مقاله نداره)
سامورایی از قله فوجی
۳۰ آذر ۱۳۹۹نیسان خوب کاری کرد که رفت سراغ الکتریکی کردن تایتان
چون با وجود رقبایی مثل F150 سیلورادو و داج رم شانس کمی داره
ولی وقتی الکتریکی بشه و قیمتش هم مناسب باشه (بین ۴۰ تا ۵۰ هزار دلار ) فروش خوبی خواهد داشت چون بقیه پیکاپ های الکتریکی مثل هامر و تسلا قیمتشون خیلی بالا تر از اینه
Ho3in
۳۰ آذر ۱۳۹۹خدا چرا ما نباید این زیبایی هارو داشته باشیم ?مگه چی میشه ما هم اینطور خدمات دریافت کنیم ?
زیزیگولو
۳۰ آذر ۱۳۹۹به نظر من در حال حاضر بهترین پیکاپ بین پیکاپای ژاپنی تویوتا هایلوکس هستش …….. پیکاپا بیشتر از 2.5 تن بارو میتونن حمل کنن ولی گذاشتن یه بار بزرگو حجیم تو کفی بار این ماشینا یه جورایی غیر ممکنه چون کفی بار پیکاپا زیاد بزرگ نیستش و ممکنه آسیب ببینه ولی حتماً الآن به یاد نیسان آبیای سایپا افتادین که خود مشتریا کفی بارشون رو دستکاری کردن تا جایی که حتی تا 5 تن بار رو هم سوارشون میکننو تا چند برابر قدشون بار روشون تلنبار میکنن!!!!!!!! ولی این اشتباهه چون واسه حمل همچین بارایی با ماشینای پیکاپ بصورت استاندارد باید اکستنشن های مخصوص حمل بار استفاده کنن که به صورت یدک به پیکاپ وصل میشه
امین
۳۰ آذر ۱۳۹۹نیسان دربه در رو دستش باد کرده.آخه مگه مجبوری تو کلاسی که آمریکایی ها حرف اول رو میزنن وارد بشی،اونم تو کشور خودشون.
RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN
۳۰ آذر ۱۳۹۹دقت کردید
4 الی 5 هزار دلار به جیب میزننن!!!!!!
تازه این قیمت نمایندگی هست خود کارخونه 5 هزار دلار میاره رو ماشین.
یه نکته جالب بگم
قیمت تموم شده هونگچی دمه در کارخونه قیمتش 56689 دلار (56 هزار دلار و 689 دلار است ) نسخه پایه. نسخه فول هم 74229 ( 74 هزار و 229 )
نمانیدگی مجاز هست تنها حداقل 500 تا 1000 دلار به قیمت ماشین اضافه کند.
که پایه میشه 58 هزار دلار و فول میشه 75 هزار دلار. ( هونگچی H9)
خب آیا میدونید از سال 2018 تا 2019 چه قدر فروش داشته ؟؟
خب فیلا اطلاعات دقیقی منتشر نشده ولی سال 2014 که هونگچی h5 به دست مشتریان رسید. یک چیزی حدود 2774 این خودرو فروش داشته که
که قیمتی بین 30 تا 40 هزار دلار داشته. و لوکس محسوب میشه
سود این خودرو نیز در هر محصول بین 500 تا 1000 دلار بوده. (سود نمایندگی و کارخونه)
اگه ما میانگین بگیریم و قیمت 750 دلار را حساب کنیم. یعنی مجموعا 2 میلیون و 79 هزار دلار سود!!!!!!!!
ماشین هونگچی L5 که بسیار زشت هست و بیشتر کلایسک هست.
نیز از همین قاعده پیروی میکرد.
اگر دقت کنید وضع مردم چین زیاد بد نیست. خیلی ها خودرو های اروپایی سوار میشن .
و وضع خوبی دارن. چون اونا سود کمی برای هر محصول میبینن و زیاد میفروشن و سپس به علت فروش زیاد پول هنگفتی گیرشون میاد.
یه نکته جالب که حتی تو ویکی پدیا هست میزان فروش محصولات Changan تو تمام چین هست. هست از سال 2017 تا 2018 یک چیزی حدود 1.6 میلیون دستگاه بوده.
نکته جالب اینه که مدیر عامل changan گفته بود هدف ما راحتی و آسایش مردم و لذت بردن از ماشین و ایمنی ماشین هست.
برای همین ما در هر محصول سودی بین 282 دلار تا 420 دلار در نظر میگیریم که این یعنی قیمت کارخونه زیاد با قیمت بازار فاصله نداره.
شما بگید 300 دلار. 1.6 میلیون رو ضربدر 300 دلار کنید این یعنی 4.8 میلیارد دلار سود .
و این مبلغ حدود 95 درصد هزینه پول کارگران و دیگر چیز ها میشود.
این فقط 2 برند بود. من برند های دیگر مثل چری و جیلی و… رو مثال نزدم.
ولی آن ها هم به این شکل هستن.
