مردمان امریکای جنوبی نیز همانند امریکای شمالیها علاقه زیادی به کراساورها پیدا کردهاند. بنابراین جای تعجبی ندارد که مدل جدید نیسان برای بازار برزیل، «کیکس» یک کراساور کامپکت است. این در حالی است که احتمال جایگزینی این مدل با نیسان جوک در بازار ایالات متحده نیز وجود دارد.
نیسان کیکس در واقع، اندکی درازتر و بلندقدتر از جوکِ «خپل» است؛ موضوعی که باعث میشود که از لحاظ ابعاد، همردیف کراساورهایی مانند هوندا HR-V و مزدا CX-3 قرار گیرد. همچنین این خودرو دارای یک فرم بدنه با ارتفاع بلندتر است و در نتیجه، مطمئناً کابین بهتری نسبت به فضای داخلی خفهکننده جوک خواهد داشت. ولی آیا نیسان میتواند برای آوردن کیکس به بازار امریکا و رقابت با مدلهای جدیدتر کلاس کراساور کامپکت برنامهریزی کند؟ این موضوع را نیز باید درنظر داشت که نیسان جوک از مدل سال ۲۰۱۱ در این رقابت حضور داشته است.
نیسان البته هنوز وارد جزئیات نشده است، ولی از ارائه «کیکس» به بیش از ۸۰ بازار جهانی پس از معرفی آن در بازار برزیل در ماه آگوست سال جاری میلادی خبر داده است. با توجه به اینکه کیکس در کارخانه نیسان واقع در «آگوآسکالیِنتِس» مکزیک ساخته میشود، احتمالاً مقاصدی چون ایالات متحده نیز درنظر گرفته شده است؛ چرا که همین کارخانه، در حال حاضر نیز محل تولید نسخههای بازار امریکای نیسان ورسا و سنترا است. در همین حال، با سرمایهگذاری ۱۹۲ میلیون دلاری در کارخانه «رِزنده» در ریو دو ژانیرو، این کارخانه نیز محل تولید نیسان کیکس خواهد بود.
در حالی که بدنه این خودرو تحتتأثیر المانهایی چون جلوپنجره V-موشن، چراغهای طرح بومرنگ در جلو وعقب، گلگیرهای برجسته و خط شناور سقفی است، داخل کابین بیشتر به «کیفیت و طراحی آیندهنگرانه، و همینطور ایجاد بهترین فضا برای سرنشینان عقب» پرداخته شده است. از جمله تجهیزاتی که در کیکس یافت میشوند شامل یک غربیلک فرمان با کف تخت، نمایشگر رنگی ۷ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی همراه با قابلیت اتصال گوشی هوشمند، مانیتور دید پیرامونی و سیستم تشخیص اشیای در حال حرکت اشاره کرد.
در مورد نوع پیشرانه کیکس کراساور نیز اطلاعات دقیقی در دست نیست. ولی در عین حال، احتمال استفاده از یک سیستم دیفرانسیل جلو یا تمامچرخ متحرک، یک موتور چهار سیلندر و یک سیستم CVT همانند سایر مدلهای خط تولید نیسان، زیاد است.
Sina
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵کار خوبی کرده این خیلی خوشگل تره
جوک واقعا قیافش ضایع بود
سامان اذری
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ظاهر جوک خیلی سلیقه ای هست
خیلی ها مثل من دوسش دارن خیلی ها از قیافش متنفرند
بهنام طیبی
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵کاملا با سامان اذری عزیز موافقم
سامان اذری
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵❤
بهنام طیبی
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵سامان جان خالی کامنت گذاشتی
Ashkan
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵جوک قشنگ تر از اینه
نمیدونم چرا اینو دیدم یاده ایسوز و دایهاتسو افتادم
احمد باقری
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵به نظرم طراحی خیلی خوبی داره، نمای جلو و عقبش خیلی عالیه. به احتمال قوی، یه خودروی بسیار موفق خواهد بود.
علي رضا
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵جوک خیلی باحالتر و خلاقانه تر بود…این بیشتر برای فروش طراحی شده تا یه حرکت خلاقانه مثل جوک…احتمال زیاد این جای جوک رو نمی گیره و جوک جدید شبیه کانسپت گریپز میشه..
http://autocontentexp.com/wp-content/uploads/2015/10/DSC03810_2500.jpg
shahin
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵به نظر من نسبت به جوک یه ضعف فاحش داره اونم ارتفاع عقبش کلا نسبت به زمینه اخه جوک یه سواری اسپرت تر و توش میشینی حسی بین کراس اور و سدان رو بهت میده ولی این عقبش مث ماشینای وطنیه