۱۹ اکتبر ۲۰۰۸ بود که نیسان از خودروی اسپورت 370Z رونمایی کرد، محصولی که تقریباً به مدت ۱۲ سال تغییری نداشته و همچنان هم در بازار حضور دارد. جایگزین این خودرو مدتهای زیادی است که نقل محافل خودرویی بوده و اگرچه تولید نسل بعدی آن در سال ۲۰۱۸ اعلام شده اما جزئیات چندانی از این کوپه دیفرانسیل عقب و اسپورت در دست نیست. هماکنون اتوکار به عنوان یکی از معتبرترین رسانههای خودرویی جزئیات بیشتری از خودروی موردبحث را منتشر کرده است.
گفته میشود این خودرو نام 400Z را به خود میگیرد و از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی اینفینیتی Q60 استفاده خواهد کرد. این پیشرانه قدرت ۳۵۰ اسبی و گشتاور ۴۷۵ نیوتون متری در Q60 تولید کرده و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۵ ثانیهای میشود. اگرچه مدل سفارشی Q60 رد اسپورت ۴۰۰ فقط با گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک عرضه میشود اما نسل جدید نیسان Z با گیربکس دستی عرضه خواهد شد. همچنین گیربکس اتوماتیک هم در دسترس خریداران خواهد بود.
حتی اگر نسل جدید Z از همان پیشرانه اینفینیتی استفاده کند شاهد پرفورمنس بسیار بهتر نسبت به نسل کنونی این خودرو خواهیم بود. در ادامه هم نیسمو میتواند این خودرو را قویتر کرده و اقدام به بهبود سیستم تعلیق، شاسی و ترمزها نماید.
اتوکار معتقد است رونمایی رسمی این خودرو ظرف یک سال آینده صورت خواهد گرفت هرچند احتمال تعویق این کار به خاطر شیوع ویروس کرونا وجود دارد. 400Z میتواند اولین خودرو با نشان جدید نیسان باشد. این برند اخیراً لوگوی بهروز خود را معرفی کرده است.
با توجه به اینکه نیسان به دنبال بهبود قابلتوجه وضعیت خود است بنابراین استفاده از پلتفرم کاملاً جدید برای محصولی با فروش نه چندان زیاد منطقی نخواهد بود. شاید این شرکت از همان معماری دیفرانسیل عقب اینفینیتی Q60 استفاده کند.
370Z تنها خودروی اسپورت نیسان نیست که قدمت زیادی دارد زیرا گودزیلا از آنهم مسنتر است. GT-R هم جانشین جدیدی خواهد داشت اما این اتفاق به این زودیها رخ نخواهد داد.
محمد
۲۷ فروردین ۱۳۹۹ماشینه جذابیه
GERMANY
۲۷ فروردین ۱۳۹۹با این که نسل قبلیش ی مقدار زمخت بود ولی خیلی به دل می نشست…
ایمان
۲۷ فروردین ۱۳۹۹یکی از سلاطین دریفت
نیسان باید برای نسل جدید GT_R و ۳۷۰Z سنگ تمام بزاره
رزیتا
۲۷ فروردین ۱۳۹۹نسل کنونی نیسان Z و GT-R عمر خودشونو کردن و دیگه وقتشه که نسل جدید جایگزینشون بشه
هادی 8 سیلندر
۲۷ فروردین ۱۳۹۹خب موتور gtr میزاشتین رو این چی کم میشد ازتون نیسان حقشه هر بلایی سرش بیاد
datsun
۲۷ فروردین ۱۳۹۹گرون میشه
یکی مثل شما میاد میگه اه یه ماشین اسپورت ۶۰ هزار دلار ارزش نداره میریم کوروت میگیریم. بعد چه دلیل داره موتور یه ماشین اسپورت ۶۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشه.
هادی 8 سیلندر
۲۷ فروردین ۱۳۹۹چرا مایشن اسپورت ۶۰۰ اسب قدرت داشته باشه خودت فهمیدی چی گفتی ؟
این ماشین ۶۰ تا باشه میارزه
قطعاتی که ۱۰ سال پیش تولید میشد قطعا الان ارزون تر تولید میکنن
موتور گیربکس ژاپنی خیلی سر تر از کوروت هکلت المانی هاست
سینا BMW
۲۷ فروردین ۱۳۹۹ظاهر خوبی نداشت ولی از اون ماشینا بود که ظاهرش رو از راه دور می دیدی سریع می فهمیدی ساخت ژاپنه و هندلینگش عالیه
Hadi
۲۷ فروردین ۱۳۹۹فقط امیدوارم طراحیش از جوک الهام نگیره
Khosrow
۲۷ فروردین ۱۳۹۹370 که اصلا زیبا نبود / 350 عالی بود / ببینیم از 400 چی در میاد / سلطان دریفت هست بخاطر تعلیق بینهایت خشک / چندباری امتحان کردم 350 رو – جوری تو سرعت گیر با سرعت خیلی پایین البته – ضربه میزنه و بالا میپره که اوه / ولی طراحی بدنه و کابین عالی – کاش کمی از متریال نرم تر و با کیفیت تر تو کابین کار کنن ..
علیرضا
۲۷ فروردین ۱۳۹۹هرکاری میکنی فقط زودتر . نمیدونم چرا نیسان اسلوموشن کار میکنه . ۵ ساله داره حرف از نسل جدید gtr و 370z میزنه ولی هیچی که هیچی
meysam
۲۷ فروردین ۱۳۹۹یکی از هزینه های سربار نیسان هزینه تعمیر گیربکسهای CVT هستش که خرابی زیادی داره و هزینه زیادی رو دستش میزاره.
گیربکسهای CVT تویوتا و هوندا اصلا اینطوری نیستن.
اگه یه فکری بحال این گیربکسها بکنه صرفه جویی خوبی میتونه داشته باشه.
تو سایت carbuzz کانادا در مورد نیسان سنترا مطلب میخوندم اونجا هم خیلیها از این گیربکسها دل خوشی نداشتن.
نیسان تیانا که پارس خودرو میزد یکی از عمده ترین مشکلاتش خرابی گیربکسش بود که از همین نوع بود.
MOHAMAD.n.r
۲۷ فروردین ۱۳۹۹در واقع مشکل اصلی مربوط داغ کردن گیربکس هست.
اگر زیاد به این ماشین(تیانا) در تابستون و سربالایی ها فشار بیارید (پاتون کامل رو گاز باشه و…) گیربکس داغ میکنه و سرعت رو محدود میکنه به ۱۲۰کیلومتر در ساعت(خیلی کم اتفاق میوفته ولی مثلا اگر در دمای بالای ۴۰ درجه شیب ۱۰درجه رو که ۱۵ کیومتر طول داره رو تخت گاز برید این اتفاق میوفته)
ولی موتورش مرگ نداره. فکر کنم کد موتورش VQ25DE هست.
Zonda R
۲۸ فروردین ۱۳۹۹جوک رو من تا حالا از خرابی گیربکسش نشنیدم.
یکی از دوستان 5 سال تو منطقه ازاد داشت بشدت راضی بود