لازم نیست حتما برای سود مبلغ هنگفتی روی ماشین آورد. مشک آن است که خود ببوید.
اگه یه ماشین خوب باشه همه میان میخرنش. ولی وقتی سود تو فروش به خودرو خیلی میره بالا پس این یعنی میدونن که ماشینشون فروش نمیره و ناچار میشن برای سود خودشون پول زیادی رو ماشین بیارن
البته ایران خودرو و سایپا از این قضیه پیروی نمیکنن.
پدال خواهش میکنم بزار مطلبم انتشار پیدا کنه.
میثم
۳۰ آذر ۱۳۹۹1.6 میلیون در 300 دلار میشه 480 میلیون دلار نه میلیارد.
دوم اینکه برندینگ خیلی در میزان فروش و سود تاثیر داره. برندی مثل تویوتا که با یه پلتفرم سالها یه ماشینو تولید میکنه و همچنان فروش بالایی هم داره و حاشیه سودش هم طبق مقاله ای که در پدال منتشر شده از تمام انبوه سازان بیشتره. بعنوان مثلا سود تویوتا در هر ماشین دقیقا 3 برابر هیونداست. این مواردی که گفتی روی کاغذ درسته ولی تو دنیای تجارت عوامل تاثیر گذار خیلی زیادی هستن که جنبه روانی دارن و اصلا هیچ جوری نمیتونی حساب کتاب منطقی براش در نظر بگیری. نمونش تسلا که با اون فروش کمش قیمت سهامش شارپی بالا رفته. این قیمت سهام رو چجوری میخوای توجیح کنی؟؟؟
در بازار بورس مقوله ای هست بنام “روانشناسی بازار” که خیلی خوب اینو توضیح میده و تمام حرفه ای های بورس از وارن بافت بگیر بیا پایین این مورد رو بشدت درنظر میگیرن.
فکر میکنی تویوتا چند سال پیش برای چی سهام تسلا رو فروخت؟ مگه از سود بدش میاد؟ نه ولی روی کاغذ که حساب کتاب کردن دیدن آینده این سهم خیلی هیجان انگیز نیست. ولی ایلان ماسک خوب تونست جو روانی بازار رو به نفع خودش تغییر بده و درنتیجه سهامش اینجوری رشد کرده و تا وقتی بتونه این کارو بکنه رشد سهامش ادامه داره
RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN
۳۰ آذر ۱۳۹۹بله اقای میثم.
راست میگی 480 میلیون دلار.
بله حرف شما کاملا درسته ولی هرچی باشه به این اعداد که نزدیک هست.
MOHAMMAD.n.r
۳۰ آذر ۱۳۹۹رامین جان این مقاله رو بخون
https://www.pedal.ir/magazine/میزان-سود-خودروسازان-سال-2019/
گفتنی ها رو میثم گفت.
فقط بدون که جیلی بالاترین سود رو بعد از فراری میگیره. یعنی برای یک ماشین ۵۰ هزار دلاری چیزی حدود ۴۷۵۰ دلار(9/5درصد).
تویوتا 8/5 درصد سود میگیره یعنی برای یک ماشین ۵۰۰۰۰ دلاری حدود ۴۲۵۰ دلار.
اما جالبه بدونی که نیسان سود خیلی کمی رو هر ماشین میکشه (0/6 درصد) و اون ۵۰۰۰ هزار دلاری که شما فرمودی کارخونه میاره رو ماشین کاملا غلط هست. روی یک ماشین ۵۰۰۰۰ دلاری نیسان ۳۰۰ دلار سود میکنه.
RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN
۳۰ آذر ۱۳۹۹اقای محمد حرف شما هم درست است.
یه موضوعی هست به نام سود کارخونه. سود نمایندگی.
جیلی ماشین 50 هزار دلاری داره ؟؟ من ندیدم.
به طور مثال قیمت تموم شده ماشین x مثلا 42 هزار دلاره. خب کارخونه باید یه سودی بکشه روی ماشین. خب ماشین رو به نمایدنگی به قیمت 45 هزار دلار میده.
تا خودش 3 هزار دلار سود کنه. اخر هم خود نمایندگی مثلا 2 هزار دلار میاره روی قیمت ماشین یا کارخونه میگه قیمت 47هزار دلاری بفروش.
تمامی محصولات همینطوری هست. حتی همین تخم مرغی هم که میخریم همین قاعده رو داره.
من این حرفو گفتم که اینو بگم. مثلا یه رولز رویس هست قیمتش 2 میلیون دلاره.
واقعا 2 میلیون ارزش نداره. برای سود کلانشنان اینقدر ماشین رو گران میکنن.
آیا این حرف رو قبول دارید ؟
RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN
۳۰ آذر ۱۳۹۹اقای محمد. در ادامه حرفم.
خود پدال گفته اگه نیسان 15 تا از این پیکاب بفروشه سود 60 هزار دلاری میکنه.
یعنی هر خودرو 4 هزار دلار. من حرفم واسه نیسان تایتان بود.