نیسان نتایج مالی خود در سهماههٔ پایانی سال گذشته منتشر کرده که هم ویژگیهای مثبت و هم منفی دارد. همانطوری که کل صنعت خودروسازی پس از سپری کردن نُه ماه دشوار ابتدایی سال ۲۰۲۰، در سهماههٔ آخر این سال شروع به احیاء نمود، میزان فروش نیسان هم در این سهماههٔ پایانی افزایش قابلتوجهی نسبت به سهماههٔ سوم ۲۰۲۰ داشته است. این شرکت همچنین گفته است که در طول سه ماه پایانی سال گذشته، پیشرفتهای قابلتوجهی در کیفیت فروش، بهبود مشوقهای فروش و کاهش موجودی انبارها داشته است.
از سوی دیگر اما نیسان در سال مالی ۲۰۲۰ ضرر عملیاتی ۱.۳۷ میلیارد دلاری را گزارش کرده است. هرچند این رقم بهتر از پیشبینی ابتدای سال است اما بسیار بیشتر از ضرر ۳۶۶ میلیون دلاری این شرکت در سال گذشته است که بدترین عملکرد نیسان طی دوازده سال گذشته محسوب میشد. در طول سال ۲۰۲۰، درآمد کلی این شرکت نیز از ۹.۸۷ تریلیون ین در سال ۲۰۱۹ به ۷.۸۶ تریلیون ین کاهش پیدا کرده است. البته، درآمد نیسان در سهماههٔ چهارم سال ۲۰۲۰ به ۲.۵۴ تریلیون ین افزایش یافته که نسبت به درآمد ۲.۳۷ تریلیون ین سهماههٔ چهارم ۲۰۱۹ بهبود داشته است.
Ninja
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰نیسان عشق است
ولی خیلی دوست دارم یه محصول رو که شبیه پاترول باشه از نظر ظراحی قیافه و طراحی بیرونی درست کنه برای رقابت با دورانگو اوروس و تسلا و بی ام ایکس ۶ و ایکس ۵ و…… درکل دوست دارم نیسان یه اس یو وی اصیل ژاپنی پرفورمنس که مدل نیسمو هم داشته باشه برای رقابت با دورانگو و تسلا اوروس درست کنه
به فکر نسل جدید گودزیلا هم باید باشه نیسان زد پاترول هم حرف ندارند ولی امیدوارم نیسان پاترول قدرتش بهتر بشه چون اینطوری با این قیمت نمیتونه با امریکایی ها رقابت جذابی داشته باشه یا حداقل قیمتش کمتر بشه زد هم هم از نظر قدرت و قیمت عالی فقط جلو رو بهتر کار میکردند که عالی و بی نقص میشد
ممد ژانگولر
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰دقت کردین نیسان پاترول ۲۰۲۱ داره شرکتو نجات میده
همش زیر سر همین خودروی جدیدشونه
محمد رستمی نژاد
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰یعنی تو کف این موندم که شرکت های خودروسازی یک کار هایی میکنند که واقعا آدم نمیداند چی بگوید.
مثلا نسل جدید z, خب من نمیدونم طراحان واقعا شانسی طراحی میکنند یا هرچی، کمی غیر منطقی است ، خب مرد حسابی، ماشین به این زیبایی طراحی کردی ، یعنی واقعا نمیدونی که این جلو پنجره به این ماشین نمیخوره ، چنین حسی بهم دست میده که شانسی طراحی میکنند، جز این راهی به نظرم نمیرسه، خب چه جلو پنجره ایی است ، واقعا نمیدونم چی بگم ، هرچی فکر میکنم که شرکت های خودروسازی دقیقا چه طور طراحی میکنند و فلسفه ایجاد یک طرح زشت در طرحی زیبا چیست نمیدونم ؟!
MOS
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰از نظر من این جلو پنجره کاملا به Z میخوره و در کل ماشین بسیار قشنگیه
محمد رستمی نژاد
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰این جلو پنجره هم مثل M4 و M3 هست ، خیلی ها بهش ایراد گرفتن. درسته ایراد گرفتن ، ولی کمتر و نه در حد ماشین های جدید BMW. با طرح خودرو ناهماهنگ است.
Ninja
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰داداش این جلوپنجرش چه مشکلی داره کوچیکه بزرگه پهنه درازه چیش مشکل داره چراغاشم از نسل های قبل الهام گرفتن و چون تو این جلوپنجره رو با چراغای ۳۷۰ دیدی احساس میکنی خیلی نامیزونه ولی عادت میکنی
محمد رستمی نژاد
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰نمیدونم شاید
آخه اینجا همسایه مون یه z370 2017 داره ، زیاد دیدمش .پس اینطوری هست! عادت میکنم
Ninja
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰دم همسایتون گرم من عاشق ۳۷۰ هستم الانم که زد ۴۰۰ اومده حاضرم همه چیزمو بفروشم یدونه زد ۴۰۰ وارد کنم داخل همونم میخوابم☹
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰اتفاقا من از این سری zجدید خیلی خوشم اومده…
اگه یه نگاهی به نسل اولش بندازین میفهمین چرا این جلوپنجره اینجوری طراحی شده،این ماشین کاملا مشابه با نسل اولش ساخته شده خیلی خیلی عالیه که بیش از پیش برگشته به اصالتش…
مهیار . فقط ژاپن . فقط نیسمو
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰عهه اقا ابتین
تو اسمونا دنبالت میگشتیم لا به لا کامنتا پیدات کردیم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰اختیار دارید آقا مهیار،راستی توی قسمت خصوصی براتون توضیح مختصری از خودروسازی آمریکا نوشتم،ببخشید اگه دیر شد یه چند وقتی بود نبودم…
Angus_812
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰واقعا ادم میمونه چی بگه
یه خودرو ساز معمولی و اقتصادی طراحی های محشر و بی نظیر داره
یه بی ام و و مرسدس هم که نگم بهتره
هر چی بقیه هم وطناش دارن خراب میکنن
ولی نیسان خیلی عالی داره پیش میره
تویوتا که لندکروز و سوپرا رو خراب کرد
هوندا و میتسوبیشی هم زدن جاده خاکی
ولی نیسان واقعا برنامه داره
فقط امیدوار اینفینیتی هم بتونه کاملا قدرت بگیره و از لکسوس و جنسیس جا نمونه
محمد رستمی نژاد
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰به نظرم نسل بعدی GTR رو بر روی اینفینیتی بی اندازند ، هم توجه بیشتر بهش میشود و هم لوکس تر ، یه افزایش 10 ,15 هزار دلاری قیمت هم داشته باشه، ولی با اینفینیتی باشه بهتر هست ، هم تمرکز منسجم تر و هم لوکس تر میشود .
mahan
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰وقتی عکس های لندکروز جدید رو میبینم با خودم میگم شاید تویوتا شوخی داره میکنه اینارو الکی درست کرده که ما فک کنیم این شکلیه بعد موقع معرفی یک لنکروززیبا و پرابهت معرفی کنه.لا این حال اگ این باشه لندکروز های سری 200 محبوب تر از قبل میشه.
محمد امین
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰طراحی های مرسدس توی سالها ۲۰۱۰ تا ۱۵ فوقولاده وعالی بود مخصوصا sl65 یا sls یا c63 بلک ،البته تاریخ مرسدس ماشین های زیبای زیادی داره ،اما الان بیشتر تکنولوژی گرا شدن هم مرسدس هم اکثر برند ها و به خشونت و زیبایی ماشین کم توجه میکنن، تازه طراحی تکراری هم زیاد شده
Ninja
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰دقیقا من یه ژاپنی بازم
ولی بجز نیسان ژاپنی دیگه ای نمیبینم
محمد رستمی نژاد
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰نیسان ، تنها سامورایی باز مانده ??
RezaRs
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰حالا انگار نیسان تو ماشیناش کاتانا گذاشته دایی شل کن دیگه تموم شد همه چی فعلا یه کله باس نگران منقرض نشدن باشیم
Ninja
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰نکنه تو gt2rs مهندسی ناب المانی تو جعبه برات کادو میکنن اونم با ربان قرمز
میثم
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰جلوپنجره Z خیلی زشته
اصلا اصلا خوشم نیومد
قطعا تیونرها بیکار نمیشینن و کیت جلوپنجره های خوشگل و خفن براش طراحی میکنن تا خود نیسان یاد بگیره
محمد رستمی نژاد
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰منتظر کیت بدنه لیبرتی واک باشین که خیلی خیلی جذاب میشه .
Ninja
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰من عاشق لیبریتی هستم اون کیت ۷۵ هزار دلاری جی تی ار هم حتما ببینین
عرفان
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰اتفاقا من بر عکس خیلی از دوستان واااقعا عاشق نیسان زد جدید شدم !! طراحی د عین حال مدرن و بسسیار به نسل اولش پایبنده و خلاصه طراحی رتروی بسیار خوبی داره
در نظر داشته باشید ماشینای این کلاس اکثرا تیون میشن و این ماشین بخاطر طراحی سادش حتی شاید بگیم تا حدی خامش پتانسیل ببسسسیار خوبی برا تیون شدن داره
مهیار . فقط ژاپن . فقط نیسمو
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰بر عکس دوستن مثل من
Ali
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰نیسان از سی وی تی دست میکشید خیلی بهتر میشد اوضاش
تنها ضعف نیسان همین گیربکس سی وی تی هست
نمیدونم چه اصراری داره ازش استفاده کنه!
Mad.z.Max
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰دقیقا منم درکش نمیکنم
البته من سی وی تی های ایکس تریل و تیانا رو فقط از نزدیک لمس کردم، که با سی وی تی های دیگه (دو سه تا چینی که دیده بودم) واقعا قابل قیاس نبود و خیلی سر تر بودن، اما بازم یه اتومات مبدل گشتاور یا یه دو کلاچه رو به اون سی وی تیا ترجیح میدم.
مثلا همیشه با خودم میگم نیسان که خودش گیربکس میساخت تا همین دهه نود و دهه اول قرن میلادی جدید، خیلیم خوب بودن، یا اصلا خودشم نسازه، مگه ZF مرده که از اون نمیگیره، اونم نه، مگه آیسین ژاپن که بیخ گوششونم هست چشه..
نمیدونم، استراتژی عجیبیه.
حتی تحقیقم کردم دیدم بیرون از ایرانم خیلی از مشتریای خارجی این گیربکسا رو دوست ندارن.
چی بگم، لابد یه فکری کردن خودشون.. ?
Amirreza
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰نسل جدید زد و پاترول میتونن شرکتو نجات بدن ، کلا شرکت نیسان خیلی دوست داشتنیه
MOHAMMAD.n.r
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰خیلی ها میگفتن گوسن نیسان رو نجات داد اما من از روز اولی که سکان نیسان افتاد دست گوسن معتقد بودم باعث بدبختی نیسان میشه و تقریبا داشت میشد.
اولی که اومد سیلویا حذف شد.
دو سال پیش هم میگفت نیسان تا دو سه سال دیگه کاملا ورشکسته میشه. کجا ؟؟ چرا ورشکسته نشد؟؟
اگر گوسن دو سال اخیر هم مدیر بود الان نیسان مثل میتسو نابود شده بود و ورشکسته نشده بود. بعد از رفتن گوسن مدیریت جدید شروع کرد به نوسازی و..
روگ
التیما
پاترول
فرونتیر
تایتان
پاترول
پثفایندر
سنترا
سانی
۴۰۰z
و…
همه کار مدیریت جدید توی ۲ سال هست.
جدیدا هم گوسن توی دادگاه متهم شده و باید حدود ۸۰ میلیون دلار به نیسان غرامت بده ولی گفته نمیدم!! الانم داره کتاب مینویسه و فیلم میسازه که خدماتش رو نشون بده!!!
Mad.z.Max
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰دقیقا باهات موافقم، چون از روی شواهد و منطق میشه به این نتیجه رسید. منم فکر میکنم رفتن گوسن خیلی به نفع نیسان شد.
حتی اتحاد رنو نیسان میتسو هم با اینکه اوایل به ظاهر رنو سرمایه و پول اورد وسط، ولی در میان مدت و بلند مدت به ضرر دو طرف ژاپنی و سود طرف فرانسوی شد.
بنظرم اگه اتحاد فقط بین نیسان و میتسو میبود، شاید رشد بهتری رو توشون میدیدیم..
اگه با یه دید وسیع تر به فرانسه و شراکتش با شرکتای کشورای دیگه نگاه کنیم، کاملا نشونه های اخلاق مستعمره بگیریشون رو توی عصر جدید هم میبینیم. خلاصش کنم ینی شیره ی جون دیگران رو کشیدن برای پیشرفت خودشون