هاچبک های داغ امروزی همچون فورد فیستا ST، فولکسواگن گلف R و آئودی RS3 معمولاً از پیشرانههای ۳، ۴ و ۵ سیلندر استفاده میکنند؛ اما همهچیز در حال تغییر است زیرا خودروهای الکتریکی در سر خط تمامی خبرها حضور دارند و قبلاً هم نشانههای پرفورمنس قوی ارائه شده توسط این خودروها پدیدار شده است.
در مارس ۲۰۱۷ بود که رنو کانسپت هیجانانگیز Zoe E-Sport با قدرت قابلتوجه ۴۶۰ اسبی و گشتاور ۶۴۰ نیوتون متری رونمایی کرد. اندکی پس از آن نیز رنو اعلام کرد شاید یک هاچبک الکتریکی جذاب با دو پیشرانهی الکتریکی را بسازد و خبرهای جدید هم نشان داده که احتمال جایگزین شدن کلیو RS با Zoe RS الکتریکی وجود دارد.
هماکنون متحد استراتژیک رنو یعنی نیسان از یک خودروی تست مبتنی بر لیف ای پلاس رونمایی کرده است. این خودرو که فلسفهای مشابه با Zoe E-Sport دارد از یک جفت پیشرانه الکتریکی استفاده کرده و قدرت ترکیبی ۳۰۴ اسب بخاری و گشتاور ۶۸۰ نیوتون متری دارد. وجود یک پیشرانه روی هر اکسل باعث میشود این خودرو از مزیت سیستمهای چهار چرخ محرک برخوردار باشد.
هنوز جزئیات عملکردی لیف یاد شده مشخص نیست اما نیسان میگوید وجود دو پیشرانه باعث میشود این خودرو شتاب گیری بسیار بالا و نرمی داشته باشد. واضح است که این خودرو بسیار سریعتر از نیسان لیف ای پلاس استاندارد با قدرت ۲۱۴ اسبی و گشتاور ۳۴۰ نیوتون متری میباشد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت لیف ای پلاس استاندارد برابر با ۶.۹ ثانیه است. با وجود ۹۰ اسب بخار قدرت بیشتر و گشتاور دو برابری، این لیف پرسرعت باید یک هیولای قاطع در بحث سرعت باشد.
P.K.H
۵ آبان ۱۳۹۸الکتریک مصرفش بیشتره یا بنزین
L-H-P-TT
۵ آبان ۱۳۹۸شما فقط رینگای volk رو ببین ….
با روح و روان ادم بازی میکنه این رینگ لعنتی ….