نیسان

نیسان آماده حذف سدان‌ها از بازار ژاپن

با استقبال حداکثری از پیکاپ ها و کراس اوورها در آمریکا، فروش سدان ها کاهش یافته است. خودروسازانی همچون فورد اقدام به حذف سدان ها از سبد محصولات خود کرده است و شاید یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان ژاپنی نیز چنین اقدامی را انجام دهد. نشریه نیکی می‌گوید نیسان توسعه تمامی سدان های خود را متوقف خواهد کرد چراکه شاسی بلندها و کراس اوورها در بازار داخلی ژاپن محبوبیت بالاتری دارند. این رسانه مدعی شده به اطلاعاتی از تأمین‌کنندگان بزرگ دست یافته است. البته نیسان از پاسخ به این خبرها خودداری کرده است.

توقف توسعه سدان ها توسط نیسان امری منطقی است. این حرکت به ژاپنی‌ها اجازه خواهد داد تا همکاری نزدیک‌تری با دیگر اعضای اتحاد یعنی رنو و میتسوبیشی داشته و سرمایه بیشتری را صرف شاسی بلندهای محبوب‌تر و خودروهای الکتریکی کنند. البته نباید فکر کرد سدان های محبوبی همچون نیسان آلتیما ۲۰۲۱ به‌طور ناگهانی از بازار خداحافظی خواهند کرد.

این اخبار به‌طور خاص به بازار ژاپن اشاره کرده‌اند و بنابراین سدان هایی همچون آلتیما، ماکسیما، سنترا و ورسا همچنان در بازار آمریکا عرضه خواهند شد. در واقع تنها ۴ سدان نیسان در ژاپن تحت تأثیر این تصمیم احتمالی قرار می‌گیرند. این خودروها شامل سلفی (نسل پیشین سنترا)، فوگا (اینفینیتی Q70 اسبق)، سیما (اینفینیتی Q70L هیبرید اسبق) و اسکای لاین (اینفینیتی Q50 2021 بازار آمریکا) هستند.

نیسان از سال ۱۹۵۷ تاکنون به ساخت اسکای لاین مشغول است و این نام گل سرسبد محصولات پرفورمنس این شرکت به ویژه GT-R بوده است. اگرچه راه GT-R از اسکای لاین جدا شده اما قطعاً حذف این نام ناراحت کننده خواهد بود. شاید نیسان روش میتسوبیشی درباره اکلیپس را انتخاب کرده و نام اسکای لاین را با تولید یک کراس اوور احیا کند.

اگر اسکای لاین بازنشسته شود مشخص نیست که سرنوشت اینفینیتی Q50 چه خواهد بود. این خودرو سال پیش فروش ۱۶۵۳۳ دستگاهی داشته و بنابراین استقبال چندانی از آن به عمل نیامده است؛ اما درباره سدان های نیسان در آمریکا باید گفت این شرکت قبلاً اعتقاد خود به این دست از خودروها را ابراز کرده و گفته که خریداران جوان‌تر بازار سدان ها را احیا خواهند کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. mopar

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (74 ديدگاه)

    توی عکس نیسان سنترا سر لولهاگزاست پایین و پشت سپره (یعنی در بیشتر اوقات دیده نمیشه) ولی چرا یه سر لوله اگزاست کرومی زیبا داره؟

  2. new RAMIN

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    شرمنده کامنت بی مربوطه. اما مهمه !

    یادتونه دیروز یه توضیح خیلی بلند دادم و گفتم در 12 ژوئن CH تکنولوژی جدید تلفیقی بلوکور و موتور الکتریکی ساخته؟ مثل اینکه فورد خوشش اومده!! مدیر ارشد CHANGAN & FORD گفته در اینده درصورت تولید خودرو هیبریدی برای بازار چین از این تکنولوژی استفاده خواهیم کرد!!

    همچنین دیروز یعنی 13 ژوئن ( یعنی 1 روز بعد رونمایی تکنولوژی جدید) یکی از مسئولان رده بالا CH گفته در نمایشگاه پکن ما UNI k هیبریدی را معرفی خواهیم کرد ! این یعنی با هیولای هیبریدی مواجه خواهیم بود که قیمتی اندازه سانتافه ! و کیفیتی در حد اروپایی ها دارا هستش… همچنین قدرتی در حد گاو های عضلانی !!

