هرچند این روزها بسیاری از خودروسازان در حال کنار گذاشتن سدانهای خود هستند اما بااینحال نیسان در جشنوارهٔ موسیقی Tortuga در فلوریدا نسل جدید سدان ورسا را معرفی کرده است. نسل جدید این سدان سابکامپکت در ظاهر بهطور کامل نسبت به قبل متحول شده و کاملاً از استایل ساده و خستهکنندهٔ قبلی فاصله گرفته است. ورسا ۲۰۲۰ در نمای جلویی با جلوپنجرهٔ V شکل که توسط چراغهای زاویهداری احاطه شده، کاملاً نشان میدهد که یک نیسان است.
در پروفیل جانبی ورسا، کاپوت عضلانی و شیب بیشتر شیشهٔ جلو جلبتوجه میکند. در اینجا خط شانهٔ خودرو از چراغهای جلو آغاز شده و روی درهای جلو محو میشود درحالیکه از زیر آن خط دیگری آغاز شده و با عبور از دستگیرهٔ درها به چراغهای عقب میرسد. در بخش جانبی همچنین دقیقاً مثل سدان بزرگتر آلتیما، خط پنجرههای جانبی در انتها به سمت بالا حرکت کرده درحالیکه طراحی سقف هم از نوع شناور است. علاوه بر این، فرم چراغهای عقب ورسا نیز دقیقاً مشابه دیگر سدانهای نیسان یعنی آلتیما و ماکسیما است. به همین دلیل، نسل جدید ورسا همانند یک آلتیمای کوچک به نظر میرسد.
نیسان فعلاً اطلاعات زیادی از کابین ورسای جدید منتشر نکرده است اما تصاویر که متعلق به نسخهٔ SR خودرو هستند، غربیلک فرمان D شکل و صفحه آمپر مدرنی را نشان میدهد. در این صفحه آمپر یک نمایشگر بزرگ جای گرفته که دورسنج موتور را هم ارائه میکند اما سرعتسنج همچنان آنالوگ است. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای داخلی قابلتوجه این سدان جدید ژاپنی نیز میتوان به تودوزی دورنگ با طرح موسوم به Gliding Wing روی داشبورد و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مدرن با اندروید اتو و کارپلی اشاره کرد.
نیسان تأیید کرده است که تیپ پایهٔ ورسای جدید بهصورت استاندارد به سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمهای و پنجرههای برقی مجهز است درحالیکه امکان سفارش آپشنهای لوکسی مثل گرمکن صندلیهای جلو و سیستم تهویهٔ اتوماتیک هم برای آن وجود خواهد داشت. علاوه بر این، خریداران میتوانند پکیج ایمنی Safety Shield 360 نیسان را هم برای این ماشین سفارش دهند که مجموعهای از سیستمهای کمکراننده مثل هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، کروز کنترل هوشمند، ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط و نوربالای خودکار را ارائه میکند.
نیسان برای نسل جدید سدان سابکامپکت خود یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی را در نظر گرفته که ۱۲۴ اسب بخار قدرت و ۱۵۴ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این یعنی ورسای جدید ۱۳ اسب بخار قدرت و ۹ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به نسل قبلی خود دارد؛ اما با وجود پیشرانهٔ جدید، نیسان همچنان گیربکس پنج سرعتهٔ دستی را حفظ کرده ولی خوشبختانه این تنها گیربکس ورسا نیست و خریداران میتوانند یک نمونهٔ CVT را هم برای آن سفارش دهند. نسل جدید نیسان ورسا از تابستان به بازار عرضه خواهد شد اما فعلاً قیمت آن اعلام نشده است.
sina
۲۵ فروردین ۱۳۹۸خعلی پیشرفت کرده.
نسل قبلیش قیافه نداشت هم عالی میفروخت این دیگه جای خود داره.
F22RAPTOR
۲۵ فروردین ۱۳۹۸جای ماشینهای کامپکت ژاپنی بسیار تو ایران خالیه
ورسا،سیویک کرولا،مزدا ۳
آریا
۲۶ فروردین ۱۳۹۸سنترا و کرولا هم رده هستن نه ورسا…
حمیدرضا
۲۵ فروردین ۱۳۹۸یه پله بالاتر از سانی هست و خیلی هم بهتر از رقبای کره ای خصوصا الانترا منتهی معضل قیمت بالاتر نسبت به امکانات رو باید همیشه برای خودروهای ژاپنی در نظر داشت امیدوارم روزی برسه که مردم ایران هم بتونن از این سبک خودروها بهره مند بشن هرچند تب کراس اور ایران رو هم گرفته ولی به نظرم با افزایش معضل ترافیک و کمبود فضای پارک نیاز به این کلاس خودریی بازهم احساس خواهد شد
Amir Machine
۲۵ فروردین ۱۳۹۸سانی همون ورسا هست که تو چین با اسم سانی عرضه میشه
بنابراین این در اصل نسل جدید همون سانی محسوب میشه که یه سدان سابکامپکته و رقیب هیوندای اکسنت
نیسان سنترا رقیب الانترا هست
Mehdi
۲۵ فروردین ۱۳۹۸از لحاظ کلاس، با سنترا و سانی چه فرقی داره؟
Amir Machine
۲۵ فروردین ۱۳۹۸ورسا همون سانیه، یعنی یه ماشین هستن با دو اسم
ورسا یا سانی، سدان سابکامپکته و رقیب هیوندای اکسنت
نیسان سنترا سدان کامپکته و رقیب هیوندای الانترا
امیر.عارف
۲۵ فروردین ۱۳۹۸خیلی قشنگ شده نسبت به قبل