نیسان

لحظاتی با نیسان X-TRAIL در مسیر ایران

سام کاویانی: در دنیای امروز، سازندگان بسیاری به تولید محصولات بلندقامت اشتغال دارند؛ اما آن دسته از خریدارانی که واقعاً در پی آفرودی اصیل و نه صرفاً با ظاهری خوش آب و رنگ هستند، چاره‌ای ندارند جز آنکه تحقق این خواسته را در میان ساخته‌های بزرگانی چون لندروور و مولودش رنجروور، جیپ، شورولت،GMC، فورد، تویوتا، نیسان، میتسوبیشی، مرسدس بنز و… جستجو کنند. این دسته از خودروسازان که شمارشان شاید به تعداد انگشتان دو دست هم نرسد را می‌توان از خبره‌ترین سازندگان مرکب‌های دو دیفرانسیل و جان‌سخت در دنیای امروز دانست و مابقی را نیز، تنها دنباله روانی که در پس آن‌ها روانه‌اند و در آغاز و میانه راه‌اند و نه در آخر و انتهای آن.

2016-nissan-x-trail-front
در این میان، نیسان پیشینه پرباری در این زمینه دارد، زیرا که بیش از شصت سالی است که به عرصه تولید خودروهای بلندقامت ورود پیدا نموده است. نخستین ساخته آن در این وادی، مدل مشهور و سخت نام‌آشنای «پاترول» بود که از سال ۱۹۵۱ میلادی روانه بازارهای جهانی شد و تاکنون نیز، در شش نسل پیاپی، هر باره بهتر از پیش، تولید آن استمرار یافته است. نسل سوم پاترول در کشورمان نیز چند سالی مونتاژ می‌شد و سخت خوش‌نام بود و محبوب خرد و کلان.

nissan-x-trail-16
چندی پیش، مولود دیگری از نیسان به نام X-TRAIL در شو رومی در پایتخت کشورمان رونمایی شد. این عمل نیز به‌واسطه نماینده ایرانی آن یعنی شرکت جهان نوین آریا صورت پذیرفت. به همین بهانه و برای آشنایی بیشتر شما عزیزان، در این متن سعی نمودیم به‌اجمال نگاهی مختصر به مختصات این خودرو بیاندازیم.

nissan-x-trail-11
X-TRAIL، بلندقامتی میان‌سایز از شرکت نیسان است که برای نخستین بار در سال ۲۰۰۰ میلادی پا به عرصه وجود نهاد اما نسل فعلی آن، سال ۲۰۱۳ میلادی و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان رونمایی شد. این خودرو بر مبنای پلت‌فرم CMF-CD گروه رنو/نیسان تکوین و توسعه یافته است، پلت‌فرمی که هم‌اکنون در دیگر ساخته‌های این گروه خودرویی ازجمله نیسان قشقایی و رنو کولئوس نیز به کار می‌رود. نیسان X-TRAIL را به‌نوعی می‌توان یک خودروی جهانی نیز برشمرد، زیرا که در ۹ کشور از پنج قاره عالم در حال تولید است. به غیر از ژاپن که زادگاه اصلی آن است، این خودرو در ممالکی همچون آمریکا، کره جنوبی، چین، روسیه، اندونزی، مالزی، تایوان و تایلند هم به تولید می‌رسد. نیسان X-TRAIL در بازار آمریکای شمالی با نام روگ (ROUGH) فروخته می‌شود. تمامی نسخه‌های صادراتی این خودرو به بازار کشورهای حوزه خلیج‌فارس ساخت کشور ژاپن هستند.

nissan-x-trail-15
طرح بدنه X-TRAIL از کاراکتری مشابه با مورانو و قشقایی برخوردار است، در اینجا نیز همان جلوپنجره سنتی نیسان را می‌بینیم که آرمی بزرگ از شرکت را در دل خود جای داده است. نواری از جنس LED بر روی چراغ‌های جلو تعبیه شده و اطراف پنجره‌ها را نیز رشته‌ای نازک از کروم فرا گرفته است. با توجه به گسترش ابعاد نسل نوین این خودرو نسبت به سلفش، نیسان X-TRAIL امروزه یکی از بزرگترین شاسی بلندهای میان‌سایز در عالم به شمار می‌آید.

فیس لیفت 2017 نیسان X-Trail
فیس لیفت ۲۰۱۷ نیسان X-Trail
نیسان X-TRAIL با پیشرانه‌های متفاوتی در بازار عرضه می‌شد. پیشرانه‌های بنزینی که هر دو نیز چهار سیلندر هستند در انواع ۲ و ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی فروخته می‌شوند. توان خروجی این دو پیشرانه به ترتیب معادل ۱۴۳ و ۱۷۰ اسب بخار است. پیشرانه دیزلی این خودرو نیز در یک نسخه چهار سیلندر ۱.۶ لیتری عرضه می‌شود که توانی معادل ۱۳۰ اسب بخار را تولید می‌کند. به لحاظ سیستم انتقال قدرت، این خودرو با گیربکس‌های ۶ سرعته دستی،۶ سرعته اتوماتیک و یا اتوماتیک CVT قابل سفارش است.

nissan-x-trail-19
نیسان X-TRAIL در کشورمان، رقیب توانمندی برای خودروهایی همچون تویوتا RAV4، هیوندای سانتافه، میتسوبیشی اوتلندر و همزادش رنو کولئوس به شمار می‌رود.

nissan-x-trail-17
سایت‌های متعددی در اطراف و اکناف عالم به تست و بررسی این خودرو پرداخته‌اند که در این میان، برخی از آن‌ها را برای شما عزیزان گلچین نمودیم.

سایت «AUTOEXPRESS»

نکات مثبت

  • طراحی شیک
  • کابین محکم و جادار
  • رانندگی آسان و بی‌دردسر

نکات منفی

  • مدل قدیمی آن با هویت‌تر بود
  • گزینه دارای هفت صندلی، آپشنی گران است
  • تیپ‌های بالای آن گران‌قیمت هستند

کارشناسان این سایت، از ۵ امتیاز کامل،۴ امتیاز را برای آن قائل شدند.

2016-nissan-x-trail

سایت «CARWOW»

نکات مثبت

  • راحت
  • به نحو خوبی مجهز شده است
  • یک خودروی آفرودی درخور و مناسب

نکات منفی

  • صندلی ردیف سوم آن اندکی تنگ است
  • طرح بدنه آن سرها را به سمت خود برنمی‌گرداند
  • گیربکس CVT اتوماتیک آن به‌خوبی گیربکس DSG رقبایش نیست

کارشناسان این سایت،۷ امتیاز از ۱۰ امتیاز کلی را به این خودرو اعطاء نمودند.

nissan-x-trail-08

مشخصات فنی

  • پیشرانه: ۴ سیلندر خطی
  • حجم موتور: ۲۴۸۸ سی‌سی
  • توان: ۱۷۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
  • گشتاور: ۲۳۷ نیوتن‌متر
  • شتاب: ۱۰.۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
  • مصرف سوخت ترکیبی: ۸.۳ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت

2017-nissan-x-trail-gets-20-liter-diesel-in-europe-thanks-to-the-koleos_3

ابعاد

  • طول/عرض/ارتفاع: ۴۶۴۰/۱۸۲۰/۱۷۱۵ میلی‌متر
  • فاصله بین دو محور: ۲۷۰۵ میلی‌متر
  • حجم مخزن سوخت: ۶۰ لیتر
  • وزن: ۱۳۴۰ الی ۱۴۰۰ کیلوگرم

ایمنی (نسخه سفارش ایران)

  • ۵ ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP اروپا (درجه ایمنی سرنشینان بزرگسال: ۸۶ درصد)
  • ۶ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای)
  • سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
  • سیستم کمکی ترمز (BA)
  • سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
  • سیستم کنترل پایداری (DSC)
  • سیستم کمکی شروع حرکت از سربالایی‌ها (HAC)
  • سیستم مانیتور دید ۳۶۰ درجه (AVM)
  • سیستم ۴×۴ تمام وقت نیسان با قفل دیفرانسیل (AWD با کنترل دستی)
  • سیستم کنترل خودرو در سراشیبی (HDC)
  • سیستم کنترل پایش نقاط کور (BSW)
  • سیستم هشداردهنده خروج از خط (LDW)
  • ترمز تطبیقی
  • سیستم شناسایی اشیاء متحرک
  • سیستم هشداردهنده فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)
  • و…

nissan-x-trail-09

تجهیزات رفاهی (نسخه سفارش ایران)

  • سیستم ورود بدون کلید هوشمند + دکمه استارت
  • سیستم START/STOP (متناسب با وضعیت اهرم تعویض گیربکس)
  • سیستم تهویه هوای دوگانه اتوماتیک
  • صفحه نمایش لمسی به سایز ۷ اینچ + سامانه مسیریاب
  • کروز کنترل + محدودکننده سرعت
  • سقف سانروف پانوراما
  • صندلی‌های تمام چرمی با قابلیت تنظیم برقی برای صندلی‌های جلو
  • گرم‌کن صندلی‌های جلو
  • سیستم اتوماتیک بازکننده درب صندوق عقب
  • آینه‌های جانبی جمع شونده برقی مجهز به چراغ راهنما
  • چراغ‌های جلو زنون مجهز به شوینده (چراغ)
  • لامپ‌های جلو اتوماتیک
  • سنسور برف‌پاک‌کن
  • چراغ‌های LED و سیستم نوربالای اتوماتیک
  • کنترل سیستم صوتی از روی فرمان + CD و MP3 و درگاه USB و AUX و هندزفری/ بخش موسیقی با بلوتوث
  • رینگ‌های آلومینیمی ۱۸ اینچی اسپورت
  • و…

قیمت

  • در ایران: ۲۴۸ میلیون تومان
  • در امارت: ۸۱,۷۵۰ درهم (نسخه ۲.۵ لیتری، تک دیفرانسیل، تیپ پایه S) و ۱۲۲,۰۰۰ درهم (نسخه ۲.۵ لیتری، دو دیفرانسیل، تیپ فول SL)
  • محل ساخت نسخه‌های صادراتی به امارات: کشور ژاپن

منابع:

  • WIKIPEDIA.ORG
  • AUTOEXPRESS.CO.UK
  • و…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3953 ديدگاه)

    خیلی از این قسمت متن خوشم اومد:
    (این دسته از خودروسازان که شمارشان شاید به تعداد انگشتان دو دست هم نرسد را می‌توان از خبره‌ترین سازندگان مرکب‌های دو دیفرانسیل و جان‌سخت در دنیای امروز دانست و مابقی را نیز، تنها دنباله روانی که در پس آن‌ها روانه‌اند و در آغاز و میانه راه‌اند و نه در آخر و انتهای آن)
    کسی که پول داشته باشه ایکستریل رو بخره پشیمون نمیشه خوبه چون نیسانه

    1. KPH

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (249 ديدگاه)

      .
      مطمئنا عالیه ولی اوتلندر بیشتر منو وسوسه میکنه….

      1. armin

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (415 ديدگاه)

        آخه این چی داره که ۳۵ تومن از اوتلندر بالاتره؟ شتابشم که کمتره قیافشم ساده تره

        1. سینا زارع

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (217 ديدگاه)

          ارزش برند نیسان بالاتر از میتسوبیشی هست. این نظر شخصی نیست، یک واقعیته

      2. كوروش

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (1125 ديدگاه)

        منم بنظرم اوتلندر بهتره با این قیمت

        البته

        توی ژاپنی ها نیسان واسه من چیز دیگه ای هست بخصوص پاترول جدید

    2. سامان اذری

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (3200 ديدگاه)

      نیسان یعنی قدرت
      بچه ها اینو حتما ببینید (اپارات کانال خودمه)

      http://www.aparat.com/v/dSTtL

  2. mehran.Jy

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (232 ديدگاه)

    من نمی دونم
    مگه ادعا نمی کنن گمرک زیر ۱۰۰ درصده؟
    پس چطور تو ایران سه برابر قیمت امارات براش برچسب می زنن؟
    تو امارات با سود فروشنده شده ۸۱ هزار درهم دیگه. اینجا تهش باید میشد ۱۸۰. لعنتی ها کاری میکنن آدم از ریاضی هم بدش بیاد

    1. Mahdi DODGE

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1474 ديدگاه)

      اگه این گمرک نبود وضع ما ایرانیا هم این نبود
      ماشینای خوب با قیمتای خوب مثل منطقه ازاد
      ای کاش……..
      اما چه میشه کرد
      فقط گفتن و خوردن حسرت و بد تر شدن اوضاع
      گفتن گر صبر کنی زه غوره حلوا سازی اما غوره ترش تر و ترش تر شد

  3. alpha

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    248 تومن نمیارزه.
    248 تومن باید قیمت ب ام و X4 باشه.
    قیمت هیچ ماشینی سر جاش نیست.

    1. كوروش

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      چی میشه گفت :(

  4. نیسان

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (59 ديدگاه)

    واقعاً احمقانست آدم مدل 2016 اینو از شرکتی که حتی نمایندگی رسمی نیسان هم نیست و هیچ تضمین محکمی برا گارانتی نداده اونم با250 ملیون پول بی زبون بخره. خیلی ظلمه.

    1. mohsen

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1060 ديدگاه)

      کدوم کمپانی دنیا نمایندگی داره تو اینجا؟

      1. نیسان

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (59 ديدگاه)

        رنو و میتسوبیشی نمایندگی رسمی دارن

  5. Matin

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (230 ديدگاه)

    تو ایران این همه پول بدی برای نسخه قدیمیش؟؟؟
    ***

  6. TRX

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (315 ديدگاه)

    واقعا از قیافش خوشم میاد یه وقار و خشونت ذاتی تو خودش داره که اونو از محصولات اروپایی جدا میکنه . البته سابقه ی درخشان نیسان تو ایران هم موفقیتش رو تو ایران تضمین میکنه.
    منتظر یه مقایسه ی واقعی بین xtril و کلوئوس هستم

  7. Nissan...japan

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (208 ديدگاه)

    در اینکه این خودرو عالیه حرفی نیست مشکل اصلی قیمت گذاری در ایرانه.

  8. هاشم

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    من باشم با حدود 50 میلیون تومن کمتر رنو کولیوس 2017 را انتخاب میکنم( فکر کنم دو یا سه روزه دیگه رونمایی میشه)
    کولیوس ظاهرش رنو هستش ولی کل باطنش ماله نیسانه موتورو گیریبکس و پلتفرم مشترک رنو نیسان.
    به نظر من که داشبورد کولیوس به روزترم هست.
    پس برا چی 50 تومن بیشتر بدی برا ایکس تریل؟؟؟؟؟؟

  9. h112

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (433 ديدگاه)

    ….تیپ‌های بالای آن گران‌قیمت هستند…
    یکی از دلایل شکست ژاپن از کره در ایران….غیر از طراحی خوب کره ای ها…
    در کل ماشینی ه که خیلی زیاد دوست دارم برونمش…

  10. محمود

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    فقط کولئوس.همون نیسانه با فیس رنو

  11. نت

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    جلو پنجره زشتی داره

  12. هیچکس

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    آرزوی داشتن نیسان یا شاسی بلند برای مردم میباید با همون پاترول خلاصه کنن
    قیمت همون موقعش هم خیلی منصفانه و عادلانه نبود
    خوش بگ زره

  13. فرشاد سجادیان

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3016 ديدگاه)

    نسل جدید موارنو، گزینه بهتری برای وارداته.

  14. رامین

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (25 ديدگاه)

    امان از دست مافیای واردات خودرو!!!!!!!!!

  15. امیر

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (100 ديدگاه)

    جلوش شبیه X33 NEWهست ولی عقبش و داخلش اصلا”
    گیربکس اتوماتش هم خوشگله مخصوصا” اون برآمدگی که شبیه هامر هست

  16. رضا

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با این قیمت تویوتا راو۴ خیلی بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا