نیسان

معرفی رسمی فیس‌لیفت نیسان پاترول، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر

پیش‌ازاین می‌دانستیم که پاترول فیس‌لیفت نسبتاً عمده‌ای را تجربه کرده اما حالا نیسان رسماً پاترول جدید مدل ۲۰۲۰ را معرفی کرده است. این خودرو از پیشرفت‌های بیرونی و بهبودهای داخلی به همراه تکنولوژی‌ها و ویژگی‌های لوکس بیشتری برخوردار شده تا سرنشینان ایمن‌تر و راحت‌تر باشند اما درعین‌حال همچنان قابلیت‌های آفرود عالی خود را حفظ کرده است. سازندهٔ ژاپنی، پاترول را نماد میراث اس‌یووی‌های خود می‌دارند که به‌طور خاص برای مقابله با سخت‌ترین شرایط رانندگی روی کرهٔ زمین مهندسی شده بدون آنکه راحتی سرنشینان را قربانی کند.

در نمای بیرونی پاترول مدل ۲۰۲۰ امضای طراحی نیسان یعنی جلوپنجرهٔ V شکل جدیدی به چشم می‌خورد که توسط چراغ‌های LED بومرنگ شکلی احاطه شده است. طراحان همچنین در طرفین سپر جلو لبه‌هایی را کار کرده‌اند که به چراغ‌ها منتهی می‌شود. در همین حال، گرافیک داخلی چراغ‌های عقب نیز بروز شده و با نوار کرومی بزرگی با نوشتهٔ PATROL به هم متصل شده‌اند. درون این چراغ‌ها همچنین راهنماهای متوالی کار شده که این ویژگی برای اولین بار است که در ساخته‌های نیسان دیده می‌شود.

کابین پاترول جدید نیز به لطف ویژگی‌هایی مثل صندلی‌های چرمی با دوخت الماس شکل و غربیلک فرمان جدید دست‌دوز، لوکس‌تر به نظر می‌رسد. کنسول مرکزی بازطراحی شده با دو نمایشگر که بالایی نقشه را به نمایش درمی‌آورد و پایینی برای کنترل ویژگی‌هایی مثل سیستم تهویه مورداستفاده قرار می‌گیرد هم یکی دیگر از ویژگی‌های جدید کابین پاترول مدل ۲۰۲۰ است. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی این خودرو از کارپلی و اندروید اتو هم پشتیبانی می‌کند. نیسان همچنین برای سرمایش سریع‌تر کابین در آب‌وهوای گرم، سیستم خنک‌کننده و توزیع جریان هوا را بهبود داده است. علاوه بر این، به گفتهٔ سازندهٔ ژاپنی، کابین این اس‌یووی جان‌سخت ساکت‌تر از قبل شده است.

نیسان همچنین برای پاترول مدل ۲۰۲۰ تجهیزات ایمنی جدیدی مثل ترمز اضطراری هوشمند با قابلیت تشخیص عابر پیاده و سیستم هوشمند هشدار برخورد جلو را هم در نظر گرفته است. این دو سیستم جدید به چندین تکنولوژی ایمنی قبلی نیسان که قبلاً ارائه می‌شدند اضافه شده‌اند؛ اما همان‌طور که انتظار می‌رفت، در پیشرانه‌ها تغییری ایجاد نشده است و پاترول مدل ۲۰۲۰ مثل قبل به‌صورت استاندارد با یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V6 با ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۳۹۵ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌شود درحالی‌که یک موتور ۵.۶ لیتری V8 با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. نسخهٔ V8 از سیستم هیدرولیکی کنترل حرکات بدنهٔ نیسان هم برخوردار است. نیسان پاترول مدل ۲۰۲۰ اواخر همین ماه در خاورمیانه عرضه می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    تلفیق زیبای اصالت و مدرنیته♥️??

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۳ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      :::نظرسنجی:::
      پاترول: لایک ?
      لندکروز: دیس‌لایک ?

      موافقم 20
      مخالفم 8
    2. مرتضی

      ۳ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (78 ديدگاه)

      واقعا چقدر زیباست. ایندفعه تاکید طراحیش برای خاورمیانه بیشتر هم شده ، کاش شرایطش بود ما هم یک روزی میتونستیم سوار بشیم

      موافقم 3
      مخالفم 1
  2. کیان

    ۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1491 ديدگاه)

    طراحی حارجی بسیار خوب شده، پیشرفت داشته .
    اما طراحی داخلی، این سریال طنز بود، فک کنم لیسانسه ها ، یه قسمت رفته بود فلافل سرویس، تا میتونست تو ساندویچ فلافل و … پر کرده بود، بحث شرکت معظم نیسان هم همینه، یه طراحی داخلی زده، هنوز که هنوزه داره همون و استفاده میکنه، حتی رو QX80 ، این سیستم مالتی مدیا جدیدشم من و یاده این پرشیا داشبورد جدید میندازه یا دنا با اون مالتی مدیاش، خیلی زشته نیسان این همه مدت داره این طرح قدیمی و استفاده میکنه.
    حال من موندم مدیران ما در سطح مدیران نیسان هستن، یا مدیران نیسان در سطح مدیران ما و یا هیچکدام.

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. مرتضی

      ۳ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (78 ديدگاه)

      ولی برعکس شما من از طراحی داخلیش خوشم میاد ، از نظر زیبایی و تلفیق چرم و چوب و پلاستیک و امکانات فکر میکنم از رقیب هاش مثل تویوتا هم بهتر باشه

      1. کیان

        ۳ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (1491 ديدگاه)

        من نگفتم بد هستش، گفتم خیلی وقت هست که طراحی حتی بروز رسانی نشده، تغییر و طراحی جدید پیشکشش باشه.

        در رابطه با این دوستمون که اواتار نیسان هم داره و به کارخونه پدریشون بی احترامی شد من عذر میخوام با این صحبت به طراحان شرکتتون توهین شد، معذرت میخوام. اگر شما خودوت سوار محصول کارخونه پدریتون نشدین ما این و تو کیش سوار شدیم و راضی بودیم، البته خود اینو نه، بالاترش QX80، تشکر کنید از ابوی محترم که چنین محصول خوبی تولید کردن. من باز عذر میخوام اگر با طراحی شکرتتون و زیر سوال بردم.
        این همه تعصبتون و تو شرکتتون خرج کنید طرح جدید بدید بیرون

        1. datsun

          ۳ مهر ۱۳۹۸
          سوابق: (3960 ديدگاه)

          بنده هم از شما معذرت میخوام و امیدوارم در ضمینه ارتباط فلافل و خودرو به موفقیتهای تازه ی برسید
          یا حق.

          موافقم 2
          مخالفم 1
    2. datsun

      ۳ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (3960 ديدگاه)

      خدای تیم طراحی نیسان تو ۱۰۸ سال تو رو کم داشت
      طراحی !!! سلف سرویس! فلافل!! تا میتونستن پر کردن !! آخه چه ربطی داره.
      فیس لیفته تغییر نسل که نیست بیاد کلا کابین رو عوض کنه این ماشین از دو ماه پیش عکس هاش تو اینستا عربها منتشر شده بود بازار اصلیش هم حوزه خلیجه .ما از دور باید نگاه کنیم یا نهایتش یه گذرش رو ببینم براش غش کنیم‌

      موافقم 1
      مخالفم 1
    3. MOHAMAD.n.r

      ۳ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      شخصا طراحی داخلیشو خیلی خیلی دوست دارم.
      در کل نیسان در اکثر مدل هاش طراحی داخلی خیلی خوبی رو داره. یکیش همین نیسان تیانا که توی ایران داریم. اگر به من بگن زیر600 میلیون دوست داری با چه ماشینی سفر بری و به عنوان سرنشین داخل ماشین بشینی میگم تیانا.
      ولی در مجموع طراحی یه چیز کاملا سلیقه ای هست و افراد هم سلیقه های مختلف دارند.

  3. mohammad

    ۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (421 ديدگاه)

    چرا طراحی داخلیش اینجوریه خیلی قدیمیه باید مثل لینکلن یه دستی به سر و رو طراحی داخلیش بکشه

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۳ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      مطمئنا کابین نسل جدیدش متفاوت خواهد بود ، این صرفا یه فیس‌لیفته‌، نمیشه توقع تحول اساسی داشت‌‌؛ اما جدا از طراحی داخلیش که البته بدم نیست، کیفیت کابین پاترول کاملا رضایت بخشه.

  4. Mohammadreza

    ۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (870 ديدگاه)

    کلا خودروهای جعبه ای شکل رو دوست دارم و پاترول هم یکیشونه.
    در طی یکی دوسال آینده نسل جدید suv و پیکاب های تویوتا و به دنبالش نیسان معرفی خواهند شد.مشتقانانه منتظر معرفی نسل جدیدشون هستم

    1. Mohammadreza

      ۳ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (870 ديدگاه)

      جا داری یه لعنت هم نصار میتسوبیشی بکنیم شرکتی که از بهترین suv های دنیا یعنی پاجرو رو داشت ولی الان …
      از افرودرها بپرسین خیلی ها میگن کیفیت و دوام پاجرو حتی از پرادو و پاترول هم سر تره ولی افسوس

  5. ایمان

    ۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (4063 ديدگاه)

    اسم پاترول با آفرود گره خورده و با داشتنش بیرون از جاده نباید استرس داشته باشی و با خیال راحت از سخت ترین موانع راحت عبور کن ❤ Nissan Patrol ❤

  6. احمدرضا

    ۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (878 ديدگاه)

    و ما همچنان پاترول 1380 رو 75 میلیون تومان میخرم
    .
    .
    .
    عاشق شاسی بلندایی مثه پاترول و G کلاس و … هستم که جعبه ای شکلن
    طراحی زیبا + دوام + آفرود+روح نیسان = پاترول

  7. حسین

    ۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (111 ديدگاه)

    مخصوص عرب های خلیج فارس ساختن که بدوشن یه اب هم روش

    1. MOHAMAD.n.r

      ۳ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      فعلا که خودروسازان وطنی ملت بیچاره ایران رو دارن میدوشن.
      شما یه فکری به حال خودمون کن و نگران عرب ها نباش.
      عرب ها هر ماشینی رو که بخوان میتونن سوارشن بدون هیچ محدودیتی و گمرکی و …بنابراین میفهمن که چه ماشینی بهتره.
      همین پاترول پر فروش ترین خودروی امارات متحده عربی هست در بین تمام سگمنت ها و خودرو ها.

  8. Omid622

    ۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (744 ديدگاه)

    حالا بچه ها مدل نسیمو مونده بیاد
    که قطعا از نظر طراحی نمای بیرونی از لندکروزر سرتره

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۴ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      همین الانم با این طراحی عالیش، از لندکروز جذاب‌تره

  9. حسین

    ۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (111 ديدگاه)

    من در مورد 8 سیلندرش گفتم.بله تو ایران مردم یا میتونن پراید بخرن یا پژو.با دلار 13 هزار تومنی کسی نمیتونه خودرو های لوکس بخره مگر سرمایه دار باشه .بله یه زمانی با دلار هزار تومن میشد بنز و بی ام و وخیلی چیزهای دیگه خرید واز یک طرف هم سیاست های نا درست دولته که جلوی واردات خودرو رو گرفته که تا دو سال نمیشه بهش فکر کرد چون دولت حسن فریدون(روحانی) تا سال 1400 هست

  10. net

    ۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (3409 ديدگاه)

    نیسان ارمادا و اینفینیتی xq80 و نیسان پاترول هر ۳ زشت و بزرگ هستند و کرگدن زشت واقعا برازنده لقب هر ۳ ماشین هست و هر ۳ از هم کپی کردند

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. MOHAMAD.n.r

      ۳ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      جناب net اینا ۳تا ماشین نیستند.
      ارمادا و پاترول یک ماشین اند ولی با دو نام مختلف در کشور های مختلف(پاترول در امریکا ارمادا نام دارد).
      از هم کپی نکردند و به دلیل پلتفرم مشترک شباهت هایی به هم دارند(در نمای جانبی)دقیقا مثل لندکروز و lx570.
      کرگدن زشت؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!! این حرف رو اگر اشتباه نکنم قبلا زیر خبر دیگه ای در مورد پاترول توی همین سایت دیدم ولی حظور ذهن ندارم که شما بودید یا نه.
      اگر ماشینی از نظر شما طاووس زیبا هست بفرمایید تا سایر دوستان مطلع شوند.

      1. Mahdi911Turbos

        ۴ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (79 ديدگاه)

        از نظر ایشون سانتافه و آزرا نسل قبل قشنگترین ماشینهای تاریخ هستن

        1. MOHAMAD.n.r

          ۴ مهر ۱۳۹۸
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          آهان پس اینطور.
          فکر کنم سال ها قبل با ازرا و سانتافه ۶ سیلندر زیاد به پست ماکسیما (مخصوصا دنده ای) میخوردند.

  11. احسان

    ۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (256 ديدگاه)

    تو کل دنیا تنها کسی هست که میتونه با لندکروزر مچ بندازه

  12. آران

    ۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (96 ديدگاه)

    کاشکی یه روز مثل دهه 70 و 80 مدل مینی را مونتاژ کنه پارس خودرو.
    دقت کردید مدل مینی پاترول علیرغم کند بودن و سفتی بیش از حد تعلیق بازهم از نظر رخ واقعا قشنگ بود. هنوز هم قشنگه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا