امروزه تمامی تولیدکنندگان بزرگ تراک در بازار آمریکا حداقل سه نوع مختلفِ اتاق برای محصولات خود در نظر میگیرند تا سهم هرچه بیشتری را از آنِ خود کنند. شاید برایتان جالب باشد که آمار فروش این سگمنت در ژانویه ۲۰۱۷ به میزان ۳.۸ درصد افزایش را نشان میداد. همین موضوع باعث شد تا نیسان هم پس از سیزده ماه دست به گسترش بازه مدلهای تایتان و تایتان XD زده و یک نسخه ۲+۲ تازه برای آن ارائه کند. این عضو جدید که King Cab نام گرفته ازنظر اندازه در خانواده خود بین تایتان معمولی و دو کابین جای داشته و میان رقبا تقریباً با مدلهای Double Cab شورولت، جِمس و تویوتا، رَم Quad Cab و فورد SuperCab برابر است (به خاطر داشته باشید که رَم در سری Heavy Duty خود یک گزینه Mega Cab هم دارد!).
این خودروساز بهمنظور جذب مشتری و فروش بیشتر دست به عرضه یک آپشن جدید و بسیار جالب زده: قابلیت حذف صندلیهای عقب، برای نخستین بار در این سگمنت. با انتخاب این گزینه صندلیها، بخاری و دستگیره سقفی عقب برداشته شده و بجای آن یک کفی صاف به همراه قلابهای دیواری (روی سطح داخلی دیواره بین ردیف عقب و محفظه بار) تعبیه میگردد. بدینوسیله فضای حمل بار جدیدی داخل اتاق محیا میگردد که از طریق دربهای عقب بهراحتی قابل دسترسی و استفاده است؛ البته لولای این دربها در عقب نصب شده و تنها زمانی قابل استفاده و باز شدن هستند که دربهای جلو باز باشند (اگر نگاهی به رقبایش بیندازید خواهید دید که نسخه SuperCab فورد F-150 نیز همین وضعیت را دارد اما شورولت، جِمس، رَم و تویوتا دقیقاً برعکس هستند و دربهای عقب مستقلاً باز و بسته میشوند).
اما مشکل اصلی تایتان King Cab، تنگ بودن شدید صندلیهای پشتی است؛ به حدی که حتی مدیر تراکهای نیسان آقای فرِد دایاز (Fred Diaz) هم میگوید: صندلیهای پشتی برای افراد بالغ اصلا راحت نیستند. با نگاهی به اعداد و ارقامِ فضای سر، پا و شانه که در جدول انتهای مطلب آمده، میبینیم که کوچکترین فضای حجمی سرنشین ردیف جلو و عقب در این کلاس به تایتان King Cab اختصاص مییابد. اختلاف فضای شانه (با رقبا) در جلو و عقب تا حدودی قابل اغماض است اما فضای پای ردیف عقب وضعیت بسیار بدی دارد. بهعنوان مثال با اندازهگیری آن به عدد ۲۴.۸ اینچ (۶۲.۹۹ سانتیمتر) میرسید که نسبت به فورد F-150 (کوچکترین خودرو بعد از تایتان King Cab) 8.7 اینچ (۲۲.۰۹ سانتیمتر) کمتر است!
این نسخه هماکنون با محفظه بار ۱.۹۸ متری (تنها گزینه موجود)، سه تریم مختلف S، SV و Pro-4X و دیفرانسیل تک یا جفت عرضه میگردد. برای پیشرانه هم دو گزینه V8 مختلف قابل سفارش است: ۵.۶ لیتری بنزینی ۳۹۰ اسب بخاری و ۵۳۴.۱ نیوتونمتری؛ ۵ لیتری توربو دیزل ۳۱۰ اسب بخاری و ۷۵۲.۴ نیوتونمتری (تنها در تایتان XD). نیسان همچنین روی ارائه بلوک V6 نیز کار میکند و امکان دارد این اتفاق در آینده نزدیک عملی شود. توان یدککشی پیشرانه بنزینی در نسخه استاندارد و XD به ترتیب ۴۲۷۲.۸ و ۵۲۲۰.۸ کیلوگرم میباشد که در نمونه توربو دیزل به ۵۷۲۸.۸ کیلوگرم میرسد. ظرفیت حمل بار هم بسته به مشخصات فنی از ۷۳۴.۸ تا ۱۰۳۸.۷ کیلوگرم متغیر است.
عقیق
۱۱ اسفند ۱۳۹۵سالاره….
vahid 956
۱۲ اسفند ۱۳۹۵و ما همچنان نیسان گاوی چهل سال پیش رو با قدرت تولید میکنیم اخه بدبخت فک میکنی با فروش این ماشین سود میکنی؟ دود اگزوزش میره تو ریه خودت و زن و بچت سرطان میگیری میمیری ایشالله اون دنیا هم با نیسان گاوی خودت روزی هزار بار از روت رد میشن
سعید(تهران)
۱۲ اسفند ۱۳۹۵وحید عزیز، صحبت فقط سر پوله، ۵-۶ میلیون آهن سر هم میکنن و میفروشن ۳۰ میلیون، بقیه چیزا اصلا براشون مهم نیست…
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۱ اسفند ۱۳۹۵بخوان انتخاب کنم شورلت سیلواردو یا همین نیسان تایتان دوست داشتنی ( مخصوصا رنگ مشکی دوکابین)
datsun
۱۱ اسفند ۱۳۹۵فوق العاده س
بهترین پیکاپ سال 2016 از دیدگاه اتو گاید،
موتور های دیزلی تیتان ساخت کامینز ه
موتورهای بنزینی کد VK56VD نیسان همون موتور آرمادا ، پاترول،اینفینیتی QX 80 و Q70 هستش که البته قدرت های مختلفی داره
فرشاد سجادیان
۱۱ اسفند ۱۳۹۵من کلا محصولات نیسان رو از تویوتا بیشتر میپسندم اما تو این کلاس، توندرا رو ترجیح میدم ?
AK_007
۱۱ اسفند ۱۳۹۵اگه نیسان نسل جدید تایتان رو مثل کانسپتش بسازه عالی میشه
Delport
۱۱ اسفند ۱۳۹۵یه سوال.این همون نیسان جونیور(جونی)ابی جدیده خودمونه.نسل جدید؟؟
swedish arrogant tiger
۱۱ اسفند ۱۳۹۵من فورد اف 150 رو به اینا ترجیح میدم
محمد
۱۱ اسفند ۱۳۹۵یا خود خدا امثال این وانتا مثل f۱۵۰ توندرا یا تایتان رو بعضیا تو منطقه ازاد به عنوان ماشین لوکس واردمیکنن در حالی اون طرف امثال این خودرو فقط به عنوان ماشین کار استفاده میشن یعنی همین نکته چقدر ادمو داغون میکنه که کیفیت زندگی ما چقدرررررررررر از اونا پایین تره! در ضمن اون طور که من شنیدم اکثرا این ماشین هارو میشه از دم قسط بدون بهره و ودیعه خرید یعنی دلم میخواد به حال خودمون زار بزنم
shirko
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ماشین خوبی ولی رقیبای قدری جلوش حضور دارن
حسین
۱۲ اسفند ۱۳۹۵مخصوصا نیسان آبی و کارا دو کابین البته هنوز مونده به تکنولوژی آریسان برسن!
سعید
۲۷ اسفند ۱۳۹۵وای ترکیدم از خنده
دهنت سرویس
حمیدرضا
۱۲ اسفند ۱۳۹۵در مقایسه با رقبای بسیار قلدر امریکاییش کم میاره ولی از نظر تکنولوژی و مصرف سوخت قطعا بهتره در کل تایتان شروع عالی برای نیسان بود برای حضور در جمع بزرگان این کلاس و البته این طرح بدون صندلی میتونه خیلی مورد توجه قرار بگیره