نیسان GT-R احتمالاً یکی از سالخوردهترین خودروهای حال حاضر دنیا محسوب میشود زیرا اولین نمونهٔ تولیدی این گودزیلای ژاپنی در نمایشگاه توکیو ۲۰۰۷ به نمایش درآمد و چند ماه بعدازآن وارد بازار شد. هرچند GT-R در طول عمر خود چندین بهروزرسانی را تجربه کرده است اما بااینحال گرد پیری کاملاً بر چهرهٔ آن نشسته و دیگر نمیتواند آنطور که باید با رقبای تازهنفس به نبرد بپردازد؛ اما طولی نمیکشد که بتوانیم نسل جدید GT-R را ببینیم زیرا حداقل میدانیم توسعهٔ نسل جدید گودزیلا در برنامهٔ تولیدات آیندهٔ نیسان قرار دارد.
مدیر ارشد عملیاتی نیسان «اشوانی گوپتا» به اتوموتیو نیوز گفته است که این شرکت در حال بازسازی گستردهٔ محصولات خود در آمریکا است و این برنامه شامل GT-R هم میشود. طبق این گزارش، نیسان هماکنون مشغول بازطراحی GT-R است که این پروژه میتواند در سال ۲۰۲۳ به نتیجه برسد. این یعنی تنها دو سال با دیدن گودزیلای جدید فاصله داریم که این در مقیاس GT-R زمان کوتاهی محسوب میشود. علاوه بر این، به گفتهٔ اتوموتیو نیوز، نیسان در حال بررسی قوای محرکهٔ هیبریدی پرفورمنس محور برای GT-R جدید است اما این یک سیستم KERS یا بازیابی انرژی جنبشی خواهد بود. این در حالی است که خودروی مسابقهای لمانز نیسان یعنی GT-R LM Nismo هم از همین تکنولوژی استفاده میکند.
هردو ادعای فوق با گزارشهای قبلی سال گذشته مغایرت دارند زیرا در آن گزارشها گفته شده بود که GT-R هیبریدی نخواهد شد و نسل کنونی آن تا سال ۲۰۲۷ روی خط تولید باقی خواهد ماند؛ اما سال گذشته، سال گذشته بود و عوامل زیادی مثل کنار رفتن کارلوس گوسن میتوانند روی تصمیمات نیسان تأثیر گذاشته باشند. هماکنون، نیسان به خود آمده و برای بهبودی کامل تلاش میکند و خوشحالیم میشنویم که این برند ژاپنی پرچمدار جذاب و دوستداشتنی خود را فراموش نکرده است.
AMG///
۱۹ مرداد ۱۳۹۹با این بری توکیو درگ……..
ممد ژانگولر
۱۹ مرداد ۱۳۹۹مثل همیشه عالی زیبا و قلدور ❤️
اره داداش بعد از توکیو گازشو بگیری بری لاسوگاس ، رد بول با طعم آناناس بزنی ??
AMG///
۱۹ مرداد ۱۳۹۹امیدوارم پشتش برا چند بکس پپسی کولا و ردبول جا داشته باشه
🍺🍺🍺
بی ریا
۱۹ مرداد ۱۳۹۹همین کم مونده بود که جی تی آر رو هم هیبریدی کنن
RoadRunner
۱۹ مرداد ۱۳۹۹نیسان و مدل افسانه ای GT-R حقاً افتخار خودروسازی ژاپن و آسیا هستن. برعکس سوپرا نیسان همیشه به اصالت این مدل و ارزشی که باید براش قائل باشه پایبند مانده.
GT-R اصلا ماشین نیسان نبود! این ماشین در دهه ی 1950 در پرینس که یک خودروساژ ژاپنی بود و سال 1966 تعطیل و به نیسان ملحق شد، ساخته و به دنیای خودرو معرفی شد. به دلیل مسائل برندینگ و رقابت با غول های اروپایی چون پورشه که در ژاپن هم حضور قدرتمندی داشتند از سیستم و زبان نامگذاری ایتالیایی استفاده میکرد و از همان زمان اسم گرن توریزمو ریسینگ براش موند.
یکی از دلایل محبوبیت بالای GT-R امتناع همیشگی از سیستم FWD است در تمام مدتی که اسپرت های ژاپنی به مقتضای زمان سراغ الگوی FWD رفتن. در سال 1989 هم که R32 معرفی شد نیسان سیستم AWD را به جای RWD برای GT-R معرفی کرد که یک پله جذاب تر و بهتر از قبل شد.
لقب گودزیلا اولین بار در استرالیا به خاطر پرفورمنس خرکننده خردکننده ی GT-R به نسل R33 داده شد و تا همیشه براش موندگار شد/
دانیال روشنی
۱۹ مرداد ۱۳۹۹سوپرا اصالت نداره چون موتورش رو بی ام و زده؟
یعنی پاگانی اصالت نداره؟
رولزرویز نداره؟
لامبورگینی نداره؟
مازراتی نداره؟
…
اینا همگی از موتور های شرکت های دیگه استفاده کردن . ولی نشنیدم یکی بگه اصالت ندارن !
هرچیزی بقیه گفتن رو تکرار نکنیم
رامین
۱۹ مرداد ۱۳۹۹سوپرا عملا همون Z4 هست فقط اسم سوپرا داره. اینکه کمپانی تویوتا با اون عظمت نتونست سوپرارو با یه موتور اورجینال عرضه کنه جزو بزرگترین اشتباهات تاریخ این خودرو ساز هست که البته مشکل فقط موتور نیست. بعدشم تویوتا یه انبوه سازه نه یه خودرو ساز سفارشی و تولید محدود مثه این برندا که گفتی. این برندا اگه بخوان وقتشونو پایه توسعه یه موتور اختصاصی بزارن (بجز لامبورگینی) باید کلی هزینه کنن و وقت بزارن که ممکنه تا مرز ورشکستگی برن. مشکل سوپرا فقط موتورش نیست این ماشین هیچ شباهتی به نسلای قبلی نداره درسته ماشین خوبیه اما سوپرا نیست. این ماشین منو یاد رمزی بولتون تو گیم آف ترونز میندازه. هر چقدرم تلاش می کنه بازم یه ح…م زاده بی ام و هست.
بی ریا
۱۹ مرداد ۱۳۹۹باچه رویی جی تی آر غولکش رو با بی ام و سوپرا مقایسه میکنید
جی تی آر توی درگ لرزه به تن همه میندازه چه بوگاتی باشه چه پورشه چه لامبو چه فراری
سوپرا چیه یه آشغال و مایه ننگ تویوتا
جی تی آر به تنهایی افتخار سوپراسپورت های ژاپنه همینو بس
آرمان
۱۹ مرداد ۱۳۹۹لامبورگینی کجا بجز اوروس از موتور دیگران استفاده کرده؟
علی آقا
۱۹ مرداد ۱۳۹۹لامبورگینی موتوراش مال خودشه. ۱۲ سیلندرش رو که مطمئنم.
محمد
۱۹ مرداد ۱۳۹۹خفنه
ارشیاsvj
۱۹ مرداد ۱۳۹۹امیدوارم شبیه اون رندر سفیده نباشه!!!???
رامین
۱۹ مرداد ۱۳۹۹البته اگه نیسان تا اون موقع ورشکسته نشه.