    از امر گریز ناپذیر نمیشه فرار کرد… 🙂

    یادم نمیاد چه تاریخی ولی یادم میاد وقتی اقای 2646 که اطلاعات خوبی داره یه جا که کلی کامنت نوشت و اخرش گفت : من از چینی ها بدم نمیاد فقط یه سری استاندارد ها ندارن و نمیتونن انجین درست حسابی توسعه بدن یا اگه میدن با کمک دیگران هستش
    البته من مشتاقم چینی ها وارد گود شوند و کار را برای دیگران سخت کنند

    این خبر را به اقای 2646 میرسانم که این امر داره اتفاق می افته. و در آینده ای نه چندان دور صنعت خودرو سازی حتی همون تسلا باید یه فکر اساسی درباره آپشن های زیاد موتور قوی و قیمت ارزان بکنند… چون اگر اهمیت ندهند بازی را میبازند…

    شرمنده دوباره سرتون رو درد آوردم! باز هم خبر جدید درباره این تکنولوژی بود
    قطعا خواهم گفت…

    1. VENENO / SC V12

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      ببین فرضا اصلا چین یه ماشین هشت سیلندر بسازه شتابش از هلکت بهتر باشه!
      صداش از وایپر!
      بعدش وقتی یه هلکت یا وایپر ببنیی بگه ماشین ات چه برندی است خوب خجالت زده میشی!
      میخواهی بگی برند چیانگ فانگ کونگ!.
      خب چه کاریه!
      مثل آدم یه برند بخر!
      چرا خودتو اندازه یک ماشین ۲۰ الی ۴۰ هزار دلاری خانوادگی پایین میاری؟!؟!!؟!؟!!؟؟!؟!؟!

      موافقم 1
      مخالفم 2
    2. Farzad

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      خوب الان حرفات چه ربطی به این مطلب داشت ؟
      همش کامنتات نامربوطه ، خودت خسته نشدی ؟
      کسی که علاقه مند باشه خودش تحقیق میکنه و میفهمه نیازی نیست بگی .
      پس به قول خودت سرمون رو درد نیار .

      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        اتفاقاً کامنت رامین ، خیلی هم آموزنده و بار محتوایی بالایی داشت تا آن‌هایی که در هر مقاله ۱۶تا کامنت مسخره میگذارند که به هیچ دردی نمیخوره !

        فرزاد جان
        کامنت رامین که خیلی هم به اطلاعات ما اصافه کرد ، شما که در جوابش آمدید که بکوبیدش ، چه محتوایی تحویل ما دادید جز فقط یک عدد اضافه شدن به سوابقتان بدون بار محتوایی !

        این کار شما باعث میشه افرادی همچون رامین که اطلاعات برند مورد علاقش را میده و دفاع میکنه کمرنگ بشه در حالی که برای من ثابت شده رامین اصلاً و ابداً تا به حال به کسی توهینی نکرده و فقط از خودروهای مورد علاقش حمایت و مقایسه میکنه اما چون شما و بقیه توان نقد کامنت‌هایش را ندارید ، میخواهید خرابش کنید !

        مطمئناً من نه چانگان میخرم و نه خوشم می‌آید ، ولی کار رامین را میپسندم که بدون توهین جواب نقد همه را میدهد و بسیار تیزهوش هست !

        البته رامین جان ، این را هم بدان که هر گردی که گردو نمیشود !
        چانگان و تمام چینی‌ها شاید بازار جهان را دگرگون کنند به سبب تغییر تکنولوژی خودروها و جنگ تنوعی و قیمتی خودروها ، اما این را بدان که هیچگاه جایگاه برندهای نامدار را نمیگیرند و اونی که بنز یا تویوتا یا هیوندای یا فولکس و شورولت میخره ، میدونه که چی را میخره و اگر نه که در جهان امروز در هر سگمنت ، دنیایی از خودرو پیش روی خریدار هست !

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. Farzad

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          پدال واقعا خیلی مسخره شده کامنتا همش حذف میشه !
          باشه نوید تو راست میگی !

        2. Farzad

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          نوید شما مشکلت چیز دیگریست 😂

        3. NAVID۰۰۹۸

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          مشکل من یک چیز هست فرزاد جان !

          مشکل من احترام به نقد سالم و نظر شخصی هست که هر کسی یه برند را بیشتر از بقیه دوست داره و حتی برند مورد علاقش را با دیگران مقایسه میکنه و برتری‌هایش را میگه اما دیگران چون بَلَد نیستند درست مخالفت کنند یا چون بَدِشون میاد از دیگر خودروها و کشورها ، می‌آیند و کامنت سالم دیگران را زیر بار توپ و تفنگ توهین ، تهمت و مسخره میگیرند و ارزش کامنت سالم دیگران را پوچ میکنند با هدفی کاملاً مشخص !

          همیشه کسانی که از تفکری پوچ برخوردار هستند و کم می‌آورند ، توهین میکنند ، ترول‌بازی در می‌آورند !

          من ژاپنی و بخصوص تویوتا را دوست دارم ، نظر شخصی‌ام را خیلی واضح بیان میکنم و از برندم دفاع و تعریف و مقایسه با دیگران میکنم .

          رامین چینی‌ها را دوست دارد و نظر شخصی خودش را در باب مقایسه با دیگران بیان میکند .

          دوستان طرفدار آلمانی‌ها ، آمریکایی‌ها و کره‌ای‌ها هن همینطور !

          اما وقتی کار به اهانت و تمسخر و خراب کردن میکشه ، این دیگر اسمش نقد نیست !

          و اگر برخورد نشه ، باعث میشه که کاربران باسواد و بامعرفت دلزده شوند و دیگر نیاید به پدال و اگر هم بیایند دیگر در قسمت کامنت‌ها فعالیت نداشته باشند و با محافظه‌کاری نظر بگذارند تا مبادا به کسی بر بخوره که باعث میشه سطح ارزشی کامنت‌ها بیاد پائین و… !

          من هیچ دشمنی‌ای با شما ندارم دوست عزیز ، مگر ارث پدر به هم بدهکاریم !

          ما داریم دور هم همدیگر را نقد میکنیم که در لابه‌لای این نقدها چیزهای مفید و تجربه‌های مفید یاد بگیریم !

          اما زشته که یکی بیاد مثلاً کامنت ویکی‌پدیایی یا تایپی بگذارد در حالی که جهان امروز اینقدر بزرگ و متنوع شده که میتوانیم در کنار هم از تفکر پویا و تجربه‌های رانندگی و مالکیت برخی‌ خودروها لذت ببریم و یاد بگیریم تا دید بازتری نسبت به جهان تکنولوژی و خودرویی داشته باشیم !

          امیدوارم درک کنید این موضوع را !

        4. Farzad

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          نوید اینا که دیالوگ های خودمه .
          از خودمونو واسه خودمون میای ؟

        5. NAVID۰۰۹۸

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          امیدوارم که دیالوگ‌های شما باشه !
          با نفس عمل شما که خیلی متفاوته !

        6. Farzad

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          فعلا که کامنتهای ما حذف میشه از شما میمونه ، خوشت باشه .

        7. آریا+منش

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (227 ديدگاه)

          خدای اعتماد به نفس فقط خودت ‌‌. کسی چینی بخرد نه به ایران بلکه به دنیا خیانت کرده حمایت از کالای چینی حمایت از حزب کمونیست خواهد بود و نفوذ کمونیسم را در جهان گسترش می دهد . بعد با همین پول مثل جیلی می‌رود سهام بنز رو می‌خره که مثل زالو تکنولوژی و فناوری اونو استخراج کند و ماهیت درونی بنز رو لکه دار کند

        8. علی turbo s

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (279 ديدگاه)

          نوید توکی اومدی ازبرند مورد علاقت بدون هیت کردن بقیه برندها حرف بزنی؟!
          نمونش هیت کره ای ها (حالا این مهم نیست )
          هیت bmw این دیگه کناه کبیرست.

        9. NAVID۰۰۹۸

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          کاربر علی turbo s عزیز
          برادر من
          کدام هیت ؟!!!!
          من حقیقت را گفتم ولی چون تعصب برندی را میکشید ، نمیتوانید قبول واقعیت کنید !

          یه چیز جالب بگم برای اینکه بدانید اوضاع خیلی خیته 😂 ، روزنامه‌ی هفت صبح چاپ امروز را بگیرید بخوانید و ببینید در قسمت خودرویی چه در مورد خودروهای کره‌ای نوشته تا بدانید این من نیستم که هیت میکنم و این تعصب شماهاست که قبول به واقعیت نمیکند !

  3. امیرحسین

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    چ بد
    به شخصه عاشق سدان ها هستم
    چون قدرت مانور بیشتری دارند
    در کل خوب میشه لایی کشید
    و اسپرت تر هستن
    البته سدان های عضلانی رو بیشتر می پسندم

  4. NAVID۰۰۹۸

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    دوستان عزیز
    دیروز یه ویدئو یک ساعته دیدم از یکی از سایت‌های خودرویی که اگر مشکلی نیست نامش را میگویم که صاحبش شخصی هست به نام نوید ( mashin 3 ) که در پیج اینستاگرامی با نام پست ( وضعیت بازار خودرویی امارات ) دیدمش و هفته‌ی پیش از شهر دوبی شوروم به شوروم گزارش تهیه کرده بوده و در این ویدئو حرف‌هایی زده شده که به نظرم خیلی میتونه به کاربران جدید و کسانی که دید بسته نسبت به خودرو در ایران و خارج از ایران دارند کمک کنه !

    دوستان من ، خواهشن تعصب را بگذارید کنار ، تعصب و غرور جز سیم‌خاردار تفکر ، چیزی در بر ندارد !

    خواهشمندم ببینید ، چون حقیقتاً وضعیت ذهن‌های بسته جوانان و عاشقان خودرویی ما هر روز داره فاجعه بارتر میشه که تماماً به این خاطر هست که برخی‌ها (؟!) ما مردم را بسته دارند به جلو میبرند که اصلاً در این جهان امروز کار درستی نیست و با این تفکر اشتباه ، گور خودمان را با دست خودمان میکنیم ، البته اگر گوری باقی بماند !

    تولید و اشتغالزایی در ایران امروز ما ، اول نیاز به فرهنگ‌سازی مردم و مدیران داره ، دید بازی باید داشته باشند به محصولات جهانی تا پیشرفت کنند اما میبینیم که هرچیزی که باعث پیشرفت ما میشود را با تعصب و غرور بیجا ، جلویش را سنگ میکنند !
    و همینه که امروز پس از ۶۰ سال خودروسازی ، رسیدیم به کوئیک و ساینا و با افتخار هم هم دیگر را پاره میکنیم که چه ساخته‌ایم !

    رامین چانگانی ، دقیقاً داره نکته‌ای را به ما میگه که شاید اکثریت مسخره‌اش کنیم ، اما ایشون حقیقت تلخی را بیان میکنه که ما قبول به باورش نمیکنیم چون هنوز در صف خرید کوئیک و ساینا به سر مبریم و خودروهای اکونومی ژاپنی کره‌ای را سلطان به حساب می‌آوریم ، در حالی که محصولات سطح اول چینی جای همه را تا چند سال آینده با تنوع و قیمت مناسب میگیرند و خودرو دیگر اون چیزی نیست که ما هنوز در تفکراتمون نقش بسته‌ایم !

    1. new RAMIN

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      بله اقای نوید کامنت شما درست است
      قبلش نکته ای میگویم بعد میروم پاسخ به کامنت شما

      من همه اون فیلم های کانال رو دیدم. خداوکیلی پست هونککی رو دیدی ؟ دیدی اون جناب با اینکه از چین بدش میومد کیفیت h9 را در حد آستون مارتین دید !! دیدید برگهایش ریخت ؟ یا حتی جنسیس ؟ ((خداوکیلی کیفیت این g90 به طرز حال به هم زنی بالاس! یعنی دیوانه کنندس! )) این چیزی که اون جناب میگفت.
      حالا هم فیلم های برسی چینی ها مثل ترامپچی هاوال هونگکی رو ببیند برسی جنسیس هیوندای هم ببیند. خداوکیلی کره و چین به طرز عجیبی پیشرفت سرعت نوری داشتن !
      خیلی ها انکار میکنن اینارو!! 😑

      برگردیم پاسخ به کامنت شما
      بله من اون ویدو که 1 ساعت بود را مشاهده کردم. البته وقت نداشتم و فقط 20 دقیقه شو دیدم. حرف های منطقی میزد. میگفت در امارات ماشین ژاپنی دیگه پایه پایه هستش زیر این ماشین داشته باشید یعنی فقیر هستید ! میگفت عرب ها اگه بگید کره ای دارم میگن آشغال داره. ولی کره ای ها همه جا شناخته شده هستن پس وضع پژو فیات اشمودا سئات تعطیل هستش و… میگفت همین چینی ها تازه اومدن تو امارات پر قدرت اومدن تا بتونن حرف بزنن هرچند چون جدید هستن زیاد تحویلشون نمیگیرن
      ولی میخرن بعضی ها. میگفت تو ایران همه دنبال ماشین دسته دوم برند هستن اما یکی که وضع مالی خوبی نداره نمیره مثلا 300 یا 400 میلیون کره ای دست دوم بگیره
      میره چینی 0 میگیره تو امارات . یا مطلب مهمی که گفت اینه من رفتم همه نمایندگی های چینی هارو سر زدم. نمیگم کدوم نمایندگی ولی خیلی از اون مسئولانشون میگفتن چرا مردم ایران درخواست ماشین جدید و نو از ما نمیکنن و هنوز با ماشین های قدیمی ما دارن و سوارشون میشن و خود مسئولان نمایندگی چینی ها از مردم ایران تعجب میکردن!

      .
      خود اون کسی که لایو گذاشته بود هم میگفت که مقایسه وضع ایران با امارات درست نیست. ولی فیلم جالبی بود پیشنهاد میکنم پست هاشو ببیند حتی من لینک برسی هونگکی هم از همون کانال داده بودم که میگفت کیفیتش درحد آستون مارتین هستش. ولی نمیدونم منتشر شد یا نه.

      بعله اقای نوید متاسفانه الان فیلم تبلیغاتی شاهین هم اومده مشتری ازش تعریف میکنه
      میگه خوبه همه چیش صداش کمه ! شتابش خوبه ! ولی شتابش 17 هست که اصلا خوب نیست و صفحه نمایشش هم خیلی کنده. کیفیت هم که…
      کیفیت changan ben ben مدل 2009 کیفیتش بیشتر از شاهین هستش !!!!!!!!!!!!
      این عکس داخل شاهین
      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2020/12/Saipa-Shahin-2-767×511.jpg
      اینم عکس داخل changan ben ben فیس مدل 2013
      http://www.chinamobil.ru/photo/CngBenni/folder1/full/changan-benni-int01.jpg
      اینجاش جالبه شاهین فوق گرون و سدان کیفیت داخلش شاید در حد هاجبک ارزان قیمت چینی هم نیستش که برای دهه قبله ! بعد همه میرن پیش خرید میکننش !!!

      ((رامین چانگانی ، دقیقاً داره نکته‌ای را به ما میگه که شاید اکثریت مسخره‌اش کنیم ، اما ایشون حقیقت تلخی را بیان میکنه که ما قبول به باورش نمیکنیم چون هنوز در صف خرید کوئیک و ساینا به سر مبریم و خودروهای اکونومی ژاپنی کره‌ای را سلطان به حساب می‌آوریم ))

      البته نکته وجود داره که خیلی ها همون سلاطین کره و ژاپنی را ندارند و سنگ چیزی رو به سینه میزنن که هیج گاه نمیتونن همون نسخه قدیم را بخرند جدید پیش کش!

      الان خودروسازی کشک هستش ! همه میتونن بسازنش اما فاکتور مهم در صنعت خودرو سازی آینده قطعا شتاب و کیفیت و قیمت ارزان آپشن های فراوان هستش. خودران اتو پارک و اخصار هستش… اینا چیز هایی هستش که در آینده خواهیم داشت. اینجا چینی ها وارد عمل میشوند ! جمیعت بشر الان 7.7 میلیارد نفره و داره وارد 8 میلیارد میشه. و میگن تا سال 2030 به 8 میلیارد و تا سال 2050 به 9.5 میلیارد خواهد رسید
      جمیعت زیاد. حمله نقل زیاد. چیز های ارزان. امکانات زیاد ! همه چیز به سمت رباتی شدن پیش خواهد رفت و تکنولوژی، هوش مصنوعی، آپشن ، و طراحی های عجیب و غریب ، قیمت ارزان اولویت خیلی ها خواهد بود. اینجاس چینی ها وارد عمل میشوند.

      شما امروز فردا و 6 ماه و 1 سال بعد رو میبیند،و میگوید چینی بد هستش
      اما من دارم پیشرفت 10 سال چینی ها و نیاز جامعه در 5 سال آینده رو میبیننم…

      اما یه نکته مهمی وجود دارد این است که ماشین های چینی . و همون 5 غول خودرو سازی چین را داریم با کدام خط کش و کدام ترازو و با کدام رقبا مقایسه میکنیم ؟
      اصلا میدانیم رقبای جهانی آنها فیات پژو رنو سئات اشکودا اسمارت سوبارو مزدا هیوندای و کیا هستش ؟ آیا میدانید رقابی آن چینی ها این ها هستن و باید با این ها مقایسه کنیمشون ؟ خیر نمیدانیم و مثل پدال وی موکا رو با جنسیس gv80 مقایسه میکینم که اختلاف قیمت 3 برابری دارند و اصلا در یک کلاس نیستن !!!

      البته اینکه چرا میگویم چینی ها خوب هستن داستان بلندی دارد که حتی از کامنت های 2646 هم بلند تر هستش !! که از حوصله من خارجه. www. google .com به سوالات شما که چرا میگویم چینی پاسخ میدهد !!!! البته قبلش در ویکی پدیا درباره 5 غول خودرو سازی چین مطلب بخوانید سپس هرکدام مدل هارو دوست داشتید تست درایوش رو بزنید در گوگل آن وقت میفهمید…

      اما فارق از بحث چین و اون لایو کانال،حقیقت و واقیعت 2 بحث جدا از هم هستن اشتباه نگیریدشون ! /// اما پیشنهاد میکنم حتما اون لایو که اقای نوید گفتن رو ببیند.

      پدال کامنتمو (+ لینک رو) منتشر کن… با سپاس…

    2. خوشنام

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (215 ديدگاه)

      یعنی نوید جان، شما هم چینی پسند شدید؟
      چطور شد یهو از ژاپنی به چینی پریدید؟
      البته من دلیلش رو میدونم.
      چون چین پشت سر ژاپن قرار گرفته و کره بالاسر ژاپن رفته.
      خودت هم قبول کردی کره از ژاپن جلو زده.

      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        همینه دیگه….

        موافقم 1
        مخالفم 1
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        ***

        شما به اصل موضوع نگاه کن که میگویم چین میبلعه و اگر جلویش گرفته نشود ، خیلی از برندهای نامدار جهان بلعیده میشوند !

        همین امروز اجلاس گروه ۷ در اروپا ، در مورد همین موضوع چین داشتند بحث میکردند که اگر جلویش ناایستند ، نابودیشان حتمی هست ، شک نکنید !

        جنگ هم اقتصادی و تعرفه‌ای هست و نه توپ و تفنگ !

        ***

  5. Hamid

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    حیف شد واقعا
    خیلی خیلی حیف شد ، خصوصا نیسان!
    ی زمان میگفتن منطقه ما میخواد منطقه آزاد بشه ، منم گفتم عه چ خوب لااقل یکم با تلاش میشه ی سدان معمولی دست دوم بیاریم استفاده کنیم با قیمت مناسب و دقیقا بهترین گزینه نیسان بود … هر چند نه منطقه ما آزاد شد نه نیسان رو خریدیم!

  6. Irani

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (141 ديدگاه)

    ولی تو ایران، سدانها در صدر جدول فروش قرار دارند.

  7. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    نیسان سدان های درست و حسابی نمی‌زد، از این بین من فقط از التیما خوشم میاد بقیه رو نه…

  8. رامتین

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    بهرحال ژاپنی ها و کره ایها دارند میبینند که بازار سدانهاشون واقعا داره به مشکل برمیخوره و چاره ای نیست که آنها را از خط تولید خارج کنند. اما مطمئن باشید محصولات آلمانی مثل BMW تا دهه های آتی همچنان سدانهای سری1 تا 7 را در خط تولید خواهد داشت. چراکه درسته اقبال به سدانها کم شده اما همون افراد کمی که تمایل به سدانها دارند، انتخابشون چنین خودروهایی مثل بیمر و بنزه.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. mm.y@rlou

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (283 ديدگاه)

    به نظرم سدان های نیسان خیلی قابل احترام و اعتماد هستن مخصوصا ماکسیما من به شخصه سدان ها رو از کراس اوور اس یو وی ها بیشتر دوست دارم چون پرفورمنس بهتری ارائه میدن ولی حیف که بازار جهانی به طرف سدان ها حرکت نمیکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا